Kerroin lapsille, että isä on pettänyt äitiä ja siksi eroamme.
Kerroin myös, että kun ollaan naimisissa, niin silloin niin ei saisi tehdä, ja nyt isä on rikkonut sopimuksen ja äiti on vihainen ja siksi tulee ero. Mielestäni on oikeudenmukaista olla rehellinen.
Kommentit (63)
Lapsilla on oikeus tietää kuka tuhosi perheen.
ai oikeus tietää, kuka tuhosi perheen.
Huoh, minä en tiedä, kuka tai mikä sen tuhosi. mutta minä oln se joka nosti kissan pöydälle, kun miehestä ei ollut siihen. Eli minä olin se, joka tuhosi perheen. Lasten silmissä. En minä vieläkään pysty vastaamaan mitään tyhjentävää lapsille, kun kysyvtä, miksi erosimme.
Kun kunnoitus, arvostus ja ihan selvästi rakkaus puuttuvat eikä niitä olla valmiita edes yrittään palauttaa, vaan syyllistetään, niin siinähän s eoli. Olen minä erinäisiin kysymyksiin vastannut. En tiedä mitä ex on vastannut vastaaviin. En tiedä, kysyvätkökään lapset näitä exältä.
Minä kuitenkin koen, että viisi vuotta parisuhteessa, jossa pyynnöistä huoliamtta eletään vain minäminä eikä mistään suostuta puhumaan, on ihan tarpeeksi. Pettämisestä en tiedä, mutta minä toivooin loppuvaiheessa että exä löytäisi uuden ja haluaisi itse erota. Että minun ei tarvitsisi olla se narttu, joka rikkoo perheen.
Ja ei, en olisi kertonut lapsille mistään pettämisistä. Minun mielestä heille olisi riittänyt tieto, että vanhemmilla on niin isot erimielisyydet, että niitä ei yksinkertaisesti paikata millään. En tiedä, kykenenkö ikinä lapsille kertomaan perimmäisiä syitä erohaluuni. Toivon vain, että kykenen istuttamaan heihin tarpeeksi vahvan itsetunnon, että jaksavat odottaa sopivaa puolisoa. Elämä ei aina kulje kuin kuvakirjoissa tai askartelut stromsössä.
Lapsilla on oikeus tietää kuka tuhosi perheen.
Jos tyrannimainen seksillä kiristävä nainen ajaa miehen vieraisiin, niin lapsilla on oikeus tietää myös asian tämä puoli.
Kukaan ei aja toista vieraisiin. Vieraissa ei ole pakko rampata, vaan voi myös vaan erota.
Kasvakaa naiset aikuisiksi! Ei teidän ole mikään pakko ottaa eroa heti, kun mies pettää. Luottamuksenne on petetty, mutta siitä on täysin mahdollista selvitä. Moni mies tulisi nopeasti takaisin, jos antaisitte mahdollisuuden.
On pelkkä osatotuus, että ero johtui miehen pettämisestä. Kyllä se johtui myös siitä, että äiti ei kestänyt epävarmuutta vaan heitti miehen ulos ennen aikojaan.