Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroin lapsille, että isä on pettänyt äitiä ja siksi eroamme.

Vierailija
07.02.2012 |

Kerroin myös, että kun ollaan naimisissa, niin silloin niin ei saisi tehdä, ja nyt isä on rikkonut sopimuksen ja äiti on vihainen ja siksi tulee ero. Mielestäni on oikeudenmukaista olla rehellinen.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannatan että asioista puhutaan oikeilla nimillä ja suoraan jopa ihan pienille lapsille jos mahdollista.

Mulle ei lapsena kerrottu koskaan yhtään mitään, sain vasta aikuisena kuulla että mulla on mm. siskopuoli isän syrjähypystä. Kondomeja kun löysin 7-vuotiaana, mulle valehdeltiin että ne on astmalääkkeitä.

Ja sit vielä pakko sanoa noille h*roille jotka kommentoivat että naisen on pitänyt tehdä jotain jotta mies pettää:

Teitä pitäisi n*ssia hauenkokoisella k*rvällä kuivana p*erseeseen, jotta oppisitte olemaan. Hyi, kehtaattekin puolustella petturimiestä ja syyllistää urhia! Nainen on toiselle susi, oksetatte mua.

AP:lle voimia, tsemppiä, haleja. Mä olen ollut samassa tilanteessa joskus, eli että on mies pettänyt, mutta silloin vauva oli vasta vatsassa joten ei tarvinut kertoa eron syystä lapselle.

Nimimerkillä "toisia naisia sortaviin ämmiin lopen kyllästynyt"

Vierailija
22/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleenikään kertoa lapsille mitään noin raskasta.Kauhea taakka,vaikka ymmärtävätkin ettei kaikkea kerrota-mutta ihan syystä.

Jos lapsi näkee uuden naisen omin silmin, niin ei se kertominen lisää sitä taakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ero traumatisoinee lapsia enemmän kuin se, että tietävät totuuden.

Pitäisikö vaan valehdella? Jotain lätinää tyyliin "äiti ja isi on vaan kasvaneet erilleen"? Minusta sellainen valehtelukin olisi väärin lapsia kohtaan.

Eroperheestä itse tulleena, voin sanoa että ei me lapset tyhmiä olla. Jos äiti vihaa isää, tai toisinpäin, niin kyllä se lapsi sen huomaa, uskokaa tai älkää.

Silloin kun omat vanhempani erosivat, oli tapana selitellä ties mitä liirumlaarumia lapsille: "kyllä äiti vielä isää rakastaa, mutta me nyt vaan erotaan". Joo, äiti ei rakastanut enää isää, se oli huomattu jo aikoja sitten.

Ja me lapset osataan laskea se 2+2 yhteen viimeistään sitten kun ollaan murrosiässä. Älkää vanhemmat oikeasti luulko että lapsenne eivät ikinä tule tietämään totuutta erostanne! Joskus me se joko tajutaan itse, tai te murrutte ja kerrotte sen.

Itse koen sen että totuuden kertominen on parempi kuin salailu tai valehtelu puhumalla ympäripyöreitä kliseitä. Tietenkään ei pidä alkaa kertomaan mitään yksityiskohtia, mutta ikätasoisesti ja totuuden mukaisesti kuitenkin.

Ei teidän lapsenne tyhmiä ole, uskokaa pois.

Vierailija
24/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kuitenkin lasten isästä, ja isällä ja lapsilla on oikeus omaan suhteeseensa. Valehdella ei pidä, voi sanoa, että se on aikuisten välinen asia. Ja korostaa sitä, että lapsiin se ei liity. Kyllä moni lapsi on aikuisena kertonut traumatisoituneensa siitä, että on pettäjäisän lapsi, eikä voi edes toivoa itse kykenevänsä parisuhteeseen. Sitäkö lapsillenne haluatte?

se ero, mikä on ydinperheen ja eroperheen lapsella on se, että eroperheen lapsi ei kykene sitoutumaan. Vanhempien eron syyllä ei liene merkitystä, vaan tulokset ovat laajemmat.

Vierailija
25/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiasiahan on, että mies sanoo naisen aina syylliseksi. Sitä aiemmassa kommentissani tarkoitin( en muista monesko kommentti).

Vierailija
26/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KErroin rehellisesti lapsilleni syyn eroon. Äiti tahtoi erota isästä, koska isä ei saanut anaalia, joten hän lähti hakemaan anaalia sitten muualta.

Isä ei olisi lähtenyt hakemaan anaalia muualta, jos olisi saanut sitä äidiltä.

Lapset hyväksyivät syyn. Kertoivat että äiti haukkuu minua vieläkin heidän kuullensa.

T: Ex

Vierailija
27/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb-kaveri, jolla on lapsetkin fb-kavereina, haukkuu entistä miestään tosi rajusti. Mies jätti vaimonsa, jolla oli mielenterveysongelmia, ja sai ihan kamalia mustasukkaisuuskohtauksia (jouduin näkemään niitä itsekin, ihan harhainen nainen), ja nainen sitten väittää miehen olleen narsisti ja pahoinpitelijä ja ties mitä. Siis jälkikäteen väittää. Syyttää miestä edelleen kaikesta pienestä, vaikka erosta on vuosia. Ja lapsiparat selvästi saavat nämä vuodatukset isästään kuulla.

No toinen lapsista muuttikin isän luo heti kun pystyi. Mutta jos teillä on yhtään järkeä, niin varjelkaa lapsianne omilta jutuiltanne. En voi uskoa, että sen vihan vaistoaminen on ihan yhtä paha, kuin täysillä vaahtoaminen siitä, miten paha ihminen lasten biologinen isä on. Isältä on kuitenkin puolet lapsen geeneistä.

Vierailija
28/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille syytä ja lapset ihmettelevät sitä vielä. Kerroin vain, että isä ei rakasta enää äitiä. Mutta en kertonut sitä, että se johtuu siitä, että isällä on toinen nainen.

En tiedä, oliko hyvä vai huono asia. Siitä on jo kaksi vuotta ja olen päässyt asiasta yli (olen tyytyväinen, että se nainen vei luuserimiehen, josta en itse olisi älynnyt erota, koska uskoin liian vahvasti siihen, että ero ei ole hyvä asia. kiitos toinen nainen, sain elämäni takaisin! Ja sinä luuserin kontollesi...)

Vierailija
29/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin siihen ei kolmatta mahdu, jos kolmas mahtuu on parisuhteessa jotain mätää.

Ja koska yksin ei voi riidellä kuin hullut, ja nekin yleensä mielikuvituskaverinsa kanssa, niin olisihan tuossa nyt ap:n paikka vilkaista elämäänsä taaksepäin, missä kohtaa parisuhteessa alkoi menemään niin huonosti että toinen koki halua saada lämpöä ja läheisyyttä suhteen ulkopuolelta?

No, yhtä kaikki, ap luultavasti ottaa "uhrin" osastaan kaiken ilon irti ja aloitti jo sotkemalla lapset siihen, mikä on käytöksenä jo hyvin typerää ja antaa pienen osoituksen ap:n henkisestä tasosta.

Kyllä mun vaakakupin paino kallistuu pettäneen miehen suuntaan, jos vaimo on noin vajavainen käsittelemään aikuisten välisiä asioita aikuisten kanssa, hänestä ei luultavasti ole ollut muutakaan tukea parisuhteessa.

Yksiselitteisesti:

lapsille ei vanhempien seksielämä kuulu. Ei omassa kodissa tapahtunut tai vieraissa sängyissä tapahtunut.

Vierailija
30/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb-kaveri, jolla on lapsetkin fb-kavereina, haukkuu entistä miestään tosi rajusti. Mies jätti vaimonsa, jolla oli mielenterveysongelmia, ja sai ihan kamalia mustasukkaisuuskohtauksia (jouduin näkemään niitä itsekin, ihan harhainen nainen), ja nainen sitten väittää miehen olleen narsisti ja pahoinpitelijä ja ties mitä. Siis jälkikäteen väittää. Syyttää miestä edelleen kaikesta pienestä, vaikka erosta on vuosia. Ja lapsiparat selvästi saavat nämä vuodatukset isästään kuulla.

No toinen lapsista muuttikin isän luo heti kun pystyi. Mutta jos teillä on yhtään järkeä, niin varjelkaa lapsianne omilta jutuiltanne. En voi uskoa, että sen vihan vaistoaminen on ihan yhtä paha, kuin täysillä vaahtoaminen siitä, miten paha ihminen lasten biologinen isä on. Isältä on kuitenkin puolet lapsen geeneistä.

Tuo yhden pariskunnan esimerkin kautta, että kaikki muutkin tekevät samoin?

Se että kerrotaan rauhallisesti, että "Me eroamme sen takia, että isä rikkoi luottamukseni pettämällä." on hiukkasen eri asia kuin raivota kaikille siitä kuinka paha ihminen joku on.

Tiedän itsekin ihmisiä jotka tuota raivoamista tekevät, mutta he ovat oikeasti todella pieni osa porukasta.

Ja kyllä, se vihan vaistominen on yhtä paha kuin se raivoaminen. Ihan oikeasti.

Vierailija
31/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole koskaan petetyn syy. Pettäjä tekee valinnan ja vika on vain ja ainoastaan hänessä.

Se on virheellinen hokema, että suhteessa on jokin vika, kun lähtee hakemaan kolmatta. Syy on pettäjässä, hänellä on läheisriippuvuus, mahdollisesti muitakin riippuvuuksia ja empatiakyvyttömyys. Todennäköisesti myös kyky rakastaa puuttuu. Eli onnittele itseäsi, jos pääset moisesta möllistä eroon.

Vierailija
32/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun istunnoissa edetään pidemmälle, syy pettämiseen löytyy aina pettäjästä itsestään ja tämän vajaavaisuuksista. Tämä ei tarkoita, että puoliso olisi aina täydellinen, mutta pettämisaktiin hänestä on turha etsiä oikeutusta. Esimerkiksi pihtaaminen, rumuus, lihavuus, nalkuttaminen eivät ole syitä pettää, ne ovat kyllä syitä jättää, jos niihin on lopen uupunut! Siinä mielessä typerä kommentti.

Pettäminen ei ole KOSKAAN oikeutettua. Suoraselkäinen ihminen jättää jos ei yhteinen tulevaisuus ole mahdollinen.

Ja olen sitä mieltä että pettäjä ei tuhoa ainoastaan parisuhdettaan vaan koko perheeen. Lapsilla on oikeus tietää kuka tuhosi perheen.

Vierailija
33/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin siihen ei kolmatta mahdu, jos kolmas mahtuu on parisuhteessa jotain mätää.

Ja koska yksin ei voi riidellä kuin hullut, ja nekin yleensä mielikuvituskaverinsa kanssa, niin olisihan tuossa nyt ap:n paikka vilkaista elämäänsä taaksepäin, missä kohtaa parisuhteessa alkoi menemään niin huonosti että toinen koki halua saada lämpöä ja läheisyyttä suhteen ulkopuolelta?

No, yhtä kaikki, ap luultavasti ottaa "uhrin" osastaan kaiken ilon irti ja aloitti jo sotkemalla lapset siihen, mikä on käytöksenä jo hyvin typerää ja antaa pienen osoituksen ap:n henkisestä tasosta.

Kyllä mun vaakakupin paino kallistuu pettäneen miehen suuntaan, jos vaimo on noin vajavainen käsittelemään aikuisten välisiä asioita aikuisten kanssa, hänestä ei luultavasti ole ollut muutakaan tukea parisuhteessa.

Yksiselitteisesti:

lapsille ei vanhempien seksielämä kuulu. Ei omassa kodissa tapahtunut tai vieraissa sängyissä tapahtunut.

Entinen mieheni petti minua rakastumalla (ilman seksiä) toiseen naiseen. Ja mistä tiedän että ei ollut seksiä? Siitä että hän ei sitä sairauden takia voinut harrastaa tuolloin. Ei vaikka olisi halunnut.

Ja oikeasti on aika suppeaa ajatella että se toinen osapuoli ajaisi pettämään. TOsissasiko ajattelet että kaikkien pettäjien parisuhde on todella huonossa kunnossa? Voi että sulla on elämästä oppimista. Jotkut ihmiset pettävät ilman mitään syytä.

Vai oletko itse pettäjä, joka puolustelee pettämistään noin? Siltä ainakin vaikuttaa.

Tai entä jos sinua petetään, vaikka sinun mielestäsi parisuhteesi voisi hyvin? Syyttäisitkö oikeasti vain itseäsi, kuten tuossa syytit ap:ta? Ei, en tosissani usko että tekisit niin, vaan syyttäisit sitä pettäjää.

Vierailija
34/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KErroin rehellisesti lapsilleni syyn eroon. Äiti tahtoi erota isästä, koska isä ei saanut anaalia, joten hän lähti hakemaan anaalia sitten muualta.

Isä ei olisi lähtenyt hakemaan anaalia muualta, jos olisi saanut sitä äidiltä.

Lapset hyväksyivät syyn. Kertoivat että äiti haukkuu minua vieläkin heidän kuullensa.

T: Ex

Noin pienestä ne ihmiset eroavat!

Vierailija
35/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en näe asian kertomisessa mitään pahaa jos sen tekee noin fiksusti. Tosiasiat on tosiasioita. Minusta on myös pahempi se, että valehtelee lapselle näitä jooo kyllä äiti ja isi toisiaan rakastaa mutta meidän on silti muutettava erilleen ja hupsista sitten lapsi tapaakin lähes saman tien sen uuden kumppanin.

aikanaan (meillä ei ollut onneksi lapsia) kun minulla tuli ero miehestäni, syy jatkuva pettäminen ja lähti lopulta toisen naisen matkaan (taustalla mm seksiriippuvuutta, muita addiktioita) niin itse en kertonut kuin hyvin harvoille että syy eroon oli pettäminen. Helposti huomasi miten eronneena sai sitten huonon ihmisen leiman itseensä. Uutta parisuhdetta kun aloin miettimään niin kylläpä jopa jotkut miehet kysyi suoraan, että mikäs sussa on vikana kun olet eronnut.

Vierailija
36/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen tapa ois pitää perhe koossa ja tyydyttää sitten ne tarpeet, mitä avioliitto ei tyydytä, jossain muualla. Tavallaan perhe perheenä ja sivusuhde sivusuhteena. Haluaa sitten kumpi tahansa puoliso enemmän fyysistä tai emotionaalista tai henkistä yhteyttä jollain tasolla, mitä puoliso ei tarjoa. Perhe on ehjä ja yhdessä.

Mitäs vikaa sellasessa ois?

Vierailija
37/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi lapsillemme, että me erosimme, koska äiti ja isä riitelivät. Siihen minä älähdin. En halua opettaa lapselle, että kun tulee riitaa, pitää erota. Silloin sanoin, että juu, kyllä me riitelimme, mutta tuosta iskän uudesta tyttöystävästä se johtui.

Vierailija
38/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä heidän pitäisi niistä kärsiä. Teit miehestäsi syyllisen lasten edessä (mitä hän siis tietenkin onkin), mutta eihän isä lapsia pettänyt vaan vaimoaan (toki koko perhettä, mutta minusta lasten ei kuuluisi joutua syyllisyysjuttuihin mukaan pieninä, vanhempana kyllä kertoisin eron oikean syyn). No, sä teit mitä teit, mutta en ole kanssasi samaa mieltä. Pistit lapset valitsemaan puolensa.

Vierailija
39/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he tyhmiä ole mutta ei olisi tarvinnut selittää olevansa vihainen.

Mielestäni teit siinä virheen ettet laittanut isukkia kertomaan syytä. Siinä olisi mies saanut vastinetta teolleen katsellessaan lapsiaan silmiin.!!

Vierailija
40/63 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pitäisi paneutua syihin ja yrittää ratkaista niitä ennenkuin -ei anna ja mä petin-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä