Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saisi kutsua lapseni isää mieheksi?

Vierailija
14.02.2012 |

Emme ole naimisissa, mutta yhteisiä lapsia löytyy. Täällä usein törmää siihen, että "ei se ole miehesi, jso ette ole naimisissa". Poikaystäväksikö minun pitäisi lasteni isää ja kumppaniani kutsua??

Kyllä hän minulle mies on, vaikkei naimisssa ollakaan.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huvituin suunnattomasti ajatuksesta että äidilläni on vielä poikaystävä =) Ja varmaan sitten isälläni on vain tyttöystävä.

Tällä av:n periaatteella vanhempienikaan yli 30 vuotta kestänyt suhde ei ole vakava.

Vierailija
2/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta et mieheksesi. Ymmärrätkö eron?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tein jo ennen kuin olimme naimisissa, koska olimme asuneet yhdessä kauan ja lapsiakin oli jo silloin. Outoahan tuo nyt olisi kutsua miestään poikaystäväksi! Jotka tästä ovat tarkkoja, voivat mielestäni ruveta kutsumaan omia miehiään aviomiehiksi.

Vierailija
4/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maa pullollaan :)

Vierailija
5/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin 12 vuotta takana ja yhteiset lapset. Ois aika huvittavaa sanoa poikaystävä. :D

Vierailija
6/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat muuten olleet ihan oikeassa.

Vierailija
7/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheksi saat kutsua. Mutta et mieheksesi. Ymmärrätkö eron?

Tuo on ihan sinun oma sääntösi.

Vierailija
8/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oletan automaattisesti, että kyse on aviomiehestä, joten myös kohtelen kuin naimisissaolevia. Ai että missäkö näkyy: tietysti rouvittelen!

Vierailija
9/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo, että "mieheni on töissä..." niin oletan automaattisesti, että kyse on aviomiehestä, joten myös kohtelen kuin naimisissaolevia. Ai että missäkö näkyy: tietysti rouvittelen!

Jos vahingossa rouvittelee avoliitossa olevaa naista, voi kieli pudota pois! Kannattaa siis kysyä ennen kuin kutsuu ketään rouvaksi.

Vierailija
10/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi on tärkeää tietää teidän siviilisäätynne. Joten lakkaa kutsumasta sitä miestä mieheksesi tai vie se vihille! Joku roti sentään!

Vierailija
11/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvitteleeko joku muka ihan oikeasti vielä nykyään?

Ja te, joille muka avopuoliso ei ole jonkun "oma" mies, niin kai kutsutte aviopuolisoitanne sitten mytös AVIOmiehiksenne. Tarkka pitää olla. ;)

Ja onhan se avokkikin "oma" mies. Ei se ole kenenkään muunkaan mies. (Ellei sitten hyppäää vieraissa, mutta siltä nyt ei suojaa avioliittokaan...)

Maailma muuttuu, tavat muuttuvat ja kielenkäyttö muuttuu sen myötä, jos ette ole sitä vielä tajunneet!

Vierailija
12/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vieläkö joku ajattelee niin että sillä olisi mitään merkitystä onko jonkun mies "vain" avomies vai aviomies?? Mielestäni avioliitto ei ole mikään vinkki ulkopuolisille suhteen vakavuudesta, vaan nimenomaan kahden ihmisen välinen asia. (Hajotkaa vaan tähänkin kommenttiin.)

Siis jos tiedän olevan parisuhteessa ja lapsiakin vielä, ei tulis mieleenkään kyseenalaistaa onko HÄNEN MIEHENSÄ. ärsyttää!!

Terveisin se joka aloitti ketjun MIEHENI KOSI MINUA TÄNÄ AAMUNA. Kauheen haloon sekin aiheutti!

Vierailija
13/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollekin on merkitystä tälläisillä asioilla. Minä pidän tuttavapiirissä niitä jotka pitkään yhdessä olleet (+joilla usein jo lapsiakin) vakiintuneina pareina, ja enemmän ihmettelisin sitä jos joku puhuisi "poikakaverista" kun yhteistä eämää vuosikausia jo takana. Avomies sanana ihan hyvä, mutta harva sitä käyttää vaan ihan vaan sanaa mies, esim. "mies ja lapset lähtee huomenna lasketteleen". Tuo kuulostaa paljon järkevämmältä kun "poikakaveri" tai "avomies" lähtee lapsien anssa rinteeseen.

Jos taas kyse on jostain etäämmästä tutusta, niin ei minua kiinnosta mikä on hänen siviilisäätynsä. Jos puhuu miehestä niin se on neutraalitermi, jolla ymmärrän että kyseessä pitkäaikainen ja vakava suhde, ei mikään "poikakaveri". Mutta sillä ei ole _minulle_ merkitystä ovatko naimisissa vai eivät.

Vierailija
14/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä on naimisissa ja ketkä ei.

Jotkut on karannut vihille jne.

Ja ihan sama mulle, ihan samanarvoisina pariskuntina pidän kaikkia.

Vierailija
15/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sillä olisi merkitystä, vaan siitä, että jos ei ole aviomies, niin sitten ei ole.

Vai kutsutko sinä satunnaistuttavaa serkuksi ja äitiä isäksi?

Vierailija
16/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin kutsun pitkäaikaista avomiestäni ja lasteni isää miehekseni enkä kömpelösti esim. miesystäväksi tai kumppaniksi.

Naimisissa ei olla koska kumpikaan emme välitä uskonnollisperustaisista instituutioista kuten avioliitosta, emmekä muutenkaan tunne mitään tarvetta suhteen virallistamiselle.

Vierailija
17/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sillä olisi merkitystä, vaan siitä, että jos ei ole aviomies, niin sitten ei ole.

Vai kutsutko sinä satunnaistuttavaa serkuksi ja äitiä isäksi?

en ole naimisissa, mutta minulla on mies

Vierailija
18/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että halutaan esiintyä avioparina, vaikka julistetaan, ettei piitata avioliitosta...

Vierailija
19/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ei ole "miestä".

Miesystävä, sulhanen, avopuoliso tai avomies on.

Vierailija
20/96 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liity siviilisäätyyn

Rouva on muuten sanana aika ruma. Siis ihan kun sitä kuuntelee. Englannin /ranskan madam(e) paljon mukavampi