Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantaivalitusta päivähoidosta:

Vierailija
20.01.2012 |

hai eskarini ja siellä olivat 3 viimeistä katsomassa dvd:tä ! Hoitaja oli putsaillut paikat kuntoon yms. sillä aikaa, tietenkin että pääsisi itse nopsaan pois.

Jotenkin kyllä ärsytti, tämä ei ollut eka kerta dvd:n katsomista hoidosta hakiessa. Varmasti tietävät, että usein perheiden viikonloppuun kuluu TV:n dvd:n katselu. Olisi nyt ohjannut johonkin leikkiin edes! Tuonikäiset kyllä raivaavat jo legot yms. niin ei sitä siivottavaakaan olisi tullut!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni hävettää aina, jos annetaan lasten katsoa esim. paukkupakkasilla elokuvia.

Toivottavasti kerroit hoitajalle, että et pidä tuosta toimintatavasta.

Vierailija
2/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että teeveen kattominen ei kuulu päiväkotiin! Itsekin äitinä tiedän, että kotona niitä lastenohjelmia katotaan ihan tarpeeksi. Jos päiväkodissa katotaan telkkaa, niin se on mielestäni vain ja ainoastaan hoitajien laiskuudesta johtuvaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että teeveen kattominen ei kuulu päiväkotiin! Itsekin äitinä tiedän, että kotona niitä lastenohjelmia katotaan ihan tarpeeksi. Jos päiväkodissa katotaan telkkaa, niin se on mielestäni vain ja ainoastaan hoitajien laiskuudesta johtuvaa!

saatiin perheiltä lahjoituksena telkkari. Katsotaan sitä n. kolme kertaa vuodessa:)

Ja laatututkimuksesta saimme 9,7 joten ehkä olemme joitan oikeinkin tehneet.

Vierailija
4/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lastenhoitaja näki kyllä ilmeestäni ennen mielipiteeni ilmaisua kantani. Alkoi puolustelemaan: "nyt on perjantai" ja vähän lapsia jne. Olisi ollut kiva, jos olisivat menneet vaikka ulos! Pienen porukan kanssa olisi ollut helpompi tehdä sisälläkin jotain...

Ärsyttää kun kerta ei ollut ensimmäinen !

t: ap

Vierailija
5/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa on toimintaa 9-10, loppuaika on säilytystä.

Vierailija
6/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen luullut että ei ole muuallakaan.

Ulkona ovat yleensä 15-17 ellei nyt aivan hirveä keli ole.

Vierailija
7/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni entisestä eskarista. Onko sun lapsen eskari kenties espoolaisessa lähiössä erään kerrostalon alakerrassa päättyvän tien loppupäässä?

Kannattaa hakeutua tulevan koulun yhteydessä olevaan eskariin - tämä sellaisille, jotka vasta pohtivat tulevaa eskaria. Ne on yleensä hieman parempia eikä mitän tv:n töllötystä.

Vierailija
8/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meritähdissä?

Vierailija
9/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

telkkaria katsovat. Ja on myös hyvä muistaa että ihmisiä ne hoitsutkin on, ei ne aina jaksa touhuta ja mennä, viihdyttää lapsia niin maan opettavaisesti. On niistä varmaan ihan kiva kerrankin päästä perjantaina kotiin ajoissa. Ja ehkä ne teidän kullannuput oli myös väsyneitä ja leikin sijasta vain tappelivat keskenään.

Jos ei puoli-ilmainen päivähoito kelpaa niin hoida lapsesi kotona, saat ihan itse päättää paljonko se lapsesi katsoo telkkaria.

Vierailija
10/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nythän sillä on virtaa ulkoilla äitinsä kanssa! vai eikö kiinnosta ;)

Vierailija
11/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa on toimintaa 9-10, loppuaika on säilytystä.

Kokemusta neljästä päiväkodista, eikä yhdessäkään ole ollut tv:tä. Ja aktiviteettejä yllin kyllin.

Munkaan mielestä lapsi ei mene pilalle satunnaisesta tv:n katsomisesta, mutta olisi kurjaa, jos tällaisella säällä, kun vihdoin on saatu pk-seudulle lasten kauan odottamaa lunta heitä istutettaisiin sisällä.

Vierailija
12/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka lapsi haetaan viimeisten joukossa arkisin ja jonka lapsi sitten tuijottaa dvd:eitä viikonloput!

Milloin ap oikein on lapsensa kanssa?

Vierailija
13/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tää olla ees totta?

Vierailija
14/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole televisiota.

Sen sijaan entisessä päiväkodissa oli. Siellä lapseni oli kaksi vuotta, ja ekana vuonna pikkujouluissa olivat katselleet Ti-Ti-nallea ja toisena vuonna pikkujouluissa Cars-elokuvan (sen ekan osan).

Ei ollut mielestäni liikaa. Minusta on hienoa, jos lapselleni tarjotaan erilaisia elämyksiä. Toki jos ihan viikottain televisiota tuijottelisivat, niin sitten jotain saattaisin sanoa, mutta esim. kerran kuussa ei ole mielestäni liikaa.

Vierailija
15/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hai eskarini ja siellä olivat 3 viimeistä katsomassa dvd:tä ! Hoitaja oli putsaillut paikat kuntoon yms. sillä aikaa, tietenkin että pääsisi itse nopsaan pois.

Jotenkin kyllä ärsytti, tämä ei ollut eka kerta dvd:n katsomista hoidosta hakiessa. Varmasti tietävät, että usein perheiden viikonloppuun kuluu TV:n dvd:n katselu. Olisi nyt ohjannut johonkin leikkiin edes! Tuonikäiset kyllä raivaavat jo legot yms. niin ei sitä siivottavaakaan olisi tullut!

Vierailija
16/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne lapset nyt pilalle menevät, jos ihan viikon lopuksi muutama lapsi saa katsoa lastenohjelmaa. Luultavasti tuohon aikaan jo vaeltavat väsyneinä ja innottomina huoneesta toiseen osaamatta tai haluamatta ryhtyä leikkeihin, kun ei ehkä enää ole sopivaa kaveria ja kun tietävät, että kohta jo kuitenkin haetaan. Ja varmasti ovat jo väsyneitäkin perjantai-iltana. relaa vähän.

Vierailija
17/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin meidän lasten tarhoissa on aina siivoiltu paikat kuntoon jo 16.30 jälkeen. Hyvä niin, sillä jos hoitajat jäisivät ylitöihin siivoilemaan niin ottaisivat sen ajan pois sitetn toisena päivänä esim. tulemalla myöhemmin töihin eli lapsilta olisi se aika pois.

Vierailija
18/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minun lapseni aiheutti eilen tuollaisen dvdn katselutilanteen päiväkodissa. Poika sairastui kesken iltapäivän mutta koska olin työmatkalla, ehdin hakemaan vasta 17.20. Jäljellä oli neljä lasta. Eivät olleet päässeet ulos minun lapseni takia, koska jäljellä oli yksi aikuinen eikä sairasta lasta voinut viedä ulos. Hoitaja oli laittanut dvdn koska jäljellä oli 6v poika, 3v tyttö ja 5v tyttö, jotka eivät saaneet leikkiä aikaiseksi. Hoitaja luki pienimmälle.

Olisi ollut kiva, jos olisivat menneet vaikka ulos! Pienen porukan kanssa olisi ollut helpompi tehdä sisälläkin jotain...

Ärsyttää kun kerta ei ollut ensimmäinen !

t: ap

Vierailija
19/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän viikon jälkeen? Kehittävää virikkeellistä ohjelmaako?

Eikö ole parempi systeemi, että katsovat päiväkodissa dvd:tä vieraan aikuisen kanssa, niin kotona sitten voi leikkiä yhdessä OMAN vanhemman kanssa. Ja ulkoilla ja puuhata.

Vai olitko ajatellut ulkoistaa tämän homman - pienipalkkainen vieras ihminen hoitaa sen puolen SINUN lapsesi kanssa, niin voit itse rauhassa näyttää dvd:tä koko viikonlopun.

Vierailija
20/25 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän viikon jälkeen? Kehittävää virikkeellistä ohjelmaako? Eikö ole parempi systeemi, että katsovat päiväkodissa dvd:tä vieraan aikuisen kanssa, niin kotona sitten voi leikkiä yhdessä OMAN vanhemman kanssa. Ja ulkoilla ja puuhata. Vai olitko ajatellut ulkoistaa tämän homman - pienipalkkainen vieras ihminen hoitaa sen puolen SINUN lapsesi kanssa, niin voit itse rauhassa näyttää dvd:tä koko viikonlopun.

että toivoi lasten olleen esim. ulkona. Eihän se nyt vaadi mitään erityisjärjestelyjä (ei ainakaan omien lasten pk:ssa). Ja se ei estä ulkoilua oman vanhemman kanssa uudelleen vielä illalla myöhemmin. Mutta onhan ulkona kivempi olla valoisalla.

Ihmeellisiä vastauksia ap taas saanut, ilmeisesti lapset tv:n eteen lykkääviltä hoitajilta. Eihän ap esim. ollut menossa hakemaan lastaan sulkemisajan jälkeen, vaan ihan pk:n aukioloaikana.

Itsekin huomauttaisin, jos omat lapset katsoivat tv:tä pk:ssa (meidän pk:ssa ei sellaista edes ole). Mutta meillä onkin hyvä pk, eikä toiminnassa tai sen laadussa ole ollut moitittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi