? ??• ???? ? Jumalattariksi kesäksi ? ??• ?????
No niin, otsikko on ehkä vähän yliampuva :-).
Eli tähän ketjuun kaikki, jotka haluavat uikkarikuntoon kesäksi. Ja kukin siis määritelköön uikkarikuntonsa itse. Tavoitteena pudottaa 5-10 kg, tai yli sen tai ali sen.
Nimimerkit on nyt lapsuuden ihannenimistä tai mistä tahansa muusta keksitty, mutta tässä ketjussa vältettäköön halveeraavia nimiä, kuten Ikuinen läski, Ihrapallo tai Tankki.
-Aurora, tavoite -8 kg
Kommentit (352)
kermapäällysteellä. Mies oli tehnyt ystävänpäiväksi. Ei mul sit muuta...
kermapäällysteellä. Mies oli tehnyt ystävänpäiväksi. Ei mul sit muuta...
Nyt et kyllä syö enää yhtään. Me tuetaan sua honey, me tuetaa sua
Huomasin vasta äsken tämän ketjun ja ilahduin kovasti. Olen menossa mukana, vaikkakin hieman myöhäisheränneenä. =)
Minä olen:
- Kahden lapsen äiti, kotona nuoremman kanssa (synt.03/11, vanhempi on jo koululainen).
Tavoitteeni on:
- Pudottaa painoa ainakin 5 kg, mieluusti enemmänkin.
Tarkkaa painoani en tiedä (olen vältellyt vaakaa ahkerasti), mutta 68-72 kg:n hujakoilla arvelisin sen olevan. Olen vain 162 cm koko pituudessani, joten en voi vedota raskaisiin luhin enää tässä vaiheessa. =P
Haluan taas mahtua kaikkiin ihaniin kesähousuihin -ja paitoihin, joita minulla näyttäisi olevan ihan mukava kokoelma odottelemassa.
Olen kyllästynyt pukemaan aina ne mukavimman tuntuiset housut jalkaan, kun voisin pienen muutoksen avulla pukea päälleni ne parhaimman näköisetkin.
Ongelmakohtani on keskivartalo, joka on liian leveä joka suuntaan suhteessa muuhun kroppaan, ilmeisesti olen siis päärynävartaloinen. Tuntuu, että kaikki syömäni jämähtää sinne, eikä liikahda mihinkään.
Keskivartalon täytyy siis kutistua ensisijaisesti.
Selkäni on myös aika heikossa kunnossa, eikä ryhtini ole maailman kaunein tällä hetkellä.
Hyviä liikuntavinkkejä- ja linkkejä (lähinnä lihaskuntoa parantavia) otetaan siis vastaan! =)
~Helga
Pakko liittyä mukaan ku oli niin mukava otsikkokin :) eli pituutta on 161cm ja painoa oli keskiviikkona 91kg eli aivan liikaa :/ Haluaisin ainakin sen 20kg pois,mieluiten 30kg. Eli työnsarkaa on :D Olen nyt keskiviikosta alkaen täysnutrannut,jospa sen avulla lähtisi edes muutama kilo :)hyvin on sujunu,ainoa huono puoli on että ne nutrilett-paketit on niin kalliita. Parin viikon nutrauksen jälkeen ajattelin kokeilla Painonvartijoiden pisteden laskentaa. Lapsikin löytyy,tyttö kohta 6kk.
-Isabella
Ajattelin lihoa kesäksi ainakin 10kg :) Että vauva saa ruokaa mahaan :)
Ajankohta mitä mainioin eli etelänmatkalle juhannuksena joten pakko kiinteytyä biksukuntoon.
rinnanympärys 92cm
vyötärö 72cm
lantio 92cm
167cm/58,7kg
tavoite ~55kg
Lumia
Illaksi tein pellillisen pitsaa ja jaoin sen 12:een osaan ja söin itse kaksi palaa. Se oli lämmin ruokani sille päivää, alkupäivä meni kevyesti.
Tänään täällä pohjoisessa ihanan leuto pikkupakkanen ja aion tehdä pitkän kävelylenkin nyt aamupäivästä.
Mitenkähän sitä malttaisi pistää tuon vaakan aina viikoksi kaappiin niin, ettei joka aamu olisi tarkistamassa painoaan? :) Haluaisin tietää sen vain lauantai-aamuisin. Mittanauhaa ajattelin käyttää kuukauden välein, niin tuloksiakin ehkä jo näkyy.
Mukavaa sunnuntaita jokaiselle mukanaolevalle sankarittarelle!
Ja sinulle, joka kyselit lihaskuntovinkkejä : hanki kahvakuula ja kahvakuula-dvd! :) Se on kuin kuntosali pienoiskoossa, ja onnistuu kotioloissa esim. lapsen päiväuniaikaan tai kun lapsi/lapset jo yöunilla.
