? ??• ???? ? Jumalattariksi kesäksi ? ??• ?????
No niin, otsikko on ehkä vähän yliampuva :-).
Eli tähän ketjuun kaikki, jotka haluavat uikkarikuntoon kesäksi. Ja kukin siis määritelköön uikkarikuntonsa itse. Tavoitteena pudottaa 5-10 kg, tai yli sen tai ali sen.
Nimimerkit on nyt lapsuuden ihannenimistä tai mistä tahansa muusta keksitty, mutta tässä ketjussa vältettäköön halveeraavia nimiä, kuten Ikuinen läski, Ihrapallo tai Tankki.
-Aurora, tavoite -8 kg
Kommentit (352)
Tavoitteena kiinteytyä ja saada takaisin muutaman vuoden takainen kroppa. Motivaatiota antaa kesähäät, joissa mielelläni olisin niin nätti ja hyvinvoiva morsian kuin mahdollista. Ja tavoite olisi sitten säilyttää tämä tuleva, uusi ja uljas ulkomuoto myös häiden jälkeen. Pysyvää muutosta haetaan, eli dieetit ja totaaliset karkki- ynnä muut kiellot jää multa sivuun nyt ja jatkossa.
Lähtötilanne 12.2.2012 aamulla: pituus 161cm ja paino 58,3kg.
Mitat (perusteellista työtä tein!): vyötärö 71 cm, lantio 91 cm, reisi 53 cm, pohje 36,5 cm, rinnanympärys 93 cm, rinnan alta 77 cm, olkavarsi 27 cm.
Painonpudotusta tärkeämpää on näiden ympärysmittojen pieneneminen. Mutta 53 kg tuntui ja näytti ainakin muutama vuosi sitten oikein hyvältä, joten ehkä sellainen -5 kg voisi nyt vielä lähteä. Käyn salilla, bodypumpissa ja juoksen, joten lihaksista lisääntynyt paino ei haittaisi mitään, siksikään tuo paino ei ole niin oleellinen. Miellyttävämpää peilikuvaa ja parempaa fyysistä kuntoa siis haetaan!
mittoja täällä on. Taitaa olla yhtä monta erilaista muotoa kuin on naistakin :-). Eikö kellään ole yhtä läskit reidet kuin mulla, höh :-)?
Mulla on suunnitelmana jättää pois kokonaan makea (ei ole mulle ongelma lainkaan), sipsit (tämä on pahin ja vaikein), alkoholi vain pe ja la ja silloinkin max kolme annosta (olen uupumustissuttelija, joten tämä vaatii tiukkuutta) ja lisäksi valkoiset jauhot minimiin.
Jumpassa pyrin käymään kaksi kertaa viikossa. Tuntuu vain että kolmen lapsen äitinä siihenkin on vaikeaa löytää aikaa. Kivaa että täällä on paljon porukkaa, toivotaan ettei tämä ketju katoa, vaan aktivoituu ainakin lauantaisin.
Harkitsen vähän sellaisen "ennen"-kuvan ottamista. Voisin yrittää puristautua liian pieniin farkkuihin ja sitten kesällä ottaa samoissa housuiia "jälkeen"-kuvan. se olisi hauskaa, jos kevennys onnistuisi...
Ihanaa sunnuntaita kaikille,
Aurora
jotenkin vaan sun mitat vaikuttaa aika sutjakoilta; laskin ton sun tavoitepainon (48?) BMIn ja sain 18.3. Et ole mitenkään ylipainoinen vaikka painaisit 54kg. Liiku vaan sen takia, että siitä tulee hyvä olo, mutta varo ettei sun laihdutus mene anoreksian puolelle. toivottavasti en loukkaa tällä sua cinderella
48kg, vaan vaan että pääsen alle 50 kilon, missä yleensä olen ollutkin. Olen siro, ja myös aika nuori vielä, (jos sillä nyt on jotain merkitystä) ja kaikki nämä ylikilot on ihan tosiaan puhdasta läskiä joka on kertynyt viimeisen 7kk aikana, ja saa kyllä lähteä pois nyt ilman että yhtään jään niitä kaipaamaan! :)
Ruusunpuna
mulla on yhdet tiukat farkut(no, pienet suoraan sanottuna), tavoite olisi että niihin mahtuisin kesällä, joten voisin ottaa kuvan itsestäni nyt kun ne mahtuu vain juuri ja juuri kiinni ja uudestaan vaikka huhtikuussa.
Tänään hiihtolenkki tehty, nyt illalla vielä kotikuntoilua.
Ramona
ja jouduin ostaa vielä tuumakokoa 27! Normaalisti siis 26-tuumakokoa käytän, mutta itse jätän kyllä tuon kuvaidean toteuttamatta, vaikka sinänsä ihan hyvä idea onkin.
Ruusunpuna.
Mulla mitat 177/80 tarkoitus olis pudottaa 12-14 kiloa, mutta vähenpäänkin tyydytään...kunhan jotain edes lähtisi.
peppu 116 cm
masu 86 cm
T: Cindy
Kiloja olisi kiva saada pari pois, mutta sentit on tärkeämpiä :) Mitat tällä hetkellä 55/163.
-Netta
Mukana on siis myös Madeleine 164cm/95,5kg
Painoin tammikuun alussa 103,9kg ja haluan laihtua kesään mennessä -10kg lisää. Tällä hetkellä täysnutraan, myöhemmin siirryn kaloreiden laskemiseen.
aloin tuossa miettiä eilen mittaamaani vyötärönympärystä 95cm. Mittasin nyt peilin edessä uudelleen ja sain 89cm, ehkä se eilen meni vähän vinoon;).
Paino on noussut järkyttävästi vuoden sisällä elämänmuutosten vuoksi, joten nyt on aika ryhtiliikkeeseen. Pituus on huikeat 158 cm ja paino tällä hetkellä 67 kg. Painoni on aikuisiässä sahannut 46-73 kg välillä, viimeiset vuodet kuitenkin pääosin tuossa 54-57 kg.
Haluan takaisin painoon 52-54 kg, jossa näytän kaikkein parhaimmalta ja oloni on hyvä. Hirmuinen homma edessä, eli 13-15 kg:n painonpudotus. Olen jo alkuvuodesta hiukan laihtunut ja nyt on sopivasti menossa karkiton kausi, joten katson valoisasti kevääseen. Mittoja en viitsi laittaa, olen selkeä omppuvartalo.
- Lauren
170/65
Pudotan siis noin 8kg.
Vyötärö 73cm ja peppua en ole mitannut.
Peppuli on mulla suht timmi ja istuu hyvin.
T: 11cm mies
tavoitteena tiputtaa 3-4kg, ja ennen muuta kiinteytyä että kehtaa laittaa bikinit päälle. Nyt roikkuu takamus ja maha niin että jotain pitää tehdä.
-Ramona, tavoite -4kg
Meillä on sama tavoite. Viime keväänä tiputin jo 5 kiloa, jotka ovat pysyneetkin poissa. Jostain syystä nuo vihoviimeiset kiusankappaleet eivät suostu lähtemään. Motivaatiota liikkumiseen piisaa, mutta ruoasta en jaksaisi tinkiä. Jostain pitäisi löytää lääke varsinkin makean himoon...
Ella
Rasva lähtee tasaisesti joka puolelta. Eli ihan vain jos laihdut, niin laihtuu se vatsanseutukin. Ei siis näitä "paikallisia laihutusvälineitä" (outo ajatuskin) oikein kannata veivata, ellei sitten oikein tosissaan tykkää jostain vemputtimesta. :) Saataahan siinä hiki tulla, että sikäli jees, mutta jotenkin kuulostaa että vanten pyöritys ei korvaa reipasta juoksulenkkiä tai tanssituntia.
Vai mikä se on nimeltään... Sellainen vanne, jossa on painoa. Ajattelin, että se voisi auttaa löytämään vyötäröä ja kiinteyttämään vatsanseudun löysää.
Onko täällä jollakin kokemusta?
-Kirsikka
Tänään kävin vaa'alla ja painoa oli tippunut 1,5kg :) Siis kuuden päivän aikana. Olin tyttyväinen :D Nutraus siis auttaa,aionkin jatkaa sitä vielä sen pari viikkoa. Eilen kävin 1,5h vaunulenkin vauvan kanssa,tänään n.1h. Huomenna vois taas mennä. Tästä se jatkuu! Makean himokin on väistynyt,mies mussutti eilen jäätelöä eikä tehnyt yhtään mieli. Tsemppiä kaikille!
-Isabella
Voisin olla mukana. Ylipainoa on, mutta kesään mennessä ehkä realistista olisi pudottaa 8kg. Toiset 8kg sitten kesän aikana.
Mitenkäs tämä toimii?
-Mariella
tuolla välineellä ajattelin haeskella kiinteyttä ja lihaksia vyötärönseutuun. Minä kun en saa itseäni motivoitua lihaskuntojumppaan tms. Eiköhän se rasva pala sitten esim. hiihtolenkillä, kun niitä tykkään tehdä.
-Kirsikka
Rasva lähtee tasaisesti joka puolelta. Eli ihan vain jos laihdut, niin laihtuu se vatsanseutukin. Ei siis näitä "paikallisia laihutusvälineitä" (outo ajatuskin) oikein kannata veivata, ellei sitten oikein tosissaan tykkää jostain vemputtimesta. :) Saataahan siinä hiki tulla, että sikäli jees, mutta jotenkin kuulostaa että vanten pyöritys ei korvaa reipasta juoksulenkkiä tai tanssituntia.
Vai mikä se on nimeltään... Sellainen vanne, jossa on painoa. Ajattelin, että se voisi auttaa löytämään vyötäröä ja kiinteyttämään vatsanseudun löysää.
Onko täällä jollakin kokemusta?
-Kirsikka
Osallistun! Tavoitteenani on kiinteytyä eli saada mahalöllöt pois ja kiinteyttä koko vartaloon.
Vähennän hiilareita ja yritän liikkua enemmän.
Harmi, kun ei oo oikeen aikaa varsinaisesti harrastaa liikuntaa...
Terveisin Kastehelmi
vaikka en kyllä ole mikään laihduttaja ihminen. Voisin muutaman kilon tiputtaa kesäksi, niin mahdun kesävaatteisiini. Liikuntaa pääsen kovin vähän nykyään harrastamaan, vain noin 3 kertaa viikossa, mutta voisin hieman rajoittaa tätä herkuttelua. En lopeta, sillä en usko mihinkään lopettamisiin, mutta vähentää voin. Ei tarvi ihan joka päivä sipsiä, pullaa ja karkkia kiskoa :)
Voisin olla mukana. Ylipainoa on, mutta kesään mennessä ehkä realistista olisi pudottaa 8kg. Toiset 8kg sitten kesän aikana.
Mitenkäs tämä toimii?
-Mariella
Painosta ja mitoista. Voi ilmoittaa mitä on syönyt ja tuliko retkahduksia.
Minä taisin syödä banaanin liikaa, mutta se ei ole paljon.
Itse ilmoittelen painoni ja mittani perjantaisin. Olen houkutellut myös työkaverini mukaan. Sepi ja Tomi lupasi kirjoittaa tänne, mutta ei ole näkynyt.
T: 11cm mies
Lähtötilanteeni
164cm
vy 98cm
reisi 68cm
paino 100,4kg
Ai niin, tästä taisin aloittaa ja pyrin kesäksi alle 90kg:n. Olen laihtunut tänä vuonna kaikkiaan 17kg.