Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikaisen työsopimuksen irtisanominen hoitovapaalla?

Vierailija
02.03.2012 |

Kertokaahan viisaammat. Olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja minulla on määräaikainen työsopimus, joka kestää vielä reilun vuoden. Nyt minulle on kuitenkin tarjottu toista mielenkiintoisempaa ja enemmän koulutustani vastaavaa työtä jonka tahtoisin ottaa vastaan. Kyseessä myös määräaikainen työ.

Mutta saako määräaikaista työsopimusta irtisanoa? Katsoin työsopimustani ja siinä sanottiin irtisanomisen kohdalla seuraavaa: "Toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen irtisanomisaika on asianomaisen työehtosopimuksen mukainen." Minulla on siis kuitenkin määräaikainen työsopimus.

Työssäni on tällä hetkellä sijainen, joten työnantajalle ei siis aiheutuisi mitään lisäkustannuksia siitä, etten palaisi enää työhöni vaan sijaiseni voisi jatkaa työssäni.

Ja jos pomoni ei jostain syystä haluaisi päästää minua määräaikaisesta sopimuksestani pois voisin tietysti hakea hoitovapaalleni jatkoa ja työskennellä uudelle työntajalle. Vai olisikohan sekään mahdollista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopia työnantajan kanssa, joka päättää hyväksyykö sopimuksen purun kesken kaiken vai ei.

Tuo hoitovapaalla toiselle työskenteleminen ei kuulosta nyt oikein rehelliseltä toiminnalta..

Yritä siis sopia asia.

Vierailija
2/7 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelisin, että pitää varmaan yrittää sopia työnantajan kanssa. Pomo on vaan niin kettumainen, että en tiedä yhtään miten reagoi tähän asiaan.

Onko kellään vastaavasta kokemusta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta kuin mitä työssäni olen kohdannut, ja näille pomoille jotka määräaikaisen sopimuksen purkua kesken sopimuskauden olen sanonut, että yleensä se on parasta purkaa, koska työntekijällä ei ole juurikaan motivaatiota jatkaa työssään tuollaisessa tilanteessa.

Sinun tilanteessasi on kuitenkin olemassa se sijainen, joten en olisi kovin huolissani, vaikka kettumainen pomo sinulla onkin.

Vierailija
4/7 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehkä voit jättää kertomatta pomollesi, että tämä uusi työ on myös määräaikainen, anna ymmärtää että sait vakipaikan, se on kuitenkin yleisesti parempi kuin määräaikainen.

Vierailija
5/7 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä pointti, etten kerro pomolle että uusi työ olisi myös määräaikainen. Mitäs se hänelle itse asiassa kuuluu.

ap

Vierailija
6/7 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään väkisin pidetä työpaikan listoilla. En tiedä ketään, jolla olisi määräaikaisesta lähteminen tullut ongelmaksi.

ilmoitat vaan pomolle, että haluat vaihtaa työpaikkaa ja piste. Ei taatusti sano mitään muuta kuin, että "selvä".

Vierailija
7/7 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaista työsopimusta ei saa irtisanoa, ellei työsopimuksessa ole tästä mahdollisuudesta erikseen sovittu.

Määräaikainen viranhaltija sen sijaan voi irtisanoutua, hassua sinänsä.

Sinun pitää siis sopia asia työnantajan kanssa. Voi hyvinkin suostua, jos kerran sinulla on (hyvä) sijainen, joka voi jatkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi