Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää te Suomessa asujat!

Vierailija
16.02.2012 |

Onneksi itse tajutiin aikanamme muuttaa sieltä pois. Nyt on lapsille yksityiskoulu, meillä yksityinen sairaanhoito, asumiskulut puolet Suomesta. Autotallissa 700-sarjan BMW ja Mersun AMG sekä Harley.



Repikää siitä.

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko yrityksesi menestynyt ulkomailla?


Jokainen voi miettiä itse, kuinka halukas on ostamaan esim virolaiselta tai bulgarialaiselta yrittäjältä mitään ja siltä pohjalta miettiä, miten SINUUN suhtauduttaisiin ulkomailla. Monelle keski-eurooppalaiselle Suomi on kuitenkin samalla viivalla Puolan, Slovakian, Tsekin jne kanssa.

Vierailija
82/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sitä Suomessakin yksityiset terveydenhuoltopalvelut..

Teillä ei ole aavitustakaan mitä tuo yksityinen Saksassa tarkoittaa. Jokainen rahaton luuserikin pystyy niitä käyttämään. Huippupalvelut jokaisen ulottuvilla. Työssä olevat maksavat sairaskassamaksuja mutta eivät ne lapsiperheessäkään pahat ole kun kaikki ovat isän tai äidin mukana vakuutettuja. Voi ottaa myös ns. yksityisiä vakuutuksia mutta niille meillä ei tässä terveydenhuollonparatiisissa ole koskaan ollut tarvetta.

Lastenlääkäri, gynegologi jna kaikki pienemmilläkin paikkakunnilla ja tarvittaessa pääsee heti sisään. Sanokaa mitä vain mutta Suomen systeemeitä ei tähän voi verratakkaan.

terv Saksasta

Moni suomalainen ei ole ollut muualla kuin Suomessa ja kuullut koko ikänsä, että on lottovoitto syntyä Suomeen.

Juuri tältä palstalta luin ihmisten kokemuksia täti neuvolan pakeilla ja terveyskeskuksessa. Meillä täällä saisi tuolla asenteella olevat työntekijät potkut! Lapset käyvät aina lääkärillä, vaikka vaivana olisi vain jokin pikkujuttu. Ja palvelu on aina, joka ikinen kerta, moitteetonta ja nopeaa!

Säälittää suomalaiset, kun niin kovasti tekevät töitä ja raatavat itse kaiken. Sitä ei tajua vasta kun sitten, kun muualle muuttaa. Elämästä voi nauttia niin monin tavoin. Suomessa sitä ei vaan ymmärrä.

että on sitä Suomessakin yksityiset terveydenhuoltopalvelut..

Teillä ei ole aavitustakaan mitä tuo yksityinen Saksassa tarkoittaa. Jokainen rahaton luuserikin pystyy niitä käyttämään. Huippupalvelut jokaisen ulottuvilla. Työssä olevat maksavat sairaskassamaksuja mutta eivät ne lapsiperheessäkään pahat ole kun kaikki ovat isän tai äidin mukana vakuutettuja. Voi ottaa myös ns. yksityisiä vakuutuksia mutta niille meillä ei tässä terveydenhuollonparatiisissa ole koskaan ollut tarvetta.

Lastenlääkäri, gynegologi jna kaikki pienemmilläkin paikkakunnilla ja tarvittaessa pääsee heti sisään. Sanokaa mitä vain mutta Suomen systeemeitä ei tähän voi verratakkaan.

terv Saksasta

Moni suomalainen ei ole ollut muualla kuin Suomessa ja kuullut koko ikänsä, että on lottovoitto syntyä Suomeen.

Juuri tältä palstalta luin ihmisten kokemuksia täti neuvolan pakeilla ja terveyskeskuksessa. Meillä täällä saisi tuolla asenteella olevat työntekijät potkut! Lapset käyvät aina lääkärillä, vaikka vaivana olisi vain jokin pikkujuttu. Ja palvelu on aina, joka ikinen kerta, moitteetonta ja nopeaa!

Säälittää suomalaiset, kun niin kovasti tekevät töitä ja raatavat itse kaiken. Sitä ei tajua vasta kun sitten, kun muualle muuttaa. Elämästä voi nauttia niin monin tavoin. Suomessa sitä ei vaan ymmärrä.

Ja sitä neuvolan täti ketjua luettuni olin kyllä onnellinen, että pääsen lääkärin puheille aina. Hoitaja tekee perustarkistuksen: paino, pituus, kuumeenmittaus, verenpaine ja sitten lääkärin kanssa jutellaan vaivat. Mutta sitä taitaa olla vaikea Suomessa ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yrittäjänä 22 vuotta. Olen tukenut tätä valtiota valtavilla rahasummilla. On kyllä iso omakotitalo, mökki ja pari uudehkoa isoa volvoa. Kaiken tuon olen tänne suomeen saanut, mutta millä hinnalla. Kauhistuttaa. Olisin ns öky missä tahansa muussa eu maassa.

Olisinpa ennen lapsia älynnyt muuttaa jonnekin muualle.

Ne menee virkamiesten palkkoihin: kaiken maailman valviroitten ja eviroitten palkkoihin, Yle:lle ja SDP:lle. Luultavasti suurin osa rahoista menee näille. Joku käärii aikamoiset summat rahaa huijaamalla meitä ylisuurilla veroilla, ruuan hinnalla jne.

Vierailija
84/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin kyllä sanoa että tuo terveydenhuolto on parempaa luokkaa kuin Suomessa. Toisaalta siellä keksittiin pari kertaa minulle "sairauksia" joita ei todellisuudessa ollut ja juoksiin turhaan samoissa testeissä uudestaan ja uudestaan ja vietin unettomia öitä peläten että jotain vakavaa. Tein sitten niin että varasin lennot Suomeen ja ajat yksityiselle Suomessa ja yllätys, mittän ei ollut vialla. Lääkäri Suomessa sanoi että itsekin asunut Saksassa joskus ja siellä tuo on aika tavallista. Yksityisiä lääkäreitä on joka kulmalla ja tahtovat rahaa tietysti ja tettävät turhia tutkimuksia ja toimenpiteitä.

Vierailija
85/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveiset Münchenistä.

Jos 3 lapsen äitinä pienokaiselle tulee korvasärkyä niin saan marssia yksityiselle. Suomalaiset jonottaa jossain terveyskeskuksessa. Tämähän on sitä maailman parasta terveydenhoitoa, kuten Suomessa mainostetaan.

mikä estäisi sinua marssimasta yksityiselle Suomessakin? Kyllä niitä yksityislääkäreitä Suomessakin on. Itse en kyllä koskaan käytä niitä, ja tuo terveyskeskus on lähempänäkin kuin yksityiset lääkäriasemat. Tiedoksesi myös, että terveyskeksissa ei jonoteta, vaan sieltä varataan etukäteen aika. No, joskus olen joutunut odottamaan 10-15 min yli sen varatun ajan, mutta en kokenut sitä hankalana.

Mutta muuten kyllä tykkään Saksasta - joten onnittelut sinulle hyvästä kotimaan valinnasta :) Itsekin tykkään käydä siellä usein, joskaan minua eivät sinne houkuttele yksityiset lääkäriasemat, vaan esimerkiksi berliiniläiset alakulttuurit.

Vierailija
86/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihan asuinpaikasta riippumatta, fiksu ja kiva ihminen ei tee tällaisia köyhät kyykkyyn-aloituksia. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla ei näy humalaisia ja rauhassa saa olla ihan joka paikassa. Jos ongelma tulisi täällä välitetään kanssaihmisistä sen verran, että moni tulisi kysymään että tarvitsenko apua.



Ulkomaalaisiin on totuttu ja väestö sen verran värikästä, että esimerkiksi käyttämääsi sanaa "neekeri" (nähtävästi Suomessa ihan yleinen) ei käytetä.



Ihmisiä kunnioitetaan ikään, sukupuoleen tai rotuun katsomatta. Myös varallisuus on sivuseikka, sillä täällä on totuttu siihen että miljonääri voi näyttää ihan spurgulta.



Perustuslaki takaa, että olen samalla viivalla syntyperäisten kanssa.



Mikähän sut muuten sai näin epäluuloiseksi? Heijastiko nämä kysymykset sitä, miten Suomessa suhtaudutaan ulkomaalaisiin?

Vierailija
88/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä sentään hyviäkin puolia. Yksityisestä sairaanhoidosta ei tarvitse maksaa mansikoita, koska julkinenkin terveydenhoito toimii melko hyvin.



Koulunkäynti on ilmaista ja koulut todella hyvätasoisia.



Työttömyysturva on halpaa. Eläkejärjestelmä toimii eikä esim. kangertele, jos muutan toiseen osaan maata (vrt. Yhdysvallat, jossa eläkkeiden maksu voi katkea muutosta toiseen osavaltioon).



Rikollisuus on vähäistä ja poliisiin voi luottaa.



Saasteita ei ole juurikaan, luonto on puhdas ja lähellä.



Että onhan näitä. Plus se, että sukulaiset ja ystävät ovat lähellä, ei lentomatkan päässä.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaita ympärilläni. Mielestäni suurempi rikkaus on se, että lapsi meni juuri koulun jälkeen mummulaan syömään vastaleivottua pullaa ja juomaan kuumaa kaakaota serkkujen kanssa.

Kaikki rakkaat on lähelläni ja vanhemmillani ei ole ikuisesti aikaa lapsilleni.

Paitsi, että en tykkää saksasta tai saksalaisista. Ranskaa voisin harkita.

Mutta mä olenkin köyhä, joka pärjää julkisilla ja polkupyörällä täällä stadissa. Ukolla on onneksi vanha ruosteinen kosla.

Vierailija
90/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla köyhä? Münchenin kauneus avautuu vain varakkaille :) t. ohis

Mitä on sellainen kauneus, joka avautuu vain varakkaille? Tässä ketjussa Baijeria on moitittu mm. konservatiivisuudesta ja rasistisuudesta - joten olisiko niin, että osa ei näe näitä rumia pilkkuja, kun itse sopii niin hyvin juuri siihen asenneilmastoon?

Siis yleisesti ottaen tykkään kyllä Saksasta, mutta juuri tuo katolinen kolkka on se, joka vähiten vetää puoleensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä sentään hyviäkin puolia. Yksityisestä sairaanhoidosta ei tarvitse maksaa mansikoita, koska julkinenkin terveydenhoito toimii melko hyvin.

Koulunkäynti on ilmaista ja koulut todella hyvätasoisia.

Työttömyysturva on halpaa. Eläkejärjestelmä toimii eikä esim. kangertele, jos muutan toiseen osaan maata (vrt. Yhdysvallat, jossa eläkkeiden maksu voi katkea muutosta toiseen osavaltioon).

Rikollisuus on vähäistä ja poliisiin voi luottaa.

Saasteita ei ole juurikaan, luonto on puhdas ja lähellä.

Että onhan näitä. Plus se, että sukulaiset ja ystävät ovat lähellä, ei lentomatkan päässä.

Ja mitenkäs ne verot? Alv taitaa olla jo lähes 30%, työverotus aika suuri ja pääoman verotuskin tuntuva. Ja entäs tämä alijäämä valtion budjetissa? Veikkaan, että kohta leikataan mm. niitä eläkkeitä. Sukulaiselta jo kysyttiin, että suostuisiko pienempään eläkkeeseen (ikänsä ollut kunnan palveluksessa). Joo, mä luotan enemmän omaan apuun kuin valtion apuun.

Vierailija
92/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt mielessä ulkomaille muutto. Asumme ihanassa kunnassa, mutta jos kuntauudistus toteutuu, ihanuudelle saa heittää hyvästit. Eikä auta vaikka vaihtaisi paikkakuntaa Suomessa, sen jälkeen on kaikkialla samaa kökköä tarjolla.



Kertokaa siis tyytyväiset perheelliset ulkosuomalaiset missä asutte ja mitkä ovat maan/paikan hyvät ja huonot puolet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee nyt iloisesti sekaisin Saksa ja tuo ap:n autohössötys. Saksa on ihan hyvä maa - jos muuttaisin pois Suomesta, muuttaisin mielelläni esim. Saksaan tai Ruotsiin. Ja uskon kyllä, että jotkut asiat ovatkin Saksassa paremmin kuin Suomessa - sen verran siellä on tullut vietettyä aikaa. Mutta onpa moni asia huonomminkin - esim. naisen asema ei todellakaan ole yhtä hyvä, vaikka kaikilla osa-alueilla ei toki eroa ehkä olekaan. Mutta esim. lasten päivähoito on PAIKOIN Saksassa järjestetty niin huonosti, että mitään subjektiivista päivähoito-oikeutta ei vaan ole, ja usein naiset ovat sitten kotirouvia. Mutta en siis moiti Saksaa, siellä on joitain tosi hyviä alueita, tykkään siitä maasta, jne. Mutta eipä nyt kuitenkaan liioitella ja nähdä asioita yksipuolisesti.



Mutta mitä tulee terveydenhuoltoon... Miksi on joku itseisarvo käydä yksityisellä? Jos julkinen toimii hyvin, niin miksi se olisi huono?

Vierailija
94/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt mielessä ulkomaille muutto. Asumme ihanassa kunnassa, mutta jos kuntauudistus toteutuu, ihanuudelle saa heittää hyvästit. Eikä auta vaikka vaihtaisi paikkakuntaa Suomessa, sen jälkeen on kaikkialla samaa kökköä tarjolla.

Kertokaa siis tyytyväiset perheelliset ulkosuomalaiset missä asutte ja mitkä ovat maan/paikan hyvät ja huonot puolet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

89

Vierailija
96/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta eikös Suomi ole rikostilastoissa eurooppalaista kärkeä?

On täällä sentään hyviäkin puolia. Yksityisestä sairaanhoidosta ei tarvitse maksaa mansikoita, koska julkinenkin terveydenhoito toimii melko hyvin. Koulunkäynti on ilmaista ja koulut todella hyvätasoisia. Työttömyysturva on halpaa. Eläkejärjestelmä toimii eikä esim. kangertele, jos muutan toiseen osaan maata (vrt. Yhdysvallat, jossa eläkkeiden maksu voi katkea muutosta toiseen osavaltioon). Rikollisuus on vähäistä ja poliisiin voi luottaa. Saasteita ei ole juurikaan, luonto on puhdas ja lähellä. Että onhan näitä. Plus se, että sukulaiset ja ystävät ovat lähellä, ei lentomatkan päässä.

Ja mitenkäs ne verot? Alv taitaa olla jo lähes 30%, työverotus aika suuri ja pääoman verotuskin tuntuva. Ja entäs tämä alijäämä valtion budjetissa? Veikkaan, että kohta leikataan mm. niitä eläkkeitä. Sukulaiselta jo kysyttiin, että suostuisiko pienempään eläkkeeseen (ikänsä ollut kunnan palveluksessa). Joo, mä luotan enemmän omaan apuun kuin valtion apuun.

Alv on 9-23, ei 30% Esim. Saksassa se on 7-16, mutta siellä verotetaan kenties sitten jotakin muuta asiaa enemmän... kokonaisveroaste on Suomessa vuonna 2006 43,5%, kun se keskimäärin OECD-maissa oli 35,9%. Saksassa oli itse asiassa vain muutaman prosenttiyksikön halvempi, 39,3%.

Ei ole kovin helppoa verrata noita. Jossain joutuu maksamaan palveluista, joita täällä saa valtiolta/kunnilta. Esimerkiksi tuo koulutus: koulut ovat täällä ilmaisia, kun muualla joutuu maksamaan aika paljonkin lukukausimaksua. Yhdysvalloissa se on iso sosiaalista luokkakiertoa estävä seikka, että laadukkaat yliopistot ovat käytännössä keskituloisten ulottumattomissa.

Minä taas pidän erittäin tärkeänä, että tiettyjä palveluita saa yhteiskunnalta. Kaikilla ei kuitenkaan ole varaa maksaa itse... ja sellainen "pahan päivän varalle" varautuminen maksaa myös ja paljon!

Vierailija
97/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

38

Vierailija
98/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nin ei tarvitse tällaisiakaan avauksia tehdä :)

Vierailija
99/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yrittäjänä 22 vuotta. Olen tukenut tätä valtiota valtavilla rahasummilla. On kyllä iso omakotitalo, mökki ja pari uudehkoa isoa volvoa. Kaiken tuon olen tänne suomeen saanut, mutta millä hinnalla. Kauhistuttaa. Olisin ns öky missä tahansa muussa eu maassa.

Olisinpa ennen lapsia älynnyt muuttaa jonnekin muualle.

Ne menee virkamiesten palkkoihin: kaiken maailman valviroitten ja eviroitten palkkoihin, Yle:lle ja SDP:lle. Luultavasti suurin osa rahoista menee näille. Joku käärii aikamoiset summat rahaa huijaamalla meitä ylisuurilla veroilla, ruuan hinnalla jne.

Olisi siis mainiosti menestynyt. Juuri nuo ooperat ja ylet vievät verorahani. Olen harkinnut pitkään firmani siirtoa jonnekin veroparatiisiin. Mua haukuttaisiin keinottelijaksi, mutta mitä siitä. Tuotteet halpenisivat ja mun voitto kasvaisi. Ei paljon kiinnosta nykyhalllinnon toimet koko yhteiskunna alasajamiseksi.

Vierailija
100/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lle, todella ammattitaitoinen ketju saatu provosoitua.



Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme