Jo Mooses varoitti Raamatussa millaisia kotieläimiä ei pidä ottaa tai mitä ei syödä.
http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2012/03/how-your-cat-is-mak…
Nyt kissojen on todettu levittävän mieltä sekoittavaa loista. Sama trikiineistä, jo Mooses osasi neuvoa Jumalansa ohjeilla kansaa. Älköös syökö sikaa vaan pitäytykää kasvisruuassa.
Amen.
Kommentit (76)
se että mooses on ollut olemassa tai se että jumalaa olisi olemassa.
ETTÄ JUMALAA EI OLE OLEMASSA TAI MOOSESTA, NO OSOTA JO JOS PYSTYT, ETKÖHÄN ALA JO NÄYTTÄMÄÄN TOTEEN +-0
koska Mooses niin Jumala.
yksinkertaista. Jumala elää.
noudattavat juutalaiset, eivät kristityt. Tämän verran minäkin teologiasta tiedän, vaikka ateisti olenkin.
ETTÄ JUMALAA EI OLE OLEMASSA TAI MOOSESTA, NO OSOTA JO JOS PYSTYT, ETKÖHÄN ALA JO NÄYTTÄMÄÄN TOTEEN +-0
Minä todistan sinulle mooseksen olemassolottomuuden HETI kunhan sinä osoitat minulle tieteellisesti ettei yksisarvisia ole olemassa.
Jos sinä esität minulle tieteelliset todisteet yksisarvisesta niin minä esitän sinulle tieteelliset todisteet mooseksesta ja jumalasta.
Puranpa hauskan sarjakuvan tähän sanoiksi.
Tilanne #1, normaali interaktio:
A: Minulla on pallo.
B: Aijaa? En usko. Näytäppä millainen.
A: Selvä. Tässä on se pallo, eikö olekin hieno?
B: Kyllä, hieno pallo sinulla!
Tilanne #2, uskonnollinen interaktio:
A: Minulla on pallo.
B: Aijaa? En usko. Näytäppä millainen.
A: ETKÖ SINÄ USKO ETTÄ MINULLA ON PALLO SENKIN KUSIPÄÄ JOS MINÄ SANON ETTÄ MINULLA ON PALLO NIIN MINULLA ON PALLO AAAAARGH
B: ...Mjahas.
OLI KYSYMYS! YKSINKERTAISESTI KAIKKEEN OLEVAAN , SUN HENGITYKSEEN, PLAANEETTOJEN KULKUUN , KÄRPÄSEN LISÄÄNTYMISEEN ...HÄNELLÄ ON VIIMEINEN SANA, HÄN ON ALKU JA LOPPU. A JA O. KUKAAN EI OLE OLUT ENNEN HÄNTÄ EIKÄ HÄNEN JÄLKEENSÄ KETÄÄN TULE. ATEISTI VOI LÖYTÄÄ JEESUKSEN , VAPAA VALINTA .
Ensinnäkin ota nyt vittu se caps lock pois päältä. Kuvaa taas henkistä vajaavaisuutta huutaa kaikki asiat. Tosi asiallista niin kuin aina.
Toiseksi, jos se herra sinun mielestä vaikuttaa ihan kaikkeen, niin mikä takia ihmisestä on tehty noin idiootti? Ihminen on ainoa eläin joka tappaa toisia lajitovereita ihan vaan huvin vuoksi. Miksi herra on päättänyt, että papit käyttävät nuoria poikia seksuaalisesti hyväkseen? Miksi herra ei sitten päättänyt, että uskovaiset hyväksyisivät tosiasiat (kuten että maa on pallo tai että maa kiertää aurinkoa, ei toisinpäin) vaan siitäkin piti vängätä vaikka kuinka pitkään.
Ja jos kerran herra päättää kaikesta, niin minkä takia mun pitäisi välittää mistään? Enkös voi silloin tehdä ihan mitä haluan ja sanon vaan että "no kun toi herra päätti että teen sillee".
Ja vielä todistamisesta. Minä en ole todistanut että jumalaa ei ole, mutta et sinäkään ole todistanut ettei vaaleanpunaista lehtävää elefanttia ole :) Odotellaan...
Koska Mooses VT:stä on nyt nostettu auktoriteetiksi, niin haluaisin muutaman vastauksen VT:n muihin ohjeisiin, kun tunnut olevan asiantuntija:
1) Haluaisin myydä tyttäreni orjaksi,
mikä Moos2:21.7 hyväksytään, mikä
mahtaisi olla nykyään sopiva hinta?2)Moos3:25.44 sanotaan, että voin omistaa
orjia, kunhan ovat naapurikansoista, onko
väliä otanko venäläisen, norjalaisen vai
ruotsalaisen orjan?3) eräs sukulaiseni työskentelee
sapattina, vaikka se on moos2:35.2
kielletty ja hänet pitäisi tappaa,
olenko itse velvollinen tappamaan
hänet?4) eräs tuttavani käyttää vaatteita,
joissa on sekoitekuitua (puuvilla-polyester),
Olen myös kuullut hänen kiroilevan.
Onko minun todella nähtävä se vaiva,
että kutsun koko kaupungin (Helsinki)
väki kivittämään häntä (3moos24.10-16)kiitos, arvostan asiantuntemustasi
tähän vastata t se toinen uskis
ELÄMME UUDEN LIITON AIKAA LUE UUSI TESTAMENTTI. nuo koskevat ennen Jeesusta olevaa aikaa. 10 käskyä ovat ut ssa ja vt ssa ja koskevat meitä. joku kokenut saarnaaja voi määritelä nuo ostohinnat sulle , mutta luulempa ettö ei ole tarpeellista , ei ole ydin kysynys , ydin on pelastuminen, joka kulkee punasena lankana vanhasta uuteen ja (sieltä taivaaseen.)
OLI KYSYMYS! YKSINKERTAISESTI KAIKKEEN OLEVAAN , SUN HENGITYKSEEN, PLAANEETTOJEN KULKUUN , KÄRPÄSEN LISÄÄNTYMISEEN ...HÄNELLÄ ON VIIMEINEN SANA, HÄN ON ALKU JA LOPPU. A JA O. KUKAAN EI OLE OLUT ENNEN HÄNTÄ EIKÄ HÄNEN JÄLKEENSÄ KETÄÄN TULE. ATEISTI VOI LÖYTÄÄ JEESUKSEN , VAPAA VALINTA .
Ensinnäkin ota nyt vittu se caps lock pois päältä. Kuvaa taas henkistä vajaavaisuutta huutaa kaikki asiat. Tosi asiallista niin kuin aina.
Toiseksi, jos se herra sinun mielestä vaikuttaa ihan kaikkeen, niin mikä takia ihmisestä on tehty noin idiootti? Ihminen on ainoa eläin joka tappaa toisia lajitovereita ihan vaan huvin vuoksi. Miksi herra on päättänyt, että papit käyttävät nuoria poikia seksuaalisesti hyväkseen? Miksi herra ei sitten päättänyt, että uskovaiset hyväksyisivät tosiasiat (kuten että maa on pallo tai että maa kiertää aurinkoa, ei toisinpäin) vaan siitäkin piti vängätä vaikka kuinka pitkään.
Ja jos kerran herra päättää kaikesta, niin minkä takia mun pitäisi välittää mistään? Enkös voi silloin tehdä ihan mitä haluan ja sanon vaan että "no kun toi herra päätti että teen sillee".
Ja vielä todistamisesta. Minä en ole todistanut että jumalaa ei ole, mutta et sinäkään ole todistanut ettei vaaleanpunaista lehtävää elefanttia ole :) Odotellaan...
laittaakko Jumala jonkun tappamaan toisen??? pois se !ihmisellä on vapaa tahto!! aina vaan, vapaa tahto. kyllä se ihminen itte tarttuu aseeseen .kuvaa henkistä vajavuutta kysyä tuota asiaa...
Raamatusta saa siis valita ne kohdat, jotka sopivat parhaiten tilanteeseen. Näppärää :)
vai luuleeko joku mun olevan niin älyttömän erottelukyvyttömän?
Itse olen miettinyt että mahdatko olla huutamisinesi kehitysvammainen tai onko sinulla jokin neurologinen häiriö tms. Välimerkkien käyttö onnetonta, kirjoitus sekavaa tajunnanvirtaa.
PAIKALLAAN JIOTEN ÄLÄ ESITÄ TYHMÄÄ KYSYMYSTÄ SUOTTA IHMINEN!
"UUSI TESTAMENTTI. nuo koskevat ennen Jeesusta olevaa aikaa. 10 käskyä "
No mutta aloituksessahan viitattiin Moosekseen auktoriteettina, ilman poissulkevia argumentteja. Siis onko se Mooses auktoriteetti vai ei? 10käskyäkin lienee raamatun tarinan mukaan Mooseksen käsien kautta maailmalle julkaistu. Looginen päätelmä argumentaatiostasi on, että valitset raamatusta vain maailmankatsomukseesi parhaiten sopivat kohdat. Ja se on hyvin subjektiivista. Jos minä päättäisin hankkia orjia ja kivittää ihmisiä, olisin samoin argumentein yhtä oikeassa kuin sinä.
tuo uskin livenäkin koko ajan :D Olisi kiva nähdä kyseinen henkilö livenä.
Pelottavaa jos uskovaisista tulee tuollaisia...
vai luuleeko joku mun olevan niin älyttömän erottelukyvyttömän?
Itse olen miettinyt että mahdatko olla huutamisinesi kehitysvammainen tai onko sinulla jokin neurologinen häiriö tms. Välimerkkien käyttö onnetonta, kirjoitus sekavaa tajunnanvirtaa.
niin selkenet sinäkin. älä suotta arvostele JOS MUUHUN ET PYSTY.
laittaakko Jumala jonkun tappamaan toisen??? pois se !ihmisellä on vapaa tahto!! aina vaan, vapaa tahto. kyllä se ihminen itte tarttuu aseeseen .kuvaa henkistä vajavuutta kysyä tuota asiaa...
Mielestäni henkisestä vajaavaisuudesta kertoo se, että ensin sanotaan että herra päättää ihan kaikesta planeettojen pyörimisestä henigittämiseeni. Ja sitten yhtäkkiä onkin vapaa tahto. Kumpi se nyt sitten oikein on? Minä en pysy enää kärryillä :)
Hän itse sanoi niin ja totta puhui.
John Lennon on todistetusti elänyt. Jeesus ja Mooses on vain sanahelinää.
polvistumaan sen edessä,sillon ei ole sanahelinää.
Raamatusta saa siis valita ne kohdat, jotka sopivat parhaiten tilanteeseen. Näppärää :)
laita äkkiä tänne se kohta että voin lukea uudestaan.
Jumala tekee sekä hyvän että pahan (Jes 45)
Ilman Jumalaa mitään ei voida tehdä (Joh 15). Ei edes syntiä.
Saatana ei tee mitään. Saatanaa ei edes ole olemassa koko Raamatussa. Kaikki aina syyttävät Saatanaa kaikesta. Saatana sitä ja tätä, vaikka Raamattu kertoo totuuden. Jumala tekee kaiken.
mutta on ne kissat suloisia.
Aiii aiii aiaiii