Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin palkanlaskijana sitä joskus toivoo...

Vierailija
12.01.2012 |

että aikuiset ihmiset perehtyisivät vähän tarkemmin siihen mistä palkka muodostuu ja mitä palkasta peritään ennen nettoa.

Esim tänään olen kuluttanut kiireellistä työaikaani siihen että olen palkansaajan kanssa vängännyt puhelimessa siitä miksi hänelle ei kuulu maksaa kuukausipalkan päälle lomapalkkaa. Lomaraha totta kai kuuluu mutta ei se lomapalkka mikään exrtapalkka ole mikä tulisi kk-liksan päälle.

Samoin vänkäsin erään kanssa joka ei vaan suostunut tajuamaan että kun tuloraja ylittyy niin pidätetään lisäprosentilla veroa. Hänen mielestään A-verokortissa menee lisäprosentti vasta kun vuosituloraja täyttyy. Ko ihminen uhkasi ottaa yhteyttä esimieheeni :D kunpa tekisikin niin.

t. turhautunut palkanlaskija

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä lomaa ollenkaan? Tai jos pitää vaan osan ansaitusta lomasta esim. vain 5 päivää vaikka olisi ansainnut 28 lomapäivää?

Eli menettääkö siinä jotain rahaa, jos ei pidä ollenkaan lomaa, vaan tekee putkeen verrattuna siihen, jos pitäisi sanotaan nyt vaikka tuon 5 pivää lomaa?

Vierailija
2/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vängännyt mun entisten työkavereideni kanssa, väittivät, että loman ajalta tulee lomapalkka sekä tavallinen kuukausipalkka. Yksi oli tosi tuohtunut, kun kk-palkka oli vähennetty loman ajalta ja oli tullu vain loma-ajan palkka. Koko muu porukka oli sitä mieltä, että minä olen väärässä ja he oikeassa.

En jäänyt kuuntelemaan, kun yksi heistä soitti pomolle vihaisen puhelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai tuo niin vaarallista ole ja lomaraha kuitenkin tulee extrana. Piis pliis!

Vierailija
4/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin maksetaan lomakorvaus.Silloin ei myöskään makseta loma-ajan palkkaa.Jos pidät vain 5 päivää niin voit jättää loput säästöön mutta mikäli päätät ottaa rahana (lomakorvaus) sinulle ei makseta lomapalkkaa eikä lomarahaa. Mutta lomapalkka ei siis kk-palkkaiselle ole mikään palkan lisä vaan lomapalkka vähennetään kk-palkasta. t.ap

Vierailija
5/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai tuo niin vaarallista ole ja lomaraha kuitenkin tulee extrana. Piis pliis!

että tulee se kk-palkka, loma-ajan palkka sekä sit lomarahat, eli entinen lomaltapaluuraha. Se nyt on arkipäivää, että noi termit menee sekaisin, mutta että luulla nyt suorastaan noin älyttömiä.

T: 3

Vierailija
6/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi tajuta kerrasta eikä jäädä vänkäämään kun ihmisillä on ihan oikeasti työssä muutakin tekemistä kuin vängätä tietämättömien kanssa. Itse ainakin luotan ammattilaisiin enkä ala vängätä. Sen vuosilomalain muuten voi lukea ihan netistä! Lomarahaa ei vuosilomalaki ollenkaan tunne se oikeus tulee tessistä. t.ap

Vierailija
7/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitää lomarahan aikana? miten se muodostuu?

Vierailija
8/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös vastailla noihin kysymyksiin? Mä oon ainakin kehottanut kaikkia soittamaan palakanlaskentaan ihan pienistäkin asioista, aika paljon motivoituneempaan työporukkaa on, jos ja kun kaikille on selvillä, mistä palkka koostuu. Sä olet tuon alan asiantuntija, joten jakanet meille muille sitä asiantuntemustasi.

Sitä paitsi ei ole yksi tai kaksi kertaa kun palkanlaskennassa on tapahtunut inhimillinen virhe.

Voimia!

Vierailija
9/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ota ihan selkeä esimerkki siitä, jos viitsit?

Vierailija
10/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vissi ero! Vastaan aina mutta rajan pitäisi mennä siinä kun ei suostuta uskomaan ja vängätään vaan. Jos oma käsityskyky ei riitä asian tajuamiseen pitäisi lopettaa puhelu, ottaa kynä käeen ja piirtää vaikka kuva...ihan oikeasti! t. ap

Vierailija
11/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai heille on vain tietyt soittoajat. Kaikki palkka-asiat suositellaan hoidettavan sähköpostilla tai oman esimiehen kautta. Ovat ilmeisesti kyllästyneet niihin tyhmiin soittelijoihin.

Vierailija
12/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä huonosti myös suullisesti asiansa, niin ei ihme että vängätään.

Vierailija
13/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti se ymmärtämättömyys johtuu usein siitä että halutaan vaan niin kovasti olla oikeassa kun halutaan vähän sitä lisärahaa. t.ap

Vierailija
14/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vain olisi se oma käsityskykysi rajallinen mutta egosi rajaton :D

Vierailija
15/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppisi lopultakin kun työkokemusta on jo yli 10 vuotta, laskemaan meidän vuorotyöläisten palkat oikein. Lienee tosin turha toivo, joka helekatin palkkapäivä sama korjausrumba. Kerran puuttui koko kuukauden sunnuntailisät ja vastaus oli vaan, että oho, hupsista! Ja tää toistuu jonkun kohdalla ihan kuukausittain, joskus on useita virheitä samalla henkilöllä tai yksi virhe useammalla. Luottamusmiehet jo hermostuu, yhdelle joka valitti puuttuvista summista oli palkanlaskija sanonut että tarviiks sä sen rahan nyt heti?

Perkele eihän siinä tarpeestä ole kyse, vaan periaatteesta joka on lakiin sidottu. Palkan on tultava ajallaan ja sen on oltava oikein.

Vierailija
16/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomapalkan olevan palkanlisä. Samoin mua nauratti eräs nuori mies töissä kun luuli että sairasloman saa säästää ja pitää myöhemmin!

Vierailija
17/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin usein tuo johtuusiitä ettei palkanlaskija saa kaikkea tietoa tai ei saa sitä ajoissa ja laskee iltavuorossa kiireellä. Valitettava tosiasia! t.ap

Vierailija
18/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt ylipäänsä tajuaa asioita harvinaisen huonosti. Ihmettelen miten suomalaiset pärjää niissä luetunymmärtämiskokeissa PISA-testissä. Tai sitte nykyiset peruskoululaiset on vaan tosi paljo parempia ku aikuset.

Ihan koulutetuilta asiantuntijoilta olen useasti kuullut kuinka veroilmoituksen täyttö on ylivoimaista. Kelan hakemuksien täyttäminen hankalaa jne.

Mielestäni vaatii lähinnä sen, että ensin ottaa hieman selvää asioista ennenku alkaa täyttää. Eli ensin miettii mitä täyttää. Sitte lukee ohjeet huolella ja keskittyy asiaan.

Vielä kun netti on täynnä kaikkea mahdollista tietoa niin paljon kuin vain jaksaa lukea, niin ei luulis olevan niin vaikeeta!

Ja siis niinku joku sano, niin se oma TESsikin löytyy netistä.

Vierailija
19/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vain olisi se oma käsityskykysi rajallinen mutta egosi rajaton :D

mutta ne varastomiehet välttämättä ei...

Vierailija
20/91 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään vaan mututiedolla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi