Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7 viikon VLCD -paastopäiväkirjani

Vierailija
19.02.2012 |

Laskeuduin paastoon 17.2., päätän sen pitkäperjantaina 30.4.2012 eli seitsemän viikon taival on edessä. Pidän päiväkirjaa tässä viestiketjussa.

Päivä 3/49 alkaa olla iltapäivässä. Kolmannen päivän pitäisi olla paastoamaan ryhtyessä se vaikein ja siltä se hiukan tuntuukin. Tosin syytän näivettyneestä olosta enimmäkseen tänään alkaneita kuukautisia.

Syön paastonaikani varrella ainoastaan tietynmerkkisiä VLCD -valmisteita - kaikki ovat nestemäisiä ja kokonaisenergiamäärä jää muutaman sadan kilokalorin päivätasolle. Laihdun todennäköisesti, mutta minulla on siihen varaa. En aio punnita itseäni vasta kuin ehkä pääsiäisenä jolloin voin arvioida menetettyjen kilojeni määrää. Päätavoite paastolleni on henkinen. Haluan luopua, kaivata, kieltäytyä, elää. En ole kristitty, mutta pääsiäisen odotus ja traditionaalinen paastonaika tarjoavat minunkin paastolleni mukavan viitekehyksen.

Tervetuloa siis mukaan. Jos on kanssakulkijoita tai eri tavalla paastoavia sopii liittyä myös osaksi ketjua.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja arvioin että paaston edistyessä minulle tulee yksinkertaisesti niin nälkä että pussit alkavat maistua ja olen iloinen joka ruuanmurusesta. Mutta tällä hetkellä ruokaa ei tee mieli yhtään, en ole tänäänkään vielä syönyt... Yritän uurastaa päivässä kaikki pussit. Ap.

Vierailija
42/60 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää haiskahtaa provolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä olen paastolla, niinkuin alkuperäisissä postauksissani ilmoitin. Paasto on ihan luonnollinen prosessi ihmiselle - elimistöllä on runsaat varastot rasvaa ja lihaksia joista se ottaa silloin kunon tarvis. Olen ollut paastolla vasta 9 päivää. Ei kukaan minunkaltaiseni tuhti, terve ihminen muutamassa päivässä romahda tai tukka lähde päästä tai tule syömishäiriö. Ihminen voi elää pelkällä vedelläkin useampia viikkoja. Paaston edetessä ihmiselle tulee lopulta niin nälkä että on pakko syödä - syöminen on kuitenkin yhtä pakollista kuin hengittäminen.

Itse paastoan nyt näillä pusseilla, joista pitäisi kuitenkin periaatteessa tulla kaikki elimistön tarvitsemat vitamiinit ja kivennäiset muttei kovin paljoa energiaa. Ihmettelen todella näitä kommentteja. Ap.

Vierailija
44/60 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käyttämäni pussit ovat ACKD Easy Diet -pusseja. En ole painostani ja pituudestani tilivelvollinen kenellekään enkä paastoa laihduttaakseni. Painoa ja pituutta kyttäävät voinevat siis jättää päiväkirjani lukemisen väliin - lähinnä kiinnostaisivat muut paastoavat, jos heitä löytyy.

Vierailija
45/60 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin kyseessä. Mulla sama dietti menossa, nyt viides päivä. Painoa lähtenyt kaksi kiloa, josta suurin osa varmasti nestettä. Tosiaan kolme pussia päivässä syödään.

Vierailija
46/60 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein siis arvasin. Tsemppiä paastoon! Mulla on kyllä motiivina ihan perinteinen raskauskiloist eroon pääseminen.

Vierailija
47/60 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinpä sitä ihminen näyttää pärjäilevän rapialla 300 kalorilla päivässä. Eilen koin aivan huikaisevaa halua syödä miehen ostamasta tuoreesta salmiakkipussista josta herkullinen tuoreen lakritsan ja salmiakin tuoksu leijaili. Työnsin nenäni pussiin ja nuuskuttelin antaumuksella. Ymmärsin etten oikeasti halua sitä enkä tarvitse sitä sisälleni. Mutta se tuoksui ihanalle.

Kahden Easy Diet -pussin päivävauhtia mennään. Tilasin alunperin pusseja kuukaudeksi ja ajattelin sitten pistää menemään lisätilauksen mutta nyt pusseja on vielä jäljellä vaikka kuinka.

Piinaviikon vesipaastolupaus tuntuu jo etukäteen kalsealta. Vaikka pussit eivät ole mitään gourmet-elämyksiä, ne kuitenkin täyttävät onton vatsan.

Vierailija
48/60 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

j lähtöpaino oli 66kg,tavoite saaada 58kg tippumaan

Vierailija
49/60 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ongelmia mutta parina päivänä en ole pystynyt matkan takia juomaan riittävästi kun ei ole ollut tuntikausiin vessassakäyntimahdollisuutta ja siitä on heti seurannut tunkkainen, sairas olo. Onneksi töissä voi vetää vettä ja kipittää vessassa.

Kävin perjantaina ystävien kanssa elokuvissa ja juhlistin tilaisuutta juomalla puoli lasia Pepsi Maxia. Eipä ollut hyvää. Vaikka nuo kalorittomat limsat ja mehut sopivatkin paastoon sikäli kun niissä ei ole energiaa, en ole juonut niitä nyt yhtään. Pussikeittojen teennäisyydessä on tarpeeksi.

Vierailija
50/60 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi pudonnut. Ap.

Vierailija
51/60 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää että paastolla häviää runsaasti lihasta. En ymmärrä tällaista ruumiin rääkkäystä. Ap:lla taisi olla muut motiivit kuin laihtuminen myös kyseessä, mutta kovasti niitä kilojakin on sitten kuitenkin tarkkailtu.

Laihduttajille varoitus, että pitäkää lihaskunnosta huolta, sillä paaston jälkeen kun nostatte kalorimääriä, ei olekaan enää sitä lihasta joka kalorit kuluttaisivat. Todella epätervettä hommaa.

Vierailija
52/60 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvan lisäksi. Aloitan kuntoilun heti kun sohjo on sulanut tieltä - pääasiallinen liikuntamuotoni on hölkkääminen koiran kanssa. Nyt kävelen lenkkini enkä oikeastaan harrasta ollenkaan muuta liikuntaa.

Jollain täytyy ruumistaan rääkätä. En minäkään ymmärrä esimerkiksi tupakointia tai viinan juontia. Mitä tulee painon tarkkailuun niin sitä harrastavat aivan muut kuin minä itse. Ap.

Vierailija
53/60 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskin viikot väärin kalenterista. Muuten tulee hiukan pitkähkö paasto.

Vierailija
54/60 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivässä näistä pusseista jotka valitsin. Syön siis kaiken sen mitä "laihdutuskuurilla" suositellaan, mutten muuta. Ap

Vierailija
55/60 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla takana 6 viikkoa täyspusseilua, nyt meen puolivauhdilla.

Vierailija
56/60 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teki mieli, olitko nälkäinen? Oliko alussa helpointa vai helpottuiko mitä pitempään paastosi? Mietin mitä odottaa... Ap

Vierailija
57/60 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto edistyy mukavasti. Ruuan syöminen ei käy edes mielessä. Pussikeitot maistuvat hyvältä. Kahta pussia päivässä menee edelleen.

Olen lueskellut netistä materiaalia eri tavoista paastota, uskonnollisista, terveydellisistä, poliittisista... Youtubesta löytyivät erikoisimmat kaverit joista tiukin paastosi pelkällä vedellä 3 kertaa 40 päivää peräkkäin viikon tauko välissä. Hän teki paaston uskonnollisista syistä. Oli pelkkä luuranko jäljellä ihmisestä noiden sessioiden jälkeen.

Uskonnolliselle kristityn paastolle pitäisi miettiä teema - syntien katuminen, Jumalan lähestyminen tms. Oma paastoni tuntuu hengellisesti aika tyhjältä sillä minulla ei ole tähän mitään erityistä motiivia muuta kuin kyllästyminen ja kokeilunhalu. Ehkä paastoan terveydellisistä syistä, joskin ateriankorvikkeiden nauttiminen ei oikein istu tähänkään. En voi myöskään antaa ruuasta säästyneitä rahoja köyhille sillä pussit ovat kalliita.

Ajattelin paastota Palmusunnuntaista Pitkäperjantaihin pelkällä vedellä ja antaa pussirahat 6 x 9 euroa Punaiselle Ristille.

Vierailija
58/60 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä kai nyt idea on, painonpudotus?

Ja miksi ihmeessä syö vain kaksi pussia? Vaarallistahan tuo pitemmän päälle on.

Vierailija
59/60 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta jos aloittaja tätä joskus vielä silmäilee, kiitos erittäin mielenkiintoisesta paastotarinastasi. Ihanan stoalainen suhtautuminen ruokaan, hieno kuiva huumorintaju.

Vierailija
60/60 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on kiva lukea