Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateeminen koulutus ja alle 2000e kk-palkka - muita?

Vierailija
12.01.2012 |

Tunnen itseni todella mitättömäksi näissä palstan palkkakeskusteluissa näillä faktoilla. VVälillä mietin että ihmiset varmasti huijaavat palkkansa, välillä tunnen olevani nolo ja hyväksikäytetty työnantajani taholta kun suostun tekemään aika rankkaakin duunia tuolla palkalla.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemisista kuitenkaan tienaa, ei ainakaan naiset. Ja nyt en puhu lääkäreistä tai hammaslääkäreistä.

Vierailija
22/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ollenkaan näitä väitteitä, ettei kellään akateemisella ole alle 4000 e/kk palkka. Ihan varmasti on, ja monet heistä on sosiaali- tai koulutusalalla.

terv. työtön akateeminen, joka ei ole murheissaan köyhyydestään

Sehän on yhtä kaukana akateemisesta kuin mikä tahansa entinen opistotason koulutus. Ole tyytyväinen, että olet päässyt töihin. Monet tradenomit eivät ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ollenkaan näitä väitteitä, ettei kellään akateemisella ole alle 4000 e/kk palkka. Ihan varmasti on, ja monet heistä on sosiaali- tai koulutusalalla. terv. työtön akateeminen, joka ei ole murheissaan köyhyydestään

Se on varmasti oltava, toisille on vain vaikeampi myöntää oma palkka / sen pienuus. LÄhipiirissä on monenlaisia ja monen alan ihmisiä ja silti harva saa noin suuria palkkoja, joten olis vaikea uskoa että tällä palstalla sattuisi olemaan näin paljon yli 4000e kuukausipalkkaa nostavia ihmisiä. Ylipäätään on hassua että sellaisilla olisi vielä aikaa roikkua täällä palstalla huutelemassa, kun luulisi että työn vaativuus ja palkan suuruus kulkisi jotakuinkin käsikädessä. Tai että juuri kaikilla muilla olisi sattunut megapalkka ja pienivastuu, ja minä ainoana teen paljon töitä pienellä palkalla :)

Mutta antaa ahneitten huutaa, kyllä sitä tälläkin palkalla toimeen tullaan, enkä noihin monen tonnin juttuihin oikeesti en vaan usko!!!

Mutta siis anteeksi että kutsuin itseäni akateemiseksi, tästä lähdin muistan mainita että kyseessä on alempi korkeakoulututkinto, ei suinkaan mikään akateeminen!!

Vierailija
24/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap on selkeästi kokematon työmarkkinoilla.

Merkonomi ei ole korkeakoulututkinto lainkaan.

Työkokemusta minulla on 10v

Vierailija
25/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He vain mielellään vinkuvat sitä "matalaa palkkaansa", vaikkei palkka ole lainkaan matala koulutuksen tasoon ja työn vaativuuteen suhteutettuna.

Vierailija
26/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ollenkaan näitä väitteitä, ettei kellään akateemisella ole alle 4000 e/kk palkka. Ihan varmasti on, ja monet heistä on sosiaali- tai koulutusalalla. terv. työtön akateeminen, joka ei ole murheissaan köyhyydestään

Sehän on yhtä kaukana akateemisesta kuin mikä tahansa entinen opistotason koulutus. Ole tyytyväinen, että olet päässyt töihin. Monet tradenomit eivät ole.

Ja olen päässyt töihin juuri siitä syystä että minulla on laadukasta työkokemusta toisin kuin monilla AKATEEMISILLA

Vierailija
27/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vastaa merkonomin tutkintoja.

Miten voit olla noin uuno, jos olet ollut työelämässä 10 vuotta? Mitä olet tehnyt? Poiminut mansikoita?

Vierailija
28/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pätevöittää 2000 euron hikipajatyöhön.

Vierailija
29/74 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään enenmpää kuin mitä TES sanoo. Joka muuta väittää, valehtelee.

Yksityisellä puolella olen itsekin saanut neuvoteltua hyvinkin palkasta ja lomista yms.

Totta kai palkasta voi aina yrittää neuvotella, mutta jokaisen on harkittava itse kuinka vahvoilla on ko. paikan suhteen ja ylipäätään työpaikkojen suhteen. Pk-seudun ulkopuolella ei niitä hommia monellakaan alalla niin kauheasti välttämättä ole.

t. FM Pirkanmaalta, jossa ainakin kilpailu työpaikoista on "verinen"

Te olette enemmän arvoisia, jokainen pitkälle koulutettu on.

Itse olen aina arvottanut osaamiseni korkealle ja työnantaja on joka kerta vastannut huutoon ja olen aina saanut haluamani palkan, ja olen työskennellyt sekä julkisen sektorin että yksityisen sektorin palveluksessa.

Jos te aina suostutte, kun työnantaja alkaa selittää, että "meillä nyt vaan maksetaan näitä taulukkopalkkoja", niin eihän teidän tilanne koskaan parane! Älkää suostuko, kokeilkaa mitä tapahtuu kun kieltäydytte, yllättävän moni työnantaja onkin yllättäen sitä mieltä että kyllähän palkan pitää olla isompi.

Jos ette itse arvosta työtänne ja ammattitaitoanne, niin ei niitä arvosta kukaan muukaan!

Vierailija
30/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vain merkonomi ja palkkani on yli 3000 €/kk ja akateemisilla on palkka heti vähintään 4000 - 5000 €/kk ja vähän ajan päästä 7000 - 10000 €/kk.

Itse asiassa hyvin harvalla akateemisesti koulutetulla on palkka heti (tai edes usean työvuoden jälkeen) 4000e. Esim. opettajien peruspalkka on n. 2500-2900 riippuen kouluasteesta. Jos ei ole ylitunteja tai "ikälisiä" niin tuon saat, et euroakaan enempää. Mä olen vasta n. 10 vuoden työuran jälkeen saanut yli 4000e kuukausipalkan ja pidän itseäni hyvätuloisena opettajaksi. 7000 euroon en pääse koskaan. DI:t, lääkärit, KTM:t on eri asia, mutta julkisella puolella palkat on paaaaaljon alle 4000e/kk suurella osalla akateemisista.

T: FM

Vierailija
31/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan kun toi ap ei ole varsinaisesti penaalin terävin kynä.

Vierailija
32/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vain merkonomi ja palkkani on yli 3000 €/kk ja akateemisilla on palkka heti vähintään 4000 - 5000 €/kk ja vähän ajan päästä 7000 - 10000 €/kk.

Itse asiassa hyvin harvalla akateemisesti koulutetulla on palkka heti (tai edes usean työvuoden jälkeen) 4000e. Esim. opettajien peruspalkka on n. 2500-2900 riippuen kouluasteesta. Jos ei ole ylitunteja tai "ikälisiä" niin tuon saat, et euroakaan enempää. Mä olen vasta n. 10 vuoden työuran jälkeen saanut yli 4000e kuukausipalkan ja pidän itseäni hyvätuloisena opettajaksi. 7000 euroon en pääse koskaan. DI:t, lääkärit, KTM:t on eri asia, mutta julkisella puolella palkat on paaaaaljon alle 4000e/kk suurella osalla akateemisista. T: FM

Täyttää sopaa.

Vierailija
33/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vastaa merkonomin tutkintoja. Miten voit olla noin uuno, jos olet ollut työelämässä 10 vuotta? Mitä olet tehnyt? Poiminut mansikoita?

Myönsin jo että tradenomi ei ole akateeminen mutta ei se kyllä ole myöskään merkonomi.

T. se joka ei ole penaalin terävin kynä

Mansikoita en ole koskaan poiminut mutta olen kyllä ollut esim alle 24-vuotiaana erään kansainvälisen hotellin johtoryhmässä vierailevana neuvonantajana vuoden verran.

Vierailija
34/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet akateeminen? Luulin, että olet joku diplomi-insinööri, lääkäri, dosentti, tohtori, rehtori tms.

Annoit sen kuvan, että olisit käynyt jonkun yliopistotutkinnon.

Vastasin sen mukaan noista palkoista, mutta nythän sen hyvin ymmärtää, että palkkasi on ihan hyvä koulutukseesi nähden.

Vierailija
35/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa hyvin harvalla akateemisesti koulutetulla on palkka heti (tai edes usean työvuoden jälkeen) 4000e. Esim. opettajien peruspalkka on n. 2500-2900 riippuen kouluasteesta. Jos ei ole ylitunteja tai "ikälisiä" niin tuon saat, et euroakaan enempää. Mä olen vasta n. 10 vuoden työuran jälkeen saanut yli 4000e kuukausipalkan ja pidän itseäni hyvätuloisena opettajaksi. 7000 euroon en pääse koskaan. DI:t, lääkärit, KTM:t on eri asia, mutta julkisella puolella palkat on paaaaaljon alle 4000e/kk suurella osalla akateemisista.

T: FM

vikaa jos saat noin huonoa palkkaa vaikka olet ollut kymmenen vuotta opettajana?

Vierailija
36/74 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti, että akateemisesti koulutetut saa noin huonoa palkkaa. Eihän sitten kannattaisi käydä kouluja ollenkaan. Itse olen vain merkonomi ja palkkani on yli 3000 €/kk ja akateemisilla on palkka heti vähintään 4000 - 5000 €/kk ja vähän ajan päästä 7000 - 10000 €/kk.

On turha väittää täällä myös, että jollain lääkärillä on alle 5000 €/kk palkka.

Täällä väittää tuollaisia mitäänsaamattomat työttömät tai äitiyslomalla olevat joilla ei ole mitään työkokemusta.

Kukaan lääkäri ei voi väittää, että palkka on alle 5000 €/kk.

No mulla on palkka 2245e/kk. Oon tutkijana yliopistolla, pohjakoulutuksena yhteiskuntatieteiden maisteri. Että kyllä, jotkut meistä oikeasti tienaavat huonosti!

Mä oon lisensiaatti, luonnontieteellinen ala. Oon työtön 0 e/kk. Tuloja vain jos opetusta. Mutta eihän meistä kukaan tiedettä ole rahan takia valinnut, vai oletko itse?

Vierailija
37/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet akateeminen? Luulin, että olet joku diplomi-insinööri, lääkäri, dosentti, tohtori, rehtori tms. Annoit sen kuvan, että olisit käynyt jonkun yliopistotutkinnon. Vastasin sen mukaan noista palkoista, mutta nythän sen hyvin ymmärtää, että palkkasi on ihan hyvä koulutukseesi nähden.

Jotenkin ajattelin että korkeakoulututkinto = akateeminen -- mutta myönnän että näin ei ole, se oli ajatusvirhe.

Vierailija
38/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan pätkätyöläinen. Muutaman kuukauden työpätkiä on ja niiden välissä lähes aina 1-2 kuukauden työttömyys.

Todella turhauttavaa ja sanomattakin selvää on, että tulot vaihtelevat todella paljon.

Ap, sinulla sentään on työpaikka ja säännölliset tulot.

En tunnista ollenkaan näitä väitteitä, ettei kellään akateemisella ole alle 4000 e/kk palkka. Ihan varmasti on, ja monet heistä on sosiaali- tai koulutusalalla.

terv. työtön akateeminen, joka ei ole murheissaan köyhyydestään

Vierailija
39/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa hyvin harvalla akateemisesti koulutetulla on palkka heti (tai edes usean työvuoden jälkeen) 4000e. Esim. opettajien peruspalkka on n. 2500-2900 riippuen kouluasteesta. Jos ei ole ylitunteja tai "ikälisiä" niin tuon saat, et euroakaan enempää. Mä olen vasta n. 10 vuoden työuran jälkeen saanut yli 4000e kuukausipalkan ja pidän itseäni hyvätuloisena opettajaksi. 7000 euroon en pääse koskaan. DI:t, lääkärit, KTM:t on eri asia, mutta julkisella puolella palkat on paaaaaljon alle 4000e/kk suurella osalla akateemisista. T: FM

vikaa jos saat noin huonoa palkkaa vaikka olet ollut kymmenen vuotta opettajana?

JOs opettajien Tes: n mukaiseta palkkaa maksetaan niin mitä tekemistä sillä on kirjoittajan järjen kanssa?

Täällä on nyt joku idiootti joka huudattaa ihmisiä, mutta ei tiedä oikeista palkkataulukoista yhtää mittää!!

Vierailija
40/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi ei edes mitä on opiskellut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi