Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon alempia asunnon ostotarjouksia olette tehneet?

Vierailija
30.01.2012 |

Meillä kiikarissa asunto, jonka pyynti 360 000. Kehtaisko tarjota 300 000? Asunto ollut myynnissä aika kauan, on suht hyväkuntoinen ja hyvällä alueella.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttotappiokunnissa voi tarjota 50 % pyyntihinnasta ja kauppoja syntyy. Toki muutama jäärä pitää taloaan vuosikausia myymättä ja tyhjillään kun pitäisi saada se sama hinta tai enemmän kun itse maksoivat. Jos alueen väkiluku laskee, niin laskee myös asuntojen arvo. Suurimmassa osassa Suomea tämä on todellisuutta ja asunnon myyjät alkavat vasta heräillä tähän tilanteeseen. 

Varmaan näin, mutta miksi ostaisin tuollaisen talon, jonka arvo laskee päivä päivältä? Ei se minun käsissäni yhtäkkiä kullaksi muutu.

Vierailija
82/106 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttotappiokunnissa voi tarjota 50 % pyyntihinnasta ja kauppoja syntyy. Toki muutama jäärä pitää taloaan vuosikausia myymättä ja tyhjillään kun pitäisi saada se sama hinta tai enemmän kun itse maksoivat. Jos alueen väkiluku laskee, niin laskee myös asuntojen arvo. Suurimmassa osassa Suomea tämä on todellisuutta ja asunnon myyjät alkavat vasta heräillä tähän tilanteeseen. 

Varmaan näin, mutta miksi ostaisin tuollaisen talon, jonka arvo laskee päivä päivältä? Ei se minun käsissäni yhtäkkiä kullaksi muutu.

Miksi asuntojen arvon pitäisi jatkuvasti nousta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille talo on heidän suurin sijoituksensa. Harva sijoittaa sellaisiin osakkeisiin, jotka menevät takuuvarmasti reilusti miinukselle. Miksi he kuitenkin ostavat sellaisia taloja? Ehkä joillain on vaan liikaa rahaa, eikä niin väliä mihin sen pistää, mutta valtaosalla lienee toisin. Kun talo on elämän suurin sijoitus, ja lasten perintö on siinä kiinni, kyllä minä ainakin sen valintaan panostan, enkä tleten tahtoen osta sellaista, joista ei lapsille jää kuin murhetta ja päänvaivaa aikanaan.

Vierailija
84/106 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille talo on heidän suurin sijoituksensa. Harva sijoittaa sellaisiin osakkeisiin, jotka menevät takuuvarmasti reilusti miinukselle. Miksi he kuitenkin ostavat sellaisia taloja? Ehkä joillain on vaan liikaa rahaa, eikä niin väliä mihin sen pistää, mutta valtaosalla lienee toisin. Kun talo on elämän suurin sijoitus, ja lasten perintö on siinä kiinni, kyllä minä ainakin sen valintaan panostan, enkä tleten tahtoen osta sellaista, joista ei lapsille jää kuin murhetta ja päänvaivaa aikanaan.

Talo ei ole sijoitus, vaan kuluerä. Sijoitusasunto on sijoitus.

Vierailija
85/106 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, asunnon myyjänä lähinnä hymähtäisin tuollaiselle tarjoukselle, ehkä vähän loukkantuisinkin, ja ajattelisin, että noille en ainakaan myy. Kannattaa muistaa, että näin alhaisilla koroilla asunnon myyjällä on usein vaihtoehtona odottaminen. Ja joillain on jopa täysin velaton asunto.

Vierailija
86/106 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että on mukavaa kun omistamani omaisuuden arvo nousee, ja se tuntuu turvalliselta eläkepäiviä ajatellen. Pankkikin tykkää.

Vierailija
87/106 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on käyttöesine, se kuluu käytössä ja ajan kanssa. On hullua ajatella, että käytetty tavara olisi kalliimpi kuin uusi.

Sijainti voi olla syy, miksi hinta voi nousta, eli tontin arvo nousee, koska on kasvukunnassa.

On kumminkin hullua ajatella, ettei ostaisi asuntoa, jos sen arvo ei nouse. Asuminen maksaa aina jotain. Kerrostaloasuja maksaa jatkuvasti vastiketta. Jos omakotiasuja laskee arvon aleneman asumilleen vuosille, ei siitä edes muuttotappiopaikkakunnalla juuri satasta suurempaa vastiketta kuukaudelle tule. Mieluummin maksan vähän enemmän paikasta, jossa asuminen on mieluista, kuin "sijoitan" paikkaan, jossa en viihdy enkä halua asua.

Olen myös ajatellut, että lapselleni isompi perintö on lapsuus turvallisessa ja viihtyisässä yhteisössä, koulumatka jonka voi tehdä reippaasti itse liikkuen, riittävän väljä ja viihtyisä koti, jossa voi harrastaa, olla omaa rauhaa, ja kutsua ystäviä. Jos tämän hinta on muutama kymppitonni siinä vaiheessa, kun hän saa perinnön minulta, mielestäni on sen arvoista.

Olen ajatellut, että turvallisuus ja hyvinvointi lapsuudessa on hänelle pääomaa, jonka voimin hän tekee itse itselleen hyvinvointia ja vaurautta. Minulta tuleva perintö on sitten kirsikka kakun päällä. Pyrin myös siirtämään sitä hänen asuntoon jo ennakkoon.

Vierailija
88/106 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa kokeilla. Tuttavaperhe alkoi myydä taloaan hintaan 440t. Tuosta on nyt yli vuosi, voi olla jo kaksikin. Jossain vaiheessa hintaa tiputettiin 380t, sitten 340t... Nyt tönö on tarjouskaupassa alkaen 270t. Eli 170 tonnia lähti pois jotta hujahti vaan. Mielenkiinnolla odotan, miten talon käy.

Itse mietin parhaillaan, kuinka paljon kehtaa tingata, kun hintapyyntö on 114 000e. Vastaavanlaiset, hyväkuntoiset talot samalla alueella ovat yli 200t.

Vierailija
89/106 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaako talosta jossa ei ole tehty remontteja tarjota alle tai noin puolta hinta pyynnöstä? Tällä pyynti hinnalla saisi meinaan pitkälle remontoidun samoihin aikoihin rakennetun talon naapuri kylästä

Vierailija
90/106 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaako talosta jossa ei ole tehty remontteja tarjota alle tai noin puolta hinta pyynnöstä? Tällä pyynti hinnalla saisi meinaan pitkälle remontoidun samoihin aikoihin rakennetun talon naapuri kylästä

Kehtaa. Mekin tarjottiin muutama vuosi sitten -73 rakennetusta talosta kutakuinkin samanlaisilla meriiteillä vähän alta puolet. Saatiin se.

Eikä siinä häviä mitään kun kokeilee,pahinta mitä voi käydä on se että ei myyjä ei hyväksy tarjousta ja joudut tekemään korkeamman tarjouksen

Vierailija
91/106 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okt, lähtöhinta 215000, lopulta saatiin 168000. Myyjä näytti hapanta naamaa kun allekirjoitettiin paperit, mitä väliä. Saatiin kyllä halvalla.

Vierailija
92/106 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan täysin kuinka haluttu kyseinen kohde on. Olen maksanut kahdesta osakehuoneistosta eurolleen sen mitä pyynti oli ja joku muu jäi nuolemaan näppejään kun periaatteesta tinki. Halusin ehdottomasti juuri ne asunnot ja mielestäni hinnoittelu oli realistinen. Toisen kohdalla tarjouskilpailun hävinnyt yritti jälkikäteen korottaa tarjoustaan että saisi asunnon kun oli tosiaan tinkinyt koska "niin pitää tehdä". 

Nykyisestä asunnosta tinkasin 389 000 --> 380 000 kun tiesin että myyjällä on kiire saada asunto kaupaksi ja välittäjä kertoi ettei toinen asunnosta kiinnostunut pariskunta ole saanut riittävän isoa lainaa pankistaan. 

Vierailija
93/106 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaa. Mekin tarjottiin muutama vuosi sitten -73 rakennetusta talosta kutakuinkin samanlaisilla meriiteillä vähän alta puolet. Saatiin se.

Eikä siinä häviä mitään kun kokeilee,pahinta mitä voi käydä on se että ei myyjä ei hyväksy tarjousta ja joudut tekemään korkeamman tarjouksen

Pahimmillaanhan joku muu saa sen välistä korkeammalla tarjouksella. Kannattaa miettiä tarkkaan, kuinka kovasti haluaa kyseisen kohteen. 

Vierailija
94/106 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiinpä kerran yhdelle rasittavalle ex-naapurille jekku. Myi asuntoaan pyynti 340 000€ ei hirveästi ollut kysyntää ja tuttava tarjosi 260 000 € ja pienen juupaseipästelyn jälkeen naapuri oli valmis myymään 300 000€ niin tämä tuttava ilmoitti että hän vetää tarjouksensa takaisin koska hänen tietoonsa on tullut että asunnon naapurit ivat häiriköitä jne. Naapuri tietenki kiisti kaiken, mutta tuttava lähetti naapurille ruutukaappauksina kaikki sen meistä avautumiset taloyhtiön FB-ryhmässä.

Vierailija
95/106 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tilanne taitaa ainakin osassa maata olla se että jos haluaa asunnon joltain tietyltä alueelta ei kannata kovin tinkiä.

Omalla aleella harvoin tarjolla. Nyt myynnissä oli yksi, ekassa näytössä 15 katsojaa ja kolme tarjousta. Talosta maksettiin lopulta yli pyyntihinnan. Myyjän markkinat taitaa olla täälläpäin.

Vierailija
96/106 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarjoaisitte tästä: järvenpäässä rivitalokaksio. Alueella viimeksi myyty samankokoinen 151000 eurolla, myyntihinta 163000, asuntoon tehty juuri isoja remontteja, joista tulee kuluja n. 45000.

Vierailija
97/106 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen tarjoushan vasta avaa pelin. Miettikää mikä on korkein hinta minkä haluatte maksaa. Siitä ei kannata aloittaa, vaan jostain alemmasta summasta. Myyjä laittaa todnäk vastatarjouksen ja sitten te tarjoatte uudelleen vielä vähän vähemmän tai tartutte myyjän tarjoukseen. Koskaan ei tiedä mikä myyjän tilanne on - saattaa hyvinkin haluta päästä kauppoihin kun eka vähänkään sinne päin tarjous tulee. Tarjotkaa vaan se 60 tonnia vähemmän.

Ensimmäinen tarjoushan vasta avaa pelin. Miettikää mikä on korkein hinta minkä haluatte maksaa. Siitä ei kannata aloittaa, vaan jostain alemmasta summasta. Myyjä laittaa todnäk vastatarjouksen ja sitten te tarjoatte uudelleen vielä vähän vähemmän tai tartutte myyjän tarjoukseen. Koskaan ei tiedä mikä myyjän tilanne on - saattaa hyvinkin haluta päästä kauppoihin kun eka vähänkään sinne päin tarjous tulee. Tarjotkaa vaan se 60 tonnia vähemmän.

en edes tekisi vastatarjousta. Toi nimittäin on jo loukkaavaa. Sanoisin, että palaa asiaan sitten kun olet oikeasti ostamassa.

Me tehtiin tällainen tarjous, 420000 pyysivät ja siinä on kyllä ilmaa. Tarjottiin 360 000 ja oltaisiin oltu valmiita tulemaan 385 000 asti vastaan. Mutta he eivät tehneet vastatarjousta, ajattelivat varmaan juuri noin, että ei olla "oikeasti ostamassa". No, lopputulos: ostimme naapurista huomattavasti parempikuntoisen ja paremmalla sijainnilla olevan asunnon hintaan 410 000 ja tämä josta tarjottiin, on edelleen myymättä. Ihmettelevät huonoa myyntiaikaa, vaikka oikeasti heillä on vaan liian suuri pyyntihinta asunnon kuntoon nähden eikä kykyä keskustella hinnasta.

Vierailija
98/106 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo on käyttöesine, se kuluu käytössä ja ajan kanssa. On hullua ajatella, että käytetty tavara olisi kalliimpi kuin uusi.

Sijainti voi olla syy, miksi hinta voi nousta, eli tontin arvo nousee, koska on kasvukunnassa.

On kumminkin hullua ajatella, ettei ostaisi asuntoa, jos sen arvo ei nouse. Asuminen maksaa aina jotain. Kerrostaloasuja maksaa jatkuvasti vastiketta. Jos omakotiasuja laskee arvon aleneman asumilleen vuosille, ei siitä edes muuttotappiopaikkakunnalla juuri satasta suurempaa vastiketta kuukaudelle tule. Mieluummin maksan vähän enemmän paikasta, jossa asuminen on mieluista, kuin "sijoitan" paikkaan, jossa en viihdy enkä halua asua.

Olen myös ajatellut, että lapselleni isompi perintö on lapsuus turvallisessa ja viihtyisässä yhteisössä, koulumatka jonka voi tehdä reippaasti itse liikkuen, riittävän väljä ja viihtyisä koti, jossa voi harrastaa, olla omaa rauhaa, ja kutsua ystäviä. Jos tämän hinta on muutama kymppitonni siinä vaiheessa, kun hän saa perinnön minulta, mielestäni on sen arvoista.

Olen ajatellut, että turvallisuus ja hyvinvointi lapsuudessa on hänelle pääomaa, jonka voimin hän tekee itse itselleen hyvinvointia ja vaurautta. Minulta tuleva perintö on sitten kirsikka kakun päällä. Pyrin myös siirtämään sitä hänen asuntoon jo ennakkoon.

"On hullua ajatella, että käytetty tavara olisi kalliimpi kuin uusi." Tämä ei päde asuntokauppoihin mitenkään. Asuntokaupoissa ei ainakaan Helsingissä ole kyse yksin siitä asunnosta vaan sen sijainnista. Varsin moni helsinkiläinen ja laajemminkin pääkaupunkiseutulainen asunto todellakin on nostanut arvoaan huomasti. Me tehtiin juuri 65 000 voitot myymällä asunto, jossa ollaan asuttu 8 vuotta.

Vierailija
99/106 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu yleisestä hintatasosta, mutta -15% on aika hyvä lähtötarjous. Sitten odotellaan vastatarjousta.

Vierailija
100/106 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sähkölämmitys tarjoa puolet tuosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi