Hesari: Lemmikkien pito on epäeettistä, epäekologista ja ennen kaikkea itsekästä
Kommentit (56)
Anna koirasi pois tai vie piikille. Ei me kaikki kaupunkikoirien omistajat olla samanlaisia sadisteja kuin sä
pienissä kerrostaloasunnoissa. Järkyttävää itsekkyyttä pitää jotain saksanpaimenkoiraa yksiössä. Sitten kun se koira on 10h/pv yksin kotona ja paskoo matolle, sille huudetaan ja retuutetaan hihnasta. :(
Lisäksi ajatelkaa niitä satoja tuhansia ihmisiä joita pelastetaan maailmassa päivittäin, raunioista, metsistä ja vesistöistä juuri koirien avulla, ne ovat vuosia hyötyä tuovia ihmisiä tai ruumita jos koiria ei olisi.
Päästäisiinkö väestönkasvusta eroon, jos lopetettaisiin koirien käyttö pelastustoimessa?
Ja tulen olemaankin. T: Kahden kissa omistama
Kirjoittaja, joka aloitti tämän lemmikki -kiellosta jutustelun, on itse kissavihaaja. Miehet yleensä eivät arvosta kissaa, koska sitä ei voi käskeä. Olen myös sitä mieltä, että allergia miehillä on aina korvien välissä. Mies, joka on traumatisoitunut ilmeisesti naisen jätettyä sohvalla kaljaa kittaavan äijän (tai vieraissa juoksevan), tulee aina tuntemaan olonsa 'toiseksi'. Ja hyvä niin; kissa on pyyteetön, lojaali, rehellinen ja osoittaa rakkautta omistajaansa kohtaan (: Mitä enemmän tapaan miehiä, sitä enemmän rakastan kissaani
Ja tulen olemaankin. T: Kahden kissa omistama
Kirjoittaja, joka aloitti tämän lemmikki -kiellosta jutustelun, on itse kissavihaaja. Miehet yleensä eivät arvosta kissaa, koska sitä ei voi käskeä. Olen myös sitä mieltä, että allergia miehillä on aina korvien välissä. Mies, joka on traumatisoitunut ilmeisesti naisen jätettyä sohvalla kaljaa kittaavan äijän (tai vieraissa juoksevan), tulee aina tuntemaan olonsa 'toiseksi'. Ja hyvä niin; kissa on pyyteetön, lojaali, rehellinen ja osoittaa rakkautta omistajaansa kohtaan (: Mitä enemmän tapaan miehiä, sitä enemmän rakastan kissaani
Ihan samaa mieltä; miehet jotka pitävät koirista enemmän kohtelevat myös naisystäväänsä 'käskyttämällä'. Kissassa miestä ärsyttää se, ettei kissaa voi käskeä (:
Toki monet lemmikinomistajat ovat rasite luonnolle, mutta eivät suinkaan kaikki. Vai mitä rasitetta kissastani koituu, kun se ei koskaan pääse ulos, syö ei-teollista ravintoa eikä käytä kissanhiekkaa?
jäljelle jäi vain kohta ITSEKÄSTÄ. Sitä se on, kun petoeläimen vangitsee sisätiloihin koko elämäkseen vain sinun iloksesi.
Luuletko, ettei kissasi oikeasti mieluummin elelisi itselleen luonnollista elämää?
on hyvä juttu. Sitä minä en ymmärrä miksi aina jurputetaan siitä, että tulee liikaa lapsia kun oikea ongelma on se, että on liikaa vanhuksia. Annettais ihmisten kuolla rauhassa. En kannata sitä, että koko ajan ihmisikä nousee ja nousee luonnottomaksi ja yritetään hillitä normaalia lisääntymistä. Tiedän, että kuulostaa hirveeltä, mutta ajatelkaa minkälainen ongelma maailmalla olisi jos HIV/AIDS lääke keksittäisiin?
jotka antavat omien kissojensa kuljeskella vapaasti ulkona. Siis näitä, jotka aamulla töihin lähtiessään päästävät kissan ulos, ja illalla sisään, jos kissa nyt enää palaa, eikä ole jäänyt auton alle tai jonkun supikoiran suuhun. Itse olisin sydän syrjälläni, jos lemmikkini juoksentelisi vapaana päivät (ja yöt) pitkät, mutta kissanomistajille se on ilmeisesti ihan normaalia.
katsoa samoa nurkkia päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.
Se on heitteillejättöä.
Sisäkissoja yleensä ulkoilutetaan valjaissa.
Ja olen siis epäeettinen jne. ihminen. Lieventääkö yhtään tuomiota että nuo metsästä pelastetut tuskin enää olisivat hengissä jos olisivat vapaana saaneet elää tai etteivät ainakaan lisäänny ja tuota lisää kulkukissoja?
Menen nyt pää painuksissa palvelemaan herrojani, kuten kunnon alamaisen kuuluukin.
Nuo meidän kissat ovat tietyn rodun edustajia ja erityisen leimautuneita ihmisiin. Siksi tyhmänrohkeita, eivätkä luultavasti selviäisi vuorokautta luonnossa: joko petoeläin veisi tai joku julma ihminen kiduttaisi hengiltä.
Olen ehkä epäeettinen, mutta ainakin nämä sisäkissani ovat aktiivisia ja onnellisia.
koska olen halunnut antaa niille parhaan mahdollisimman ja turvallisen elämän. Kissani liikkuvat aidatulla pihalla. Ruokana on tosin tietenkin liha, itse en lihaa syö. Kissanhiekkana puupelletit. En voi lähteä lomalle suunnittelematta ja joudun imuroimaan useammin. Itsekästäkö?
Koira on läheisempi kuin anoppi
Mutta kyllä koira tai kissa on monelle yksinasuvalle todella tarpeellinen kumppani ja ystävä.... Eli hyväksyn lemmikit, kunhan niitä hoidetaan mahdollisimman hyvin ja lajille tarpellisella tavalla.
Maailmankaikkeutta ei kiinnosta, onko maapalloa tai ylipäätään mitään olemassa, tai mitä ihmiset tekevät tai ovat tekemättä. Tämä on merkityksellistä vain planeetan kaikenlajisille asukeille itselleen ja lisääntymisvietti on perusteiltaan itsekästä. Elämä on.
Toki monet lemmikinomistajat ovat rasite luonnolle, mutta eivät suinkaan kaikki. Vai mitä rasitetta kissastani koituu, kun se ei koskaan pääse ulos, syö ei-teollista ravintoa eikä käytä kissanhiekkaa?
Jos kissa ei pääse koskaan ulos, aiheuttaa se kyllä niitä eläinsuojelullisia ongelmia. Ei kissoja ole tarkoitettu elämään neljän seinän sisällä, ja vaikka kissasi vaikuttaisikin onnelliselta, on sillä varmasti joitakin henkisiä/fyysisiä ongelmia johtuen siitä, ettei voi elää lajityypillisesti luonnossa.
Mitä järkeä on hankkia lemmikkiä, jos ei voi tarjota sille hyvää elämää?
Jos kissa ei pääse koskaan ulos, aiheuttaa se kyllä niitä eläinsuojelullisia ongelmia. Ei kissoja ole tarkoitettu elämään neljän seinän sisällä, ja vaikka kissasi vaikuttaisikin onnelliselta, on sillä varmasti joitakin henkisiä/fyysisiä ongelmia johtuen siitä, ettei voi elää lajityypillisesti luonnossa.Mitä järkeä on hankkia lemmikkiä, jos ei voi tarjota sille hyvää elämää?
Ihan sama pätee koiriin tai loppujen lopuksi mihin tahansa lemmikkiin. Luontoon ne kaikki "kuuluvat", eivät ihmisasumuksiin.
Mikseivät nämä sisäkissojen vihaajat vaadi koirille vapaata ulkoilua? Ai niin, koirat koetaan arvokkaampina, eihän niitä uskalla yksin ulos päästää, jäävät vielä auton alle, tai joku varastaa!
Tiedän, että kuulostaa hirveeltä, mutta ajatelkaa minkälainen ongelma maailmalla olisi jos HIV/AIDS lääke keksittäisiin?
Tarkoitat varmaan rokotetta? Laakkeitahan jo onkin...
Löysin mieheni lapset katuojasta ja kasvatin niistä ihmisiä.