Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapselle sanoa: Lyö takaisin.

Vierailija
08.06.2008 |

Oma tyttöni on melko arka 2v ja eilen TAAS leikkikentällä joku +/-2v tyttö tuli tönimään tyttöni pois laitteesta ja kiipesi itse tilalle. Tyttö itki vähän mutta sain houkuteltua toiseen puuhaan. Nostaisi edes metelin silloin KUN tapahtuu, eikä itkisi harmin kyyneleitä sitten vasta jälkeenpäin. Ei ole ensimmäinen kerta ja tuskin viimeinen kun hän on altavastaajana..

Millä aran lapsen saa pitämään puoliaan? En tahdo että hän jää aina jalkoihin tässä kovassa maailmassa. Niin monesti on tehnyt mieli sanoa, että potkase takasin! Hän on ollut jo kevään päivähoidossa. Ajattelin että "siperia" opettaisi, mutta ihan samanlainen niin lelujensa kuin tekemistensä "luovuttaja" on kuin kotihoidossakin.

Ja olenko sitten curling-äiti jos ryntään pitämään lapseni puolia esim. yllämainitussa leikkipuistotilanteessa? Vai pitääkö hänen antaa selviytyä itse näistä "elämän pettymyksistä"?

Ja miks helvetissä ette vahdi taaperoitanne leikkarilla?! Tämä kyseinen tyttökin terrorisoi surutta muidenkin lapsien leikkejä, äitinsä löhösi maha pystyssä penkillä eikä eväänsä liikauttanut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi äiti oikein leuhkii, kuinka itse veti turpiin lapsena! Ja tämän tädin omat lapset hakkaavat ja haukkuvat surutta muita lapsia! Olen vierestä seurannut, kuinka hänen lapsensa haukkuu ja käy käsiksi toiseen tyttöön jatkuvasti ja tämän äiti on alkanut sanoa tytölleen, että tönäise takaisin..Kiusaajan äiti ei puutu ollenkaan, paitsi tietysti jos hänen kullanmuruilleen joku lapsi sattuu sanomaan jotain. Tylsä juttu, että suuressa lapsiporukassa KAIKKI lapset tulevat juttuun, mutta just nämä lapset, joiden äitikin on muita kiusannut, terrorisoivat muita lapsia. Toivottavasti jäävät sitten itse yksin. On niin tiivis porukka ihan pienestä asti tuntenut toisensa, kun nämä kiusaajat taas tulleet muualta..Aika jännä, että äiti itse kannustaa kiusaamaan ka vielä kehtaa leuhkia sillä!

Vierailija
2/4 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ymmärrä, että joskus saa lyödä joskus taas ei. Haluatko lapsesta lyövän ja potkivan puistokaverin?

Itse menisin (ja olen mennytkin) sanomaan sille penkillä lösöttävälle äidille, että katsoo lapsensa perään ettei satuta muita lapsia. Olen lisännyt, että jos ei itse viitsi, saanko minä opastaa ja komentaa. Yleensä äiti on nostanut takapuolensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannusta ehdottomasti pitämään puoliaan, että pärjää niille riiviöille, joiden vanhemmat kannustavat kiusaamaan..näitä näköjään on.

Vierailija
4/4 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tämäpä siihen sanoikin heti että -mä en lyö ketään ja se on pitänyt paikkansa. Varmistaa jo valmiiksi että on varmasti turvallista lähestyä toista eikä joudu "tappelemaan". Lähtee sitten pois paikalta ja leikkii vain riittävän turvallisiksi todettujen kavereiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän