Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää te Suomessa asujat!

Vierailija
16.02.2012 |

Onneksi itse tajutiin aikanamme muuttaa sieltä pois. Nyt on lapsille yksityiskoulu, meillä yksityinen sairaanhoito, asumiskulut puolet Suomesta. Autotallissa 700-sarjan BMW ja Mersun AMG sekä Harley.



Repikää siitä.

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sitä Suomessakin yksityiset terveydenhuoltopalvelut..

Teillä ei ole aavitustakaan mitä tuo yksityinen Saksassa tarkoittaa. Jokainen rahaton luuserikin pystyy niitä käyttämään. Huippupalvelut jokaisen ulottuvilla. Työssä olevat maksavat sairaskassamaksuja mutta eivät ne lapsiperheessäkään pahat ole kun kaikki ovat isän tai äidin mukana vakuutettuja. Voi ottaa myös ns. yksityisiä vakuutuksia mutta niille meillä ei tässä terveydenhuollonparatiisissa ole koskaan ollut tarvetta.

Lastenlääkäri, gynegologi jna kaikki pienemmilläkin paikkakunnilla ja tarvittaessa pääsee heti sisään. Sanokaa mitä vain mutta Suomen systeemeitä ei tähän voi verratakkaan.

terv Saksasta

Moni suomalainen ei ole ollut muualla kuin Suomessa ja kuullut koko ikänsä, että on lottovoitto syntyä Suomeen.

Juuri tältä palstalta luin ihmisten kokemuksia täti neuvolan pakeilla ja terveyskeskuksessa. Meillä täällä saisi tuolla asenteella olevat työntekijät potkut! Lapset käyvät aina lääkärillä, vaikka vaivana olisi vain jokin pikkujuttu. Ja palvelu on aina, joka ikinen kerta, moitteetonta ja nopeaa!

Säälittää suomalaiset, kun niin kovasti tekevät töitä ja raatavat itse kaiken. Sitä ei tajua vasta kun sitten, kun muualle muuttaa. Elämästä voi nauttia niin monin tavoin. Suomessa sitä ei vaan ymmärrä.

Olen samaa mieltä!

Mun mielesta on mielenkiintoista taas jutella "taalla ulkomailla" juuri esim Saksasata, Ranskasta tai Englannista pois muuttaneiden kanssa. He eivat arvosta hirveasti omaa kotimaataan, sen palveluita, koulusysteemia jne. Mutta kun suomalainen muuttaa sinne, se on suurinpiirtein taivaasta seuraava paras paikka maailmassa

Mun miielesta sina sanoit aika ilkeasti Suomessa asuvista suomalaisista, pitaen heita tyhmina. Miksi on vaikea kasittaa, etta suurin osa suomalaisista pitaa kotimaastaan? Se varmaan ei ole kiellettya

Itse olen asunut Aasiassa yli 11 vuotta. Saksasta on asumiskokemusta Baijerista, Baden-Wuerttenberista ja Hampurista. Baijerissa oli ankein asua. Sisaankaantyneita itseaan muita saksalaisia parempina pitavia ihmisia.

Mutta, kiva jos sina viihdyt ;)

Ja ei ole olemassa sellaista asiaa kuin "ilmainen lounas". Sa maksat ne sun halvat yksityislaakarikaynnit muodossa tai toisessa

Vierailija
2/157 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sinäkin maksat terveyskeskuskäynnit ja ne neuvolatäti-systeemit muodossa tai toisessa. Mutta maksan mielummin hyvästä kuin huonosta.



Omasta mielestäni Saksassa on paljon ärsyttäviä besserwissereitä ja baijerissa en haluaisi asua minäkään (on muitakin vauraita, luonnoltaan kauniita mutta ilmapiiriltään vähemmän konservatiivisia liittovaltioita). Mutta moni asia on mielestäni todellakin paremmin kuin Suomessa, eikä vähiten elintaso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten tykännyt asua ulkomailla, sen mitä olen pari kertaa asunut. Mutta "valitettavasti" olen sellainen, että näiden keikkojen myötä käsitykseni on vain vahvistunut siitä, että Suomi on minulle paras paikka elää ja olen onnellisin täällä. Eka kerta meni seikkailumielellä, tokakin osittain, mutta kyllä se läheisten ja ystävien ikävä on kova ja oli vielä pahempi toisella kertaa. Ellei tätä "ongelmaa" olisi, niin asuisin mielelläni jossain lämpimämmässä :)



Toisaalta, kun tässä ketjussa on kaikenlaista materiaa ja elintasoa korostettu, niin minä pystyn myös Suomessa elämään mukavasti. On hyvät tulot, ihana tilava koti, siivooja käy kotona, viihdyn työssäni, työpäivät kohtuullisen pituisia, syödään laadukasta ruokaa, elo on rentoa ja ympärillä mukavia ihmisiä. Ja mitä julkisiin palveluihin tulee, ne toimivat kunnassamme hyvin. Ei siis tarvitse lähteä korkeamman elintason tms perään muualle kun ne löytyvät kotoakin :)

Vierailija
4/157 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksaan mua ei saisi enää erkkikään. Sieltä kun kerran pääsi pois, ei enää koskaan kiitos. Siellä yksinkertaisesti asuu liikaa saksalaisia : D



Englantiin voisin muuttaa, arvosta suuresti brittihuumoria, tykkään briteistä ja olen sielläkin asunut jonkin aikaan. Sitä paitsi rakastan merta ja meri-ilmastoa.



Nyt asumme Suomessa kuitenkin vielä vuosia, lapset rakastavat kouluaan ja kavereitaan ja rauhallisella esikaupunkialueella Etelä-Suomessa on aika helppo elää perhe-elämää vaikka molemmat vanhemmat töissä.



Ainoa mitä inhoan Suomessa on pitkä kevättalvi, siinä vaiheessa kun britit kulkevat t-paidoissa ja narsissit kasvavat ryöppäinä joka paikassa, me täällä alotamme lumenluonnin alusta, jälleen kerran : D

Vierailija
5/157 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suomalainen ei ole ollut muualla kuin Suomessa ja kuullut koko ikänsä, että on lottovoitto syntyä Suomeen.

Juuri tältä palstalta luin ihmisten kokemuksia täti neuvolan pakeilla ja terveyskeskuksessa. Meillä täällä saisi tuolla asenteella olevat työntekijät potkut! Lapset käyvät aina lääkärillä, vaikka vaivana olisi vain jokin pikkujuttu. Ja palvelu on aina, joka ikinen kerta, moitteetonta ja nopeaa!

Säälittää suomalaiset, kun niin kovasti tekevät töitä ja raatavat itse kaiken. Sitä ei tajua vasta kun sitten, kun muualle muuttaa. Elämästä voi nauttia niin monin tavoin. Suomessa sitä ei vaan ymmärrä.

Olen samaa mieltä!

Mun mielesta on mielenkiintoista taas jutella "taalla ulkomailla" juuri esim Saksasata, Ranskasta tai Englannista pois muuttaneiden kanssa. He eivat arvosta hirveasti omaa kotimaataan, sen palveluita, koulusysteemia jne. Mutta kun suomalainen muuttaa sinne, se on suurinpiirtein taivaasta seuraava paras paikka maailmassa

Mun miielesta sina sanoit aika ilkeasti Suomessa asuvista suomalaisista, pitaen heita tyhmina. Miksi on vaikea kasittaa, etta suurin osa suomalaisista pitaa kotimaastaan? Se varmaan ei ole kiellettya

Mun mielestä se, ettei pureksimatta niellä myyttiä suomalaisen yhteiskunnan ylivertaisuudesta, ei ole millään tapaa ilkeää Suomessa asuvia suomalaisia kohtaan. Päin vastoin, silmien avaaminen on ainoa keino kehittää suomalaista yhteiskuntaa.

Ja miksi sinulle on niin yllättävää, että Ranskasta/Saksasta/Englannista pois muuttaneet suhtautuvat kriittisesti synnyinmaahansa? Eikös se nyt sitten tee heistä ihan kamalan ilkeitä heidän kotimaahan jääneitä maanmiehiään kohtaan...? ;)

Itse asun Ranskassa ja viihdyn täällä niin hyvin, etten Suomeen haikaile.Tunnen useita Suomessa asuvia ranskalaisia, jotka eivät halua palata Ranskaan - samoin kuin meitä Ranskassa asuvia ulkosuomalaisia, jotka eivät halua muuttaa Suomeen. Olemme katsos kaikki erilaisia ja kaipaamme erilaisia asioita onneemme.

Vierailija
6/157 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa nyt vaikka joskus kartasta. Ei ole jumalauta mitään järkeä asua melkein pohjoisnavalla.

Vitun idiootit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/157 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa nyt vaikka joskus kartasta. Ei ole jumalauta mitään järkeä asua melkein pohjoisnavalla.

Vitun idiootit.

Ei paremmin voi sanoa. Mutta ihmisluonteeseen kuuluu, että se missä ollaan niin sitä pidetään hyvänä. 80% tyytyy olevassa olevaan, 20% hakeutuu muualle. Ja mitä se Darwin sanoi tästä vahvimman eloonjäämisestä?

Vierailija
8/157 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suomalainen ei ole ollut muualla kuin Suomessa ja kuullut koko ikänsä, että on lottovoitto syntyä Suomeen.

Juuri tältä palstalta luin ihmisten kokemuksia täti neuvolan pakeilla ja terveyskeskuksessa. Meillä täällä saisi tuolla asenteella olevat työntekijät potkut! Lapset käyvät aina lääkärillä, vaikka vaivana olisi vain jokin pikkujuttu. Ja palvelu on aina, joka ikinen kerta, moitteetonta ja nopeaa!

Säälittää suomalaiset, kun niin kovasti tekevät töitä ja raatavat itse kaiken. Sitä ei tajua vasta kun sitten, kun muualle muuttaa. Elämästä voi nauttia niin monin tavoin. Suomessa sitä ei vaan ymmärrä.

Olen samaa mieltä!

Mun mielesta on mielenkiintoista taas jutella "taalla ulkomailla" juuri esim Saksasata, Ranskasta tai Englannista pois muuttaneiden kanssa. He eivat arvosta hirveasti omaa kotimaataan, sen palveluita, koulusysteemia jne. Mutta kun suomalainen muuttaa sinne, se on suurinpiirtein taivaasta seuraava paras paikka maailmassa

Mun miielesta sina sanoit aika ilkeasti Suomessa asuvista suomalaisista, pitaen heita tyhmina. Miksi on vaikea kasittaa, etta suurin osa suomalaisista pitaa kotimaastaan? Se varmaan ei ole kiellettya

Mun mielestä se, ettei pureksimatta niellä myyttiä suomalaisen yhteiskunnan ylivertaisuudesta, ei ole millään tapaa ilkeää Suomessa asuvia suomalaisia kohtaan. Päin vastoin, silmien avaaminen on ainoa keino kehittää suomalaista yhteiskuntaa.

Ja miksi sinulle on niin yllättävää, että Ranskasta/Saksasta/Englannista pois muuttaneet suhtautuvat kriittisesti synnyinmaahansa? Eikös se nyt sitten tee heistä ihan kamalan ilkeitä heidän kotimaahan jääneitä maanmiehiään kohtaan...? ;)

Itse asun Ranskassa ja viihdyn täällä niin hyvin, etten Suomeen haikaile.Tunnen useita Suomessa asuvia ranskalaisia, jotka eivät halua palata Ranskaan - samoin kuin meitä Ranskassa asuvia ulkosuomalaisia, jotka eivät halua muuttaa Suomeen. Olemme katsos kaikki erilaisia ja kaipaamme erilaisia asioita onneemme.

Mina en mielestani kylla sanonut, etta on yllattavaa, etta esim saksalaiset haukkuvat omaa kotimaataan. Tarkoitan sita, etta ei se Saksa esimerkiksi ole maailman paras paikka asua. Jokainen loytaa paratiisinsa jostain, mutta on alytonta tulla haukkumaan muiita idiooteiksi jaadessaan asumaan Suomeen

Tammoinen keksustelu keskustelu olisi mielenkiintoinen, jos ihmiset keskustelisivat asiallisesti Ja faktoin, miksi joku maa Ja kaupunki on ylivertainen paikka asua. Esim komennussopimuksella ulkomaille muutamaksi vuodeksi/maa lahtenyt on ihan eri lahtoviivalla kuin esim itse omatoimisesti ulkomaille muuttaneen kanssa.

Itse olen asunut jo yli 11vuotta Aasiassa ja se on kylla avannut silmat Ja oikeasti arvostan sita, mita Suomessa verovaroilla saa, kaikki ihmiset, tulotasosta riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/157 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina en mielestani kylla sanonut, etta on yllattavaa, etta esim saksalaiset haukkuvat omaa kotimaataan. Tarkoitan sita, etta ei se Saksa esimerkiksi ole maailman paras paikka asua. Jokainen loytaa paratiisinsa jostain, mutta on alytonta tulla haukkumaan muiita idiooteiksi jaadessaan asumaan Suomeen

Tammoinen keksustelu keskustelu olisi mielenkiintoinen, jos ihmiset keskustelisivat asiallisesti Ja faktoin, miksi joku maa Ja kaupunki on ylivertainen paikka asua. Esim komennussopimuksella ulkomaille muutamaksi vuodeksi/maa lahtenyt on ihan eri lahtoviivalla kuin esim itse omatoimisesti ulkomaille muuttaneen kanssa.

Itse olen asunut jo yli 11vuotta Aasiassa ja se on kylla avannut silmat Ja oikeasti arvostan sita, mita Suomessa verovaroilla saa, kaikki ihmiset, tulotasosta riippumatta.

Aika naivia olettaa, että olisi edes olemassa mitään tiettyä paikkaa, joka olisi kaikille ihmisille paras paikka asua. :D

Ei näitä asioita ratkota pelkkien faktojen valossa. Ja esimerkiksi jotkut viihtyvät kaupungin palvelujen keskellä, toiset taas luonnon rauhassa.Jotkut tykkäävät lämmöstä, toiset lumesta. Jotkut arvostavat korkeaa palkkaa, toiset kulttuurin kollektiivisuutta. Ja niin edelleen.

Kyllä se Saksa on monelle se paras paikka asua, vaikka se ei sitä niille muutamalle tuntemallesi ulkosaksalaiselle sitä olisikaan. Itse en Saksassa asu enkä ole asunut, mutta olen ymmärtänyt, että siellä mm. palkat ovat korkeampia ja yleinen hintataso matalampi - ja ilmeisesti terveydenhuoltokin hyvissä kantimissa?

Vierailija
10/157 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ei voi rahalla ostaa, sillä en voi pakottaa sukulaisia, ystäviä ja kavereita muuttamaan kanssamme. Emme asuneet sen kauempana kuin Norjassa ja olisimme varmasti siellä vielä, mikäli emme olisi lapsia saaneet. Haluamme tarjota lapsille spontaania, arkista yhdessäoloa isovanhempien ja muiden läheisten kanssa, täällä Suomessa.

rakkaita ympärilläni. Mielestäni suurempi rikkaus on se, että lapsi meni juuri koulun jälkeen mummulaan syömään vastaleivottua pullaa ja juomaan kuumaa kaakaota serkkujen kanssa.

Kaikki rakkaat on lähelläni ja vanhemmillani ei ole ikuisesti aikaa lapsilleni.

Paitsi, että en tykkää saksasta tai saksalaisista. Ranskaa voisin harkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/157 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ei voi rahalla ostaa, sillä en voi pakottaa sukulaisia, ystäviä ja kavereita muuttamaan kanssamme. Emme asuneet sen kauempana kuin Norjassa ja olisimme varmasti siellä vielä, mikäli emme olisi lapsia saaneet. Haluamme tarjota lapsille spontaania, arkista yhdessäoloa isovanhempien ja muiden läheisten kanssa, täällä Suomessa.

rakkaita ympärilläni. Mielestäni suurempi rikkaus on se, että lapsi meni juuri koulun jälkeen mummulaan syömään vastaleivottua pullaa ja juomaan kuumaa kaakaota serkkujen kanssa.

Kaikki rakkaat on lähelläni ja vanhemmillani ei ole ikuisesti aikaa lapsilleni.

Paitsi, että en tykkää saksasta tai saksalaisista. Ranskaa voisin harkita.

Meillä puolet lasten sukulaisista asuu täällä Ranskasta, vaikea siinä vängätä, että kumpaan mummolaan lasten pitää päästä juomaan niitä kaakaoitansa. Ranskalaiset isovanhemmat ovat iäkkäämpiä, joten sikäli koen tärkeämmäksi, että olemme lähellä heitä nyt. Omat vanhempani ovat vielä nuoria, alle 60 v., joten pääsevät hyvin tänne itsekin matkustamaan.

Vierailija
12/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoillahan se onnellinen elämä taatankin... :D



Älkää tulko takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä suotta sääli!

en mä muualla haluis asua..

Vierailija
14/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveiset Münchenistä.



Jos 3 lapsen äitinä pienokaiselle tulee korvasärkyä niin saan marssia yksityiselle. Suomalaiset jonottaa jossain terveyskeskuksessa. Tämähän on sitä maailman parasta terveydenhoitoa, kuten Suomessa mainostetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveiset Münchenistä.

Jos 3 lapsen äitinä pienokaiselle tulee korvasärkyä niin saan marssia yksityiselle. Suomalaiset jonottaa jossain terveyskeskuksessa. Tämähän on sitä maailman parasta terveydenhoitoa, kuten Suomessa mainostetaan.


Suomessakin on nykyään noita yksityisiä. Ihan totta! Tule vaikka katsomaan.

Vierailija
16/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat "kicksinsä" siitä, että myös muilla kuin itsellä on mahdollisuus terveydenhoitoon, koulutukseen, kirjastopalveluihin, neuvolaan jne. Siis yhteisestä hyvästä! :P

Vierailija
17/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveiset Münchenistä.

Jos 3 lapsen äitinä pienokaiselle tulee korvasärkyä niin saan marssia yksityiselle. Suomalaiset jonottaa jossain terveyskeskuksessa. Tämähän on sitä maailman parasta terveydenhoitoa, kuten Suomessa mainostetaan.


Vakuutukset on uusinta uutta suomessa! Lisäks hoitovapaa ja mahdollisuus tehdä osapäivätöitä ovat hyviä juttuja.

Vierailija
18/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveiset Münchenistä.

Jos 3 lapsen äitinä pienokaiselle tulee korvasärkyä niin saan marssia yksityiselle. Suomalaiset jonottaa jossain terveyskeskuksessa. Tämähän on sitä maailman parasta terveydenhoitoa, kuten Suomessa mainostetaan.


...onpa täällä yhtä lailla yksityisiä lääkäripalveluita kuten julkisiakin. Ihan kuten siellä Saksassa. Ja muutenkin asenneilmasto hiukan toista kuin siellä melko konservatiivisessa Baijerissa. Nauti ihan rauhassa siitä Hausfraun elämästäsi. :D

Vierailija
19/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveiset Münchenistä.

Jos 3 lapsen äitinä pienokaiselle tulee korvasärkyä niin saan marssia yksityiselle. Suomalaiset jonottaa jossain terveyskeskuksessa. Tämähän on sitä maailman parasta terveydenhoitoa, kuten Suomessa mainostetaan.

Itsekin viihdyin ihan kivasti siellä, mutta kyllä tämä koto-Suomi vaan on kivempi. Olen samaa mieltä, että Saksan terveydenhoitosysteemi on ihan käsittämättömän hyvä, varsinkin jos tienaat niin hyvin, että tarvii jopa maksaa vähemmän kuin tavallisen työläisen. Reilua? NOT!

Vierailija
20/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse tajutiin aikanamme muuttaa sieltä pois. Nyt on lapsille yksityiskoulu, meillä yksityinen sairaanhoito, asumiskulut puolet Suomesta. Autotallissa 700-sarjan BMW ja Mersun AMG sekä Harley.

Repikää siitä.


On 700 ja amg? Meidän ei tartte autoista välittää kun on hyvät julkiset joihin pääsee rattaiden kans ilmaseks. Ja oletteko kovin sairaita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi