Perjantaivalitusta päivähoidosta:
hai eskarini ja siellä olivat 3 viimeistä katsomassa dvd:tä ! Hoitaja oli putsaillut paikat kuntoon yms. sillä aikaa, tietenkin että pääsisi itse nopsaan pois.
Jotenkin kyllä ärsytti, tämä ei ollut eka kerta dvd:n katsomista hoidosta hakiessa. Varmasti tietävät, että usein perheiden viikonloppuun kuluu TV:n dvd:n katselu. Olisi nyt ohjannut johonkin leikkiin edes! Tuonikäiset kyllä raivaavat jo legot yms. niin ei sitä siivottavaakaan olisi tullut!
Kommentit (25)
etenkin jos ohjelma on laadukas ja pedagogisesti perusteltu. Mitä siellä katsottiin?
Itseäni ihmetyttää, miten iltapäiväkerhossa katsotaan niin luokattomia elokuvia perjantaisin. Kun olisi varaa valita hienojakin elokuvia. Mutta henkilökunnalla ei ole käsitystä laadukkuudesta niin sille ei voi mitään kait sitten?
Päiväkodissa sentään on LTO, jolla on pedagogistakin koulutusta.
Jos televisio on vain ajankuluksi varattua toimintaa, en kyllä näe sillä arvoa päiväkotikäytössä - ulkoilu olisi ollut tosiaan paljon parempi vaihtoehto, nyt kun on luntakin!
Ja viettäisit sitä aikaa lapsen kanssa ite, etkä laittais kotona katsomaan telkkaria. Päiväkodin tädit viettää isomman osan viikosta lapsen kanssa kuin sinä, joten anna heille se mahdollisuus joskus katsoa telkkaria. Pidä sinä se töllötin todellakin kotona kiinni ja menkään pulkkamäkeen ja luistelemaan.
miksi päiväkodissa ei ulkoilla iltapäivisin normaalsissa talvisäässä (ellei sitten tosiaan joku lapsista ole sairaana, vanhempi pääse hakemaan ja kaikkien oltava sisällä, kun on vain yksin hoitaja paikalla)
Mutta kyllä viimeksi tänään eskarit pyysivät meillä, että "ollaanko sisällä ja vain leikitään". No ei oltu.
mun mielestä tv:tä ei katsota päivähoidossa ! Aika yllättävää, miten moni sen sallii ?
Lapseni hain jo klo 15, mikä on tuntia aikaisemmin verrattuna normaaliin klo 16 hakuaikaan.En ymmärrä, miksi minun tai muiden työssäkäyvien täytyisi ottaa palkatonta lyhentääksemme päiväkodin henkilökunnan työssäoloaikaa iltapäivästä ? Mielestäni meillä on varsin lyhyet hoitopäivät: aamulla mies vie 9 ja minä pääsen hakemaan klo 16.
Toiseksi, me ulkoillaan iltaisin klo 17 päivällisen jälkeen, naapuriperheistä on yleensä paikalla 1-3. Harrastuksista ja työvuoroista riippuen jompikumpi tai molemmat vanhemmat ovat ulkoilemassa.
Ja kyllä, meillä katsotaan viikonloppuisin televisiota! Lasten aamuohjelmia hitaina sunnuntaiaamuina ja hauskat kotivideot yhdessä perjantai-iltaisin.
Ap
kun lapsi on iltapäivän relannut ja katsonut sisällä dvd:tä hän jaksaa hyvin puuhata ja rakentaa lumilinnaa äidin kanssa ehkä parikin tuntia. Ihanaa yhteistä aikaa teille!
Sen jälkeen leikitte yhdessä ja ehkä askartelette, kun vihdoin saat viettää aikaa oman lapsen kanssa eikö niin?
Miksi murehdit siitä, mitä päiväkodissa tehdään - sinähän voit tehdä itse lapsesi kanssa vaikka mitä!
Pääasia, että on pidetty ehjänä ja terveenä päivän ajan. Sen jälkeen alkaa teidän yhteinen puuha-aika.
Vai miten teillä?