Säälittää te Suomessa asujat!
Onneksi itse tajutiin aikanamme muuttaa sieltä pois. Nyt on lapsille yksityiskoulu, meillä yksityinen sairaanhoito, asumiskulut puolet Suomesta. Autotallissa 700-sarjan BMW ja Mersun AMG sekä Harley.
Repikää siitä.
Kommentit (157)
ja terveiset Münchenistä. Jos 3 lapsen äitinä pienokaiselle tulee korvasärkyä niin saan marssia yksityiselle. Suomalaiset jonottaa jossain terveyskeskuksessa. Tämähän on sitä maailman parasta terveydenhoitoa, kuten Suomessa mainostetaan.
teille normaaleissa euroopan maissa asuville. Täällä vihervasemmistoradikaalien sosiaali-ihmemaassa on kauheet verot ja naisilla kasvaa viikset.
Mitään ei jää työstä käteen paitsi isot tuloverot, joista kustannetaan piikkejä narkkareille, viinaa alkkiksille ja hyysätään kotona lorvimaan opettelevia nuoria.Sanan- ja mielipiteenvapautta rajoitetaan, ja kohta aletaan kieltämään varmaan puolueitakin, ettei oma identiteetti vaan joudu liian ahtaalle kun on vastakkaisiakin mielipiteitä.
Tämmöstä täällä Suomessa on.Sinä joka ensimmäisenä ehdotat että pitäisi muuttaa pois, saisit itse suksia suohon. Se että näkee kotimaassaan epäkohtia ja muuttaa niiden vuoksi pois, sen sijaan että jää tavoittelemaan muutosta parempaan, on luuseri.
Ihmiselle, joka asuu Munchenissa ;) Baijerista loytyy Saksan rasistisimmat saksalaiset. Asumiskokemusta on.
Emigroitua esimerkiksi Saksaan. Olen korkeasti koulutettu ja puhun sujuvasti viittä kieltä, uskoisin työllistyväni ulkomailla paremmin palkattuun hommaan kuin Suomessa. Myös yrittäjyys houkuttelisi, mutta ei Suomen lainsäädännöllä, jonka päätarkoitus tuntuu olevan lyödä ja polkea pk-yksityissektoria niin lujaa kuin mahdollista.
Hassua tilanteessa on se, että itse asiassa pidän Suomesta. Minua ei haittaa kylmyys, rakastan talvea ja minusta suomalaiset ovat hyvin lämpimiä ihmisiä kunhan jään saa ensin murrettua. Mutta lainsäädäntö, koko työvoimapolitiikka ja yhteiskunnan taholta säädetty tuhlaavaisuus ajavat nuoren ihmisen täältä hyvin tehokkaasti pois.
Muuten ihan jees mutta säälin sinua, münchen on aivan hirveä paikka asua, ehkä yksi euroopan huonoimmista. Ihmisillä on siellä todella ahdistavia asenne ongelmia. Todella kaamea ilmapiiri. niminerkillä kokemusta löytyy liian monelta vuodelta.
teille normaaleissa euroopan maissa asuville. Täällä vihervasemmistoradikaalien sosiaali-ihmemaassa on kauheet verot ja naisilla kasvaa viikset.
Mitään ei jää työstä käteen paitsi isot tuloverot, joista kustannetaan piikkejä narkkareille, viinaa alkkiksille ja hyysätään kotona lorvimaan opettelevia nuoria.
Täällä Ranskassa ainakin palkastani jää verojen jälkeen vähemmän käteen ja naisetkin ovat karvaisempia kuin Suomessa.
Että inhoan suomalaista nurkkakuntaista nepotismia, mikä työhönottotilanteessa lyö aina vasten kasvoja. Tokikaan en usko, että ulkomailla oltaisiin tässä suhteessa parempia, mutta ainakin haluan kokeilla siipiäni toisenlaisessa ympäristössä.
niinkin syrjäisessä paikassa kuin Joensuussa kokonaiset 2 minuuttia. Meillä täällä on kuitenkin puhelimet keksitty (en ole varma muusta Suomesta) ja me voidaan varata aika ihan ETUKÄTEEN ja ajan saa samalle päivälle!
maksaa vakuutus kaiken, hampaitten valkaisun myös.
Repikää siellä kylmässä Suomessa, hahhah!
Täällä Ranskassa ainakin palkastani jää verojen jälkeen vähemmän käteen ja naisetkin ovat karvaisempia kuin Suomessa.
Kaikki Euroopan maat melko lailla pilalle sossutettuja. Suuntaanpa siis Amerikkaan, siellä ainakin töitä riit... ai niin.
Voivat jopa mennä ihan yksin kouluun.
Maailmalla on asuttu ja takaisin tultiin.
ulkomailla asuvat suomalaiset jotenkin normaalia tyhmempiä? Meillä on täällä myös vakuutukset ja yksityiset terveyspalvelut.
Mutta enemmän säälittää te kirjoitustaidottomat...
Saksassa mennään AINA lääkärin yksityiselle vastaanotolle. Lääkäreillä ei ole julkista palvelua, ovat itsenäisiä ja palvelua sen mukaista. Tosin, huonojakin lääkäreitä on, niitä on kaikkialla, mutta jos sellaisen kohtaan, niin vaihdan toiseen.
Terkut myös Münchenistä.
ja terveiset Münchenistä.
Jos 3 lapsen äitinä pienokaiselle tulee korvasärkyä niin saan marssia yksityiselle. Suomalaiset jonottaa jossain terveyskeskuksessa. Tämähän on sitä maailman parasta terveydenhoitoa, kuten Suomessa mainostetaan.
...onpa täällä yhtä lailla yksityisiä lääkäripalveluita kuten julkisiakin. Ihan kuten siellä Saksassa. Ja muutenkin asenneilmasto hiukan toista kuin siellä melko konservatiivisessa Baijerissa. Nauti ihan rauhassa siitä Hausfraun elämästäsi. :D
ulkomailla asuvat suomalaiset jotenkin normaalia tyhmempiä? Meillä on täällä myös vakuutukset ja yksityiset terveyspalvelut.
Mutta enemmän säälittää te kirjoitustaidottomat...
Eipä tuo omakaan kirjallinen ulosantisi kauheasti ihastusta herätä.
Vesa Puttonen ja Tero Kivisaari ovat tämän suomalaisen mentaliteetin tiivistäneet näin:
Ladalla ajaminen on kivempaa kuin Mersulla, sillä Mersuhan on taksiauto.
McDonaldsilla ruokailu on hauskempaa kuin Chez Dominuquesissa, sillä Mäkkärissä on niin nopea palvelu.
Mellunkylässä on kivempi asua kuin Eirassa, sillä meren rannalla on niin tuulista koko ajan.
Huom. lainaus ei ole ihan tarkka, mutta on kirjasta Mitä missä miljoona. Kirja kyllä kertoo hyvin siitä, miksi moni tyytyy lähiökolmioon, suuriin veroihin, olemaan julkisten kulkuneuvojen armoilla.
Kyllä minäkin nautin siitä, kun takamuksen alla olla ajopeli jolla pääsee vähän nopeamminkin. On kiva, kun on vähän enemmän lääniä missä perheen asua. Ulkomaanmatkat ja hyvä ruoka, jonkun muun laittaman, ah! kyllä vaan tykkään.
Ja sitten tykkään, kun ei tarvitse joka penniä laskea tai venyttää. Ja palvelua saa silloin kun haluaa.
Muuten ihan jees mutta säälin sinua, münchen on aivan hirveä paikka asua, ehkä yksi euroopan huonoimmista. Ihmisillä on siellä todella ahdistavia asenne ongelmia. Todella kaamea ilmapiiri. niminerkillä kokemusta löytyy liian monelta vuodelta.
että on sitä Suomessakin yksityiset terveydenhuoltopalvelut..
Teillä ei ole aavitustakaan mitä tuo yksityinen Saksassa tarkoittaa. Jokainen rahaton luuserikin pystyy niitä käyttämään. Huippupalvelut jokaisen ulottuvilla. Työssä olevat maksavat sairaskassamaksuja mutta eivät ne lapsiperheessäkään pahat ole kun kaikki ovat isän tai äidin mukana vakuutettuja. Voi ottaa myös ns. yksityisiä vakuutuksia mutta niille meillä ei tässä terveydenhuollonparatiisissa ole koskaan ollut tarvetta.
Lastenlääkäri, gynegologi jna kaikki pienemmilläkin paikkakunnilla ja tarvittaessa pääsee heti sisään. Sanokaa mitä vain mutta Suomen systeemeitä ei tähän voi verratakkaan.
terv Saksasta
rakkaita ympärilläni. Mielestäni suurempi rikkaus on se, että lapsi meni juuri koulun jälkeen mummulaan syömään vastaleivottua pullaa ja juomaan kuumaa kaakaota serkkujen kanssa.
Kaikki rakkaat on lähelläni ja vanhemmillani ei ole ikuisesti aikaa lapsilleni.
Paitsi, että en tykkää saksasta tai saksalaisista. Ranskaa voisin harkita.
kun ulkomailla asuttiin, mutta vakuutus oli Suomesta eli kiitos suomalaiset veronmaksajat. Meidän verothan meni sinne asuinmaahan.
Mutta rehellisesti, mieluummin asun täällä Suomessa onnellisena keltahampaisena kuin Münchenissä valkohampaisena :)
että se on jännä juttu, että monille ulkosuomalaisille se oma uusi kotimaa on jotenkin parasta mitä maailmassa voi olla. Se pitää ilmeisesi siinä omassa pienessä päässä kehua maasta taivaisiin, että muutkin ymmärtäisi. Ja kaikista pahimpia on ne jotka alkavat mollaamaan sitä edellistä asuinpaikkaa, jota kyllä kehuivat ennen kuin sieltä muuttivat.
Ollaan nyt rehellisiä, en ole varma on Suomi mikään lottovoittajan maa, mutta jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa.
Kokemusta on näistä ulkosuomalaisista kymmeneltä vuodelta kolmessa eri maassa.
mutta itse olisin kyllä jäänyt Müncheniin...
koska vakuutus ei korvaa hampaiden valkaisua!