Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateeminen koulutus ja alle 2000e kk-palkka - muita?

Vierailija
12.01.2012 |

Tunnen itseni todella mitättömäksi näissä palstan palkkakeskusteluissa näillä faktoilla. VVälillä mietin että ihmiset varmasti huijaavat palkkansa, välillä tunnen olevani nolo ja hyväksikäytetty työnantajani taholta kun suostun tekemään aika rankkaakin duunia tuolla palkalla.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona kaksi akateemista: lääkäri ja opettaja.

Toisella bruttopalkka hieman yli 4000 ja toisella hieman yli 5000€. Nettopalkoissa ero paljon pienempi.

Vierailija
2/74 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

patevana opettajana toimiessani, tama yhdessa suomalaisessa kunnassa. Ja sai "tapella", etta tama summa suostuttiin maksamaan, piti siis tosiaan hairita kunnan palkanlaskijaa. Oli vissiin aateltu, etta olen vapaaehtoistyontekija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on kun suostut siihen. Itse en suostuisi.

Mikä sun ala on?

Vierailija
4/74 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette enemmän arvoisia, jokainen pitkälle koulutettu on.

Itse olen aina arvottanut osaamiseni korkealle ja työnantaja on joka kerta vastannut huutoon ja olen aina saanut haluamani palkan, ja olen työskennellyt sekä julkisen sektorin että yksityisen sektorin palveluksessa.

Jos te aina suostutte, kun työnantaja alkaa selittää, että "meillä nyt vaan maksetaan näitä taulukkopalkkoja", niin eihän teidän tilanne koskaan parane! Älkää suostuko, kokeilkaa mitä tapahtuu kun kieltäydytte, yllättävän moni työnantaja onkin yllättäen sitä mieltä että kyllähän palkan pitää olla isompi.

Jos ette itse arvosta työtänne ja ammattitaitoanne, niin ei niitä arvosta kukaan muukaan!

Vierailija
5/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan noin 2500 euroa kuussa ja pidän itseäni alipalkattuna.

Vierailija
6/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti, että akateemisesti koulutetut saa noin huonoa palkkaa. Eihän sitten kannattaisi käydä kouluja ollenkaan. Itse olen vain merkonomi ja palkkani on yli 3000 €/kk ja akateemisilla on palkka heti vähintään 4000 - 5000 €/kk ja vähän ajan päästä 7000 - 10000 €/kk.

On turha väittää täällä myös, että jollain lääkärillä on alle 5000 €/kk palkka.

Täällä väittää tuollaisia mitäänsaamattomat työttömät tai äitiyslomalla olevat joilla ei ole mitään työkokemusta.

Kukaan lääkäri ei voi väittää, että palkka on alle 5000 €/kk.

Vierailija
7/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee työtä, jossa tehtäväkohtainen palkka ON alle 2000 euroa.

Vierailija
8/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siinä olen samaa mieltä , mutta sitä juuri mietinkin, että olen herännyt tähän palkka-asiaan vasta nyt kun olen tällä palstalla lukenut ihmisten palkkoja.. sitä ennen olin hiljaa tyytyväinen.

Korotusta olen kyl pyytänyt viimeksi kuukausi sitten ja ilmaissut tyytymättömyyteni, mutta palkka on taulukon ja tessin mukainen eikä sitä ole kuulemma varaa nostaa.

Mutta siis jos todella on niin että ihmiset tienaavat sellaisia palkkoja kuin täällä näkee ja kuulee, niin lähden työnhakuun heti huomenna.

Kyseessä palveluala, ja olen esimiehenä n 30 henkilölle. Koulutus tradenomi, eli ei kuitenkaan ylempi kk-tutkinto. Olen yksin vastuussa työntekijöistäni ja lisäksi tavoitettavissa 24/7 myös lomilla.

Vierailija
9/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee työtä, jossa tehtäväkohtainen palkka ON alle 2000 euroa.

Näin on minun tapauksessani.. eli tehtäväkohtainen palkka on 2014e/kk .. eihän se TA:n vika ole että minulla on koulutus ja että hoidan työni pätevämmin kuin tarvitsisikaan.

AP

Vierailija
10/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti, että akateemisesti koulutetut saa noin huonoa palkkaa. Eihän sitten kannattaisi käydä kouluja ollenkaan. Itse olen vain merkonomi ja palkkani on yli 3000 €/kk ja akateemisilla on palkka heti vähintään 4000 - 5000 €/kk ja vähän ajan päästä 7000 - 10000 €/kk.

On turha väittää täällä myös, että jollain lääkärillä on alle 5000 €/kk palkka.

Täällä väittää tuollaisia mitäänsaamattomat työttömät tai äitiyslomalla olevat joilla ei ole mitään työkokemusta.

Kukaan lääkäri ei voi väittää, että palkka on alle 5000 €/kk.

joiden koulutus ei tosiasiassa edes ole mikään akateeminen koulutus. Mäkään en tunne ketään yliopistotutkinnon (tällä tarkoitan tiedekorkeakoulua, ei amk:ia) suorittanutta, jonka palkka olis alle 4000 euroa ja tunnen kyllä useita akateemisia eri aloilta. Useimpien palkka on yli 6000 euroa kk, kuten esimerkiksi omani. Tosin olen sijoitusalalla, jossa palkat ovat tunnetusti melko hyvät.

Vierailija
11/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä palveluala, ja olen esimiehenä n 30 henkilölle. Koulutus tradenomi, eli ei kuitenkaan ylempi kk-tutkinto. Olen yksin vastuussa työntekijöistäni ja lisäksi tavoitettavissa 24/7 myös lomilla.

Vierailija
12/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normipalkka kokemattomille merkonomeille.

Vierailija
13/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi ei ole akateeminen tutkinto.

Vierailija
14/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti, että akateemisesti koulutetut saa noin huonoa palkkaa. Eihän sitten kannattaisi käydä kouluja ollenkaan. Itse olen vain merkonomi ja palkkani on yli 3000 €/kk ja akateemisilla on palkka heti vähintään 4000 - 5000 €/kk ja vähän ajan päästä 7000 - 10000 €/kk. On turha väittää täällä myös, että jollain lääkärillä on alle 5000 €/kk palkka. Täällä väittää tuollaisia mitäänsaamattomat työttömät tai äitiyslomalla olevat joilla ei ole mitään työkokemusta. Kukaan lääkäri ei voi väittää, että palkka on alle 5000 €/kk.

Nimenomaan tällaisia lukuja en ymmärrä!

t AP

Vierailija
15/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni akateeminen tienaa yli 5000 euroa. Sinä vaan et ole akateeminen.

Vierailija
16/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normipalkka kokemattomille merkonomeille.

No jos tradenomi ei ole akateeminen tutkinto niin eikai se kuitenkaan ole myöskään synonyymi kokemattomalle merkonomille???

Vierailija
17/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ollenkaan näitä väitteitä, ettei kellään akateemisella ole alle 4000 e/kk palkka. Ihan varmasti on, ja monet heistä on sosiaali- tai koulutusalalla.

terv. työtön akateeminen, joka ei ole murheissaan köyhyydestään

Vierailija
18/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten jo sanottiin, SINÄ ET OLE akateeminen.

Mistä ihmeestä keksit, että olet akateeminen????

Akateeminen tarkoittaa loppututkintoa TIEDEKORKEAKOULUSTA, siis yliopistosta vaikka eihän ne kaikki yliopiston nimellä kulje.

Vierailija
19/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti, että akateemisesti koulutetut saa noin huonoa palkkaa. Eihän sitten kannattaisi käydä kouluja ollenkaan. Itse olen vain merkonomi ja palkkani on yli 3000 €/kk ja akateemisilla on palkka heti vähintään 4000 - 5000 €/kk ja vähän ajan päästä 7000 - 10000 €/kk. On turha väittää täällä myös, että jollain lääkärillä on alle 5000 €/kk palkka. Täällä väittää tuollaisia mitäänsaamattomat työttömät tai äitiyslomalla olevat joilla ei ole mitään työkokemusta. Kukaan lääkäri ei voi väittää, että palkka on alle 5000 €/kk.

Nimenomaan tällaisia lukuja en ymmärrä!

t AP

mutta sä et olekaan akateeminen. Mikä tossa yhtälössä on vaikeaa?

Vierailija
20/74 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap on selkeästi kokematon työmarkkinoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi