Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää te Suomessa asujat!

Vierailija
16.02.2012 |

Onneksi itse tajutiin aikanamme muuttaa sieltä pois. Nyt on lapsille yksityiskoulu, meillä yksityinen sairaanhoito, asumiskulut puolet Suomesta. Autotallissa 700-sarjan BMW ja Mersun AMG sekä Harley.



Repikää siitä.

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei tosiaankaan mikään lottovoittomaa. Terveydenhuolto ja koulusysteemit eivät mielestäni ole parhaimmasta päästä ja ilmastokin on mitä on mutta kyllä minä siellä voisin asua.

Vierailija
62/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sitä Suomessakin yksityiset terveydenhuoltopalvelut..

Teillä ei ole aavitustakaan mitä tuo yksityinen Saksassa tarkoittaa. Jokainen rahaton luuserikin pystyy niitä käyttämään. Huippupalvelut jokaisen ulottuvilla. Työssä olevat maksavat sairaskassamaksuja mutta eivät ne lapsiperheessäkään pahat ole kun kaikki ovat isän tai äidin mukana vakuutettuja. Voi ottaa myös ns. yksityisiä vakuutuksia mutta niille meillä ei tässä terveydenhuollonparatiisissa ole koskaan ollut tarvetta.

Lastenlääkäri, gynegologi jna kaikki pienemmilläkin paikkakunnilla ja tarvittaessa pääsee heti sisään. Sanokaa mitä vain mutta Suomen systeemeitä ei tähän voi verratakkaan.

terv Saksasta

Moni suomalainen ei ole ollut muualla kuin Suomessa ja kuullut koko ikänsä, että on lottovoitto syntyä Suomeen.

Juuri tältä palstalta luin ihmisten kokemuksia täti neuvolan pakeilla ja terveyskeskuksessa. Meillä täällä saisi tuolla asenteella olevat työntekijät potkut! Lapset käyvät aina lääkärillä, vaikka vaivana olisi vain jokin pikkujuttu. Ja palvelu on aina, joka ikinen kerta, moitteetonta ja nopeaa!

Säälittää suomalaiset, kun niin kovasti tekevät töitä ja raatavat itse kaiken. Sitä ei tajua vasta kun sitten, kun muualle muuttaa. Elämästä voi nauttia niin monin tavoin. Suomessa sitä ei vaan ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko siellä ilmainen koulutus kuten Suomessa? Entäs miten tuleva eläke on huomioitu, keräättekö sitä itse tms?

kiinnostaa vaan.... (ulkomailla olisi kiva asua, mutta Suomessa on ehkä paljon hyvä asioita, joita ei välttämättä aina tajua tai osaa ottaa huomioon, mutta ehkä muuallakin on näin?)

Pluspuolena sitten tietysti se, että veroja ei juuri maksella :) Tosin laitamme joka kuukausi joltisenkin summan eläkkeitä varten, sillä haluamme jäädä eläkkeelle n. 55-vuotiaina ja haluamme matkustella, harrastaa ym. Mutta kun palkat ovat hyvät, asumiskulut Suomeen verraten pienet, verot olemattomat, niin sievoinen pesämuna on jo kasassa. Sen lisäksi tulee tietysti vielä työnantajien maksama eläke, mutta se ei riittäisi siihen elämäntapaan jota suunnittelemme.

Lapsiperheelle elämä on helppoa. Kun vertaan suomalaisiin kavereihini, niin kyllähän me aika helpolla päästään. Tosin meillä ei olisi Suomessakaan isovanhempia ym. apuna kuten monella kaverilla on. Toisaalta lapsenlikan palkkaaminen ei paljon maksa.

En viitsi näistä yleensä suomalaisille kavereille puhua. Pitäisivät leuhkana. Valitan aina jotain, niin ovat sitä mieltä että olen hyvä tyyppi. Mutta perheen kesken olemme kyllä elämäämme tyytyväisiä ja onnellisia.

Vierailija
64/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sitä Suomessakin yksityiset terveydenhuoltopalvelut..

Teillä ei ole aavitustakaan mitä tuo yksityinen Saksassa tarkoittaa. Jokainen rahaton luuserikin pystyy niitä käyttämään. Huippupalvelut jokaisen ulottuvilla. Työssä olevat maksavat sairaskassamaksuja mutta eivät ne lapsiperheessäkään pahat ole kun kaikki ovat isän tai äidin mukana vakuutettuja. Voi ottaa myös ns. yksityisiä vakuutuksia mutta niille meillä ei tässä terveydenhuollonparatiisissa ole koskaan ollut tarvetta.

Lastenlääkäri, gynegologi jna kaikki pienemmilläkin paikkakunnilla ja tarvittaessa pääsee heti sisään. Sanokaa mitä vain mutta Suomen systeemeitä ei tähän voi verratakkaan.

terv Saksasta

Moni suomalainen ei ole ollut muualla kuin Suomessa ja kuullut koko ikänsä, että on lottovoitto syntyä Suomeen.

Juuri tältä palstalta luin ihmisten kokemuksia täti neuvolan pakeilla ja terveyskeskuksessa. Meillä täällä saisi tuolla asenteella olevat työntekijät potkut! Lapset käyvät aina lääkärillä, vaikka vaivana olisi vain jokin pikkujuttu. Ja palvelu on aina, joka ikinen kerta, moitteetonta ja nopeaa!

Säälittää suomalaiset, kun niin kovasti tekevät töitä ja raatavat itse kaiken. Sitä ei tajua vasta kun sitten, kun muualle muuttaa. Elämästä voi nauttia niin monin tavoin. Suomessa sitä ei vaan ymmärrä.

Olen samaa mieltä!

Vierailija
65/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"700-sarjan BMW ja Mersun AMG sekä Harley.

Repikää siitä."



Mistä näistä mainituista aloitetaan repiminen? Mä voin repiä peilit, muut voi jatkaa.

Vierailija
66/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkunopen kanssa, joka kotoisin USAsta, asunut Englannissa ja nyt Suomessa. On iloinen lapsiensa puolesta, että saavat asua Suomessa.

Meillä oli muitakin tunnilla jotka asuneet Suomen ulkopuolella ja kiittivät luojaansa että ovat täällä taas.

Järkevä ihminen ymmärtää kehua kohdemaata. Tosin suomalaiset ovat siitä poikkeuksellisia keskustelukumppaneita, että aika estottomasti haukkuvat uusia asuinmaitaan "alkuasukkaiden" kanssa keskustellessa.

Minä taas asun ulkomailla ja kehun kuinka on lapsiperheelle elämä niin helppoa. Sitä se onkin, Suomeen verraten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten köyhä pitää ihmisen olla henkisesti, että se saa kicksinsä autosta? Tai kahdesta? Ja sitten vielä moottoripyörästä? Tulee ihan joku Teemu Selänne mieleen. Rahaa on, mutta ei makua eikä viisautta.



No, olen itsekin asunut ulkomailla eikä Suomi mielestäni mikään onnela ole, mutta kyllä tämä silti parempi on kuin Saksa. Minulle ainakin. Se saksalaisten luonteenlaatu oli todella väsyttävän tylsä, ja mahdollisesti vielä suomalaistakin konformistisempi. Englannissa taas viihdyin hyvin, vaikka palveluissa saattoi olla enemmän valittamista.

Vierailija
68/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni Suomen sään ja pimeyden takia, mutta ap:n viesti piristi kivasti, kiitos siitä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten köyhä pitää ihmisen olla henkisesti, että se saa kicksinsä autosta? Tai kahdesta? Ja sitten vielä moottoripyörästä? Tulee ihan joku Teemu Selänne mieleen. Rahaa on, mutta ei makua eikä viisautta.

No, olen itsekin asunut ulkomailla eikä Suomi mielestäni mikään onnela ole, mutta kyllä tämä silti parempi on kuin Saksa. Minulle ainakin. Se saksalaisten luonteenlaatu oli todella väsyttävän tylsä, ja mahdollisesti vielä suomalaistakin konformistisempi. Englannissa taas viihdyin hyvin, vaikka palveluissa saattoi olla enemmän valittamista.

Niin se mieli muuttuu. Olin aikaisemmin myös sitä mieltä, että vitosen viinipullo on ihan jees. Nykyisin ymmärrän, että jos saan valita niin mieluummin kuitenkin otan sen 20 pullon (joka sekin on vielä halpa!) Hyvin harvoin meillä sitten nautitaan niitä 50-80 juomia. 200 pullo on kipattu vain kerran pari. Mutta kyllähän ne taas maistuvat ihan erilaiselle.

Vierailija
70/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse tajutiin aikanamme muuttaa sieltä pois. Nyt on lapsille yksityiskoulu, meillä yksityinen sairaanhoito, asumiskulut puolet Suomesta. Autotallissa 700-sarjan BMW ja Mersun AMG sekä Harley.

Repikää siitä.

Luulisi ulkoisten puitteiden perusteella olevan helpompaa kuin heinänteko. Heal, relax and take it easy, hyvä ihminen...!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minua sääliä tarvitse,

mulla ihana koti, ei velkaa, hyvä mies, kiva työ, terveys.

Onneen ei vaadita mitään rojua ja autoja. Perusasiat pitää olla kunnossa ja se riittää.



Olet selvästi vammainen ap.. säälin.

Vierailija
72/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin maksan mielelläni ekstraa ruuasta ja matkoistakin, mutta autot eivät kertakaikkiaan mahdu meikäläisen ymmärryskykyyn. Suomessa on joka paikassa enintään 120 km/h nopeusrajoitus, joten tehoista on turha maksaa, koska niistä ei voi koskaan nauttia, ja vaarallistahan se olisi vaikka olisi laillistakin. Lisäksi emme oikeastaan tarvitse autoa mihinkään, joten rahan törsääminen autoon tai kahteen olisi vain kertakaikkisen typerää. Tietenkin jos Saksassa on onneton julkinen liikenne (mitä en usko) ja haluaa kaahata autobaanalla, niin mikäs siinä. Jotenkin se vaan tuntuu todella lapselliselta, mutta makuasioista on turha kiistellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko siellä ulkomailla liikkua ilman pelkoa ryöstäjistä tai voivatko lapsesi liikkua kaupungilla ilman pelkoa siitä, että heidät kidnapataan lunnaiden toivossa?



Entä jos tulee poliisi- tai lääkäriasia, miten paikallinen viranomainen suhtautuu sinuun, ulkomaalaiseen? Oletko samalla viivalla paikallisten syntyperäisten kanssa vai oletko heidän silmissään sittenkin "ulkomaan neekeri"?

Vierailija
74/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miun onnellisuus koostuu jostain ihan muusta ku yliarvostetuista autoista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yrittäjänä 22 vuotta. Olen tukenut tätä valtiota valtavilla rahasummilla. On kyllä iso omakotitalo, mökki ja pari uudehkoa isoa volvoa. Kaiken tuon olen tänne suomeen saanut, mutta millä hinnalla. Kauhistuttaa. Olisin ns öky missä tahansa muussa eu maassa.



Olisinpa ennen lapsia älynnyt muuttaa jonnekin muualle.

Vierailija
76/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sitä Suomessakin yksityiset terveydenhuoltopalvelut..

Teillä ei ole aavitustakaan mitä tuo yksityinen Saksassa tarkoittaa. Jokainen rahaton luuserikin pystyy niitä käyttämään. Huippupalvelut jokaisen ulottuvilla. Työssä olevat maksavat sairaskassamaksuja mutta eivät ne lapsiperheessäkään pahat ole kun kaikki ovat isän tai äidin mukana vakuutettuja. Voi ottaa myös ns. yksityisiä vakuutuksia mutta niille meillä ei tässä terveydenhuollonparatiisissa ole koskaan ollut tarvetta.

Lastenlääkäri, gynegologi jna kaikki pienemmilläkin paikkakunnilla ja tarvittaessa pääsee heti sisään. Sanokaa mitä vain mutta Suomen systeemeitä ei tähän voi verratakkaan.

terv Saksasta

Moni suomalainen ei ole ollut muualla kuin Suomessa ja kuullut koko ikänsä, että on lottovoitto syntyä Suomeen.

Juuri tältä palstalta luin ihmisten kokemuksia täti neuvolan pakeilla ja terveyskeskuksessa. Meillä täällä saisi tuolla asenteella olevat työntekijät potkut! Lapset käyvät aina lääkärillä, vaikka vaivana olisi vain jokin pikkujuttu. Ja palvelu on aina, joka ikinen kerta, moitteetonta ja nopeaa!

Säälittää suomalaiset, kun niin kovasti tekevät töitä ja raatavat itse kaiken. Sitä ei tajua vasta kun sitten, kun muualle muuttaa. Elämästä voi nauttia niin monin tavoin. Suomessa sitä ei vaan ymmärrä.

Vierailija
77/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yrittäjänä 22 vuotta. Olen tukenut tätä valtiota valtavilla rahasummilla. On kyllä iso omakotitalo, mökki ja pari uudehkoa isoa volvoa. Kaiken tuon olen tänne suomeen saanut, mutta millä hinnalla. Kauhistuttaa. Olisin ns öky missä tahansa muussa eu maassa.

Olisinpa ennen lapsia älynnyt muuttaa jonnekin muualle.

Vierailija
78/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lääkärissä pitää käydä jos vaivana on jokin pikkujuttu?


Jos on huono tuuri ja vaikka kompastut rappusissa niin tarvitset vähän isompaa hoitoa, tai jos vaikka saat salaatista jonkun vähän äreämmän bakteerin.

Vierailija
79/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin maksan mielelläni ekstraa ruuasta ja matkoistakin, mutta autot eivät kertakaikkiaan mahdu meikäläisen ymmärryskykyyn. Suomessa on joka paikassa enintään 120 km/h nopeusrajoitus, joten tehoista on turha maksaa, koska niistä ei voi koskaan nauttia, ja vaarallistahan se olisi vaikka olisi laillistakin. Lisäksi emme oikeastaan tarvitse autoa mihinkään, joten rahan törsääminen autoon tai kahteen olisi vain kertakaikkisen typerää. Tietenkin jos Saksassa on onneton julkinen liikenne (mitä en usko) ja haluaa kaahata autobaanalla, niin mikäs siinä. Jotenkin se vaan tuntuu todella lapselliselta, mutta makuasioista on turha kiistellä.

Tämä on juuri niitä asioita, joita ei edes ymmärrä kaivata. Eihän luksusauto tarkoita sitä, että kaahataan. Kyllä esimerkiksi ajomukavuus on tärkeä asia. Tai että valot syttyvät kun auton käynnistää, auto "ojentaa" turvavyön, ilmastointi pitää tasaisen lämpötilan, kiperässä paikassa auto kiihtyy riittävän nopeasti ja auton stabilointi antaa anteeksi pienet ajovirheet, täysautomaatti vapauttaa jatkuvalla vaihteitten remppaamiselta, näkyvyys on hyvä jne.

Mutta nämä ovat niitä asioita joita ei ymmärrä ennen kuin sen on kokenut. Vähän kuin hyvä seksi: kerran sellaista koettuaan ei halua palata perus-Paavon perussyleilyyn...

Vierailija
80/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse tajutiin aikanamme muuttaa sieltä pois. Nyt on lapsille yksityiskoulu, meillä yksityinen sairaanhoito, asumiskulut puolet Suomesta. Autotallissa 700-sarjan BMW ja Mersun AMG sekä Harley.

Repikää siitä.

Kun avasin tämän ketjun, ajattelin että siellä kirjoittelee joku, jolla on ihana leuto ilmasto ympäri vuoden (ei liian kuuma kuitenkaan, muttei varsinkaan mitään talvea). Tai sitten joku, joka asuu jossain ihanassa, kiehtovassa kaupungissa, jossa on tarjolla paljon erilaista tekemistä. Tai sitten joku, joka asuu vaikka Ruotsissa, jossa kieltämättä moni asia onkin paremmin. Näissä olisin nyökytellyt ja onnitellut hyvästä valinnasta.

Joo, kyllä itsekin haluaisin muuttaa pois Suomesta, mutta oikeastaan juuri päinvastaisten asioiden perässä, mitä itse tuossa luettelit :D Tai no, halvemmat asumiskulut toki kelpaisi, mutta niitä nyt onkin tarjolla aika monessa paikassa, ilman että on pakko ostaa moottoriajoneuvoja, maksaa yksityiskoulua tai yksityisen sairaanhoidon maksuja ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi