Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7 viikon VLCD -paastopäiväkirjani

Vierailija
19.02.2012 |

Laskeuduin paastoon 17.2., päätän sen pitkäperjantaina 30.4.2012 eli seitsemän viikon taival on edessä. Pidän päiväkirjaa tässä viestiketjussa.

Päivä 3/49 alkaa olla iltapäivässä. Kolmannen päivän pitäisi olla paastoamaan ryhtyessä se vaikein ja siltä se hiukan tuntuukin. Tosin syytän näivettyneestä olosta enimmäkseen tänään alkaneita kuukautisia.

Syön paastonaikani varrella ainoastaan tietynmerkkisiä VLCD -valmisteita - kaikki ovat nestemäisiä ja kokonaisenergiamäärä jää muutaman sadan kilokalorin päivätasolle. Laihdun todennäköisesti, mutta minulla on siihen varaa. En aio punnita itseäni vasta kuin ehkä pääsiäisenä jolloin voin arvioida menetettyjen kilojeni määrää. Päätavoite paastolleni on henkinen. Haluan luopua, kaivata, kieltäytyä, elää. En ole kristitty, mutta pääsiäisen odotus ja traditionaalinen paastonaika tarjoavat minunkin paastolleni mukavan viitekehyksen.

Tervetuloa siis mukaan. Jos on kanssakulkijoita tai eri tavalla paastoavia sopii liittyä myös osaksi ketjua.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä oli kuolemantapauksiakin, kun ihmiset jättivät syömättä tarvittavan määrän aterioita. Paastotila saa näläntunteen katoamaan vaarallisestikin.

Olen sairaalan ENE-dieetillä ja siellä tähdennettiin, että ne vaaditut 5 pussia on PAKKO syödä vaikka sitten 2 pussia kerrallaan, jos ei muuten uppoa. Käytän siis Nutriletin ja Naturdietin valmisteita, joita tulee käyttää se 5kpl (miesten 6kpl).

Toivon, että ap jaksaa noudattaa oman dieettinsa suositusta, 3kpl päivässä.

Vierailija
22/60 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suuhun ne maistuvat niin pahoilta, että omalla kohdallani esim. sitruunavesi-vaahterasiirappivesipaasto kuulostaa houkuttelevammalta. Se keittojen rakenne (huokoisen puuroinen) oli hyvin vastenmielinen, olisi kivempi jos keitot olisivat liemimäisempiä. Miten itse koet nuo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalakeittoa, texmexkeittoa ja juustokeittoa. Makeista pusseista pidän ainoastaan puuroista, joita on kahta sorttia. Teen keitot aina pitempään liemeen kuin pussissa sanotaan, ainakin 4 dl nestettä. En itsekään pidä sakeista keitoista joten teen ne liemimäisemmiksi. Samoin puurot keitän ihan löyhiksi velleiksi. Ap.

Vierailija
24/60 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuhkin tänään onnettomana miehen tekemää ruokaa, taivaalliselta tuoksuvaa basmatiriisiä ja kana tikka masalaa.

En enää voinut vastustaa kiusausta käydä vaakalla koska puin päälle housut joita en ole käyttänyt vähään aikaan ja ne olivat ihan väljät. Olen laihtunut kolmen viikon aikana viisi kiloa.

Vierailija
25/60 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuhkin tänään onnettomana miehen tekemää ruokaa, taivaalliselta tuoksuvaa basmatiriisiä ja kana tikka masalaa.

En enää voinut vastustaa kiusausta käydä vaakalla koska puin päälle housut joita en ole käyttänyt vähään aikaan ja ne olivat ihan väljät. Olen laihtunut kolmen viikon aikana viisi kiloa.

Vierailija
26/60 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä ei sais jatkaa yli 3vkoa koska se on terveydelle vaarallista.

kannattaisko sun mitata verensokerisi jos kokoajan jano??se voi puhkasta diabeteksen jos siihen on taipumusta.ja tiedäthän sä ap et ketoosissa oleva keho on yhtä kuin keho myrkytystilassa?ketoaineet=happomyrkyt!

Vierailija
27/60 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla olis kyse laihdutuksesta niin en ymmärrä tollasta rääkkäystä,mut jos tosiaan paastosta ja nautit siitä nälän tunteesta,saat siitä jotain henkistä tyydytydtä ni ymmärrän..

mä oon 1,5vkoa osa nutrannut ihan laihduttamisen takia ja oon siis syöny muutakin,eli aamulla 2dl puuroa,päivällä nutrilet keiton,iltapäivällä salaattia ja nutrikeiton ja 2 kuivaa näkkäriä ja illalla nutri pirtelön. ja paino on tippunu 4kg.ja mulla nyt ei ihan hirveesti ylimäärästä,pituutta 170cm ja lähtöpaino oli 66kg,tavoite saaada 58kg tippumaan ja niin ettei tulisi kauheesti heti takasin

Vierailija
28/60 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla olis kyse laihdutuksesta niin en ymmärrä tollasta rääkkäystä,mut jos tosiaan paastosta ja nautit siitä nälän tunteesta,saat siitä jotain henkistä tyydytydtä ni ymmärrän..

Pussiruuat tökkivät juuri lähinnä sen takia että ne ovat "liikaa", liian tuhteja paastoon. Mutta ilman niitä olisi vaikeaa näin pitkää paastoa toteuttaa. Ap.

Vierailija
29/60 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä ei sais jatkaa yli 3vkoa koska se on terveydelle vaarallista.

kannattaisko sun mitata verensokerisi jos kokoajan jano??se voi puhkasta diabeteksen jos siihen on taipumusta.ja tiedäthän sä ap et ketoosissa oleva keho on yhtä kuin keho myrkytystilassa?ketoaineet=happomyrkyt!

syntyvä ketoosi on täysin normaali olotila ihmiselle. Jos olisin myrkytystilassa en varmaankaan pystyisi käymään viikkoja töissä normaalisti ja voimaan hyvin. Sitten kun on tarpeeksi nälkä niin kyllä elimistöni ajaa minut syömään, ihminen syö vaikka nahkavyön kun on oikeasti nälkä. Mutta en usko että siihen seitsemässä vaivaisessa viikossa päästään.

Vierailija
30/60 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen teki tiukkaa, aamu oli liian kiireinen, unohdin pussin ja sain ensimmäisen pussin syötyä vasta töiden jälkeen kuuden maissa kun kaupassakin piti käydä. Oli jo melkoinen nälkä ja mussutin tyytväisenä kaksi pussia illalla, lähes kilo pussivelliä joten maha oli pinkeä ja olo kylläinen. Töissä en syö koskaan muutenkaan mitään.

Laskin tuossa että itse asiassa paastoni kestää 50 päivää, seitsemän täyttä viikkoa ja yhden päivän. Eipä mene minulla kalenterin katsominen oikein mitenkään päin oikein.

En usko että näin tiukka paasto on mikään laihduttajan ihmekonsti kyllä, tunnen keventyväni mutten mitenkään erityisen nopeasti. Elimistö ilmeisesti säästää kaikesta mistä voi. En ole kyllä liikkunutkaan yhtään, se odottaa kevätsäätä ja teiden sulamista.

Vierailija
31/60 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmeellisyyksien ihmeellisyys, ei tee vieläkään yhtään tiukkaa paastota. Tällä viikolla on paaaljon töitä joten viisi viikkoa tulee täyteen ennnenkuin huomaankaan. Sitten on jälkellä enää yksi pussiviikko ja Piinaviikko vedellä... Siitä tulee kyllä raskas.

Olen mennyt kahden suolaisen pussin päivävauhdilla yhä ja tämä on minulle sopiva määrä. Satunnaisesti syön yhden suolaisen pussin ja yhden puuropussin. Lisäksi reilu parisen litraa vettä, siis pussien mukana tulevan vajaan litran päälle. Ei suolan puutetta, ei kramppeja, ei väsymystä.

Aika tylsää. Odotin pääseväni muutamassa viikossa jo sille asteelle että leualleni valuu sylkeä kun haistankin ruokaa. Nyt mieliteot rajoittuvat muutamaan hassuun uneen joissa olen syönyt hallitsemattomasti.

Vierailija
32/60 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa huomenna perjantaina, ja samalla viimeinen paastoviikko. Palmusunnuntaista Pitkäperjantaihin paastoan vedellä. Säästyneet rahat lahjoitan Suomen Punaiselle Ristille.

Pussit eivät ihme kyllä töki vieläkään, joskin olen syönyt vain niitä pusseja mistä pidän ja tosi vaihtelevasti. Vanha sananlasku siitä että nälkä on paras mauste pitää hyvin paikkansa.

Vierailija
33/60 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sunnuntaina alkanut vesipaasto täytyi keskeyttää kun heräsin kahden päivän jälkeen yöllä massiivisiin lihaskramppeihin. Elektrolyyttitasapaino ei ole näköjään ihan kondiksessa joten palasin pusseihin, eilen kolme, tänään ajattelin syödä kaksi.

KAKSI PÄIVÄÄ paastoa jäljellä. Mulla on nälkä!

Vierailija
34/60 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap?

Vierailija
35/60 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viikko alkaa olla lopussa ja näläntunne on kadonnut siinä määrin että tuntuu vaikealta syödä vaaditut kolme pussiateriaa päivässä. Töiden jälkeen palatessa vatsa tulee tupaten täyteen päivällispussillisesta ja veden ja rooiboksen juomisesta. Tungin itseeni eilen ennen nukkumaanmenoa väkisin pussin. Tuntui hölmöltä koska ei ollut nälkä. Arvioin että tämä tilanne korjaantuu kunhan keho nälkiintyy paaston jatkuessa ja alkaa todella vaatia syömään jotain.

En ole kokenut vielä suurempaa henkistymistä. Sen sijaan olen alkanut hemmotella ruuatta jäävää vartaloani ihanilla vartalovoiteilla, ja lähes jokailtaisella saunalla.

Vierailija
36/60 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin vetää 3 viikkoa putkeen,paljonkohan saa kiloja pois.?Lapsi nyt 2 v kohta ja kiloja vieläkin,mutta ei raskauskiloja vaan kotonaolon myötä tulleita mässykiloja.Aktiivinen liikunta ei juurikaan kuluta,kiinteä olen suht mutta painoa liikaa.JOTEN NYT ALKAKOON TÄÄ JUTTU.

Ajattelin kokeilla muitakin kuin Nutrilettiä,kasviksia aion syödä sen 600 g / pv ja 3 l vettä,se tuppaa unohtumaan usein..

t.vanharouva 76 kg

Vierailija
37/60 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei viittä. Ko. valmistetta pitäisi syödä kaksi suolaista keittojauhepussia ja yksi makea pirtelö päivässä. Lisäksi voi syödä erillisiä välipalapusseja joissa on häviävän vähän kaloreita ja sitten jotain kivennäisiä. Päivä 9/49 menossa. Ap.

Vierailija
38/60 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valitsemallesi tielle.

Vierailija
39/60 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänkö niitä Suomessa? Onko sulla ap edes ylipainoa vai oletko jo valmiiksi kuikelo, joka tulee täyteen yhdestä herneestä?

Vierailija
40/60 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on PAKKO syödä, olipa nitä 5 tai 3.

Ravintoaineiden takia. Olet niin alussa tuossa dieetissäsi että romahdus tulee, jos et syö määrättyjä määriä.

T: 12 viikkoa lääkärin ja ravitsemusterapeutin valvonnassa nutrannut