Jo Mooses varoitti Raamatussa millaisia kotieläimiä ei pidä ottaa tai mitä ei syödä.
http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2012/03/how-your-cat-is-mak…
Nyt kissojen on todettu levittävän mieltä sekoittavaa loista. Sama trikiineistä, jo Mooses osasi neuvoa Jumalansa ohjeilla kansaa. Älköös syökö sikaa vaan pitäytykää kasvisruuassa.
Amen.
Kommentit (76)
Jumala tekee sekä hyvän että pahan (Jes 45)
Ilman Jumalaa mitään ei voida tehdä (Joh 15). Ei edes syntiä.
Saatana ei tee mitään. Saatanaa ei edes ole olemassa koko Raamatussa. Kaikki aina syyttävät Saatanaa kaikesta. Saatana sitä ja tätä, vaikka Raamattu kertoo totuuden. Jumala tekee kaiken.
HOUKUTTELI KOKO MAAILMAN SYNTIIN ,saimme karkotuksen paratiisista. saimme kuoleman , maanjäristykset , rutot, Saatana mainitaan monta kertaa eksyttäjänä Raamatus . JUURI TE JOTKA VÄÄNNÄTTE TOTUUDET MUTKALLE TARKOTUKSELLA SAATTE KARVAT PYSTYYN , JOS EI VOI OLLLA ASIALLINEN EI TARVI KYSYÄKÄÄN!!!
Käärmeet eivät puhu tänäpäivänäkään. Aatami ja Eeva (eevil) valehtelivat herralleen. Herra ei toki ollut tyhmä että uskoisi käärmeen puhuneen ja houkutelleen mihinkään. Eihän käärmeille ole luotu älyä tai puheenlahjoja.
Ihmiset pitivät herraa typeryksenä. Sellaisena joka nielee valheen. Herra ei itseasiassa suuttunut hedelään kajoamisesta vaan valehtelusta ja luottamussuhteen särkymisestä.
Ihminen syyttää aina mielikuvitushahmoja ja huiputtaa.
Se on herran vika.
Jumala tekee sekä hyvän että pahan (Jes 45) Ilman Jumalaa mitään ei voida tehdä (Joh 15)
Muistuttaisin että käärmeet eivät edelleenkään puhu, eivätkä ole missään historian vaiheessa puhuneet :D ihminen sensijaan on aina valehdellut ja osa on uskonut valheet.
etkö ymmärrä että ISOT kirjaimet tarkoittaa huutamista?
Huutava ihminen ei ole uskottava, tekee itsensä naurettavaksi.
Itse olen sitä mieltä että evoluutio ja raamatun luomistarina eivät ole ristiriidassa toisiinsa.
Raamatussa sanotaan että Jumalan ja ihmisen aika ei ole sama.
Se on sitten jokaisen asia uskooko Jumalaan tai ei.
Kummankin vaihtoehdon todistaminen; on olemassa/ei ole olemassa, on mahdotonta.
Olkoot kaikki autuaita uskossaan jopa ateistit jotka uskovat ettei Jumalaa ole.
Saatana ei tee mitään. Saatanaa ei edes ole olemassa koko Raamatussa. Kaikki aina syyttävät Saatanaa kaikesta. Saatana sitä ja tätä, vaikka Raamattu kertoo totuuden. Jumala tekee kaiken.
no johan pomppas SAATANA HOUKUTTELI KOKO MAAILMAN SYNTIIN ,saimme karkotuksen paratiisista. saimme kuoleman , maanjäristykset , rutot, Saatana mainitaan monta kertaa eksyttäjänä Raamatus . JUURI TE JOTKA VÄÄNNÄTTE TOTUUDET MUTKALLE TARKOTUKSELLA SAATTE KARVAT PYSTYYN , JOS EI VOI OLLLA ASIALLINEN EI TARVI KYSYÄKÄÄN!!!
JUURI TE JOTKA VÄÄNNÄTTE TOTUUDET MUTKALLE TARKOTUKSELLA SAATTE KARVAT PYSTYYN , JOS EI VOI OLLLA ASIALLINEN EI TARVI KYSYÄKÄÄN!!!
HUUTAVA ihminen ei ole koskaan asiallinen.
Sinua ei oteta vakavasti jos huudat, vai onko se ainoa tapa jolla väittelet?
HOUKUTTELI KOKO MAAILMAN SYNTIIN ,saimme karkotuksen paratiisista. saimme kuoleman , maanjäristykset , rutot, Saatana mainitaan monta kertaa eksyttäjänä Raamatus . JUURI TE JOTKA VÄÄNNÄTTE TOTUUDET MUTKALLE TARKOTUKSELLA SAATTE KARVAT PYSTYYN , JOS EI VOI OLLLA ASIALLINEN EI TARVI KYSYÄKÄÄN!!!
Ihminen valehteli että Hänen luoma käärme puhui ja houkutteli, vaikka EEvahan se sen hetelmän otti puusta ja totesi karvaaksi.
Jumalaa vitutti ja antoi ruton ja karkoitti hotellialueeltaan.
Käärmeet eivät puhu tänäpäivänäkään. Aatami ja Eeva (eevil) valehtelivat herralleen. Herra ei toki ollut tyhmä että uskoisi käärmeen puhuneen ja houkutelleen mihinkään. Eihän käärmeille ole luotu älyä tai puheenlahjoja.
Ihmiset pitivät herraa typeryksenä. Sellaisena joka nielee valheen. Herra ei itseasiassa suuttunut hedelään kajoamisesta vaan valehtelusta ja luottamussuhteen särkymisestä.
Ihminen syyttää aina mielikuvitushahmoja ja huiputtaa.
Se on herran vika.
Jumala tekee sekä hyvän että pahan (Jes 45) Ilman Jumalaa mitään ei voida tehdä (Joh 15)
Muistuttaisin että käärmeet eivät edelleenkään puhu, eivätkä ole missään historian vaiheessa puhuneet :D ihminen sensijaan on aina valehdellut ja osa on uskonut valheet.
tai et tajua , tai teet itsellesi uutta pelastusteoriaa, mutta väärin menee. aadam ja eeva valehtelivat teollaan , söivät hedelmän, se oli synti , synti tuomitaan. NAURETTAVA ESITYS ETTÄ KÄÄRME EI VOI PUHUA, ITSE SAATANA PETOS TÄSSÄ LAUSEESSA( EI SINUSSA). saatana voi ottaa minkä olomuodon tahansa , EPÄILEMPÄ ETTÄ JOS HÄN OLISI KAIKKEIN PERKELEELLISIMMÄS MUODODS TULLUT EIVÄT HE OLISI IKINÄ LANGENNEET SYNTIIN. siellähän he puhuivat varmasti muidenkin kanssa (eläinten). Jumala antoi heidän valita , v alinnalla oli seurauksensa , heiltä ei mitään puuttunue , vain Jumala koetteli heidät, mutta itse lankesivat. olisivatpa valinneet paremmin ,olivat tokiu Jumalan luomia ihmisiä, MUTTA JUMALA LOI MYÖSKIN VAPAAN TAHDON AADAMILLE JA EEVALLE SEKÄ JÄRJEN PALON , VAAN EI EEVA KÄYTTÄNYT, EIKÄ AADAMKAAN.
Nyt kissojen on todettu levittävän mieltä sekoittavaa loista. Sama trikiineistä, jo Mooses osasi neuvoa Jumalansa ohjeilla kansaa. Älköös syökö sikaa vaan pitäytykää kasvisruuassa.
Amen.
Perustuvat sen ajan hygienia sääntöihin ja hyväksi todettuihin tapoihin.
Sen ajan siat elivät vapaasti ja niissä oli todella paljon trikiinejä.
Samoin monet muut sen ajan eläimet, mm simpukat, osterit ym pilaantuivat todella nopeasti.
Nainen oli saastainen kuukautisten aikaan, todella hyvä sääntö. Kuvitelkaa sen aikaisia miehiä ja hygieniaa. Niillä kaluilla kun olisi siihen kuunaikaan olisi temput tehnyt niin oisi voinut naisesta pian tulla kyvytön jatkamaan sukua.
Raamattua, etenkään vanhaa testamenttiä, ei pidä lukea sananmukaisesti vaan ottaa huomioon sen ajan tavat ym.
Lisäksi vanha testamenttihän on suurelta osalta Israelin kansan historian kirja.
Varmaan 1/3 tai 1/4 vanhasta testamentistä liittyy Nebukadnessariin.
etkö ymmärrä että ISOT kirjaimet tarkoittaa huutamista?
Huutava ihminen ei ole uskottava, tekee itsensä naurettavaksi.Itse olen sitä mieltä että evoluutio ja raamatun luomistarina eivät ole ristiriidassa toisiinsa.
Raamatussa sanotaan että Jumalan ja ihmisen aika ei ole sama.
Se on sitten jokaisen asia uskooko Jumalaan tai ei.
Kummankin vaihtoehdon todistaminen; on olemassa/ei ole olemassa, on mahdotonta.Olkoot kaikki autuaita uskossaan jopa ateistit jotka uskovat ettei Jumalaa ole.
no johan pomppas SAATANA HOUKUTTELI KOKO MAAILMAN SYNTIIN ,saimme karkotuksen paratiisista. saimme kuoleman , maanjäristykset , rutot, Saatana mainitaan monta kertaa eksyttäjänä Raamatus . JUURI TE JOTKA VÄÄNNÄTTE TOTUUDET MUTKALLE TARKOTUKSELLA SAATTE KARVAT PYSTYYN , JOS EI VOI OLLLA ASIALLINEN EI TARVI KYSYÄKÄÄN!!!
ei kai se ole tärkeää? kuuluuko ääni sinne asti? tärkeintä on löytää Herra . saan paremmin selvää isoista kirjaimista. lisäksi ne painottavat tärkeimpiä kohtia. sanas sanotaan ,,,että jos he hapuilemallakaan Hänet voisivat löytää,,, ei liene tärkeää mikä koko kunhan ymmärtää ja saa selville ...
HOUKUTTELI KOKO MAAILMAN SYNTIIN ,saimme karkotuksen paratiisista. saimme kuoleman , maanjäristykset , rutot, Saatana mainitaan monta kertaa eksyttäjänä Raamatus . JUURI TE JOTKA VÄÄNNÄTTE TOTUUDET MUTKALLE TARKOTUKSELLA SAATTE KARVAT PYSTYYN , JOS EI VOI OLLLA ASIALLINEN EI TARVI KYSYÄKÄÄN!!!Ihminen valehteli että Hänen luoma käärme puhui ja houkutteli, vaikka EEvahan se sen hetelmän otti puusta ja totesi karvaaksi.
Jumalaa vitutti ja antoi ruton ja karkoitti hotellialueeltaan.
kuolema ilman sovitusta.
kuulostamaan päästäsi sairaalta. Jos pitäisi noista välimerkittömistä huutoteksteistä päätellä kuka ne on kirjottanut, arvelisin että joku joka on suljetulla eikä lääkitys ole vielä ehtinyt purra. Oikeasti, lopeta huutaminen. Teet itsestäsi pellen.
Puranpa hauskan sarjakuvan tähän sanoiksi.
Tilanne #1, normaali interaktio:
A: Minulla on pallo.
B: Aijaa? En usko. Näytäppä millainen.
A: Selvä. Tässä on se pallo, eikö olekin hieno?
B: Kyllä, hieno pallo sinulla!Tilanne #2, uskonnollinen interaktio:
A: ETKÖ SINÄ USKO ETTÄ MINULLA ON PALLO SENKIN KUSIPÄÄ JOS MINÄ SANON ETTÄ MINULLA ON PALLO NIIN MINULLA ON PALLO AAAAARGH
B: ...Mjahas.
Hyvin usein tämä menee myös niin että:
A: EI SITÄ VOI VÄHDÄ....TODISTA SENKIN HULLU SIKA ETTEI MINULLA OLE PALLOA...TODISTA JO...ETKÖ PYSTY
B: ...No joo, en kyllä pysty
Kesken pelin pulu levittää siipensä ja kaataa nappulat lattialle. Sitten se paskantaa laudalle ja lentää tiehensä voittajana.
:(
ja ihmiset toptteli. Siten saatiin hyvät mahdollisuudet rottapopulaatioiden kasvulle ja nehän kuljetti sit turkissaan tappavan mustan surman Eurooppaan. Hyvä paavi!
ja ihmiset toptteli. Siten saatiin hyvät mahdollisuudet rottapopulaatioiden kasvulle ja nehän kuljetti sit turkissaan tappavan mustan surman Eurooppaan. Hyvä paavi!
Kondomit ovat paholaisesta.
se että mooses on ollut olemassa tai se että jumalaa olisi olemassa.
ETTÄ JUMALAA EI OLE OLEMASSA TAI MOOSESTA, NO OSOTA JO JOS PYSTYT, ETKÖHÄN ALA JO NÄYTTÄMÄÄN TOTEEN +-0Minä todistan sinulle mooseksen olemassolottomuuden HETI kunhan sinä osoitat minulle tieteellisesti ettei yksisarvisia ole olemassa.
Jos sinä esität minulle tieteelliset todisteet yksisarvisesta niin minä esitän sinulle tieteelliset todisteet mooseksesta ja jumalasta.
MÄ EN OLIS IKINÄ USKOVANA NIIN ÄÄLIÖ ETTÄ OTAN SILTI SUORAN RISKIN HELVETISTÄ KUN OON NIIN VIISAS ETTÄ JUMALAAKAAN EI NÄY!!!!!
Mjoo, olihan se hauska sarjakuva. :)
Mutta asiaan. Usein vain tuntuu että reippaasti uskovaisten kanssa ei voi käydä järkevää keskustelua ja argumentointia uskonnosta/uskonnottomuudesta. Molemmissa päissä tottakai löytyy ääripäitä, joten en sitä puolustele. Tuntuu vain enemmän olevan suu vaahdossa uskovaiset.
Haluan myös painottaa, että argumentointi ja keskustelu ei ole aina toisen teilaamista. Uskovaisen tuntuu olevan usein vaikeampi myöntää että saattaa olla erehtynyt jossain asiassa (uskonnollinen asia tai muu). Uskovainen on kantansa tehnyt selväksi, eikä suostu sitä muuttamaan (edelleenkin muissakin kuin uskoon liittyvissä asioissa). Lähipiirissäni on kaksi erinomaista esimerkkiä tästä, ja toinen on äitini. Hän hyvin harvoin myöntää erehtyneensä missään asiassa, vaikka useita tilanteita näin olisi. Hän on myös harras uskovainen. Onneksi olen saanut hänet ymmärtämään että "kaikki eivät sama villapaita päällä kulje", eli minä en kuulu uskovaisiin. On hyväksynyt sen että ei ole minun juttuni.
Vaikka äitini on se megauskovainen, niin on hauskaa huomata miten minä yritän ajatella aina asioista myös sitä toista puolta, enkä heti sitä pahinta. Usein saa selittää kaaviokuvan kanssa että esimerkiksi henkilö X ei ole välttämättä jättänyt ilmoittamatta tulemistaan kutsuun Y tahallaan, vaan kutsu on saattanut unohtua lehtipinon alle. Useimmiten minä olen meistä kahdesta se joka osaa antaa paljon paremmin anteeksi ihmisille. Äitini osaa hyvin herkästi tyrmätä kaiken.
Noh, pieniä esimerkkejä, mutta eivät niin paljon vääriäkään. :)
ETTÄ JUMALAA EI OLE OLEMASSA TAI MOOSESTA, NO OSOTA JO JOS PYSTYT, ETKÖHÄN ALA JO NÄYTTÄMÄÄN TOTEEN +-0Minä todistan sinulle mooseksen olemassolottomuuden HETI kunhan sinä osoitat minulle tieteellisesti ettei yksisarvisia ole olemassa.
Jos sinä esität minulle tieteelliset todisteet yksisarvisesta niin minä esitän sinulle tieteelliset todisteet mooseksesta ja jumalasta.
MÄ EN OLIS IKINÄ USKOVANA NIIN ÄÄLIÖ ETTÄ OTAN SILTI SUORAN RISKIN HELVETISTÄ KUN OON NIIN VIISAS ETTÄ JUMALAAKAAN EI NÄY!!!!!
Mutta olet silti valmis ottamaan sen riskin että Allah olisikin suuri?
Ja jumalan nimeen ota se caps lock pois päältä
tempauksen hetkellä olla osaton Jeesuksesta. kristityt nousee ilmaan ja mä jäisin kuin .....katsomaan ylösnousemusta. SILLON EI AUTA KARJAASTA ETTÄ KYLLÄ MÄKIN NYT VÄHÄSEN USKON KU JEESUS TULI JO , SE PÄIVÄ KOITTAA ENNEMMIN TAI MYÖHEMMIN USKOT TAI ET , PUHUTAAN SUU VAAHDOS TAI EI.
MÄ EN OLIS IKINÄ USKOVANA NIIN ÄÄLIÖ ETTÄ OTAN SILTI SUORAN RISKIN HELVETISTÄ KUN OON NIIN VIISAS ETTÄ JUMALAAKAAN EI NÄY!!!!!Mutta olet silti valmis ottamaan sen riskin että Allah olisikin suuri?
Ja jumalan nimeen ota se caps lock pois päältä
jos pahuuden nimis tehdään esim tappo iskuja , eise ole todellakaan todistus JUMALASTA. ne ovat niitä KIIHKOILIJOITA jotka TAPPAVAT MUITA, UNDERSTAND? sitten jotku luulevat kaikkien tekevän niin so sad se on ,topsi uskovat eivät tapa ketään.no nyt jos allah tai hare kherisna pPAKOTTAA IHMISIÄ KIVÄÄRIN VOIMALLA, ON NIIN ETTÄ SE ON SAATANASTA , KOSKA HEDELMISTÄÄN PUU TUNNETAAN JA 10 KÄSKYÄ ON ÄLÄ TAPA.
vaikka en ole, en ole tätä ketjua alottanaut. mutta Jumala käski todella Mooseksen ja Aaaroni olemaan kansalle esikuvana ja ja jumalana. PIENELLÄ jumalana. se lukee siellä 1 tai 2 Moos kirjas. Mooseksen aukroriteetti toimi vain täydellisenä Jumalan tahdon toteuttamisena. heti jos hän teki väärin Jumala otti hänet kiinni siitä. en valitse paikkoja. jos eläisimme nyt vt tä niin varmaan saisit kivittää jos Luoja käskis mutta elämme nyt UT ta-