Olen ottanut harrastukseksi juoksun. Nyt se alkaa jo pikkuhiljaa olemaan ihan mukavaa. Tuntuu että jaksaa paljon paremmin kuin alussa
Menee jo useampi km hiljaista juoksuvauhtia, enää ei tarvitse kävellä välissä. Olettaisin että kunto on vähän parempi.
Mutta tosi amatöörimäistähän tämä on, en tee esim mitään alkulämmittelyjä (tarviiko??) tms. Jotain youtubevideoita asiasta yritin katsella mutten oikein pääse niihin kiinni, on niin monenlaista ohjetta; pitää mennä välillä kovempaa, sitten pitää juosta hiljaa jnejne.
Pohdin että voinko jotenkin tehdä hallaa itselleni siinä että suunnilleen samaa vauhtia aina jolkotan noi mun lenkkini? Siis onko siitä jotain fyysistä haittaa? Ostin joku aika sitten aktiivisuusrannekkeen joka kertoo mulle juoksuajat sykkeet ja ties mitkä. Tuntuu että se vie tätä juttua vähän liian totiseen suuntaan.
Kommentit (8)
Et toki tee hallaa, mutta ennen pitkää et kehity eteenpäin. Noin alussa kunto nousee nopeasti ka helposti, mutta kun olet harrastanut kauemmin kannattaa kiinnittää huomiota tehojen ja matkojen vaihteluun, jotta hyvä kehitys jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Et toki tee hallaa, mutta ennen pitkää et kehity eteenpäin. Noin alussa kunto nousee nopeasti ka helposti, mutta kun olet harrastanut kauemmin kannattaa kiinnittää huomiota tehojen ja matkojen vaihteluun, jotta hyvä kehitys jatkuu.
En mä tiedä tarvitseeko tässä sen kummemmin kehittyä?
Alkulämmittelyksi riittää hitaampi juoksu. Netti on pullollaan kaikenlaisia juoksuohjelmia jos sellainen kiinnostaa. Juoksemaan oppii juoksemalla. Esim Nike running schoolista löytyy ilmaisia treenejä tavoittesi mukaan.
Nautit vaan siitä juoksusta, ei tarvitse viedä mihinkään suuntaan, jos ei tunnu hyvältä. Huomaa tosiaan että kuntosi on parantunut. Jatka vaan.