Mitä ET päässyt lapsena harrastamaan/osallistumaan, vaikka olisit halunnut?
Mä en saanut osallistua Punaisten kotkien kerhotoimintaan -70 luvulla, vaiks musta siellä vaan leikittiin piilosta...Harrastuksista jo ihan teininä moottoripyöräily, en oikeesti voinut tajuta miksen saanut moottoripyörää!
Kommentit (49)
Olisin kovasti halunnut harrastaa balettia, mutta äitini mielestä en ollut urheilullinen. Hän valitsi minulle semmoisen harrastuksen johon olisi itse halunnut lapsena päästä :/
Baletti jäi oppimatta, mutta teininä ryhdyin harrastamaan jazz-tanssia ja menestyinkin siinä hyvin, vaikka 'en ollut urheilullinen'.
Omien lasteni annan valita harrastuksensa itse.
Meillä ei ollut mitään harrastuksia.
Kerran pääsin murrosikäisenä naapurin lapsen kanssa talleille katsomaan, kun hän ratsasti. Siis se ylimääräinen bussilippu annettiin. Puoli oman luokkani tytöistä ratsasti, mutta enpä minä.
Vanhemmat eivät antaneet aloittaa, koska niiden mielestä se oli liian kallis eliittilaji. Juu ja ei oltu mitään köyhimyksiä, mut toi ei vaan jostain syystä sopinu mun vanhemmille. Veljen motocross-harrastukseen rahaa sen sijaan riitti.
Halusin joskus 8-vuotiaana aloittaa taitovoimistelun mutta äitini sanoi etten ollut tarpeeksi taipuisa kyseiseen harrastukseen.
Olin myös tosi kiinnostunut pianon soitosta jo ihan pienestä lähtien. Musiikkikorvaa ja lahjakkuutta löytyi roppakaupalla. Vanhempani eivät kuitenkaan kannustaneet yhtään vaikka rahaakin olisi siihen aikaan ollut. Kun olin ekaluokkalainen, he erosivat ja sen jälkeen syynä oli ettei äidilläni ollut rahaa pianoon. Myöhemmin hän katui sitä tosi paljon, sanoi että olisi pitänyt repiä ne rahat jostakin.
Lapseni saavat harrastaa ihan mitä vaan kunhan vain ovat tosissaan kiinnostuneita ko. harrastuksesta.
Oikeistolaiskersana kävin tietysti partiota ja myöhemmin vartiotakin. Meillä oli pari kaveria jotka olivat pioneereissä ja kotkissa. Olin tosi kade kun he kertoivat mitä kaikkea hauskaa siellä tehtiin.
Mä en saanut osallistua Punaisten kotkien kerhotoimintaan -70 luvulla, vaiks musta siellä vaan leikittiin piilosta...Harrastuksista jo ihan teininä moottoripyöräily, en oikeesti voinut tajuta miksen saanut moottoripyörää!
Olin itse Nuorissa Kotkissa monta vuotta. Ratsastaa sain vain alkeiskurssin verran, mutta vakiotunteja en saanut aloittaa kun oli niin sikakalliit.
Lauloin koulun kuorossa, mutta ei ollut varaa laulutunteihin
Olisin halunnut soittaa pianoa, mutta rahaa ei ollut tunteihin
Olisin halunnut jatkaa telinevoimistelua, mutta minua tarvitiin kotona hoitamaan sisaruksiani ja laittamaan ruokaa koulupäivn jälkeen, kun täytin 12.
tai mihin olisi pitänyt viedä. Ja sit ihmetellään, kun sanon ääneen, että lapsia ei pitäisi hankkia, jos talous on jo ilmankin vedetty äärimmilleen...
Sanomattakin lienee selvää, että omat lapseni ovat saaneet harrastaa.
Jossain määrin harrastin kyllä, mutta olisin halunnut soittaa jotain jousisoitinta (viulu/sello) mutta eihän meillä tuollaiseen "hienosteluun" ollut varaa. Ja vanhempien hermot säästyivät.