Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä perheellä yksi elintaso vai monta elintasoa?

Vierailija
14.01.2012 |

Esim toinen tienaa huomattavasti enemmän kuin toinen; elättekö kahdella eri elintasolla? Onko yhteinen päätös vai toisen vaatimus? Entä mikä on lasten elintaso; parempituloisen vai huonompituloisen mukaan vai siltä väliltä?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienaa 3300€ bruttona ja minä tulonsiirtoina 1500€ lapset elätämme puoliksi. Jos muuttaisimme yhteen, MINUN elintasoni huononisi huomattavasti ja joutuisimme maksamaan päivähoidostakin ja mies joutuisi elättämään kahta aikuista ja kaksi lasta.

Kahden kodin periaateella meidän perheessä on lähes keskiluokkainen elintaso kaikilla.

Vierailija
2/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valtio elättää myös minut. t. 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille kaikki on parasta, mies pääsee kodin ulkopuolelle töihin, syö työpaikkaruokalassa tai ravintolassa ja hänellä on jopa uusia vaatteita. Minä teen kotona töitä, joten ehdin harvoin laittaa itselleni kunnon lounasta ja kuljen resuvaatteissa, koska en ehdi ostamaan vaatteita.

Tämä on kiireen ja olosuhteiden sanelemaa, tienaan enemmän kuin mieheni.

Vierailija
4/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suostuisi mihinkään muuhun

Vierailija
5/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kotona töitä, joten ehdin harvoin laittaa itselleni kunnon lounasta ja kuljen resuvaatteissa, koska en ehdi ostamaan vaatteita. Tämä on kiireen ja olosuhteiden sanelemaa, tienaan enemmän kuin mieheni.

Mutta miten kotona toimivana yksityisyrittäjänä (?) et pysty järjestämään aikatauluihisi ruokataukoa???

Vierailija
6/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole ketään kokkia, jonka valmiiseen pöytään marssisin.

Ja (menestyvillä) yrittäjillä on yleensä kiire, jos et tiedä.

Vierailija
7/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätee myös vaatteisiin ja harrastuksiin.

Elämä on

Vierailija
8/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä ole se, joka tienaa vähemmän. En halua olla elätti.

Vierailija
9/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi käsittää mitään muuta tapaa olla yhdessä.

Vierailija
10/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä eri jääkaapitkin ?

Kaksi eri elintasoa. Mies syö gurmeeruokaa ja minä ja lapset huonompaa. Pätee myös vaatteisiin ja harrastuksiin.

Elämä on

Vierailija
11/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi eri elintasoa. Mies syö gurmeeruokaa ja minä ja lapset huonompaa.Pätee myös vaatteisiin ja harrastuksiin. Elämä on

Oletteko aviossa ja miten sen edellyttämä elatusvelvollisuus teillä toteutuu?

Vierailija
12/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienaa 3300€ bruttona ja minä tulonsiirtoina 1500€ lapset elätämme puoliksi. Jos muuttaisimme yhteen, MINUN elintasoni huononisi huomattavasti ja joutuisimme maksamaan päivähoidostakin ja mies joutuisi elättämään kahta aikuista ja kaksi lasta.

Kahden kodin periaateella meidän perheessä on lähes keskiluokkainen elintaso kaikilla.

Vierailija
13/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienaa 3300€ bruttona ja minä tulonsiirtoina 1500€ lapset elätämme puoliksi. Jos muuttaisimme yhteen, MINUN elintasoni huononisi huomattavasti ja joutuisimme maksamaan päivähoidostakin ja mies joutuisi elättämään kahta aikuista ja kaksi lasta. Kahden kodin periaateella meidän perheessä on lähes keskiluokkainen elintaso kaikilla.

vaikka kaksi yhteistä lasta onkin. Tai ei me enää seurustella, joskus seurusteltiin, nyt vaan hengaillaan kimpassa.

Vierailija
14/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on tehnyt selväksi, että kun hän tienaa enemmän niin hän voi myöskin kuluttaa esim itseensä enemmän.

Vierailija
15/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä eri jääkaapitkin ?

Kaksi eri elintasoa. Mies syö gurmeeruokaa ja minä ja lapset huonompaa. Pätee myös vaatteisiin ja harrastuksiin. Elämä on

Vierailija
16/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää omat rahansa ja minä omani

Vierailija
17/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nautittu yhdessä elintasosta, jonka tasoon miehen korkeampi palkka vaikuttaa positiivisesti. Meille tämä järjästely on itsestään selvä, eikä sitä ole kumpikaan missään vaiheessa kyseenalaistanut.

Vierailija
18/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulojen, vaan perhetaustan mukaan. Puolisollani on paljon lapsia, minulla vain yksi (ja lisäksi yhteinen lapsi). Puolisoni on tottunut elämään pienillä tuloilla eikä pidä kuluttamisesta muutenkaan. Minun perheessäni tilanne on ollut toinen.

Niinpä nytkin minä käytän yhteisistä tuloistamme vähän suuremman osan esimerkiksi omiin ja sen oman lapseni vaatteisiin ja tarvikkeisiin, kuin mitä puoliso käyttää omiinsa ja lastensa. Ero on kylläkin hyvin pieni, mutta näen sen selvästi.

Vierailija
19/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienaa 3300€ bruttona ja minä tulonsiirtoina 1500€ lapset elätämme puoliksi. Jos muuttaisimme yhteen, MINUN elintasoni huononisi huomattavasti ja joutuisimme maksamaan päivähoidostakin ja mies joutuisi elättämään kahta aikuista ja kaksi lasta. Kahden kodin periaateella meidän perheessä on lähes keskiluokkainen elintaso kaikilla.

Vierailija
20/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kaksi yhteistä lasta onkin. Tai ei me enää seurustella, joskus seurusteltiin, nyt vaan hengaillaan kimpassa.

..yhteiskunnan elätettäväksi. Kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän