Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää te Suomessa asujat!

Vierailija
16.02.2012 |

Onneksi itse tajutiin aikanamme muuttaa sieltä pois. Nyt on lapsille yksityiskoulu, meillä yksityinen sairaanhoito, asumiskulut puolet Suomesta. Autotallissa 700-sarjan BMW ja Mersun AMG sekä Harley.



Repikää siitä.

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kysyi asuinmaan hyviä/huonoja puolia:

+tooosi hyvä terveydenhuolto (kts. yllä)

+hyvä koulutussysteemi -lapsesi saa parempaa koulutusta kuin Suomessa, mikäli hän on LAHJAKAS (eli hyviä tuetaan, heikkoja ehkä liian vähän), suomalaiset samanikäiset kaverit eivät ole matikassa yms. niin pitkällä

+lapsista huolehditaan hyvin (eivät nuoku yksin koulun jälkeen), perhe tärkeä

+hyvä (edullinen?) lastentarhasysteemi

+hyvät palkat

4 vuodenaikaa löytyy mutta ilmasto ei niin kylmä/pimeä

-konservatiivisuus ärsyttää joissakin asioissa mutta nämä eivät liity tasa-arvoon tm. miesten ja naisten välisiin suhteisiin; miehet ja naiset jakavat mielestäni täällä kotityöt enemmän tasan kuin Suomessa



Siis pois en lähtisi.

Vierailija
102/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten vitussa kaikki jaksaa aina valittaa Suomen säästä?! no mut onneks kaikissa muissa maissa on aina ihana sää ja kaikki muuki on nii vitun ihanaa ja paremmin ku Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Talvella täällä on lämmintä laaksossa ja lunta vuorilla. Aamulla uinti omassa altaassa ja sitten iltapäivällä laskettelemaan tai hiihtämään. Joo,olen taatusti tyhmempi kuin suomalaiset kun olen sieltä onnelasta kerran muuttanut pois.

Vierailija
104/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kysyi asuinmaan hyviä/huonoja puolia:

+tooosi hyvä terveydenhuolto (kts. yllä)

+hyvä koulutussysteemi -lapsesi saa parempaa koulutusta kuin Suomessa, mikäli hän on LAHJAKAS (eli hyviä tuetaan, heikkoja ehkä liian vähän), suomalaiset samanikäiset kaverit eivät ole matikassa yms. niin pitkällä

+lapsista huolehditaan hyvin (eivät nuoku yksin koulun jälkeen), perhe tärkeä

+hyvä (edullinen?) lastentarhasysteemi

+hyvät palkat

4 vuodenaikaa löytyy mutta ilmasto ei niin kylmä/pimeä

-konservatiivisuus ärsyttää joissakin asioissa mutta nämä eivät liity tasa-arvoon tm. miesten ja naisten välisiin suhteisiin; miehet ja naiset jakavat mielestäni täällä kotityöt enemmän tasan kuin Suomessa

Siis pois en lähtisi.

Miten pitkää työpäivâä siellä tehdään? Ranskassa elämänlaatua ja perheen kanssa vietettävää aikaa vähentää pitkä työaika. Työpäivään menee 9-10 tuntia (keskellä päivää lounastauko, 1-2h), työmatkoihin pääkaupunkiseudulla tunti tai kaksi suuntaansa.

Vierailija
105/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän yliopistoista nyt puhut? Ivy-leagues? Niihinkin itse asiassa halutaan hyviä oppilaita ja hakuprosessi menee niin, että ensin valitaan mieleiset oppilaat ja sitten järjestetään rahoitus. Näillä yliopistoilla on varaa tukea oppilaitaan. Tukien jälkeen opiskelu on hyvinkin kohtuuhintaista. Ei siis kannata sitä varten jättää hakematta, että varat eivät riittäisi.



Myös julkisissa yliopistoissa on paljon hyviä. Myös niihin on rahoitusta tarjolla. Auttavia tahoja löytyy paljon ja esimerkiksi perhe saa sitä enemmän tukea mitä enemmän heillä on yhtäaikaa yliopistossa opiskelevia lapsia.



Tämä väittämäsi on siis aikamoinen myytti ja yleisesti toisteltu tosiasia, joka ei kuitenkaan pidä paikkaansa vrt. esim. väittämä, että on lottovoitto syntyä Suomeen...



Toisekseen, kun oppilaat maksavat itse opiskelustaan myös opiskeluaika pysyy kohtuullisena. Yliopistoista ei löydy ikuisuus opiskelijoita, kuten Suomessa. Veronmaksajathan senkin maksaa.



Kolmannekseen opiskelijat työskentelevät lähes koko opintojensa ajan. Työtovereistani lähes jokainen on ollut Mäkkärillä hampurilaisen paistajana opiskeluaikanaan. Yrittämisen kulttuuri on erilainen.

Vierailija
106/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kysyi asuinmaan hyviä/huonoja puolia:

+tooosi hyvä terveydenhuolto (kts. yllä)

+hyvä koulutussysteemi -lapsesi saa parempaa koulutusta kuin Suomessa, mikäli hän on LAHJAKAS (eli hyviä tuetaan, heikkoja ehkä liian vähän), suomalaiset samanikäiset kaverit eivät ole matikassa yms. niin pitkällä

+lapsista huolehditaan hyvin (eivät nuoku yksin koulun jälkeen), perhe tärkeä

+hyvä (edullinen?) lastentarhasysteemi

+hyvät palkat

4 vuodenaikaa löytyy mutta ilmasto ei niin kylmä/pimeä

-konservatiivisuus ärsyttää joissakin asioissa mutta nämä eivät liity tasa-arvoon tm. miesten ja naisten välisiin suhteisiin; miehet ja naiset jakavat mielestäni täällä kotityöt enemmän tasan kuin Suomessa

Siis pois en lähtisi.

Miten pitkää työpäivâä siellä tehdään? Ranskassa elämänlaatua ja perheen kanssa vietettävää aikaa vähentää pitkä työaika. Työpäivään menee 9-10 tuntia (keskellä päivää lounastauko, 1-2h), työmatkoihin pääkaupunkiseudulla tunti tai kaksi suuntaansa.

Työpäivä n. 8/9 - 16.30/17. Myös kotoa työskentely hyväksytään. Siis soitan vain pomolle ja sanon, että teen töitä kotoa. Lomia 5 vkoa. Manageri tason työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kysyi asuinmaan hyviä/huonoja puolia:

+tooosi hyvä terveydenhuolto (kts. yllä)

+hyvä koulutussysteemi -lapsesi saa parempaa koulutusta kuin Suomessa, mikäli hän on LAHJAKAS (eli hyviä tuetaan, heikkoja ehkä liian vähän), suomalaiset samanikäiset kaverit eivät ole matikassa yms. niin pitkällä

+lapsista huolehditaan hyvin (eivät nuoku yksin koulun jälkeen), perhe tärkeä

+hyvä (edullinen?) lastentarhasysteemi

+hyvät palkat

4 vuodenaikaa löytyy mutta ilmasto ei niin kylmä/pimeä

-konservatiivisuus ärsyttää joissakin asioissa mutta nämä eivät liity tasa-arvoon tm. miesten ja naisten välisiin suhteisiin; miehet ja naiset jakavat mielestäni täällä kotityöt enemmän tasan kuin Suomessa

Siis pois en lähtisi.

Miten pitkää työpäivâä siellä tehdään? Ranskassa elämänlaatua ja perheen kanssa vietettävää aikaa vähentää pitkä työaika. Työpäivään menee 9-10 tuntia (keskellä päivää lounastauko, 1-2h), työmatkoihin pääkaupunkiseudulla tunti tai kaksi suuntaansa.

Työpäivä n. 8/9 - 16.30/17. Myös kotoa työskentely hyväksytään. Siis soitan vain pomolle ja sanon, että teen töitä kotoa. Lomia 5 vkoa. Manageri tason työ.

Vierailija
108/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että inhoan suomalaista nurkkakuntaista nepotismia, mikä työhönottotilanteessa lyö aina vasten kasvoja. Tokikaan en usko, että ulkomailla oltaisiin tässä suhteessa parempia, mutta ainakin haluan kokeilla siipiäni toisenlaisessa ympäristössä.

Saksassa ja Sveitsissa ei taida aideilla olla mitaan muuta vaihtoehtoa kuin kotiaitiys. Tyohonotossa syrjitaan, paivahoitosysteemia ei ole, tyossakayvia aitia karsastetaan sosiaalisesti, jne.

Onko se mitaan vapautta jos ei ole vaihtoehtoja? No, tietenkin vapaus pakottaa itsensa onnelliseksi niissa puitteissa jotka tuo ainot pakkovaihtoehto luo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siistissä Suomessa, suvun ja läheisten ympäröimänä. :)

Vierailija
110/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole siisti jos vertaa nykyiseen asuinpaikkaani. Suomessa on niin suurissa kuin pienissä kaupungeissa hirmuisesti roskia kaduilla ja teiden varsilla, rikottuja pulloja puistoissa ja lasten leikkipaikoilla, vandalisoituja bussikatoksia, töherryksiä. Kaikki kettingeillä kiinni niin kuin Venäjällä.



Jopa puistoalueet ovat hoitamattomia, tienvarsista puhumattakaan.



Ihmiset tekevät tarpeensa puistoihin ja toreille. Mihin nyt sattuvat.



Parturissa ei kai käydä, ainakin kun katsoo miesten ja lasten hiuksia.



En siis ainakaan tätä siisteyttä allekirjoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Tämä on juuri niitä asioita, joita ei edes ymmärrä kaivata. Eihän luksusauto tarkoita sitä, että kaahataan. Kyllä esimerkiksi ajomukavuus on tärkeä asia. Tai että valot syttyvät kun auton käynnistää, auto "ojentaa" turvavyön, ilmastointi pitää tasaisen lämpötilan, kiperässä paikassa auto kiihtyy riittävän nopeasti ja auton stabilointi antaa anteeksi pienet ajovirheet, täysautomaatti vapauttaa jatkuvalla vaihteitten remppaamiselta, näkyvyys on hyvä jne.

Mutta nämä ovat niitä asioita joita ei ymmärrä ennen kuin sen on kokenut. Vähän kuin hyvä seksi: kerran sellaista koettuaan ei halua palata perus-Paavon perussyleilyyn...

Kun totta puhuen, en keksinyt mitä noista ei olisi meidän autossa. Paitsi se täysautomaatti, kun en halua sellaista.

Vierailija
112/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisajan kotirouviin, joita Saksassa oli paljon. Jäähän Suomessakin moni äiti (ja täällä myös ISÄ!!)alle 3v. lapsensa kanssa kotiin. Itselleni oli päivänselvää mennä töihin kun lapsi täyttää 2-3 ja voi mennä tarhaan. Ja kyllä, hoitomuotoja olisi ollut pienemmällekin.



Työssäkäyvää äitiä karsastetaan Saksassa??!!. No ei todellakaan, mielestäni päinvastoin. Sen sijaan siitäkö riemu syntyy, jos Suomessa joku ilmoittaa olevansa kotiäiti, vaikka lapset jo tuon 3 v. täyttäneitä. Täällä voi jokainen tehdä niinkuin tykkää. Mutta ei päivähoitosysteemi niiin hyvä ole kuin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Tämä on juuri niitä asioita, joita ei edes ymmärrä kaivata. Eihän luksusauto tarkoita sitä, että kaahataan. Kyllä esimerkiksi ajomukavuus on tärkeä asia. Tai että valot syttyvät kun auton käynnistää, auto "ojentaa" turvavyön, ilmastointi pitää tasaisen lämpötilan, kiperässä paikassa auto kiihtyy riittävän nopeasti ja auton stabilointi antaa anteeksi pienet ajovirheet, täysautomaatti vapauttaa jatkuvalla vaihteitten remppaamiselta, näkyvyys on hyvä jne.

Mutta nämä ovat niitä asioita joita ei ymmärrä ennen kuin sen on kokenut. Vähän kuin hyvä seksi: kerran sellaista koettuaan ei halua palata perus-Paavon perussyleilyyn...

Kun totta puhuen, en keksinyt mitä noista ei olisi meidän autossa. Paitsi se täysautomaatti, kun en halua sellaista.

Suomessahan yleensä pitää esimerkiksi ilmastointi tilata erikseen. Montako heppaa sun autossa on? Kiihtyvyys?

Vierailija
114/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri niitä asioita, joita ei edes ymmärrä kaivata. Eihän luksusauto tarkoita sitä, että kaahataan. Kyllä esimerkiksi ajomukavuus on tärkeä asia. Tai että valot syttyvät kun auton käynnistää, auto "ojentaa" turvavyön, ilmastointi pitää tasaisen lämpötilan, kiperässä paikassa auto kiihtyy riittävän nopeasti ja auton stabilointi antaa anteeksi pienet ajovirheet, täysautomaatti vapauttaa jatkuvalla vaihteitten remppaamiselta, näkyvyys on hyvä jne.

Meillä on perus-Corollassa nämä kaikki. Hintaa autolla oli uutena reilu 20k euroa, eli ei mikään erityinen luxus-auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. ulkomamma, joka arvostaa myös Suomen hyviä puolia

Vierailija
116/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisajan kotirouviin, joita Saksassa oli paljon. Jäähän Suomessakin moni äiti (ja täällä myös ISÄ!!)alle 3v. lapsensa kanssa kotiin. Itselleni oli päivänselvää mennä töihin kun lapsi täyttää 2-3 ja voi mennä tarhaan. Ja kyllä, hoitomuotoja olisi ollut pienemmällekin.

Työssäkäyvää äitiä karsastetaan Saksassa??!!. No ei todellakaan, mielestäni päinvastoin. Sen sijaan siitäkö riemu syntyy, jos Suomessa joku ilmoittaa olevansa kotiäiti, vaikka lapset jo tuon 3 v. täyttäneitä. Täällä voi jokainen tehdä niinkuin tykkää. Mutta ei päivähoitosysteemi niiin hyvä ole kuin Suomessa.

Tämä on juuri sitä mitä arvostan omassa kotimaassani. Kukaan ei välitä mitä kautta lapeni synnytän tai olenko töissä vai en. Suomessa näyttäisi saavan ärhäkän vastaanoton jos poikkeaa valtavirrasta.

Vierailija
117/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Suomessahan yleensä pitää esimerkiksi ilmastointi tilata erikseen. Montako heppaa sun autossa on? Kiihtyvyys?

Mutta ei sillä jalkoihin jää, lokakuussa rekisteröity saksalainen auto. Mut se on perheauto 7:lle joten ei ole tarkoituskaan että veri pakenisi takaraivoon, kun polkee kaasua.

Vierailija
118/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Tämä on juuri sitä mitä arvostan omassa kotimaassani. Kukaan ei välitä mitä kautta lapeni synnytän tai olenko töissä vai en. Suomessa näyttäisi saavan ärhäkän vastaanoton jos poikkeaa valtavirrasta.

Ei ihme jos on vääristynyt kuva asioista.

Vierailija
119/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän palveluja, autoja yms. saa ihan missä päin maailmaa vaan. On aika umpimielistä ajatella, että Suomessa asuvia pitäisi sääliä.

Vierailija
120/157 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Suomessahan yleensä pitää esimerkiksi ilmastointi tilata erikseen. Montako heppaa sun autossa on? Kiihtyvyys?

Mutta ei sillä jalkoihin jää, lokakuussa rekisteröity saksalainen auto. Mut se on perheauto 7:lle joten ei ole tarkoituskaan että veri pakenisi takaraivoon, kun polkee kaasua.

Ja potkua on sen verran, että veri sinne takaraivoon hujahtaa jos pitää vähän reippaammin mennä. Joskushan se on ihan turvallisuustekijä. Heppoja 283, kuusipykäläinen automaattivaihteisto, nollasta sataan about 7 sekuntia. Muuttuva venttiilivälitys jne. Kiva ajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi