Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää te Suomessa asujat!

Vierailija
16.02.2012 |

Onneksi itse tajutiin aikanamme muuttaa sieltä pois. Nyt on lapsille yksityiskoulu, meillä yksityinen sairaanhoito, asumiskulut puolet Suomesta. Autotallissa 700-sarjan BMW ja Mersun AMG sekä Harley.



Repikää siitä.

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vakuutus ei korvaa hampaiden valkaisua!


teille normaaleissa euroopan maissa asuville. Täällä vihervasemmistoradikaalien sosiaali-ihmemaassa on kauheet verot ja naisilla kasvaa viikset. Mitään ei jää työstä käteen paitsi isot tuloverot, joista kustannetaan piikkejä narkkareille, viinaa alkkiksille ja hyysätään kotona lorvimaan opettelevia nuoria. Sanan- ja mielipiteenvapautta rajoitetaan, ja kohta aletaan kieltämään varmaan puolueitakin, ettei oma identiteetti vaan joudu liian ahtaalle kun on vastakkaisiakin mielipiteitä. Tämmöstä täällä Suomessa on. Sinä joka ensimmäisenä ehdotat että pitäisi muuttaa pois, saisit itse suksia suohon. Se että näkee kotimaassaan epäkohtia ja muuttaa niiden vuoksi pois, sen sijaan että jää tavoittelemaan muutosta parempaan, on luuseri.

Vierailija
42/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveiset Münchenistä. Jos 3 lapsen äitinä pienokaiselle tulee korvasärkyä niin saan marssia yksityiselle. Suomalaiset jonottaa jossain terveyskeskuksessa. Tämähän on sitä maailman parasta terveydenhoitoa, kuten Suomessa mainostetaan.

teille normaaleissa euroopan maissa asuville. Täällä vihervasemmistoradikaalien sosiaali-ihmemaassa on kauheet verot ja naisilla kasvaa viikset.

Mitään ei jää työstä käteen paitsi isot tuloverot, joista kustannetaan piikkejä narkkareille, viinaa alkkiksille ja hyysätään kotona lorvimaan opettelevia nuoria.

Sanan- ja mielipiteenvapautta rajoitetaan, ja kohta aletaan kieltämään varmaan puolueitakin, ettei oma identiteetti vaan joudu liian ahtaalle kun on vastakkaisiakin mielipiteitä.

Tämmöstä täällä Suomessa on.

Sinä joka ensimmäisenä ehdotat että pitäisi muuttaa pois, saisit itse suksia suohon. Se että näkee kotimaassaan epäkohtia ja muuttaa niiden vuoksi pois, sen sijaan että jää tavoittelemaan muutosta parempaan, on luuseri.

Ihmiselle, joka asuu Munchenissa ;) Baijerista loytyy Saksan rasistisimmat saksalaiset. Asumiskokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emigroitua esimerkiksi Saksaan. Olen korkeasti koulutettu ja puhun sujuvasti viittä kieltä, uskoisin työllistyväni ulkomailla paremmin palkattuun hommaan kuin Suomessa. Myös yrittäjyys houkuttelisi, mutta ei Suomen lainsäädännöllä, jonka päätarkoitus tuntuu olevan lyödä ja polkea pk-yksityissektoria niin lujaa kuin mahdollista.



Hassua tilanteessa on se, että itse asiassa pidän Suomesta. Minua ei haittaa kylmyys, rakastan talvea ja minusta suomalaiset ovat hyvin lämpimiä ihmisiä kunhan jään saa ensin murrettua. Mutta lainsäädäntö, koko työvoimapolitiikka ja yhteiskunnan taholta säädetty tuhlaavaisuus ajavat nuoren ihmisen täältä hyvin tehokkaasti pois.

Vierailija
44/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan jees mutta säälin sinua, münchen on aivan hirveä paikka asua, ehkä yksi euroopan huonoimmista. Ihmisillä on siellä todella ahdistavia asenne ongelmia. Todella kaamea ilmapiiri. niminerkillä kokemusta löytyy liian monelta vuodelta.

Vierailija
45/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille normaaleissa euroopan maissa asuville. Täällä vihervasemmistoradikaalien sosiaali-ihmemaassa on kauheet verot ja naisilla kasvaa viikset.

Mitään ei jää työstä käteen paitsi isot tuloverot, joista kustannetaan piikkejä narkkareille, viinaa alkkiksille ja hyysätään kotona lorvimaan opettelevia nuoria.

Täällä Ranskassa ainakin palkastani jää verojen jälkeen vähemmän käteen ja naisetkin ovat karvaisempia kuin Suomessa.

Vierailija
46/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että inhoan suomalaista nurkkakuntaista nepotismia, mikä työhönottotilanteessa lyö aina vasten kasvoja. Tokikaan en usko, että ulkomailla oltaisiin tässä suhteessa parempia, mutta ainakin haluan kokeilla siipiäni toisenlaisessa ympäristössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkin syrjäisessä paikassa kuin Joensuussa kokonaiset 2 minuuttia. Meillä täällä on kuitenkin puhelimet keksitty (en ole varma muusta Suomesta) ja me voidaan varata aika ihan ETUKÄTEEN ja ajan saa samalle päivälle!

Vierailija
48/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa vakuutus kaiken, hampaitten valkaisun myös.

Repikää siellä kylmässä Suomessa, hahhah!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Täällä Ranskassa ainakin palkastani jää verojen jälkeen vähemmän käteen ja naisetkin ovat karvaisempia kuin Suomessa.

Kaikki Euroopan maat melko lailla pilalle sossutettuja. Suuntaanpa siis Amerikkaan, siellä ainakin töitä riit... ai niin.

Vierailija
50/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat jopa mennä ihan yksin kouluun.

Maailmalla on asuttu ja takaisin tultiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla asuvat suomalaiset jotenkin normaalia tyhmempiä? Meillä on täällä myös vakuutukset ja yksityiset terveyspalvelut.

Mutta enemmän säälittää te kirjoitustaidottomat...

Vierailija
52/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa mennään AINA lääkärin yksityiselle vastaanotolle. Lääkäreillä ei ole julkista palvelua, ovat itsenäisiä ja palvelua sen mukaista. Tosin, huonojakin lääkäreitä on, niitä on kaikkialla, mutta jos sellaisen kohtaan, niin vaihdan toiseen.

Terkut myös Münchenistä.

ja terveiset Münchenistä.

Jos 3 lapsen äitinä pienokaiselle tulee korvasärkyä niin saan marssia yksityiselle. Suomalaiset jonottaa jossain terveyskeskuksessa. Tämähän on sitä maailman parasta terveydenhoitoa, kuten Suomessa mainostetaan.


...onpa täällä yhtä lailla yksityisiä lääkäripalveluita kuten julkisiakin. Ihan kuten siellä Saksassa. Ja muutenkin asenneilmasto hiukan toista kuin siellä melko konservatiivisessa Baijerissa. Nauti ihan rauhassa siitä Hausfraun elämästäsi. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla asuvat suomalaiset jotenkin normaalia tyhmempiä? Meillä on täällä myös vakuutukset ja yksityiset terveyspalvelut.

Mutta enemmän säälittää te kirjoitustaidottomat...

Eipä tuo omakaan kirjallinen ulosantisi kauheasti ihastusta herätä.

Vierailija
54/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesa Puttonen ja Tero Kivisaari ovat tämän suomalaisen mentaliteetin tiivistäneet näin:



Ladalla ajaminen on kivempaa kuin Mersulla, sillä Mersuhan on taksiauto.



McDonaldsilla ruokailu on hauskempaa kuin Chez Dominuquesissa, sillä Mäkkärissä on niin nopea palvelu.



Mellunkylässä on kivempi asua kuin Eirassa, sillä meren rannalla on niin tuulista koko ajan.



Huom. lainaus ei ole ihan tarkka, mutta on kirjasta Mitä missä miljoona. Kirja kyllä kertoo hyvin siitä, miksi moni tyytyy lähiökolmioon, suuriin veroihin, olemaan julkisten kulkuneuvojen armoilla.



Kyllä minäkin nautin siitä, kun takamuksen alla olla ajopeli jolla pääsee vähän nopeamminkin. On kiva, kun on vähän enemmän lääniä missä perheen asua. Ulkomaanmatkat ja hyvä ruoka, jonkun muun laittaman, ah! kyllä vaan tykkään.



Ja sitten tykkään, kun ei tarvitse joka penniä laskea tai venyttää. Ja palvelua saa silloin kun haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan jees mutta säälin sinua, münchen on aivan hirveä paikka asua, ehkä yksi euroopan huonoimmista. Ihmisillä on siellä todella ahdistavia asenne ongelmia. Todella kaamea ilmapiiri. niminerkillä kokemusta löytyy liian monelta vuodelta.

Vierailija
56/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sitä Suomessakin yksityiset terveydenhuoltopalvelut..



Teillä ei ole aavitustakaan mitä tuo yksityinen Saksassa tarkoittaa. Jokainen rahaton luuserikin pystyy niitä käyttämään. Huippupalvelut jokaisen ulottuvilla. Työssä olevat maksavat sairaskassamaksuja mutta eivät ne lapsiperheessäkään pahat ole kun kaikki ovat isän tai äidin mukana vakuutettuja. Voi ottaa myös ns. yksityisiä vakuutuksia mutta niille meillä ei tässä terveydenhuollonparatiisissa ole koskaan ollut tarvetta.



Lastenlääkäri, gynegologi jna kaikki pienemmilläkin paikkakunnilla ja tarvittaessa pääsee heti sisään. Sanokaa mitä vain mutta Suomen systeemeitä ei tähän voi verratakkaan.



terv Saksasta

Vierailija
57/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaita ympärilläni. Mielestäni suurempi rikkaus on se, että lapsi meni juuri koulun jälkeen mummulaan syömään vastaleivottua pullaa ja juomaan kuumaa kaakaota serkkujen kanssa.



Kaikki rakkaat on lähelläni ja vanhemmillani ei ole ikuisesti aikaa lapsilleni.



Paitsi, että en tykkää saksasta tai saksalaisista. Ranskaa voisin harkita.

Vierailija
58/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ulkomailla asuttiin, mutta vakuutus oli Suomesta eli kiitos suomalaiset veronmaksajat. Meidän verothan meni sinne asuinmaahan.



Mutta rehellisesti, mieluummin asun täällä Suomessa onnellisena keltahampaisena kuin Münchenissä valkohampaisena :)

Vierailija
59/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on jännä juttu, että monille ulkosuomalaisille se oma uusi kotimaa on jotenkin parasta mitä maailmassa voi olla. Se pitää ilmeisesi siinä omassa pienessä päässä kehua maasta taivaisiin, että muutkin ymmärtäisi. Ja kaikista pahimpia on ne jotka alkavat mollaamaan sitä edellistä asuinpaikkaa, jota kyllä kehuivat ennen kuin sieltä muuttivat.



Ollaan nyt rehellisiä, en ole varma on Suomi mikään lottovoittajan maa, mutta jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa.



Kokemusta on näistä ulkosuomalaisista kymmeneltä vuodelta kolmessa eri maassa.

Vierailija
60/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olisin kyllä jäänyt Müncheniin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi