Haaviston valeprofessuuri ja "kivasti" laadittu CV.
Jos paketissa onkin puolikarkeiden sijaan karkeita, niin kyllähän siinä riittää mylläreillä selitettävää.
Tässä tapauksessa Haaviston vihreällä tukiryhmällä.
Seuraamme mielenkiinnolla,
lehtori
Kommentit (101)
Mutta tosiaan, mistähän nää jauhavat parin viikon päästä, kun ei tätä samaa sontaa voi enää jauhaa netissä 24/7. Melkein ahdistun heitin puolesta. ;)
Kuntien päättävät elimet on täytettävä tolloilla, kokemattomilla ja tietämättömillä ihmisillä. Siinä on hirvee työsarka, on syytä aloittaa ajoissa.
VÄhän lähdekritiikkiä. Mä en aio edes avata tuon näköisiä blogeja.
siis ettet pysty kumoamaan siellä esitettyjä väitteitä.
Aika säälittävää kun koko jutun pointti on nimenomaan blogissa esitetty kritiikki ja sitten yksi "ei edes aio avata" TUON NÄKÖISTÄ blogia.
Ei vittu, oikeesti nyt!
siis ettet pysty kumoamaan siellä esitettyjä väitteitä.
Aika säälittävää kun koko jutun pointti on nimenomaan blogissa esitetty kritiikki ja sitten yksi "ei edes aio avata" TUON NÄKÖISTÄ blogia.
Ei vittu, oikeesti nyt!
Tiivistä juttua tähän ja etsi uskottavammat lähteet alle. Sitten voin harkita keskustelua, jos siis jotain keskusteltavaa on.
se on täysin turhaa. Sillä aikaa kun näkee aivan jumalattomasti vaivaa ottaakseen selvää ja oikoakseen yhden sivun tuubaa, tollaset patriootit suoltaa taas kymmenen sivua uutta tuubaa, jossa ainoaankaan sanaan ei voi luottaa ja jossa jokaikinen asia tulkitaan pahimmalla mahdollisella tavalla, koska
a) ollaan just niin tyhmiä
b) ei ole minkäänlaisia pohjatietoja asiasta
c) ei ole minkäänlaista kokemusta asiasta.
En jaksa enää. Olkoot. Suomi saa sit aikanaan just sellaisen maan kuin "kansa" ansaitsee.
Mutta tosiaan, mistähän nää jauhavat parin viikon päästä, kun ei tätä samaa sontaa voi enää jauhaa netissä 24/7. Melkein ahdistun heitin puolesta. ;)
Kuntien päättävät elimet on täytettävä tolloilla, kokemattomilla ja tietämättömillä ihmisillä. Siinä on hirvee työsarka, on syytä aloittaa ajoissa.
voin kuvitella tämän palstan aktiivipoliitikkoja keskustelemaan kunnallisasioista valtuustossa. Voi sitä älämölön, jankkauksen ja trollailun määrää.
Hmmm. Pitäisköhän hakea kunnallispolitiikkaan? Kuvittele: kokouksesta toiseen jankattaisiin niitä samoja kysymyksiä. Uudestaan ja uudestaan ja uudestaan...
Nyt meni yöunet.
Hmmm. Pitäisköhän hakea kunnallispolitiikkaan? Kuvittele: kokouksesta toiseen jankattaisiin niitä samoja kysymyksiä. Uudestaan ja uudestaan ja uudestaan...
Sinne hommattaisiin joku asiantuntija selittämään asiat ja seuraavassa kokouksessa niitten kovalevy olisi taas pyyhitty täysin tyhjäksi ja kirkkain silmin alettaisiin sama jankkaaminen uudestaan ja uudestaan...
Sinne hommattaisiin joku asiantuntija selittämään asiat ja seuraavassa kokouksessa niitten kovalevy olisi taas pyyhitty täysin tyhjäksi ja kirkkain silmin alettaisiin sama jankkaaminen uudestaan ja uudestaan...
Tuohan voi olla oire jostain alkavasta sairaudesta. Kaikenlaiset muistisairaudet on tosi ikäviä. :( Ja kun se muistivaiva vielä ilmeisesti estää kaikenlaisen hakutoiminnon käyttämisen, niin ei löydä edes niitä 345 aikaisempaa ketjua, joissa aihetta on jo puhki jankattu.
ymmärtämään tämän asian vaikka meillä sanan professuuri käyttö on paljon tiukempaa. Ja silloin kun ne fiksut ihmiset niitä nimityksiä lukee, ne ei yritä edes leikkiä tyhmää! Joten ei ole MITENKÄÄN mahdollista, että joku kuvittelisi että visiting professor tai edes professor tulisi jotenkin väärin ymmärretyksi. Koska jos oikeasti olisit yliopistolla töissä, niin ymmärtäisit ettei niitä professuureja nyt tuosta vaan synny niinkuin että menenpä opiskelemaan tästä ja valmistun professoriksi! Siinä on saanut tehdä uraa yliopistolla sitä ennen oikein olan takaa. Voi vittu taas tätä touhua, sanon minä. Voisitko huomenna valita jonkun uskottavamman ammatin. Vaikka Siwan kassan.
Professor-nimityksen käyttö on paljon tiukempaa kuin valtaosassa maissa. Siellä professor tarkoittaa ihmistä, jolla on oppituoli jossain yliopistossa ja/tai osasto hanskattavanaan.
Benjamin Meaker Visiting Professor on tuotenimi Bristolin yliopiston tarjoamalle lyhytaikaiselle, muutaman kuukauden tutkijan tai luennoitsijan pestille, jota haetaan itse ja johon voi yliopistolta saada korvauksen ja ylöspidon tuoksi ajaksi. Ja yliopiston toive on, että kun tällaiseen jaksoon työhistoriassa viitataan, käytetään tuota nimeä.
Sinutkin kyllä tunnistaa, vajakkien haukkuja vittu vittu vittu. Kyökkipsykologi sanoisi, että selvä narsistihan se siinä ja lisäksi joku paha trauma kun niin saatanasti suututtaa muiden tyhmyys... ettei vaan nettiälykkyystesti jäänyt 119:ään? :D
Tuolla haukkumisella ette varmastikaan saavuta mitään. Mitäpä jos keskittyisitte vaikka mieluummin kehumaan omaa ehdokastanne?
Itse olen samaa mieltä Anssi Kelan kanssa:
enkisesti pahoinvoiva Suomi tarvitsee eteensä uudenlaisen johtajan. Rauhantekijän, joka pystyy rakentamaan siltoja kuilujen ylitse ja luomaan innostavaa keskustelua vihan, pelon ja katkeruuden lietsonnan paikalle. Haluan maallamme olevan inhimillisyyden ja toivon kasvot. Siksi äänestän Pekka Haavistoa.”
LÄHDE: Anssi Kela
<a href="http://siksipekka.fi" alt="http://siksipekka.fi">http://siksipekka.fi</a>
...kun katsoo pelkästään jo näitä vittu vittu vittu-kommentteja täällä palstalla, niin siinä sitä sillanrakentamista parhaimmillaan.
Tavallisesti cv:ssä mainitaan koulutus.
LOL
Mäkisen blogit ovat kyllä poliittisia, mutta eipä niistä juuri asiavirheitä ole löytynyt. Aikamoista tulitusta Haaviston taustasta löytyy kolmesta viimeisestä kirjoituksesta. Ja hyviä kysymyksiä!
http://patriootti.blogspot.com/
Mäkisen blogit ovat kyllä poliittisia, mutta eipä niistä juuri asiavirheitä ole löytynyt. Aikamoista tulitusta Haaviston taustasta löytyy kolmesta viimeisestä kirjoituksesta. Ja hyviä kysymyksiä!
<a href="http://patriootti.blogspot.com/" alt="http://patriootti.blogspot.com/">http://patriootti.blogspot.com/</a>
sitä tiivistelmää + oikeita lähteitä?
Ei si, antaa olla. ;)
miten voinkin olla näin tyhmä! Aikoinaan ulkomailla opiskellessani (tein lisuria) minua pyydettiin pitämään muutama luento juurikin "visiting p" nimikkeellä. Kaikki nämä vuodet olen maininnut sen toisin cv:ssäni (siten kun se tiedemaailman mukaan kuuluu merkata), onneksi nyt Pekan asianmukaisen cv:n myötä voin lisätä omaanikin tuon "visiting p" :)
Ymmärrän toki, että presidentiksi pyrkivän ylioppilaan on pakkokin hieman kaunistella cv:tään, mutta luulisi taustajoukoilla olevan sen verran selkärankaa, että myöntävät asian reilusti siinä vaiheessa kun asia tulee julki - tuollainen "seliseli ootte tyhmiä kun ette tajua" selittely ei ainakaan nosta haaviston ja hänen taustajoukkojensa pisteitä.
Olin aikoinaan Saksassa yliopistossa "vierailevana tutkijana" ja minut suomalaisena väitöskirjan tekijänä rinnastettiin saksalaiseen järjestelmään, jonka mukaan "visiting professor" -tittelin haltijan tulee olla tohtorintutkinnon suorittanut.
MUTTA, varsinkin eteläisen Euroopan maissa asia on toisin. Oli aika huvittavaa kun portugalilainen kollegani, joka ei ollut edes maisterintutkinnosta valmistunut, meni maansa systeemin mukaan nimikkeellä "dottore" (kuten myös Espanjassa ja Italiassa on tapana kutsua kaikkia lukion jälkeisen koulutuksen suorittaneita tai sen suorittavia eli myös ei-valmistuneita) ja minä taas "visiting researcher" nimikkeellä, vaikka tein jo PhD - tutkintoa:). Itseasiassa latinomaissa poliisejakin kutsutaan "dottore/dottoressa" -nimikkeellä.
Mutta toisaalta, luennoidessani yliopistoissa ulkomailla - varsinkin Välimeren maissa - minua on myös tituleerattu "professoriksi". Olen huomauttanut, että en ole professorin arvonimen haltija, mutta se ei ole asiaa muuttanut, koska eri maissa asiaa katsotaan hieman eri lailla.
<a href="http://patriootti.blogspot.com/" alt="http://patriootti.blogspot.com/">http://patriootti.blogspot.com/</a>
Tuo "patriootti" on aivan täydellisesti tunnettujen persujen hallussa.
Herra Haaviston joukoissa turhamaisuus näyttää tiivistyvän näitten pintaliitäjien myötä. Uskokoon ken tahtoo sepisepi valeprofessori arvoihin ja poliitisin perustein annettuihin hyväveli hommiin, ylioppilas paperit löytyy ja mies on minulle pelkkä ylioppilas.
Ihan vaan tiedoksi, että harvapa antaa paskankaan arvoa jonkun Anssi Kelan (lienee sama epäonnistuja muusikko yhtyesstä Pekka ja susi?)Haavisto hypetykselle. Haavisto on vihreä ja vihreät yrittää kusettaa aina normikansaa.
miten voinkin olla näin tyhmä! Aikoinaan ulkomailla opiskellessani (tein lisuria) minua pyydettiin pitämään muutama luento juurikin "visiting p" nimikkeellä. Kaikki nämä vuodet olen maininnut sen toisin cv:ssäni (siten kun se tiedemaailman mukaan kuuluu merkata), onneksi nyt Pekan asianmukaisen cv:n myötä voin lisätä omaanikin tuon "visiting p" :)
Ymmärrän toki, että presidentiksi pyrkivän ylioppilaan on pakkokin hieman kaunistella cv:tään, mutta luulisi taustajoukoilla olevan sen verran selkärankaa, että myöntävät asian reilusti siinä vaiheessa kun asia tulee julki - tuollainen "seliseli ootte tyhmiä kun ette tajua" selittely ei ainakaan nosta haaviston ja hänen taustajoukkojensa pisteitä.
Olin aikoinaan Saksassa yliopistossa "vierailevana tutkijana" ja minut suomalaisena väitöskirjan tekijänä rinnastettiin saksalaiseen järjestelmään, jonka mukaan "visiting professor" -tittelin haltijan tulee olla tohtorintutkinnon suorittanut.
MUTTA, varsinkin eteläisen Euroopan maissa asia on toisin. Oli aika huvittavaa kun portugalilainen kollegani, joka ei ollut edes maisterintutkinnosta valmistunut, meni maansa systeemin mukaan nimikkeellä "dottore" (kuten myös Espanjassa ja Italiassa on tapana kutsua kaikkia lukion jälkeisen koulutuksen suorittaneita tai sen suorittavia eli myös ei-valmistuneita) ja minä taas "visiting researcher" nimikkeellä, vaikka tein jo PhD - tutkintoa:). Itseasiassa latinomaissa poliisejakin kutsutaan "dottore/dottoressa" -nimikkeellä.
Mutta toisaalta, luennoidessani yliopistoissa ulkomailla - varsinkin Välimeren maissa - minua on myös tituleerattu "professoriksi". Olen huomauttanut, että en ole professorin arvonimen haltija, mutta se ei ole asiaa muuttanut, koska eri maissa asiaa katsotaan hieman eri lailla.
...Iso-Britannia ei tässä suhteessa ole Välimeren maa, vaan siellä on varsin tiukan konservatiivinen käsitys professori-termin käytöstä. BMVP-tuotenimi poikkeaa tietenkin tästä, ja sen kyseessä ollen pitäisi käyttää koko Benjamin-rimpsua, ei pelkkää Visiting Professoria.
että vastaavaa nimekettä ja käytäntöä käytetään myös suomalaisissa yliopistoissa. Meilläkin laitoksella toimi 6kk "visiting professorina" tutkija jonka tutkino oli vain bachelor-tasoinen mutta jolla oli juuri tietystä alueesta erityistuntemusta. Siellä tämä kandi luennoi meille maistereille ja tohtoreille, koska "visiting professorilta" (joka muuten käännettiin suomeksi juurikin vieraileva luennoitsija myös silloin kun sitä hoiti joku tohtori) EI vaadita samoja virkavaatimuksia kuin vakivirkaa hakevalta, vaan nämä visiting -positiot ovat pääosin kutsuvirkoja.
Ja jos AP et tiedä ulkomaisten yliopistojen käyttävän professor-nimikettä eri tavalla kuin Suomessa, niin et todellakaan tiedä yhtään mitään kansainvälisistä kuvioista yliopistoelämässä.
Ja tämä ei ollut kannanotto kenenkään puolesta tai vastaan, ärsää vaan kun taas asiantuntemattomat paasaa.
että jo otsikko paljasta tietämättömyyden: professuuri on aivan eri asia kuin "visiting professor"-status.
että Haavisto ei kerta kaikkiaan ole niitten ihmisten ehdokas, jotka ei selittämisenkään jälkeen pysty ymmärtämään että kahden kuukaden pestiä ei kukaan oikeasti kuvittele professuuriksi siinä kontekstissa (ja sille kohderyhmälle) kuin sitä on käytetty. Maalaisjärkeähän kukaan näistä ei viisi käyttää ennen tutkintapyyntöjensä rustailuja.