Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä perheellä yksi elintaso vai monta elintasoa?

Vierailija
14.01.2012 |

Esim toinen tienaa huomattavasti enemmän kuin toinen; elättekö kahdella eri elintasolla? Onko yhteinen päätös vai toisen vaatimus? Entä mikä on lasten elintaso; parempituloisen vai huonompituloisen mukaan vai siltä väliltä?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienaa 3300€ bruttona ja minä tulonsiirtoina 1500€ lapset elätämme puoliksi. Jos muuttaisimme yhteen, MINUN elintasoni huononisi huomattavasti ja joutuisimme maksamaan päivähoidostakin ja mies joutuisi elättämään kahta aikuista ja kaksi lasta. Kahden kodin periaateella meidän perheessä on lähes keskiluokkainen elintaso kaikilla.

Eikä nainen voi olla nollatuloilla sen takia että asuu avoliitossa tai on kimpassa persaukisen työtätekevän kanssa.

Aikuisella on vapaus asua ilman puolisoa vaikka yhteisiä lapsia olisikin ja yhdessä hengailtaisiin.

Vierailija
22/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan todella vähän. Mieheni on kovapalkkainen. Hän ei missään nimessä haluaisi pitää rahoja itsellään. Kokee että kaikki on yhteistä. Joskus asiasta juteltiin kun halusin tietää mitä mieltä hän itse siitä on että meillä on yhteiset rahat.

Tuttavaperhe elää eri tulotasoilla ja heillä kaikki jaotellaan ja lasketaan tarkasti, siksi juteltiin aiheesta. Hänen mielestään on pöyristyttävää että mies istuu yksin rahakasan päällä ja vaimo sinnittelee pienillä tuloilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva saa vähiten taloudellisesti ajatellen: joululahjalelut kirppikseltä, kierrätysvaatteet, ei kalliita harrastuksia. Mies omistaa enemmän kuin minä ja tällä hetkellä hänellä on hyvät tulot ja minä olen kotihoidontuella.

Vierailija
24/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen nettotulot noin 7000 euroa kuukaudessa, omani 0 euroa. Mies on yrittäjä, minä kotiäiti. Kaksi lasta, asutaan ulkomailla. Koko perheellä sama elitaso ja kaikki ollaan tyytyväisiä=).

Vierailija
25/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on vain yksi elintaso, sama kaikilla. Mies erittäin hyvätuloinen, minä kotiäiti. Yksi 4-vuotias lapsi. Nettotuloni kuukaudessa vain n 2500 euroa, joista n 1000 euroa käytän ruokaan. Loput käytän mihin haluan, tai laitan säästöön. Mies maksaa asumisen, autojen juoksevat kulut (maksoin kyllä oman autoni 45ke), lomat, vaatteita jos on kaupassa mukana jne.

Jättää aina pankkikorttinsa keittiön pöydälle kun lähtee päivänkin työmatkalle, kehottaa nostamaan rahaa jos tarvitsen. En muista koska olisin tililtään rahaa nostanut.

Vierailija
26/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ison lapsen turvin lojuu kotona.

Vierailija
27/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole 26.

Vierailija
28/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen ollut kelan asiakas kohta 10 vuotta ja aattelin vielä pari olla. en ehkä ihan 12 vuotta saa täyteen, mutta melken :)

Vierailija
29/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi elintasoa: oikeasti molemmilla kohtuulliset isot vuositulot mutta eletään aika niukasti. Vaatteita lapsille ja itsellekin kirpparilta, autot aina käytettyinä ostettuja, harrastuksiin ei mene rahaa (ei ole kyllä aikaakaan harrastaa). Ei juuri matkustellakaan. Talo on kohtuullisen kallis tällä paikkakunnalla (ei mikään ökytalo kuitenkaan) mutta se on oikeastaan ainoa, missä tulotaso jotenkin näkyy. Toki verotkin vie ison osansa tuloista mutta jotenkin ollaan kohtuuhyvistä tuloista huolimatta sellaisia keskivertoryysyläisiä. Eli siksi "kaksi elintasoa".

Vierailija
30/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sellaista, että perheessä on erilainen elintaso.

Uusperheessä jotenkin ymmärrän, kun on useampia ihmisiä, jotka vaikuttavat asiaan.

Vierailija
31/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienaa 3300€ bruttona ja minä tulonsiirtoina 1500€ lapset elätämme puoliksi. Jos muuttaisimme yhteen, MINUN elintasoni huononisi huomattavasti ja joutuisimme maksamaan päivähoidostakin ja mies joutuisi elättämään kahta aikuista ja kaksi lasta.

Kahden kodin periaateella meidän perheessä on lähes keskiluokkainen elintaso kaikilla.

Vierailija
32/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienaa 3300€ bruttona ja minä tulonsiirtoina 1500€ lapset elätämme puoliksi. Jos muuttaisimme yhteen, MINUN elintasoni huononisi huomattavasti ja joutuisimme maksamaan päivähoidostakin ja mies joutuisi elättämään kahta aikuista ja kaksi lasta. Kahden kodin periaateella meidän perheessä on lähes keskiluokkainen elintaso kaikilla.

Joka tienaa vaikka 3500 nettona ja maksaa sitten minunkin lasteni olemisen, kun asuvat isällään.

Vierailija
33/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä palkka n 5000 e/kk, minulla n 2700 e/kk ja lapset saavat vain lapsilisät. Lapset joutuvat usemmiten loppukuusta paastoamaan ja vaatteitakin saavat vain jos joku antaa lahjaksi. Mutta ei ole minun eikä mieheni velvollisuus elättejä kasvattaa vaan jokainen tulee toimeen omillaan.

Vierailija
34/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..loisia monet mammat ovat. Jos ukko kustantaa, hvyä! Mutta poistukaa välittömästi mun rahapussilta.

Raataja, joka elättää sinutkin!

Vierailija
35/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..loisia monet mammat ovat. Jos ukko kustantaa, hvyä! Mutta poistukaa välittömästi mun rahapussilta.

Raataja, joka elättää sinutkin!

No esim. minun 2500e/kk nettotuloni ovat pääomatuloa, tarkemmin sanottuna vuokratuloa. Yhteiskunnalta saamme sen satkun lapsilisää, veroja taasen maksamme tuhansia euroja joka kuukausi.

On muitakin syitä olla pois työelämästä kuin yhteiskunnan tuet.

T: 26

Vierailija
36/66 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ollut kunnia-asia, että en ole kenenkään elätti. Yhteiskunnalta en ole koskaan hakenut penniäkään tukia. Kun olin jonkin aikaa tyhjän päällä, myin sisäelimiäni sen minkä pystyin ja nuorimman lapsen myin kalliilla hinnalla yhdelle jenkkipariskunnalle. Olisin mieluiten myynyt tuon rasittavan 6-v adhd:n, mutta vauvasta sai paremman hinnan. Ja mieheltä en myöskään ota penniäkään. Naimisissa olemme tietenkin, mutta lähinnä vaan sen statuksen vuoksi (tietävätpähän kaikki, etten ihan huono ihminen voi olla, kun olen jollekin kelvannut rouvaksi - ja toisaalta juuri siksi, että tykkään esitellä itseni rouvana).

Minäkin karsastan kaikkia jotka ottavat yhteiskunnalta rahaa. Ja minusta on ihan itsestään selvää, että perheessä kaikkien elintaso määräytyy omien tulojen mukaan. Meillä opetetaan lapsetkin pienestä asti tekemään töitä ihmisyytensä eteen. Ja jos ei työt maita tai ei niitä saa, niin jokaiselle olen sanonut, että te olette kaikki käveleviä pankkeja: jokaisella on esimerkiksi ylimääräinen munuainen ja verkkokalvo, ja kunhan ne on myyty, niin seksihän on loppumaton luonnonvara. Pienestä asti teroitan heidän päähän, että mitä tahansa saa itsestä myydä, KUNHAN EI VAAN OLE ELÄTTI! Tämä on minulle kunnia-asia ja olen todella ylpeä itsestäni.

Vierailija
37/66 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meidän perheellä, vaikka tuloerot ovat suuret.

Mies tienaa yli 5000 €/kk, minä 2600 € /kk.

Säännölliset menot maksetaan käytännössä lähes täysin miehen palkasta, muihin menoihin osallistutaan kumpikin.

Lapsilla on sama elintaso kuin meillä vanhemmillakin.

Vierailija
38/66 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperhe elää eri tulotasoilla ja heillä kaikki jaotellaan ja lasketaan tarkasti, siksi juteltiin aiheesta. Hänen mielestään on pöyristyttävää että mies istuu yksin rahakasan päällä ja vaimo sinnittelee pienillä tuloilla.

Pahin tilanne on mielestäni perheessä, jossa tuloerot ovat suuret, kaikki maksetaan puoliksi, ja suurituloinen määrä elintason.

Tässä perheessä vaimolla ei ole koskaan rahaa, sillä kaikki menee siihen elintason ylläpitämiseen.

Jos ovat esim. ostamassa sohvaa, haluaa mies parasta mitä rahalla saa ja vaimo tyytyisi edulliseen. Ostavat sen kalliin ja vaimo joutuu lainaamaan rahaa että saa maksettua puolikkaansa.

Ja sama asetelma kaikissa hankinnoissa, ruokakaupasta lähtien.

Ihmettelen miten vaimo suostuu tämmöiseen. Hän pystyisi elämään ihan mukavaa elämää itseksee. Nyt joutuu ostamaan kaiken kalleimman mukaan vaikka ei edes haluaisia ja kärsii jatkuvasta rahapulasta.

Vierailija
39/66 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten monella teillä on erilliset rahat miehenne kanssa!

Ei ole koskaan tullut mieleenkään, etteikö kaikki, mitä meillä ansaitaan, olisi yhteistä.

Välillä minä olen tienannut enemmän, välillä mies - eikä kertaakaan olla riidelty rahasta. (Tulot molemmilla ihan ok:t, tosin asuntolainaakin paljon.) Kyllä on oudot parisuhteet teillä, jos edes perheen talous ei ole yhteinen.

Vierailija
40/66 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole ketään kokkia, jonka valmiiseen pöytään marssisin.

Ja (menestyvillä) yrittäjillä on yleensä kiire, jos et tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän