Onko Brenda Blethyn mielestänne enää hyvä Vera Stanhopen roolissa?
Tekee siitä koko ajan ja kaikille kärttyisän akan. Miksi ihmeessä, ei palvele hahmoa.
Kommentit (24)
Ulkoisesti joo. Huono käsis. Huono ohjaaja ehkä.
On aivan huikean hyvä. Murheen päivä kun jää eläkkeelle ja sarja loppuu.
Mä tykkään. Siitä on tehty sarjaan ns. vanhapiika jolle muut naureskelee. Vaihtelua jenkkisarjojen botoxin täytteisiin hahmoihin.
Todella hyvä. Mä tykkään erityisesti sen ynähtelystä. :)
Vierailija kirjoitti:
5/5
Jos edes se kärttyisyys liittyisi johonkin hahmon elämässä mutta kun häntä ei taustoiteta ollenkaan.
Onhan sen taustoja käsitelty; isä oli rikollinen hampuusi ja se mörskä ja auto jäi Veralle isän kuoleman jälkeen. Ei ole viitsinyt rempata kämppää eikä muuttaa muualle.
Ilmeisesti kukaan teistä ei ole lukenut kirjoja, joihin hahmot perustuvat. Kirjojen Vera on vähintään yhtä kärttyisä (ja juu, on naimaton), ja ulkoisesti huomattavasti ruokkoamattomampi kuin sarjan Vera. Sen verran taustoitetaan, että hän varttui isänsä kanssa, isäsuhde oli vaikea. Muita ystäviä hänellä ei ole kuin naapuripariskunta, mutta nämä ovat sitten todellisia ystäviä.
Enää? En ole tykännyt koko aikana siitä. Puhetapa on suurin syy, muttei ainoa.
Miten niin enää, minun mielestäni hän ei ole muuttunut mitenkään. Onhan hän vähän kärttyisä mutta ystävällisyyttäkin pilkahtaa aika usein ulkokuoren takaa, ja mieluummin saa minusta olla kärttyisä kuin ylimakea. Tykkään sarjasta ja katson aina kun tulee uusia jaksoja.
Katsoin yhden näistä uusista jaksoista. Vera oli liian äkäinen, ei ollut kiva edes työparilleen niinkuin ennen oli ainakin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Enää? En ole tykännyt koko aikana siitä. Puhetapa on suurin syy, muttei ainoa.
Puhetapa? Ai kun se on geordie?
Minäkin vierastan hänen ääntään, en geordie-aksentin takia, vaan siksi että hän piipittää. Hän on kuitenkin kookas nainen, niin tuollainen pikkutyttömäinen piipitys tuntui alkuun erittäin oudolta. Mutta siihen tottuu.
Hänen oma puheäänensä on ihan erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kukaan teistä ei ole lukenut kirjoja, joihin hahmot perustuvat. Kirjojen Vera on vähintään yhtä kärttyisä (ja juu, on naimaton), ja ulkoisesti huomattavasti ruokkoamattomampi kuin sarjan Vera. Sen verran taustoitetaan, että hän varttui isänsä kanssa, isäsuhde oli vaikea. Muita ystäviä hänellä ei ole kuin naapuripariskunta, mutta nämä ovat sitten todellisia ystäviä.
MInä olen lukenut, ja kyllä vastaa paljon paremmin kirjasta saamaani mielikuvaa kuin toisen sarjan Perez.
Hmm. Jos Vera olis mies, niin pidettäisiinkö häntä kärttyisenä vai vain määrätietoisena pomona, joka pitää alaisensa kurissa? Olis mielenkiintoista tietää, miksi Ann Cleeves teki Verasta sellaisen luin teki. Tai kuka ne käsikirjoitukset tekee tätä nykyä.
Musta Vera on tiukka pomo töissä, mutta sillä on sosiaalista silmää ja empatiaa uhreja tai nuoria kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vierastan hänen ääntään, en geordie-aksentin takia, vaan siksi että hän piipittää. Hän on kuitenkin kookas nainen, niin tuollainen pikkutyttömäinen piipitys tuntui alkuun erittäin oudolta. Mutta siihen tottuu.
Vera on lyhyehkö, ei mikään kookas.
Roolihahmo on hyvä, mutta kuinka monessa oikean elämän työpaikassa kestettäisiin tuollaista pomoa?
Vierailija kirjoitti:
5/5
Jos edes se kärttyisyys liittyisi johonkin hahmon elämässä mutta kun häntä ei taustoiteta ollenkaan.
Liittyyhän se! Et varmaan ole katsonut koko sarjaa. Joka jaksossa ei ole tarkoitus toistaa koko tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös brittinaisilla ole usein korkea ja ohut ääni.
5/5