Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu maksamaan elareita

Vierailija
30.12.2011 |

Mies sanoi ettei halua maksaa mitään (vaikka bruttotulot 4200€/kk, ero siis vireillä), mitä voin tehdä? Onko ainoa mahdollisuus hakea niitä oikeuden kautta sitten joskus ensi kesän alussa, kun eron kakkosvaihe tulee ajankohtaiseksi? Mies ei ole halunnut lähteä lastenvalvojan luokse sopimaan noista eikä myöskään tapaamisista, ärsyttävä äijä kaikenkaikkiaan. Ja lapsi asuu siis minun luonani, itse olen pienituloinen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun tarkkaa summaa elatusmaksulle ei ole laskettu?

Vierailija
2/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella on oikeus elatukseen, ja isän pitää maksaa elatusmaksua vaikka ero ei olisikaan virallinen, mutta asutte eri osoitteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei kerran mies suostu tulemaan. Eli oikeudessa pitäisi homma päättää. Mutta sitä siis kysyin, että maksaako Kela mitään ennen sitä mahd. tulevaa oikeudenkäyntiä? Edes mitään minimimaksua?

t. ap

Vierailija
4/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää viedä kiireesti asia eteenpäin.

En ole tajunnut, ettei miehen ole pakko tulla lastenvalvojalle, jos ei tahdo. Mutta niin vaan miehet tekee, eivät tule ja asia siirtyy ja siirtyy.

ap, nyt tiukkana.

Vierailija
5/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies voi tuolla lailla vetkutella asian suhteen :( Pitäisi olla joku laki,että jos mies ei suostu sopimaan,niin sitten lätkästään automaattisesti minimielarit,oli miehellä tuloja tai ei.

Ja jos on niin paljon tuloja,että joutuisi maksamaan enempi kuin minimin,niin siitä sitten tapellaan oikeudessa.

Jouutuuko muuten elarit maksamaan takautuvasti?

Ja ap, jos sulla on pienet tulot,saat varmasti toimeentulotukea enshätään,kunnes elarit rupeavat pyörimään.

Vierailija
6/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei maksakaan.. inhoan elareita ronkuvia mammoja jotka itse eivät kehtaa tehdä töitä, kun saavat tukia niin hyvin valtiolta. ja sitten kinutaan rahaa ex-ukolta.

Vierailija
7/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei maksakaan.. inhoan elareita ronkuvia mammoja jotka itse eivät kehtaa tehdä töitä, kun saavat tukia niin hyvin valtiolta. ja sitten kinutaan rahaa ex-ukolta.

miehellä ei ole minkäänlaista elatusvelvollisuutta eron jälkeen??

Yh saa niinkin paljon tukia kuin 50e yh-korotuksen lapsilisään,ja sehän korvaa toisen aikuisen tulot??

Itse olen yh, käyn töissä,en saa mitään muita tukia kuin lapsilisät, sekä tietty miehen maksaman elatustuen kahdesta lapsesta 270e.

Toivottavasti sustakin tulee joskus pienipalkkainen yh..

Vierailija
8/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

..olisin yh, en tekisi mitään 270 eurolla! omat tuloni riittäisivät aivan hyvin oman lapseni elatukseen, en siihen miestä tarvitsisi. joten ei ole pelkoa että musta pienipalkkainen yh tulisi ikinä, toiset katsos onnistuvat elämässään.

Vierailija
9/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olisin yh, en tekisi mitään 270 eurolla! omat tuloni riittäisivät aivan hyvin oman lapseni elatukseen, en siihen miestä tarvitsisi. joten ei ole pelkoa että musta pienipalkkainen yh tulisi ikinä, toiset katsos onnistuvat elämässään.

elämässäs niin täydellisesti!

Ja kiva et sun ei tarvii vinkuu mieheltäs rahaa,ei munkaan tarvii,koska ex on sen verran fiksu että haluaa osallistua lastensa elatukseen.

Kyllä mäkin pärjäisin ilman noita elareita,mutta nyt on lapsilla himpun verran parempi elintaso.

Ja mietippä sitä,että ne jotka eivät exältään saa niitä elareita,saavat sen sitten valtion/kunnan maksamana tukena,joten olisikohan paljon parempi meidän veronmaksajien kannalta,että ne miehet ihan itse elättävät omat jälkikasvunsa??

Ja jos sulla menee nii hyvin,niin se ei tod tarkoita sitä että kaikilla menee yhtä hyvin, säälin sun kaltaisia MINÄ MINÄ typeryksiä,jotka eivät näe omaa nenäänsä pitemmälle.

Vierailija
10/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten lapsi saa maksuttoman oikeuden käynnin koska hänellä ei ole tuloja. Mies saattaa jo siinä vaiheessa tulla järkiinsä ja saatte asiat sovittua tai sitten oikeus tekee päätöksensä. Molemmat vanhemmat on elatusvelvollisia elatuskykynsä mukaan, ei miehesi voi sitä vältää jos on virallisesti lapsenne isä.

Vierailija
11/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies voi tuolla lailla vetkutella asian suhteen :( Pitäisi olla joku laki,että jos mies ei suostu sopimaan,niin sitten lätkästään automaattisesti minimielarit,oli miehellä tuloja tai ei. Ja jos on niin paljon tuloja,että joutuisi maksamaan enempi kuin minimin,niin siitä sitten tapellaan oikeudessa. Jouutuuko muuten elarit maksamaan takautuvasti? Ja ap, jos sulla on pienet tulot,saat varmasti toimeentulotukea enshätään,kunnes elarit rupeavat pyörimään.

asia on viety oikeuteen.

Vierailija
12/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää viedä kiireesti asia eteenpäin.

En ole tajunnut, ettei miehen ole pakko tulla lastenvalvojalle, jos ei tahdo. Mutta niin vaan miehet tekee, eivät tule ja asia siirtyy ja siirtyy.

ap, nyt tiukkana.

Kela ei tosiaan maksa mitään ilman elatussopimusta ja takautuvastikin vain muistaakseni 2 tai 3 kuukauden ajalta eli nuo jäävät sitten saamatta, jos et saa miestäsi ruotuun.

Vierailija
13/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai anna ymmärtää, että poikansa olisi voinut paremmaksikin mieheksi kasvattaa.

Vierailija
14/17 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ero vireille syksyllä. Yritin puhua tapaamisista ja huoltajuudesta miehelle, mutta aina lykkäsi sitä.

Otin yhteyttä asianajajaan ja nyt menossa oikeuteen.

Turhaan odottelet.

Vierailija
15/17 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos et saa miestäsi ruotuun", "soita miehesi äidille". Eihän se ole sen mies enää! Ja kumpaa tässä tulisi siis elättää, lapsia vai sinua?

No tietenkin lapsia- vastaat. Mutta mutta...Jos elareita joku saa 270€/kk, se kerrottuna kahdella on jo 540€ ja silläkö ei lapsi muka pärjää kuukaudessa!?!?

Muistattekohan te äidit koskaan sitä tosiasiaa, että olette itsekin elatusvelvollisia 50& lastenne elatuksesta? Ja jos ette siihen kykene, niin ehkäpä lasten olisi taloudellisestikin parempi toisen vanhemman luona jos teillä ei ole varaa lapsiinne? Ja tämä siis niissä tapauksissa mielipiteeni, joissa lapset käytännössä ovat puoet ajastaan isän luonaan muutenkin, jolloin järki-ihmisen ajatustenjuoksussa elatusvelvollisuutta ei vaan voi olla ja vain idiootti sitä vaatii :D

Jotenkin se vanha avioliittolaki on syöpynyt päähän siitä, että miehen pitäisi muka elättää ex-puolisoaan eron jälkeenkin.

Myöskin äiti

Vierailija
16/17 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikä ihmeen oikeus miehellä on vaan kävellä ulos avioliitosta ja jättää vastuu (ja elatus) lapsistaan ex:lle? Ihminen eroaa puolisostaan EI LAPSISTAAN!

Vierailija
17/17 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lie miehelle olet sanonut jos hän ei edes kanssasi suostu neuvottelemaan. Et ole kovinkaan lempeä nainen tainnut olla. Itsepähän olet soppasi keittänyt.

Oikeussalin kautta voi hakea apua jos suhde epäonnistuu.