? ??• ???? ? Jumalattariksi kesäksi ? ??• ?????
No niin, otsikko on ehkä vähän yliampuva :-).
Eli tähän ketjuun kaikki, jotka haluavat uikkarikuntoon kesäksi. Ja kukin siis määritelköön uikkarikuntonsa itse. Tavoitteena pudottaa 5-10 kg, tai yli sen tai ali sen.
Nimimerkit on nyt lapsuuden ihannenimistä tai mistä tahansa muusta keksitty, mutta tässä ketjussa vältettäköön halveeraavia nimiä, kuten Ikuinen läski, Ihrapallo tai Tankki.
-Aurora, tavoite -8 kg
Kommentit (352)
uida vähintään 1,6 km/45 min ja ehkä kävellä joitakin kilsoja.
Olen ajatellut pitää suklaan, karkit, leivonnaiset & limsan kokonaan syrjässä, mutta pitäisköhän kuitenkin Fazerin sininen sallia kerran viikossa (esim. yksi rivi)ja välillä pullaakin? Viimeiset kaksi vuotta olen syönyt herkkuja monta kertaa viikossa ja liikunta ollut lähinnä kävelyä joitakin kertoja viikossa.
Haluaisin seuraavan kuukauden aikana pudottaa 4 kg ja kesäksi 9 kg (josta jo pari kiloa saatu aikaan).
- paino nyt 66 kg (lähtopaino 68 pari viikkoa sitten)
- pituus 168 cm
- vyötärön-, reiden- ja käsivarrenympäryksiä voisin jatkossa ehkä mitata myös (ärsyttävän löllyräisiksi ovat päässeet viime vuosina)
Miten muilla menee?
Mandi
Nykyinen paino on 55,3 kg eli -2,3kg lähtöpainosta. Tyytyväinen olen, vaikkei kilomäärä suurelta tunnukaan. Alkuperäiseen painonpudotustavoitteeseen on enää matkaa 0,7-1,7kg.
Mittoja en ole vielä uusinut, mutta nyt menee toppahousujen neppari kiinni ja farkkujen vyötä on pitänyt kiristää yhdellä pykälällä :) Jotain siis on tapahtunut.
Minä olen viimeiset kaksi viikkoa hakenut kiinteytystä kroppaan hiihtämällä ts. ottanut kaiken irti viimeisistä hiihtokeleistä. On tuo jotain tainnut auttaa, vaikka eniten kehoni taitaisi kaivata kiinteytysjumppaa tms.
11.2. 57,6kg
18.2. 57,4kg
25.2. 56,1kg
3.3. 56,1kg
10.3. 55,3kg
Lähtömitat:
Pituus 158cm
Paino 57,6kg
Vyötärö (kapeimmasta kohdasta) 75cm
"Vyötärö" eli kohta, johon housut tulevat 85cm
Lantio (takapuoli) 96cm
Rinta 90cm
Reisi 53cm
Pohje 37cm
-Kirsikka
Mutta onhan sekin jotain, vaikka kovasti ihmetyttääkin tämän viikon vähäinen pudotus. Olen syönyt tosi vähän ja liikkunut viitenä päivänä 5-10km:n kävelylenkkejä. Alaspäin se on kuitenkin tämäkin ja jospa seuraava pudotus olisi reippaampi! :)
Paino siis tänään 68.9kg
Neljä viikkoa sitten 71.6kg eli kokonaispudotus 2.7kg.
Huomenna voisin ottaa mittanauhamittoja, koska aloituksesta on silloin tasan kuukausi.
Villiina
täällähän on moni tsempannut oikein kunnolla :-). Itse olen jumissa, kaksi kiloa lähtenyt alkupainosta, eikä sen jälkeen muutosta, höh! Ei ole helppoa, kun on muuten vähän raskasta ja tekisi mieli vain herkutella... :-(
täällähän on moni tsempannut oikein kunnolla :-). Itse olen jumissa, kaksi kiloa lähtenyt alkupainosta, eikä sen jälkeen muutosta, höh! Ei ole helppoa, kun on muuten vähän raskasta ja tekisi mieli vain herkutella... :-(
Terkuin siis Aurora ap, jolla vähän motivaatio hukassa, päätä särkee ja mieli ei paras mahdollinen
Vyötäröstä uupuu vielä 5cm ja painoni on nyt 60,8kg.
Eli noin 3kg vielä pudotettavana. Rasvaprosentti alkaa olemaan noin 6 kieppeillä.
Ystäväni väitti että rasvaprosenttini on ainakin 3, mutta en usko häntä.
Koska olen niin lähellä tavoitteitani niin minulla on varaa juoda tänään kaksi siideriä ja syödä puolet suklaakakusta. Ajattelin myös laittaa leivän päälle margariinia ja juusto- ja makkaraviipaleen.
Saavutan tavoitteeni rennosti huhtikuuhun mennessä. Sitten aloitan painon ylläpidon. Eli yksi päivä armotonta herkuttelua ja loput viikosta normaali ruokailu.
Etunojapunnerruksetkin menevät kevyemmin. Tein 7kpl eli henkilökohtaisen ennätykseni. Toivottavasti onnistumiseni kannustaa muita jatkamaan touhua.
T: 11cm mies
Vyötäröstä uupuu vielä 5cm ja painoni on nyt 60,8kg.
Eli noin 3kg vielä pudotettavana. Rasvaprosentti alkaa olemaan noin 6 kieppeillä.
170 cm pitkä ja 58 kg painoinen mies on aika anorektinen :/ mielestäni.
Mulla on paino noussut
viikko sitten 96,8
nyt 99,2kg
Menee niin huonosti, että yritän itseni lahjomista. Ostin kultaisen pikkurillisormuksen kimaltavinen kivineen ja panin sen odottamaan. Annan sen itselleni vasta kun vaaka näyttää 95kg.
Surullinen
??•Madeleine??•
Taas kilo poissa!!!
Määränpäähän enää 2kg. Voi tätä juhlaa ja riemua. Nyt kaikki kirijalkaa!
miten tulevina viikkoina ja kuukausina. Eilen katselin vierestä, kun muu perhe söi Fazerin tummaa suklaata.
Liikun tosi paljon; viikonloppunakin yli kaksi tuntia päivässä ja eilen melkein kolme tuntia. Lajeina kuntosali, uinti, kovavauhtinen kävely. Juoksun taidan ottaa mukaan parin viikon päästä. Sulkapallokin innostaisi monen vuoden jälkeen kovasti, mutta nyt ei meinaa oikein sopivaa kaveria siihen löytyä.
Karkit, pullat, limsa, pizza, roskaruoka ollut kokonaan sivussa jo muutaman viikon. Peruna-, pasta- ja riisiannokset ovat hyvin paljon pienempiä kuin ennen, jos niitä nyt sattuu ruokana olemaan. Leipää pyrin syömään vähemmän ja lähinnä ruis-/täysjyväleipänä. Kasviksia, hedelmiä ja marjoja menee selvästi enemmän kuin ennen.
Koskahan rupee peilikuvassa näkymään jotain muutosta.... aika monta viikkoa saa varmaan odottaa. Taidan ostaa joitain uusia salivaatteita ja uudet kilpauikkarit, kun vartalo alkaa näyttää kiinteämmältä. Niin ja ehkä uusia lenkkivaatteitakin.
Mandi, lähtö 68 kg, nyt 66 kg, pituus 168 cm
Ei enää pitkä matka tavoitteeseen. Kohta pitää opetella syömään niin että paino pysyy samassa ja sovittaa siihen enemmän liikuntaa. Tähän jäisi kyllä helposti koukkuun.
Aloitus on vaikeaa, mutta vauhtiin päästyä on vaikea pistää stoppia.
Saatan herkutella illalla.
Samanlaisella "pienellä nälällä" menen minäkin nukkumaan. Jännä kuitenkin, että kun aamulla herään, nälkä ei ole mikään maatakaatavan suuri. Se menee ikäänkuin "ohi" nukkuessa. Toki syön aamupalan sitten.
Iltanälkään itselläni auttaa lämmin juoma, esim. iso kupillinen teetä.
Tsemppiä!
Villiina
Tänään paino siis 65,6 kg. Uintia, kuntosalia, vauhdikasta kävelyä tulee edelleen tehtyä paljon (400-850 kcal per päivä). Ruokavalio melko terveellinen - paljon kasviksia, leipänä lähinnä kokojyvääruista, pasta-, riisi- ja peruna-annokset selvästi aikaisempaa pienempiä. Pullaa, kakkua, keksejä, sipsejä, pizzaa ja hampurilaista tai ranskalaisia ei ole mennyt ollenkaan, suklaata saatan syödä pari kertaa viikossa muutaman palan.
Elämäni ensimmäistä kertaa nyt laihdutan/kiinteytän. Olis varmaan kannattanut skarpata enemmän jo muutamana viime vuonna, kun tosiaan paino pääsi huippulukemiinsa 68 kg alkuvuodesta 2012.
-Mandi-
¤ lähtö 68 kg (25.2.)
¤ nyt 65,6 kg
¤ tavoite 59 kg (vaikkapa kesäkuun puolessavälissä)
¤ pituus 168 cm
¤ vyötärö 79 cm-->76 cm (olikohan eka mittaus väärin...)
¤ reisi perkule edelleen 59 cm:ssä
¤ käsivarret vielä ihan liian läskiset mun makuun
paino 65,1 kg (lähtöpaino n. kk sitten 68 kg)
pituus 168 cm ;)
vyötärö 75 cm, lähtö n. 79 cm
reisi jumittaa 59 cm:ssä
peppu 98 cm, n. sentti alas
käsivarsi jumittaa 30 cm:ssä
tavoitepaino 59 kg kesäkuun puoliväliin / juhannukseen mennessä
-Mandi-
Eli nyt pitää tsempata, että saa taas miinusta!
Villiina
-paino 68 kg --> 65,2 kg
-pituus 168 cm
-vyötärö 79 cm --> 73,5 cm
-peppu 99-100 cm --> 96 cm
-reisi 60 cm --> 57,5 cm
-rinnanympärys nyt 92 cm
-rinnan alta 82-83 cm --> 79 cm
-käsivarsi sama 30 cm kuin alussa
Paino on ikävä kyllä samoissa kuin kaksi viikkoa sitten, mutta ympärys-cm-mitoissa onneksi muutoksia. Aloitin pudottamaan painoa siis n. 25.2.2012.
Tiukkisruokavalio on pitänyt ja samoin urheilu/liikuntamäärä on pysynyt nyt 1,5 kk suurena. Syön n. 1400-1500 kcal:n edestä päivässä, liikun ja urheilen keskimäärin 400-500 kcal:n verran per vrk. Kalorivajetta taitaa tulla keskimäärin 600-700 kcal vuorokaudessa ja jonkin verran ottaakin päähän, että paino samoissa kuin kaksi viikkoa sitten. Kuukautisten vuoksi paino hyppäs suunnilleen 67 kg:aan reilu viikko sitten, mutta nyt mun mielestä kuukautisturvotukset pitäis jo olla ohi.
-Mandi-
-paino 68 kg --> 65,2 kg
-pituus 168 cm
-vyötärö 79 cm --> 73,5 cm
-peppu 99-100 cm --> 96 cm
-reisi 60 cm --> 57,5 cm
-rinnanympärys nyt 92 cm
-rinnan alta 82-83 cm --> 79 cm
-käsivarsi sama 30 cm kuin alussaPaino on ikävä kyllä samoissa kuin kaksi viikkoa sitten, mutta ympärys-cm-mitoissa onneksi muutoksia. Aloitin pudottamaan painoa siis n. 25.2.2012.
Tiukkisruokavalio on pitänyt ja samoin urheilu/liikuntamäärä on pysynyt nyt 1,5 kk suurena. Syön n. 1400-1500 kcal:n edestä päivässä, liikun ja urheilen keskimäärin 400-500 kcal:n verran per vrk. Kalorivajetta taitaa tulla keskimäärin 600-700 kcal vuorokaudessa ja jonkin verran ottaakin päähän, että paino samoissa kuin kaksi viikkoa sitten. Kuukautisten vuoksi paino hyppäs suunnilleen 67 kg:aan reilu viikko sitten, mutta nyt mun mielestä kuukautisturvotukset pitäis jo olla ohi.
-Mandi-
Niin ja tavoite on 59 kg kesäkuun puoliväliin/juhannukseen mennessä. Vielä joitakin vuosia sitten mun paino oli tuo 59 kg. Noin 6 kg vielä matkaa tavoitteeseen.
-Mandi-
Vyötärö 84-> ei muutosta-> ei muutosta-> 80
Lantio 102-> 101-> 100-> 99
Reisi 57-> 56-> ei muutosta-> ei muutosta
paino 63,3kg-> 63,1kg-> 62,6kg-> 62,5kg
Luulin, ettei tulosta olisi tullut, kun en nyt ole jaksanut miettiä painon pudotusta niin paljon, mutta onhan senttejä sentään pudonnut. Herkuttelua ja iltasyömistä olen kyllä vähentänyt ja se selvästi vaikuttaa.
-Ramona
92.7kg
??• ????Madeleine??• ????
Hei kaikille. Mulla olis tavoite kesäksi 5-6kg.
Mun mitat 65,8/166.
Syän terveellisesti ja monipuolisesti ja harrastan päivittäin hyötyliikuntaa ja käyn salilla n. 3-4 kertaa viikossa. Yks herkkupäivä viikossa :)
-500 kalorin päivävauhdilla mennään. Tässä hyvänä apuna kiloklubi. Se siis tarkoittaa n. puoli kiloa viikossa.
Tsmppiä kaikille! :)
Teresa