Järjestäisittekö minuna valmistujaisjuhlat?
Tuli tosta laitoshuoltajan valmistujaisketjusta mieleen oma valmistumiseni. Valmistun ensi syksynä ammattikorkeakoulusta. Olen ollut koko ajan täysipäiväisenä töissä ja opiskellut tutkinnon sivutoimisesti etäopiskeluna. Se ei siis ole ollut monillekaan niin "näkyvää" kuin opiskelu yleensä, mutta ihan se 210 opintopistettä tässä on kasattu. Itselleni tämä on iso saavutus että olen jaksanut tämän puristaa kasaan, mutta toisaalta olen jo kolmekymppinen..
Järjestäisittekö? Ja siis en mitään isoja juhlia ajatellutkaan, mutta kahvittelut?
Kommentit (15)
siinä ole paljon hurraamista. Tarjoa kahvit, mutta älä rehentele tutkinnollasi. Amk-tutkinnon suorittaneita on 13 tusinassa.
työn ohessa. Miehen mielestä ei ollut syytä juhlia, joten ei sitten juhlittu.
Tässä maassa juhlitaan muutenkin aivan liian vähän.
No jos vasta kolmekymppisenä valmistuu, niin ei ainakaan siinä ole paljon hurraamista. Tarjoa kahvit, mutta älä rehentele tutkinnollasi. Amk-tutkinnon suorittaneita on 13 tusinassa.
parkaa kun olet jäänyt tutkinnotta itse :)
Mä valmistuin kolmekymppisenä, mutta olinkin siihen mennessä ollut työelämässä jo 15 vuotta ja saanut kaksi lasta. Tuli myös opiskeltua aika paljon laajemmin kuin perusmaisterintutkinto vaatii.
Järjestä ihmeessä juhlat ap! Kateelliset länkyttää aina, ihan sama mitä teet :D
Ja juhlat aina mukavia :)
Itse en ehkä osaisi sitten juhlia varsinaisesti "valmistumista", pitäisin paremminkin pikku kahvittelut kavereiden kesken juuri sen vuoksi, että jaksoin :)
Olin opintovapaalla työstäni ja opiskelin amk-tutkinnon, todellakin juhlin sitä ja isosti.
Tottakai on aina ilo juhlia, juhli kun on kerran syytä.
Isoimmat kekkerit on yleensä ihmisillä hautajaiset, surullista.
Tietysti järjestät juhlat! Sukulaisrouvani luki huvikseen maisteriksi viisikymppisenä ja järjesti juhlat hänkin.
Onko se jotenkin noloa suorittaa tutkinto kolmekymppisenä vai? Tämä siis sille joka sanoi ettei siinä ole hurraamista.
Siis kävin aikanaan lukion ja sen jälkeen olen koko ajan ollut töissä ja vasta nyt sai lukiotutkinnolla hakea tuohon aikuispuolelle kun opetusministeriö muutti säännöksiä. Siksi tutkinto tulee vasta nyt, tässä välissä kun on jo otettu ne asuntolainat jne jotka ovat rajoittaneet mahdollisuutta täysipäiväiseen opiskeluun.
Ehkä mä sitten järjestän, kiitos kannustuksestanne :)
ap
minä ainakin meinaan juhlia... täytän pian 50 ja kaksi tutkintoa tulossa:)
Itse opiskelin vain merkonomiksi työn ohessa ja valmistuin yli 30 vuotiaana. Ja kyllä minäkin juhlin.
Kaikki, ihan jokainen valmistuva aikuinen tai nuori on juhlansa ansainnut. Olkoon tutkinto ihan mikä vaan. Meillä juhlitaan aina kun siihen on mahdollisuus.
Paljon onnea ap:lle ja mukavia juhlia :) Ole ylepä itsestäsi
Juhlivathan ihmiset syntymäpäiviä, pääsiäistä, vappua, yo-lakkia ja peruskoulusta pääsyäkin, miksi AMK-tutkinto olisi jotenkin vähempiarvoinen? Vaikka sen sitten saisikin valmiiksi "vasta" 30-vuotiaana.
Mielestäni jokaista vähänkin vaativampaa saavutusta tulisi juhlia! Jos toiset järjestävät massiiviset rippijuhlat vaikkei nuoren ole tarvinnut tehdä muuta kuin opetella Isä meidän -rukous, niin totta kai monen vuoden koulun loppumista ja tutkintoa on juhlistettava! :)
Kerrankin täällä saa tällasia positiivisia vastauksia! :) Kiitos kaikille (paitsi sille yhdelle)! Mä pistän juhlat pystyyn!
ap
Aina voi järjestää pienet juhlat arkea piristämään. Ja onhan se melkoinen saavutus työn ohessa opiskella!