Villiina
Minulla meni eilinen kohtuullisesti. Kävimme kyllä taas ulkona syömässä enkä voinut olla ottamatta annosta itsellenikin... Söin siitä osan ja jätin illan viimeisen pussikeiton syömättä. Itsekuri pysyi sen sijaan saunajuomien kanssa, tyydyin vissyyn.
Nutraamista takana 1 viikko. Jatkan ilman sortumisia 5pss/pvä -tahdilla. Oikeasti ei ole enää nälkäkään, syön suositellut 500g vihanneksia vain vatsan toiminnan takia. Öisäksi lusikallinen pellavansiemnrouhetta ja 2 litraa vettä tai vissyä.
Vaa´asta en minäkään voi olla erossa, joka päivä pitää sillä pomppia.
Madeleine
Eilen herkuttelin ihan hirveästi, olin synttäreillä ja sitten vielä illalla kotona. Muutaman siiderinkin join, kevytversioita kuitenkin. Eilen kävin kaksi kertaa vajaan tunnin reippaalla lenkillä.
Hitsi kun itsekin tajuan että paino lähtisi paremmin putoamaan kun söisin kevyemmin mutta itsekuri ei vaan toimi! Huomenna, huomenna...
Vaa'alla en eilen käynyt.
suklaapatukkaa :) Ja nyt sitten ne pitäisi taas ensi pe asti olla siinä. Hyvä idea Viliinalla tuo, että vaaka kaappiin viikoksi ja vain la-aamuna esille. Muuten mittailen joka välissä ja pettymyshän se sitten on. Rauhallisesti tämä on nyt otettava. Mulla on kolme lasta, joten urheilu on sitä mitä kerkee olemaan eli lähinnä nuo kauppamatkat ja muut kärryjen kanssa kulkemiset.
Tuisku
Heippa.
Täällä olis juurikin tarve muutaman kilon pois saamiseen, mutta motivaatio ollut täysin kadoksissa.
166/59 on tämän hetken mitat ja mittanauhaa ei nyt satu paikalla olemaan, joten vaakalukema saa nyt itselle riittää.
Urheilen säännöllisesti pari kertaa viikossa, mutta herkut ovat varmasti syy siihen, etten noita muutamaa kiloa saa pois. Nyt vois vähän tsempata niin kesällä olisi hyvä fiilis.
Mulla on kohta 5-v ja kohta 2-v lapset. kotona ollessa tuo ruoka vaan on niin paljon mielessä. Ja illan herkkuja aina odottelee.
Pitäisköhän aloittaa täysi karkkilakko? Rupeisko joku muukin?
-Alisa-
kesäksi vielä pitäisi saada 8 kiloa pois. Onnistuu kevyesti : D
167/75
-Onneli
wiin active2 on hyvä personal trainer.
Eilen kävin hiihtolenkillä, ja tein kotona puolen tunnin hikitreenin wiin kanssa. Tänään sama ohjelma edessä.
Lapsi on kuumeessa ja flunssassa, joten täytyy urheilla nyt paljon ennen kuin minäkin sairastun ja sitten jää taas kuntoilut tauolle. :(
Minullakin tapana käydä vaa`alla joka päivä, nyt taidankin laittaa sen kaappiin piiloon ja käydä vain lauantaisin, niin ehkä näkee jotain tulostakin. Sentit mittaan myös lauantaisin.
Ramona
Minulla nimittäin lopahtaa into herkästi jos en näe tuloksia, pari päivää samassa painossa vielä menettelee, mutta viikon välein punnitseminen saisi intoni ihan täysin lopahtamaan. Tänä aamuna paino oli 53,5kg.
Syömisten kanssa minulla ei ole enää juurikaan ongelmaa, olen ollut dieetillä jo pari viikkoa, ja makeanhimoa ei juurikaan enää ole. Söin eilen kanaa n. 150g seka kasviswokkia n. 300g, pari viipaletta ruisleipää sekä hedelmiä iltapalaksi. Juon paljon vettä ja vihreää teetä.
Minulla on 8kg kahvakuula ja stepperi. Eilen touhusin kahvakuulan kanssa n. 30min ja stepperillä 20min. Hoituu sopivasti teeveetä katsoessa, ja tuo kahvakuula tosiaan on todella tehokas, suosittelen!
Minä olen vielä viikon kotosalla mutta sitten palaan töihin joten saa nähdä vaikeutuuko laihdutus taukotilan kahvipöydän herkkujen takia... Toivottavasti ei!
Ruusunpuna
Päivää vaan kaikille. Ilahduin heti aamusta alkaen,kun huomasin tämmöisen sivun:
http://www.valio.fi/kevytlevi/?snsrc=aws_43bae93e9534b5f2a327089d9cf6cf…
Täältä voi käydä tekemässä itselleen oman pienen jumppaohjelman, jipii! Harmi vaan, ettei noita kysyttyjä vaihtoehtoja jumppavälineiden suhteen ole kovin montaa, mutta idea itsessään on kyllä hauska. Tulostin jo omani. =)
~Helga
KILOKLUBI! Se on ilmainen ja sinne voi laittaa tavoitteet ja listata kaikki päivän aikana syömänsä ruuat ja tekemänsä liikunnat. Se kertoo myös miten tulisi syödä, ja vaikkei niitä ympyröitä aina saisikaan vihreiksi niin edes keltaisiksi etteivät olisi punaisia. :D
Minä käytin kiloklubia myös laihduttaessani vauvakiloja pois nelisen vuotta sitten, ja sillä lailla lähti 14 kiloa, 3kk:ssa eli 62kg->48kg.
Kysyisin vielä että millaista vauhtia olette suunnitelleet/toivotte laihduttamisenne etenevän? Olen itse aloittanut tämän nyt 3.2. eli 9 päivää sitten ja painoa on lähtenyt 2,2kg, ja mielestäni se on kuitenkin aika paljon, vaikka nälkää en olekaan nähnyt. Mutta kun aina varoitellaan että nopeasti lähtenyt paino palaa takaisin, mutta itsellä ainakaan se ei ole koskaan pitänyt paikkaansa, vaikka olen vauvakilot pudottaessanikin tosiaan laihduttanut aika vaúhdilla, niin ne myös pysyivät poissa.
Ainakin viime kesään asti siis, mutta kesästä jouluun minulla oli paljon stressiä ja sydänsuruja omassa elämässäni joten näen lihomisen johtuvan aika selkeästi lohtusyömisestä... Nyt ne ovat kuitenkin ohi, niin toivon painonkin pysyvän normaalissa lukemissani kun sen taas sinne saan.
Ruusunpuna.
KILOKLUBI! Se on ilmainen ja sinne voi laittaa tavoitteet ja listata kaikki päivän aikana syömänsä ruuat ja tekemänsä liikunnat. Se kertoo myös miten tulisi syödä, ja vaikkei niitä ympyröitä aina saisikaan vihreiksi niin edes keltaisiksi etteivät olisi punaisia. :D
Minä käytin kiloklubia myös laihduttaessani vauvakiloja pois nelisen vuotta sitten, ja sillä lailla lähti 14 kiloa, 3kk:ssa eli 62kg->48kg.
Kysyisin vielä että millaista vauhtia olette suunnitelleet/toivotte laihduttamisenne etenevän? Olen itse aloittanut tämän nyt 3.2. eli 9 päivää sitten ja painoa on lähtenyt 2,2kg, ja mielestäni se on kuitenkin aika paljon, vaikka nälkää en olekaan nähnyt. Mutta kun aina varoitellaan että nopeasti lähtenyt paino palaa takaisin, mutta itsellä ainakaan se ei ole koskaan pitänyt paikkaansa, vaikka olen vauvakilot pudottaessanikin tosiaan laihduttanut aika vaúhdilla, niin ne myös pysyivät poissa.
Ainakin viime kesään asti siis, mutta kesästä jouluun minulla oli paljon stressiä ja sydänsuruja omassa elämässäni joten näen lihomisen johtuvan aika selkeästi lohtusyömisestä... Nyt ne ovat kuitenkin ohi, niin toivon painonkin pysyvän normaalissa lukemissani kun sen taas sinne saan.
Ruusunpuna.
Sullahan on lähtenyt ihan kivasti homma liikkeelle, eikös sitä yleisesti sanota, että kilo/kuukausi olisi hyvä tahti?
Minä olen ajatellut, että 1-2 kg/kk olisi itselleni ihan hyvä tahti.
Laskeskelin, että jussiin mennessä olisin jo ihan mukavassa kunnossa sellaisella tahdilla (ainakin mahtuisin hyvin kesävaatteisiini!). ;)
Virallinen aloituspäiväni on tämä päivä, eli 12.2., joten viikon päästä voin varmasti jo tulla kertoilemaan ekoja tuloksia ja tuntemuksia tänne.
Tavoitteenani heti alkuun on mahtua eräisiin "kummasti kutistuneisiin" farkkuihin. =D
~Helga
ps. Toivottavasti tämä ketju pysyy täällä sitkeästi kesään asti!
Palkintoa en ole miettinyt, paras palkinto on varmaan se tieto että olen onnistunut kiinteytymään ja tiputtamaan pari kiloa.
Mutta ehkä keksin jotain muutakin, vaikka kylpyläreissun kesäksi.
Ramona
Tarkoituksena olisi vähän hankkia massaa. Tein seitsemän kyykkyliikettäkin. Nyt olen ihan puhki.
t: 11cm mies
Ruokavaliossa täytyi olla jotain mätää, jos kuukautiset jäi pois noin korkeissa rasvoissa. Yksilöllistä toki, mutta todennäköisesti söit liian vähän hyviä rasvoja.