Ihan jokainen mies pettää
Kaikki ne teidän todella kunnolliset, jotka vannovat rakkauttaan. Olen eronnut nainen,ok-näköinen ja ilmeisen viehättävä. Naimisissa olevat miehet tyrkyttävät itteensä ravintoloissa. Jopa sellainen, joka sanoo, ettei koskaan petä, lähtee mukaani.
Nyt näitä varattuja miehiä on pantu sen verran, että tuntuu, että en koskaan enää halua parisuhteeseen kenenkään kanssa. Itsetuntoni on huono, ja olen epäluuloinen miesten suhteen. Oma vika, mutta silti.
Kommentit (199)
Ja ihailee. Se mitä ei tiedä ei satuta. Olemme hyvinkin onnellisia.
Ihaileeko vaimosi sitten sinua, järjestelmäsi ylläpitäjää?
Et taida pitää vaimoasi kovinkaan arvokkaana naisena, koska tarjoat hänelle epäihailtavaa elämäntyyliä.
Taidat kuitenkin saada melkoisesti nautintoa tuosta järjestelmästäsi. Hoitelet asiat itsellesi suotuisaksi. Nytkin varmaan siellä hymyilet tyytyväisenä, kun sinä oletkin niin hyvä tässä elämässä.
Harmi vaan, että sinä et tajua, että et elä, vaan pelaat. Et koskaan pistä itseäsi oikeasti alttiiksi muille ihmisille, vaan elät omassa pikku kuplassasi, aivan yksin, omilla pikku pelisäännöilläsi. Yksinäisyys taitaa olla sinun kuormasi kannettavana.
Mies on oikeasti hyvä isä, vastuullinen mies, mutta niin vain kävi, että vahinko sattui. Ja tunnontuskat on kauheat.
Just äsken miehen kanssa juteltiin ja molemmat oltiin sitä mieltä, että ei kukaan voi koskaan sanoa ettei ikinä pettäis. Voi sanoa, että tähän asti en oo pettäny, mutta vahinko voi sattua. Kännissä tms. Ja mun mies, joka ei edes juo, sanoi, ettei hänkään voi vannoa mitään. Ei se tarttis kuin kunnon riita kotona, lähtö johonkin viilentämään tunteita ja vastaan tulee sopivasti flirttiä yms ja homma on selvä.
Te, jotka sanotte ettette te itse tai miehenne petä, olette valitettavasti väärässä. Inhimillisiä erehdyksiä sattuu heikoille ihmisille. ja me kaikki ollaan heikkoja.
virhe, kuin häikäilemättömästi pettää ja pokata kaikki mahdolliset ehdokkaat, kuten täällä eräs kerskuu.
Ja useinmiten se on niin, että tuo yksikin virhe maksetaan hyvin kalliisti. Monesti siitä seuraa vuosien mittainen riitainen jakso elämässä, lopullinen luottamuksen menetys ja parhaimmillaan tämä helvetti päättyy eroon. Kaikista parhaimmassa tapauksessa erossa ei jouduta satuttamaan lapsia.
Jotkut sinnikkäät selviävät uskottomuudesta. Tai niinhän ne väittävät. Aivan varmasti taka-alalla kuitenkin kolkuttaa aina, että tuo loukkasi minua todella syvästi ja en ikinä todella anna anteeksi.
Tunnen hyvät elämänarvot omaavan, kristillisestä taustasta tulevan, korkeasti koulutetun, lempeän, hellän ja älykkään miehen, monen lapsen isän, alansa huipulla olevan lääkärin...joka lähtee monta kertaa kuukaudessa aikaisemmin töistä sivusuhteidensa luokse. Ja niiden kautta kotiin rakastavan vaimonsa luokse, jonka kanssa ollut 20 vuotta.
Minäkin olen nähnyt niin paljon maailmaa ja ihmisiä, että usko miesten yksiavioisuuteen on haihtunut. Silti tiedän myös miehiä jotka eivät petä koskaan. Mutta he ovat pienehkö vähemmistö.
Naisten olisi syytä tulla ulos kuplastaan ja tunnustaa tosiasiat.
Itse olen jotakuinkin käsitellyt tämän asian vuosien aikana enkä enää odota täydellistä ja absoluuttista uskollisuutta. Maailmassa on isompiakin ongelmia.
Lisäksi voisin ajatella että moniavioisuus virallistettaisiin. Nyt se on käytännön tosiasia, siitä vain ei puhuta (ja naiset ummistavat silmänsä).
Kaikki ne teidän todella kunnolliset, jotka vannovat rakkauttaan. Olen eronnut nainen,ok-näköinen ja ilmeisen viehättävä. Naimisissa olevat miehet tyrkyttävät itteensä ravintoloissa. Jopa sellainen, joka sanoo, ettei koskaan petä, lähtee mukaani.
Nyt näitä varattuja miehiä on pantu sen verran, että tuntuu, että en koskaan enää halua parisuhteeseen kenenkään kanssa. Itsetuntoni on huono, ja olen epäluuloinen miesten suhteen. Oma vika, mutta silti.
Mun pitäis ettiä graduaihe ja päästä gradunteosta mahollisimman helpolla. Se jolta meinasin kysyä on naimisissa...............
ja päätät antaa anteeksi, niin ei ehkä kannata kertoa aivan lähipiirille. Voi mennä nimittäin kauan, että sinua katsotaan säälivästi ja ne miettii, että jäiköhän sittenkään yhteen kertaan ja olipa naiivi ihminen. Jos tästä asiasta haluaa avautua jollekin, niin kannattaa valita uskotuksi joku sellainen, jota et tule enää koskaan näkemään.
niin yhtä suurella todennäköisyydellä minä voisin pettää halutessani kuin miehetkin. Minulla vain on moraali ja omatunto ja järki päässä. En pystyisi elämään sen tiedon kanssa, että olen pettänyt miestäni. En vain kykenisi siihen. Ja näin ajattelee ne kunnolliset miehetkin, joita on PALJON.
Edellyttääkö hyvä, parhaassa tapauksessa elämänmittainen parisuhde ehdotonta uskollisuutta? Voiko hyvään suhteeseen kuulua satunnaista pettämistä, rakastumisia tai sivusuhteita?
Jokaisen parin olisi mietittävä tätä asiaa yhdessä ja samojen sääntöjen pitäisi koskea molempia. Jos hyväksyy syrjähypyt itselleen, ei pitäisi olla mitään syytä loukkaantua, jos puoliso tekee samoin. Tässä on monella vaikeuksia...
Olen ollut miesvaltaisilla työmailla ja reissannut miesporukoiden kanssa ympäri maailmaa. Lisäksi olen aina ollut osa porukkaa, joten miehet estotta (erit. muutaman oluen jälkeen) jakavat kyllä asioitaan aika avoimesti. Ja voin sanoa, että eipä ole yhtään todellisesti uskollista tullut vastaan. Pettävät kyllä, jos mahdollisuus on. Ne kilteimmät ja nynnyimmätkin. Olen seurannut, kun ostavat porukalla itselleen jossain Aasiassa seuraa tai yrittävät epätoivoissaan iskeä jopa mua loppuillasta. Nämä samat miehet on niitä nynnyjä insinöörejä farkkuineen, nahkatakkeineen, silmälaseineen ja keskiluokkaisine elämineen.
itse olen naimisissa, mutta sinisilmäinen en ole. En jaksa miettiä tuollaisia asioita sen syvällisemmin itseni kohdalla. Kun en tiedä, ei tarvi ajatella tai surra.
Kuten jo aikaisemmin totesin niitä olen normaali ihminen ja lähipiiriini kuuluu ystäviä aivan kuten muillakin. Tykkään seksistä enkä ole mikään sosiopaatti tai vastaava
Ja ihailee. Se mitä ei tiedä ei satuta. Olemme hyvinkin onnellisia.
Ihaileeko vaimosi sitten sinua, järjestelmäsi ylläpitäjää?
Et taida pitää vaimoasi kovinkaan arvokkaana naisena, koska tarjoat hänelle epäihailtavaa elämäntyyliä.
Taidat kuitenkin saada melkoisesti nautintoa tuosta järjestelmästäsi. Hoitelet asiat itsellesi suotuisaksi. Nytkin varmaan siellä hymyilet tyytyväisenä, kun sinä oletkin niin hyvä tässä elämässä.
Harmi vaan, että sinä et tajua, että et elä, vaan pelaat. Et koskaan pistä itseäsi oikeasti alttiiksi muille ihmisille, vaan elät omassa pikku kuplassasi, aivan yksin, omilla pikku pelisäännöilläsi. Yksinäisyys taitaa olla sinun kuormasi kannettavana.
Tiedän siitä
että ne sanovat, etteivät koskaan pettäisi vaimoaan. Sitten tunnin päästä ollaan jo sängyssä. Tai seuraavana päivänä tai seuraavalla viikolla. Puhuvat, että ovat suoraselkäisiä, ajattelevat perhettään jne. Mutta eivät kyllä sitten käyttäydy ollenkaan siten, että omaatuntoa kolkuttaisi.
Ja tuovat tosi aikaisessa vaiheessa julki sen, että ovat varattuja.
ap
Mulle tuli kans baarissa näitä kavereita vastaan, kun olin vielä sinkku. Ne kertoivat heti kättelyssä olevansa varattuja ja kunnollisia miehiä. Jossakin vaiheessa sitten alkoi tarina siitä kuinka vastustamaton nimenomaan mä olen, vaikka he eivät koskaan edes kuvitelmissaan pettäisi vaimoaan ja sitten jo yritettiin päästä mun luo yöksi. :D Ihan totta, järki käteen ap. Ei ne tyypit ole kunnollisia perheenisiä, vaan sikoja ja ihan tällä, aika simppelillä taktiikalla pokaamassa naisia vailla vaaraa sitoutumisesta.
Maailmassa on paljon hyviä miehiä, varmasti löydät omasikin. Niin minäkin löysin.
Taidat olla näitä ex-feministejä, jotka nuorempana uskoivat naisten jonkinlaiseen paremmuuteen verrattuna miehiin. Vieläkin yrität jotenkin laittaa oman käyttäytymisesi miesten viaksi, muttet oikeastaan usko enää siihen itsekään.
Ehkä parasta sinulle olisi etsiä itsellesi mies, jolle sopii vapaa suhde. Molemmat paneskelevat muuallakin, mutta kertovat siitä avoimesti ja huolehtivat ehkäisystä kondomin kanssa. Suakin kiihottaa selvästi varatut miehet jollain tasolla...
ettei hänkään voi vannoa mitään. Ei se tarttis kuin kunnon riita kotona, lähtö johonkin viilentämään tunteita ja vastaan tulee sopivasti flirttiä yms ja homma on selvä.
Tunnen hyvät elämänarvot omaavan, kristillisestä taustasta tulevan, korkeasti koulutetun, lempeän, hellän ja älykkään miehen, monen lapsen isän, alansa huipulla olevan lääkärin...joka lähtee monta kertaa kuukaudessa aikaisemmin töistä sivusuhteidensa luokse. Ja niiden kautta kotiin rakastavan vaimonsa luokse, jonka kanssa ollut 20 vuotta.
Oletko yksi hänen panoistaan vai rehvasteleeko mies syrjähypyillään laajemminkin?
Mitä sitten jos pitkässä liitossa pettää. Olemme olleet miehen kanssa naimisissa 22 vuotta. Olen sanonut, että jos on mennäkseen niin menee. En ikinä ole vaatinut uskollisuutta tai muuta. Olen sanonut, että suhteemme perustuu vapaaehtoisuuteen.
Sen voi tietää vasta kukin kuolinvuoteellaan, pettikö vai ei. Enemmän minusta jokaisen pitäisi kiinnittää huomiota siihen, pettääkö itse kuin kytätä puolison pettämisiä. Minä en ole miestäni pettänyt. En tiedä, onko mieheni minua. Ei ole tullut koskaan kysytyksi ja ei ole ainakaan kukaan ilmoitellut, että olisi miehen kanssa sängyssä ollut.
Ap on jotenkin hassu, Et kai tosiaan kuvittele, että elämää suurempi asia on se, että panee jotain kännissä. 50 vuoden avioliitossa sinun paneminen tuskin on kovin iso asia kenellekään, ellei rakastu sinuun. Itse asiassa, minäkään en muista edes puolien sänkykavereideni nimiä, joiden kanssa olen nuorena sängyssä ollut. Yhdentekeviä juttuja.
Et voi ap ikinä lähteä hakemaan suhdetta itsellesi jos ehto on, että toinen ei ikinä petä. Hassua edes miettiä tuollaista. Elämä otetaan vastaan sellaisena kuin se tulee ja toiselle ei voi asettaa ehtoja.
Jos toinen menee, se menee, vaikka kuinka sanoisi, että et ikinä saa pettää. Siksi minä en ole kiinnostunut miehelleni ehtoja asettamaan vaan olen kiinnostunut eniten siitä, että petänkö itse vai en.
Sen verran paljon seksiä ehdin harrastaa ennen avioliittoa, ettei ole vielä kiinnostanut seksi vieraan miehen kanssa. Olettaisin, että ei ehkä miehenikään ole vieraissa käynyt. Mutta jos sinua kiinnostaa tulla tarjoamaan hänelle villiä elämää sänkyyn niin voin lähettää mailia sinulle ja voitte peuhata yhdessä jos miehestäni siltä tuntuu. Jos sinä kerta saat kaikki miehet sänkyyn, joita yrität, täytyy sinussa olla todella jotain. Siksi en varmaan jaksaisi edes mustasukkainen olla jos käyt harrastamassa seksiä mieheni kanssa. Hänkin saattaisi olla ihan innoissaan tuollaisesta kokemuksesta.
Mies on oikeasti hyvä isä, vastuullinen mies, mutta niin vain kävi, että vahinko sattui. Ja tunnontuskat on kauheat.
Just äsken miehen kanssa juteltiin ja molemmat oltiin sitä mieltä, että ei kukaan voi koskaan sanoa ettei ikinä pettäis. Voi sanoa, että tähän asti en oo pettäny, mutta vahinko voi sattua. Kännissä tms. Ja mun mies, joka ei edes juo, sanoi, ettei hänkään voi vannoa mitään. Ei se tarttis kuin kunnon riita kotona, lähtö johonkin viilentämään tunteita ja vastaan tulee sopivasti flirttiä yms ja homma on selvä.
Te, jotka sanotte ettette te itse tai miehenne petä, olette valitettavasti väärässä. Inhimillisiä erehdyksiä sattuu heikoille ihmisille. ja me kaikki ollaan heikkoja.
vaimojaan työreissuilla. En toki tiedä, kiksauttelevatko jossain bussipyskillä sitten tms. Mutta olettaisin ainakin, että aika moni mies on uskollinen vaimolleen. Tai sitten pettävät kyllä todella taidokkaasti ja salaa kun eivät kaikki työmatkoillaankaan näytä käyvän vieraissa.
Olen ollut miesvaltaisilla työmailla ja reissannut miesporukoiden kanssa ympäri maailmaa. Lisäksi olen aina ollut osa porukkaa, joten miehet estotta (erit. muutaman oluen jälkeen) jakavat kyllä asioitaan aika avoimesti. Ja voin sanoa, että eipä ole yhtään todellisesti uskollista tullut vastaan. Pettävät kyllä, jos mahdollisuus on. Ne kilteimmät ja nynnyimmätkin. Olen seurannut, kun ostavat porukalla itselleen jossain Aasiassa seuraa tai yrittävät epätoivoissaan iskeä jopa mua loppuillasta. Nämä samat miehet on niitä nynnyjä insinöörejä farkkuineen, nahkatakkeineen, silmälaseineen ja keskiluokkaisine elämineen.
itse olen naimisissa, mutta sinisilmäinen en ole. En jaksa miettiä tuollaisia asioita sen syvällisemmin itseni kohdalla. Kun en tiedä, ei tarvi ajatella tai surra.
Ja kyllä naisetkin pettävät. Oma mieskin katselee sillä silmällä naisia että jos tulee mukava vastaan, niin menee kyllä. Ainakin mielikuvissaan, koska epäilen, että todellisuudessa ei uskalla. Tämä ei johdu suuresta rakkudesta muhun vaan siitä, että jaamme samankaltaisen moraalin, missä puolison pettäminen rikkoisi todella paljon. Molemmat tunnustavat tämän tosiasian eli kunnioittavat suhdetta sen vuoksi. Siinä se into sammuu, kun miettii, mitä tapahtuu jos antaa himolle periksi ja jää kiinni.
Haluan elää tämän miehen kanssa ja kasvattaa lapset yhdessä. Olisi kurjaa lähteä jollekin uusille kierroksille, koska tottahan se on, että uskollista miestä/naista ei ole.
Mun miestä et saisi vaikka kuinka vonkaisit :-D
Ja kyllä naisetkin pettävät. Oma mieskin katselee sillä silmällä naisia että jos tulee mukava vastaan, niin menee kyllä. Ainakin mielikuvissaan, koska epäilen, että todellisuudessa ei uskalla. Tämä ei johdu suuresta rakkudesta muhun vaan siitä, että jaamme samankaltaisen moraalin, missä puolison pettäminen rikkoisi todella paljon. Molemmat tunnustavat tämän tosiasian eli kunnioittavat suhdetta sen vuoksi. Siinä se into sammuu, kun miettii, mitä tapahtuu jos antaa himolle periksi ja jää kiinni. Haluan elää tämän miehen kanssa ja kasvattaa lapset yhdessä. Olisi kurjaa lähteä jollekin uusille kierroksille, koska tottahan se on, että uskollista miestä/naista ei ole.
Edellyttääkö hyvä, parhaassa tapauksessa elämänmittainen parisuhde ehdotonta uskollisuutta? Voiko hyvään suhteeseen kuulua satunnaista pettämistä, rakastumisia tai sivusuhteita?
Onko ihanne se, että elämä mene niin, että mennään naimisiin rakkaudesta, saadaan lapset ja eletään onnellisina yhdessä ilman säröjä hamaan vanhuuteen? Miten realistista on, että kaikki nämä asiat toteutuvat täydellisinä?
Sitä suunnittelee elämänsä tietyllä tavalla. Sitten sitä huomaa äkkiä olevansa kahden lapsen äiti rakkaudettomassa liitossa, kuvioissa pitkäaikainen rakastaja, joka itsekin varattu. Mitä sääntöjä ja periaatteita minulla nuorena oli? Mitä niille tapahtui?