Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuoliko sinunkin lapsesi H1N1-rokotteeseen?

Vierailija
06.02.2012 |

Kun keltainen lehdistö peloitteli kansalaisia taudin vakavuudella ja lietsoi yleistä hysteriaa, pieni joukko ihmisiä kuitenkin näki hieman pidemmälle. Nämä ihmiset yrittivät varottaa muita rokotteen vaarallisuudesta, mutta heidän mielipiteitä pidettiin täysin järjenvastaisena ja tyhminä.

Luonto on toiminut 4 mijardia vuotta ennen ihmistä ja se on aina tehnyt omia valintojaan. Nyt supermassiivisen lehdistön ja lobbaajien voimalla saatiin ihmiset uskomaan, että H1N1-rokotteella voidaan estää jonkin asteinen joukkosukupuutto. Kaikilla ihmisillä oli edelleen samat aivot, mutta he lopettivat ajattelemasta maalaisjärjellä ja uskottelivat itselleen, että rokotteen ottaminen yleisen turvallisuuden kannalta olisi lähes pakollista.

Tästä oli seurauksena se, että jo Suomessa yli 100 lasta sairastui rokotteen sivuvaikutuksena vakavasti parantumattomaan narkolepsiaan ja moni muu sai muita vaarallisia sivuvaikutuksia.

Sikainfluenssa tappoi kuitenkin maailmanlaajuisesti vähemmän ihmisiä, mitä pelkästään suomessa kuolee vuosittain tavallisiin kausitauteihin. Tämä pieni kuolleisuus taas johtui "asiantuntijoiden" mukaan siitä, että valtaosa ihmisistä oli ottanut rokotteen. Tällaista argumentaatiovirhettä kutsutaan nimellä post hoc ergo propter hoc ja se kuvastaa hyvin nykyistä valtavirran mukana menevää perustyhmää ihmistä, jonka mukaan kaikki tapahumat noudattavat kausaliteettia joka alkaa roketteen ottamisesta.

Suurin kysymys on se, että kun lehdistö seuraavan kerran kuohuttelee uudella epidemialla, käsiikö viattomat lapsukaiset siitä ihmisten pohjattoman typeryyden takia? On hyvin surullista, että juuri näiden ihmisten lapset saivat kärsiä ajattelemattomien vanhempien seuraamukset tällä surkuhupaisalla tavalla.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei koskaan olla mitään ylimääräisiä kausi/eläinflunssarokotuksia otettu. ei edes vanhemmat kausiflunssarokotuksia. olemme hyväkuntoisia perusterveitä ihmisiä, miksi rokotuttaisimme itsemme turhaan? välttelemme myös turhia nukutuksia ja leikkauksia.

Vierailija
42/48 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä otettiin miehen kanssa vapaata töistä tautiaallon yli ja kaikki ottivat rokotteen heti kun se oli mahdollista. Se oli halpa henkivakuutus tuohon tappavaan tautiin. Nuorimmalle tuli sivuvaikutuksena lihaskramppeja parin viikon aikana, mutta se oli todella pieni hinta siitä, ettei tarvinnut todistaa koko perheen kuolemaa.

Täysin järjenvastainen kirjoitus ottaen huomioon, että juuri tuon tehostetun rokotekampanjan takia jopa miljoonat ihmiset eivt kuolleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä otettiin miehen kanssa vapaata töistä tautiaallon yli ja kaikki ottivat rokotteen heti kun se oli mahdollista. Se oli halpa henkivakuutus tuohon tappavaan tautiin. Nuorimmalle tuli sivuvaikutuksena lihaskramppeja parin viikon aikana, mutta se oli todella pieni hinta siitä, ettei tarvinnut todistaa koko perheen kuolemaa.

Täysin järjenvastainen kirjoitus ottaen huomioon, että juuri tuon tehostetun rokotekampanjan takia jopa miljoonat ihmiset eivt kuolleet.

Sinäkö et ihan oikeasti ymmärrä vieläkään että SUA HUIJATTIIN!!? Mitään influenssaa kummempaa tautia ei ollut!! Ainoa mitä oli, oli isot lööpit ja massahysteria.

Yritä sisäistää tämä. Rokotefirmoilta alkaa pian loppumaan rahat taas joten olisi uuden "supertaudin" aika.. Haluatko ihan oikeasti asettaa lapsesi rokotefirmojen koekaniiniksi? Vaan siksi että joku käskee?

Vierailija
44/48 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitenkä selität sen, että kukaan meistä ei saanut tautia? En tajua, miksi sitä rokotetta ei vain voitu ottaa nii noilta kuolemilta oltaisiin voitu välttyä. Toinen aallto tulee sillon kun sitä vähiten odottaa ja katotaan sitten kuka pelkää ja kuka ottaa sen rokotteen. Säästettiin miehen kanssa kesälomaa viikko mahdollisen uuden aallon takia.

Vierailija
45/48 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tein tuolloin sen päätöksen, etten lapsiani rokotuta, vaikka esikoisella astmadiagnoosi onkin.

Päätökseeni tulin pitkällisen tutkimisen ja pohdinnan jälkeen, eniten hain informaatiota keski-euroopan alueelta, jossa olikin varsin erilainen kanta niin itse tautiin kuin rokotteeseenkin. Ulkomailta sai paljon objetiivisempaa tietoa asiasta samaan aikaan kun suomessa vallitsi hysteria.

Sain sekä lääkärillä että koulussa kuulla olevani hullu ja vastuuton, joka tappaa lapsensa. Minua suorastaan painostettiin rokotuttamaan lapset.

Kumpikin lapsi sairasti sikainfluenssan, oli tavallisen rajun flunssan kaltainen: korkea kuume muutaman päivän ja väsynyt olo. Itseasiassa varsin helppo tauti. Lapsia hoitaneen lääkärin mukaan moni sairasti taudin jopa tietämättään, lievän nuhan kaltaisena tautina.

Näin jälkikäteen olen kiitellyt itseäni päätöksestä - toimisin edelleen täsmälleen samalla tavalla.

Vierailija
46/48 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairasti sikainfluenssa sekä tyttöni että minä. Olin silloin kuudennella kuulla raskaana. Kaikki ollaan vielä elossa ja terveenä. Rokotteet käytiin ottamassa silloisen suosituksen mukaisesti vielä taudin jälkeen kuitenkin, kun ei labrakokein oltu tautia todettu. Nyt en rokotteita enää, ymmärrettävästi, ottaisi.

Tämän kohun jälkeen meillä ole kausirokotteita kenellekään otettu, tosin ei kyllä ennen sikainfluenssaakaan otettu.

Vierailija
47/48 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudin jälkeen rokotutettiin siis vain tyttö, minä olin riskiryhmäläisenä saanut rokotteen jo kaksi viikkoa aikaisemmin. Ei suojannut ainakaan minua siis tartunnalta ja sairastumiselta.

t, 6

Vierailija
48/48 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikainfluenssaa vastaan. Jostain sitten saatiin tartunta ja sairastettiin koko perhe, minä lievemmillä oireilla ja muu perhe kovassa kuumeessa. Hyvin me selvittiin, tauti oli kuin influenssa yleensäkin.