Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä puolisonne kanssa riitaisia päiviä?

Vierailija
06.02.2012 |

Sellaisia, että riita ja erimielisyys jatkuu ja koko päivä (tai loppupäivä) on pilalla? Miten ne tilanteet ratkeavat?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tietysti minulla on mies, joka ei koskaan suutu mistään. Ei ikinä.



Naureskelee vain mulle, mikä on vielä ärsyttävämpää.

Tilanne ratkeaa sitten niin, että minua alkaa hävettää oma typerä käytökseni ja olen nolo.

Vierailija
2/9 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ex-miehen kanssa oli joka ikinen päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osataan molemmat sanoa jos on väsynyt tai huono päivä, silloin ei aloiteta mitään isoja juttuja tai rasittavia väittelyjä.

Vierailija
4/9 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatoimme riidellä koko päivän, ja riita jatkui aina vain vaikka pienen tauonkin jälkeen :/ Yleensä onneksi viimeistään illalla saatiin asiat sovittua. Syynä oli lähinnä se, että mies olisi halunnut jättää asioiden jauhamisen, mutta itse en voinut antaa olla ennen kuin riidanaiheet oli selvitetty ja sovittu.



Nykyään riidat kestävät maksimissaan pari tuntia ja riitelemme muutenkin harvoin. Olemme ehkä oppineet vuosien varrella puhumaan asioista ennen kuin niistä tulee riitaa. Silloin kun riidellään, se on kyllä edelleenkin melkoista huutamista...

Vierailija
5/9 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa yleensä niin, että toinen on valmiiksi pahalla päällä (töistä, väsymyksestä tms.) ja toinen heittää huomaamattaan pökköä pesään sanomalla jotain "ärsyttävää". Toinen konahtaa, toinen ottaa itteensä ja sitten vituttaakin jo molempia.



Ratkeavat sitten puhumalla, myöhemmin. Ensin pitää molempien saada omaa rauhaa, kuten riitojen jälkeen meillä yleensä, sen jälkeen kun suurimmat tunnemyrskyt on käsitelty omassa päässä (lenkillä, siivotessa, levätessä), on helpompi mennä tekemään sovintoa, puolin ja toisin.

Vierailija
6/9 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme juuri puhu toisillemme mitään.

Ei riitoja, ei iloja, ei arkiasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestä niin elintaso nousee ja ei kerkiä riidellä

Vierailija
8/9 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajoittamaan riidat nukkumaanmenon aikaan. Koko päivä on voinut mennä ilman riitelyä, mutta jompi kumpi sanoo lakanoissa jotain, ja sitten huudamme toisillemme pimeässä.



Huvittavinta on, että luulisi jo kummankin oppineen menemään suu kiinni nukkumaan niin kaikki olisi hyvin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme riitele oikeastaan koskaan. Mieheni mielestä riitely on energian tuhlausta, ja nyt vuosien saatossa olen tullut samaan johtopäätökseen ja oppinut antamaan olla. Minä olen meillä se tulistuva tyyppi, mutta nykyisin suuntaan tulisuuteni muihin mukaviin asioihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän