Päivähoitoa
Onko jollain muulla samankaltaisia ongelmia kunnan päivähoidon kanssa...
Olen tähän asti pitänyt tytön kotona (4v) vaikka minulle on sanottu että laita hoitoon kun sellainen kerran mahdollista on... mutta miksi pistäisin jos itse olen kotona?
No nyt kuitenkin sain töitä ja tyttö pääsi tarhaan vaikkakin lyhyellä varoitusajalla, ja on siellä viihtynytkin erinomaisesti.
Tänään sitten puhelin soi ja tarjan johtaja soitti tiedustellakseen miksi tyttö on niin pitkään tarhassa (noin 11h/ päivä)
Kerroin että kun työ matka on yli 50km niin pakostakin 9h työpäivän pituus venähtää muutamalla tunnilla ajomatkan takia...SITTEN se alkoi... sain haukut että ei tälläisiä päiviä saa/voi olla ja että se on lastensuojelulain vastaista pitää tyttöä niin pitkään tarhassa
Nyt on vähän neuvoton olo... jos lopetan/vähennän työssä käyntiä on se jostain muualta pois... töissä kun olen välillä viikonloppuisin ja iltaisin niin silloin huolehdin hoidon muullatavoin vaikka tiedän että minulla olisi oikeus vaatia ilta/yö/viikonloppu hoitopaikkaakin... ja täydet hoitomaksut joudun maksamaan, vaikka ei kaikkina arkipäivinä hoidossa olekkaan, pääsääntöisesti neljänä päivänä koska kun minulla on vapaata haluan että tyttö on kanssani kotona... silti hirveä meteli kun tyttö on hoidossa "liikaa"
Kommentit (126)
-kaikkilla työpaikka ei ole kodin vieressä
-kaikilla tarha ei ole kodin vieressa saati työmatkan varrella
-kaikilla ei ole autoa saati ajokorttia
-kaikilla ei oel toimivia julkista liikennettä, joka hurahtaa joka viiden minuutin päästä työpaikan ja kodin ohi
-kaikilla työmatka ei suju aurattuja ja huollettuja pääteitä pitkin 100km/h lasissa
-kaikilla ei ole joustava työaika
-kaikilla ei ole mahdollisuutta jäädä kotiin
-kaikilla ei ole mahdolisuutta tehdä vuorotyötä
-kaikilla ei ole puolisoa auttamassa
-kaikilla ei sukulaisia, joita voisi nakittaa hoitamaan joka päivä omia asioitaan
jne.
En ymmärrä tässäKIN ketjussa ihmisiä, jotka tulevat "kehumaan" omalla tilanteellaan niinkuin se jotenkin auttaisi ap:ta. Mitäs sitten kun se osuu oikeasti omalle kohdalle? Helppo sanoa esim. että muuta lähemmäs työpaikkaa tietämättä mitään muista taustoista.
-kaikkilla työpaikka ei ole kodin vieressä
-kaikilla tarha ei ole kodin vieressa saati työmatkan varrella
-kaikilla ei ole autoa saati ajokorttia
-kaikilla ei oel toimivia julkista liikennettä, joka hurahtaa joka viiden minuutin päästä työpaikan ja kodin ohi
-kaikilla työmatka ei suju aurattuja ja huollettuja pääteitä pitkin 100km/h lasissa
-kaikilla ei ole joustava työaika
-kaikilla ei ole mahdollisuutta jäädä kotiin
-kaikilla ei ole mahdolisuutta tehdä vuorotyötä
-kaikilla ei ole puolisoa auttamassa
-kaikilla ei sukulaisia, joita voisi nakittaa hoitamaan joka päivä omia asioitaan
jne.En ymmärrä tässäKIN ketjussa ihmisiä, jotka tulevat "kehumaan" omalla tilanteellaan niinkuin se jotenkin auttaisi ap:ta. Mitäs sitten kun se osuu oikeasti omalle kohdalle? Helppo sanoa esim. että muuta lähemmäs työpaikkaa tietämättä mitään muista taustoista.
Mutta ilmeisesti kaikkien jotka ei täytä näitä kriteerejä pitäisi myydä kotinsa ja muuttaa johonkin hikiseen vuokrakoppiin Jakomäkeen perheensä kanssa, viis siitä että kukaan ei siellä viihdy, kunhan lapsi ei joudu 4pvä/vko olemaan hoidossa.. Jep, jep.
-kaikkilla työpaikka ei ole kodin vieressä -kaikilla tarha ei ole kodin vieressa saati työmatkan varrella -kaikilla ei ole autoa saati ajokorttia -kaikilla ei oel toimivia julkista liikennettä, joka hurahtaa joka viiden minuutin päästä työpaikan ja kodin ohi -kaikilla työmatka ei suju aurattuja ja huollettuja pääteitä pitkin 100km/h lasissa -kaikilla ei ole joustava työaika -kaikilla ei ole mahdollisuutta jäädä kotiin -kaikilla ei ole mahdolisuutta tehdä vuorotyötä -kaikilla ei ole puolisoa auttamassa -kaikilla ei sukulaisia, joita voisi nakittaa hoitamaan joka päivä omia asioitaan jne. En ymmärrä tässäKIN ketjussa ihmisiä, jotka tulevat "kehumaan" omalla tilanteellaan niinkuin se jotenkin auttaisi ap:ta. Mitäs sitten kun se osuu oikeasti omalle kohdalle? Helppo sanoa esim. että muuta lähemmäs työpaikkaa tietämättä mitään muista taustoista.
Yhdyn täysin tähän!!! Ihan ko ois omasta kynästä lähtöisin :)
Tämä oli tarkoitettu tuolle 120....
Ei haise omakehu vaan puolustus meitä vuorotyöläisiä kohtaan.
Jokainen hoitaa niin kuin parhaansa näkee omien lasten hoidon, niin mekin teimme, joten mitä sinä päätäsi tulet siihen rääpimään kun en minäkään ole niin tehnyt sinulle?????
Mulle on tuon taivaallisen lysti miten joku muu hoitaa omien lasten hoidon, fakta on se, että kaikille se ei ole helppoa ja töitä on pakko tehdä kuitenkin.....
Päätinpä sitten itse ottaa asiasta selvää ja soittaa paukauti kuntamme sosiaalitoimistoon ja sinne perheasioiden hoito puolelle...
He eivät nähneet asiassa mitään ihmeellistä vaan sanoivat että näin se ikävä kyllä menee kun työpaikat ovat kaupungeissa ja maaseudulla asuttaessa matkat pitkät joka paikkaa...
Käskipä vielä olla murehtimatta ja lupasi olla itse yhteydessä tarhan johtajaan jollei asia muuten tasaannu...
Eli lastensuojelullisia perusteita asiaan ei ole, että tämä on sitä elämää.
Onneksi vielä on jonkinlaista MAALAISjärkeä.
oma kehu haisee... ja minä asenne kuuluu