Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaaniminiän jouluruokien laitto

Vierailija
17.12.2023 |

Olen jo sairaseläkkeellä rannekulumien takia. Poika on tulossa jouluksi useammaksi päiväksi vaimonsa kanssa , joka on vegaani. Ehdotin, että jos miniä tekisi joulun ne ruuat joihin ei tule suoraan lihaa. Eli laatikot ja karjalanpiirakat. Minä hoitaisin sitten kinkun ja karjalanpaistin.

En vain osaa ja jaksa lähteä säätämään, miten immelletty perunalaatikko tai porkkanalaatikko tehdään ilman kulutusmaitoa/kermaa johonkin kaurajuomaan. Sehän olisi pakko tehdä joku testiannos eka, että tuleeko kunnollista. Ja sama juttu niiden karjalanpiirakoiden kanssa. Puuro, voitelut jne. Vielä nämä ranteetkin niin kipeänä.

Nyt on kauhea sota sitten! Miniä suuttunut, kun joutuisi jouluksi laittamaan jotain koko porukalle. Sanoo, ettei tarvitse mitään. Uhkailevat etteivät etteivät tule ollenkaan, jos joutuvatkin jotain laittamaan jne. Ehdottaa, että minä teen ihan normaalit jouluruuat ja hän laittaa itselleen jotain, kun ei halua itse ryhtyä urakoimaan koko porukalle. Ei minun uuniin mahdu ja aikaa ole paistaa jouluna sekä normaaleja, että vegaanittomia laatikoita. Mikä tässä on niin hankalaa?

Ovatko muut saaneet näitä nykynuoria laittamaan ruokaa jouluksi?

Kommentit (237)

Vierailija
1/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne laatikot pitää tehdä itse? Ostatte valmiina kaupasta. 

Taidat olla joulumarttyyri.

Vierailija
2/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosolli ilman silliä on ainakin vegaani.

Osta tofua, hedelmiä.

Monia ruokia voi tehdä kasvisversiona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole koskaan ikipäivänä mitään kaupan laatikoita syöty jouluna, eikä syödä tänäkään jouluna. Myydäänkö kaupassa vegaanisia laatikoita ja karjalanpiirakoita, laita linkkiä!

Ap.

Vierailija
4/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat fiktiivisen poikasi tekemään vegaanista ruokaa fiktiiviselle kumppanilleen.

Vierailija
5/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mene sukulaisten luo joulunviettoon, koska en saa osallistua siellä ruoanlaittoon, koska olen koskettanut kanan persettä vuonna 2010 ja olen täten saastainen. Tykkään kumminkin ruoanlaitosta, olen hyvä kokki ja sitäpaitsi perustelu on huono: äitini ei tajua, että hän välillisesti koskettaa kanan persettä joka kerta, kun ottaa käteensä kananmunan. Ei niitä pestä. Kananmunan "puhtaana" säilyminen perustuu siihen, että se ei kastu ja että kanat rokotetaan sairauksia vastaan, mutta kananperseestä se tulee joka tapauksessa eikä sitä pestä ennen kaupan hyllyyn päätymistä.

Joten vietän joulun porukassa, jossa minua ja ruoanlaittotaitoani arvostetaan.

Vierailija
6/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä tuo ne mitä haluaa syödä, sinä teet loput. Tai sitten hän tyytyy siihen mitä pöydästä löytyy tai ottaa omat eväät itselleen. Ei asioista tarvitse tehdä niin vaikeita.

Vierailija
7/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippumatta ruokavaliosta on hyvän tavan mukaista, että aikuiset lapset ja kumppanit keventävät illan emännän ja isännän työtaakkaa. 

Antaa olla tulematta, jos ei laatikoiden paistaminen heitä innosta. 

Vierailija
8/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en mene sukulaisten luo joulunviettoon, koska en saa osallistua siellä ruoanlaittoon, koska olen koskettanut kanan persettä vuonna 2010 ja olen täten saastainen. Tykkään kumminkin ruoanlaitosta, olen hyvä kokki ja sitäpaitsi perustelu on huono: äitini ei tajua, että hän välillisesti koskettaa kanan persettä joka kerta, kun ottaa käteensä kananmunan. Ei niitä pestä. Kananmunan "puhtaana" säilyminen perustuu siihen, että se ei kastu ja että kanat rokotetaan sairauksia vastaan, mutta kananperseestä se tulee joka tapauksessa eikä sitä pestä ennen kaupan hyllyyn päätymistä.

Joten vietän joulun porukassa, jossa minua ja ruoanlaittotaitoani arvostetaan.

Kanan persettä koskettanut vuonna 2010? Nyt en ymmärrä, siis jäit kiinni jostain lesbosuhteesta toistakymmentä vuotta sitten vai mikä juttu tämä on?

Vierailija
9/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, nämä todella kuluneet vegaaniprovot ovat niin vuotta 2015. 0/5, tule jo tälle vuosikymmenelle!

Vierailija
10/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitan aina kaikki vegaaniviha-aloitukset poistoon.

Ja mä kaikki idarianoppi ja idariminiä - aloitukset.

Vierailija
11/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole koskaan ikipäivänä mitään kaupan laatikoita syöty jouluna, eikä syödä tänäkään jouluna. Myydäänkö kaupassa vegaanisia laatikoita ja karjalanpiirakoita, laita linkkiä!

Ap.

KVG auttaa varmasti tässäkin asiassa. Olette itsepäisiä joukkoloukkaantujia, niin sinä, poikasi, kuin hänen vaimonsakin.

Vierailija
12/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, mikä miniä.

Vierailija
13/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap koskaan tullut ajatelleeksi että nämä miniäjutut ovat mielikuvitustasi. Ei ole mitään miniää. Kun ihminen aikuistuu ja löytää kumppanin niin tämä on ihan hänen puolisonsa. Ei minkään suvun omaisuutta. Tee ruokasi miten tykkäät.

Vierailija
14/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa vegaaniasiaan viettäisin ehdottomasti joulun kotona. En lähtisi ap.n huusholliin, en yhdeksi, en kahdeksi enkä useaksi päiväksi.

Ilkeys ja riitaisuus huokuu joka lauseesta.

Vierailija
15/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän joulun kolmatta kertaa porukassa jossa on muutama vegaani. Joulu vietetään nyyttärityylisesti, eli kaikki vie jotain. 

Ainoastaan laatikot vaativat vähän tekemistä jos tekee vegaaniset versiot. Nekin on ihan yhtä hyviä kun ei vegaaniset versionsa. 

On kinkkua ja kalaa meille muille, jotka ei ole vegaaneja. 

Turha kitistä ja tehdä ongelmaa tästäkin asiasta, kun kyse on vain pienistä twiikkauksista muutamaan hassuun ruokaan. 

Eikö teillä ole muita ongelmia elämässä?

Vierailija
16/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen ongelma siinä on että hän ottaa mukaansa sen mitä itse haluaa syödä ja sinä teet ruuat niin kuin normaalistikin? Kuitenkaan et edes itse tykkäisi vegaanisista laatikoista kun ei ole voita ja kermaa.

Vierailija
17/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Onko tarkoitus, että joulua viettävät muutkin kuin sinä ja miniä? Jos näin on, niin eikö joulujärjestelyt pitäisi jakaa tasaisemmin. Ei pelkästään kahdelle.

Miksi niitä laatikoita ei voi ostaa kaupasta,?

Vierailija
18/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa vegaaniasiaan viettäisin ehdottomasti joulun kotona. En lähtisi ap.n huusholliin, en yhdeksi, en kahdeksi enkä useaksi päiväksi.

Ilkeys ja riitaisuus huokuu joka lauseesta.

Siis se on ilkeyttä, kun yrittää, että muutkin osallistuisi joulun laittoon, eikä sairaseläkeläisen tarvitsisi viisi päivää passata jouluna poikansa perhettä?

Ap.

Vierailija
19/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan riippumatta ruokavaliosta on hyvän tavan mukaista, että aikuiset lapset ja kumppanit keventävät illan emännän ja isännän työtaakkaa. 

Antaa olla tulematta, jos ei laatikoiden paistaminen heitä innosta. 

Minkäs takia ap ei sitten pistä sitä poikaansa tekemään koko sivun jouluruokia? Miksi miniä yritetään pakottaa palvelijaksi?

Ai niin, anoppi haluaa rangaista ruokavaliosta, jota anoppi ei hyväksy.

Vierailija
20/237 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. Onko tarkoitus, että joulua viettävät muutkin kuin sinä ja miniä? Jos näin on, niin eikö joulujärjestelyt pitäisi jakaa tasaisemmin. Ei pelkästään kahdelle.

Miksi niitä laatikoita ei voi ostaa kaupasta,?

Laita linkkiä kaupan vegaanilaatikoihin, kuka valmistaa? Ja karjalanpiirakoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi