Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aloin laihduttaa vasta verensokeriarvon noustessa?

Vierailija
13.11.2022 |

Ihan harmittaa miten kohtelin kehoani kuin roskaa välillä jopa kuvitellen, että voin syödä makeaa milloin tahansa. Siitä todennäköisesti ylimääräiset kilotkin tulleet ja nykyään en yhtään tyytyväinen siihen miltä näytän. Paksut reidet ja ylämaha turpea. Mittani naisena ennen laihdutuksen alkua 160cm, 71kg, vyötärönympärys 100cm, lantio 110cm. Nyt 68kg ja alan viimeksi kokeillessani mahduin koon 42 strechfarkuihin, kun aiemmin 44 tai 46 kokoni, joten näyttää hieman paremmalta, mutta en siltikään tyytyväinen. Nykyään en syö karkkia melkein lainkaan ja onneksi alkaa tuottaa tulosta sillä en ikinä halua enää painaa 70 kiloa. Olisi kiva, jos vaaka alkaisi näyttää 60 kiloa ja vielä parempi jos allekin. Unelmani 48 kiloa, joka ihannepainoni, jos joskus toteutuisi.

Ihmettelen vain miksi herääminen asiaan kesti näin kauan, kun olen jo 42 enkä aiemminkaan nuorena syönyt karkkeja paljoa :(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös vaihtanut rasvattomaan maitoon.

Vierailija
2/30 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaset verensokeriarvot sinulla on?

Vierailija
4/30 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda kuitenkin 48 kg:n tavoittelu. Laihduttamisessa tarvitaan malttia ja realiteettia.

Vierailija
5/30 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaset verensokeriarvot sinulla on?

Pitkäaikaisokeri 6,2 elokuun lopussa. Karsin sen jälkeen makeiset lähes kokonaan ja vähenisin pullia. Viikko sitten verikokeissa käydessäni paastosokeri 5,0.

Vierailija
6/30 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda kuitenkin 48 kg:n tavoittelu. Laihduttamisessa tarvitaan malttia ja realiteettia.

En ajatellutkaan nopeasti laihtua. Ja ajattelin, jos nyt ensin 60 kiloon pääsisin. Pudotus tapahtunut kahden kuukauden aikana. Tosin vähän harmissani, että viimeisin kilo kesti pudota 4-5 viikkoa. Tuolla menolla kestäisi ikuisuus. Ehkä johtuu siitä, etten ole syönyt ja nukkunut tarpeeksi säännöllisesti viime aikoina? Eikö yleensä puoli kiloa viikossa ole hyvä tahti?

Vierailija
7/30 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän kyllä että minulla tapana alkaa unelmoida suurempia jonkun jutun aloittaessani, mutta ehkä parempi pysyä enemmän realistisessa tavoitteessa, ettei lopahda innostus.

Vierailija
8/30 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika inhimillistä toimia vasta kun on pakko.

Vierailija
9/30 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku palstalaisista sanoi kertoi, että pääsi eroon jalkaterien kuumenemisongelmasta, kun laihdutti. Toivon todella, että minullekin kävisi niin. Valitettavasti toistaiseksi ei vielä vaikutusta, koska viime yönä heräsin jalkaterien lämpenemiseen, mutta jos suurempi kilomäärä jo auttaisi.

Ap

Vierailija
10/30 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet oikeassa, että malttia, mutta mikä estää tavoittelemasta mahdollisesti myöhemmin mikäli ensin pääsee pienempään tavoitteeseen? Eli askel kerrallaan

Vierailija
11/30 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri muuten ehdotti minulle laihduttamista veriarvojen takia ja hyvä, kun sain aloitettua.

Vierailija
12/30 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika inhimillistä toimia vasta kun on pakko.

Näin juuri. Sitä kuvittelee olevansa kuolematon, kunnes tajuaa ettei olekaan.

Vierailija
13/30 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten sulla on noin iso housukoko. Minä painan yli sata ja housut 46-48.

Vierailija
14/30 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästihän tuo on ollut koholla. Yleensä hiilihydraattien vähentäminen normalisoi verensokert ja samalla hoikentuukin. Kaikkein tärkeintä on välttää vehnätuotteita. 

Vierailija
15/30 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievästihän tuo on ollut koholla. Yleensä hiilihydraattien vähentäminen normalisoi verensokert ja samalla hoikentuukin. Kaikkein tärkeintä on välttää vehnätuotteita. 

Niin on, mutta hyvä, kun tartuin toimeen, koska en muutenkaan pitänyt painostani. Voisi sanoa, että hieman holtittomasti elin aiemmin, koska söin pari kertaa viikossa parikin leivosta päivässä, kun nyt riittää yksi per päivä. Lisäksi suklaata tuli syötyä liikaa, esim. välillä parikin kertaa viikossa 100g:n minttusuklaalevy tai jollakin viikolla yhdeltä istumalta jopa 20 Fazerin sininen-konvehtia. Tavallista oli sekin, että saatoin syödä yhdellä viikolla esim. joululahjaksi saamiani Pandan 10 suklaakonvehtia vain siksi, etteivät ehdi vanhentua. Ei ihme, että tullut lisäkiloja etenkin, kun liikuntaakaan ei tullut harrastettua kuin ehkä kerta, pari viikossa.

Nykyään en syö suklaata enkä karkkia kuin aika harvoin. Viime viikolla kolme karkkia, sitä ennen oli kolme viikkoa taukoa eikä erityisesti edes tee mieli. Onneksi lähestyvä joulukaan ei tee tähän muutosta, koska en ole koskaan syönyt suklaata joulun aikaan, kun muutakin syötävää. Kävelen joka aamu rivakasti töihin, melkein juosten n. puolen tunnin matkan ja takaisin myös kovaa tahtia. Tämä senkin takia, koska edelleen käytän kesähousuja, sillä ei ole tullut hankittua uusia farkkuja rikki menneiden tilalle 😅 Mutta vielä ei ole kylmä tullut, pikemminkin kuuma kovaa liikkuessani.

Vierailija
16/30 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyt tältä palstalta niin tuonkokoisen ihannepaino on 80kg.

Vierailija
17/30 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: siksi, koska olet ns. deadline-ihminen. Minä olen ikäväkseni sellainen myös.

Vierailija
18/30 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus: siksi, koska olet ns. deadline-ihminen. Minä olen ikäväkseni sellainen myös.

Niin ja tavallaan jonkun sanottava, että ryhtyisin toimeen. Tässä tilanteessa se oli lääkäri, joka sanoi, että ei haittaa, jos vähän laihtuisin.

Vierailija
19/30 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri on tärkein vältettävä.

Vierailija
20/30 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin outoa, että joku sanoi, etteivät sokerittomat tuotteet sen terveellisempiä kuin sokerilliset että mieluummin parempi sokerillinen. Itse silti valitsen sokerittoman, jos tähän mahdollisuus. En usko, että sokeri koskaan on paremmaksi jo kaloreiden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän