Mieheni mielestä vessan siivous on sitä, että
kostealla vessapaperilla pyyhkäistään vessapytyn istuimen istuinosa. Se näkyvä osa. Sitten vessapaperilla pyyhkäistään myös lavuaarista näkyvä pöly ja lopuksi pyöräytetään vesssaharjaa vessanpöntössä. Mitään pesuainetta ei missään vaiheessa käytetä.
Mitä vessan siivous sinun tapauksessasi pitää sisällään?
Kommentit (12)
kostealla vessapaperilla pyyhkäistään vessapytyn istuimen istuinosa. Se näkyvä osa. Sitten vessapaperilla pyyhkäistään myös lavuaarista näkyvä pöly ja lopuksi pyöräytetään vesssaharjaa vessanpöntössä. Mitään pesuainetta ei missään vaiheessa käytetä. Mitä vessan siivous sinun tapauksessasi pitää sisällään?
pesualtaassa. Oikein kivaa....
_koko_ pöntön siivous pesuaineella, yleensä suihkuttelen myös ulkopuolelta kun tuonne on piintynyt ihana kusenhaju... Sitten pesen lattian (=suihkutan, välillä jotain pesuainetta) ja lavuaarin. Peilit pesen, jos ne ovat huomattavan tuhruiset. Sitten vielä ammeesta pois kaikki roskat sun muut jos siellä sellaisia on.
Mutta siis tuo pöntön siivous + lattian suihkuttelu on se normaali.
Kastuisihan se ja minne se viesi menisi? Vessä ei ole myöstkään miään kylpylä eli ammetta siellä ei ole . Alasuihku siellä riittää. Tilaa siellä kuitenkin on reilusti.
Miten vessassa voi kylpeä?
Kastuisihan se ja minne se viesi menisi? Vessä ei ole myöstkään miään kylpylä eli ammetta siellä ei ole . Alasuihku siellä riittää. Tilaa siellä kuitenkin on reilusti.
Itsekin olen asunut kämpässä jossa oli kylppäri samassa tilassa kuin vessa. Ja olipa vielä ammekin.
Lattiakaivot on katsos olemassa.
Ihana näkemysero!!!!! Miten sä jaksat sun miestäsi?
No, tämän näkemyseron johdostahan meillä mies on se ahkerampi vessansiivooja, helposti useamman kerran viikossa puunaa vessan ;). Niin kai se täytyy vaan olla tyytyväinen uutteraan puolisoon, ja koittaa muistaa itse edes kerran viikkoon se vessa siivota omalla tyylillä.
ja amme, kerrostalossa kun eletään.
Mies:
Pyyhitään peilit ja lavuaari ja sitten harjataan pönttö.
Minä:
Pyyhitään pölyt kaikkialta. Mikrokuituliinalla saa yleensä peilin, hanan ja lavuaarin puhtaaksi roiskeista, jos tarvitsee niin sitten pesuainetta.
Lattia imuroidaan, wc-pönttö pestään joko wc-duckilla tai klorin:illa (klorin:illa kahden viikon välein joka tapauksessa). Sitten pestään lattia ja seinät (mies ja lapset vetävät vessan aina niin että kansi on auki, vaikka olen asiasta sanonut monta kertaa) ja kahden viikon välein katto. =D
no, meillä on muutenkin eriävät mielipiteet siivoamisesta. Miehen mielestä pölyjä ei tarvitse pyyhkiä joka viikko. Itsehän siivoan kaksi kertaa viikossa, mutta mies on taas sitä mieltä että kerta riittää. Meillä on kaksi pientä lasta, jotka sotkevat uskomattoman paljon. Lisäksi miehen kavereilla on ärsyttävä tapa lompsia kengät jalassa sisään. On meillä koirakin sotkemassa. =)
akkojen hommia. Mulla käy kerran viikossa siivooja, kai se sen vessankin joskus siivoaa. Mä en viitsi.
on sama asia kuin vessaharjan pyöräyttäminen pöntössä, ihan tosissaan väitti nimittäin siivonneensa vessan just. Varmaan myös huuhtelun laskee vessansiivoustoimeksi.
Mun mielestä vessa siivotaan niin, että imuroidaan vessa ja pannaan pönttöön puhdistusaine, pyyhitään peilit ja pölyt pinnoilta, pesuaineliuokseen kastetulla liinalla ja kuivalla liinalla käydään läpi oven kahvat, oven pieliäkin ehkä tarpeen mukaan, kaappien ovet, pyyhekoukut ja seinää siitä ympäriltä, valokatkaisijat, wc-paperirullan teline, allastaso, allashana, allasta harjaillaan tiskiharjalla samoin kuin hanan alareunaa. Bidee-suihkun pää, letku, pidike ja seinää ympäriltä pyyhitään. Wc-pönttö harjataan sisältä, ja pyyhitään liinoilla alkaen ulkopinnoista, mukaanlukien jalka, ja edeten renkaiden sisäpinnoille. Lopuksi pyyhitään vessaharjan varsi ja sitä kuppia myös vessapaperilla. Joskus on tarvetta pyyhkiä myös seiniä pöntön ympäriltä. Mopataan lattia, valmis viidessätoista minuutissa.
Pikasiivous on sellainen, että tungetaan ylimääräiset kamat kaappeihin, pyyhkäistään peilistä pahimmat roiskeet, pyyhitään pikaisesti hana (kiillotetaan kuivalla liinalla) ja allastaso, harjataan vessanpönttö sisältä ja pyyhkäistään se ylätaso ja alin rengas päältä ja alta. jos on jotain muita selkeitä roiskeita tai pölykerroksia vaikka wc-rullatelineessä, niin ne myös pois. Huitaistaan vielä lattialta liinalla pölyt ja roskat pois, kopsautetaan ehkä mattoa ulkona.
on sama asia kuin vessaharjan pyöräyttäminen pöntössä, ihan tosissaan väitti nimittäin siivonneensa vessan just. Varmaan myös huuhtelun laskee vessansiivoustoimeksi. Mun mielestä vessa siivotaan niin, että imuroidaan vessa ja pannaan pönttöön puhdistusaine, pyyhitään peilit ja pölyt pinnoilta, pesuaineliuokseen kastetulla liinalla ja kuivalla liinalla käydään läpi oven kahvat, oven pieliäkin ehkä tarpeen mukaan, kaappien ovet, pyyhekoukut ja seinää siitä ympäriltä, valokatkaisijat, wc-paperirullan teline, allastaso, allashana, allasta harjaillaan tiskiharjalla samoin kuin hanan alareunaa. Bidee-suihkun pää, letku, pidike ja seinää ympäriltä pyyhitään. Wc-pönttö harjataan sisältä, ja pyyhitään liinoilla alkaen ulkopinnoista, mukaanlukien jalka, ja edeten renkaiden sisäpinnoille. Lopuksi pyyhitään vessaharjan varsi ja sitä kuppia myös vessapaperilla. Joskus on tarvetta pyyhkiä myös seiniä pöntön ympäriltä. Mopataan lattia, valmis viidessätoista minuutissa. Pikasiivous on sellainen, että tungetaan ylimääräiset kamat kaappeihin, pyyhkäistään peilistä pahimmat roiskeet, pyyhitään pikaisesti hana (kiillotetaan kuivalla liinalla) ja allastaso, harjataan vessanpönttö sisältä ja pyyhkäistään se ylätaso ja alin rengas päältä ja alta. jos on jotain muita selkeitä roiskeita tai pölykerroksia vaikka wc-rullatelineessä, niin ne myös pois. Huitaistaan vielä lattialta liinalla pölyt ja roskat pois, kopsautetaan ehkä mattoa ulkona.
pesualtaassa. Oikein kivaa....