Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankkiin töihin, taustojen selvitys?

Vierailija
28.03.2025 |

Olen hakemassa pariinkin eri pankkiin töihin. Tehtävät liittyyvät luottopäätöksiin, joita valtuuksien mukaisesti saa tehdä joko esim. itsenäisesti tai kahden tai useamman päättäjän periaattella tiettyyn rajaan asti, ja sitten tulen hoitamaan luottoihin liittyvää rahaliikennettä, eli maksamaan lainoja ym.

Tarkistaako työnantaja luottotietojeni lisäksi jotain muuta? Ulosottotiedot tai esim. jotkut yrityssidonnaisuudet jne? Siis yleensä, toki riippuu pankistakin varmaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoitusalalla usein haetaan Suposta turvallisuusselvitys. 

Vierailija
2/17 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet joskus jäänyt kiinni pankkiryöstöstä niin älä suotta hae.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan haeta.

Perusduuneihin katsotaan luottotiedot, joskus ulosottotiedot (rahaa siirrellessä riski jos persaukinen hoitaa)...

Vierailija
4/17 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

et pääse jos luottotiedoissa ongelmia tai on rikosrekisteri

Vierailija
5/17 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei kannata lähteä ulkomaillekaan noihin hommiin, saat potkut

Vierailija
6/17 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et pääse jos luottotiedoissa ongelmia tai on rikosrekisteri

Rikosrekisteriä ei kyllä katsota

Vierailija
7/17 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän nuo monet väitteet ettei rikosrekisteriä tarkasteta? No todellakin se käy ilmi kun Supo tekee taustaselvityksen. Lisäksi ulosotot ja huumetesti. 

t. pankissa töissä ollut puolitoista vuotta

Vierailija
8/17 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän nuo monet väitteet ettei rikosrekisteriä tarkasteta? No todellakin se käy ilmi kun Supo tekee taustaselvityksen. Lisäksi ulosotot ja huumetesti. 

Ihan sillä perusteella, että itse olen ollut riskienhallinnassa, mieheni rahoitusjohtaja toisessa pankissa jne. Kummaltakaan ei ole rikosrekkaria tarkastettu eikä huumetestiä otettu. Eikä keltään tuttavaltakaan. Lues vähän EBAn ohjeita ja FiVan määräyksiä ja palaa takaisin. Ja Fit and proper lienee tuttu?

Vierailija
9/17 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahoitusalalla usein haetaan Suposta turvallisuusselvitys. 

Ei todellakaan haeta pelleselvitystä. 

Vierailija
10/17 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fit and proper ei siis koske aloittajan tapausta, siitä on kyse. Luottotiedot katsotaan varmasti ja pankin sisäiset linjaukset määrittävät mitä muuta. Sidonnaisuudet esimerkiksi

Vierailija
11/17 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki voi sitten omi etuja ajaakseen hoitaa mitä tahansa suhteita parhaaksi/pahimmaksi katsomallaan tavalla. Ja palkata myös suhteilla pahimmat pellet ja häiriköt. Ihan ex nasseista alkaen. 

Vierailija
12/17 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sillä perusteella, että itse olen ollut riskienhallinnassa, mieheni rahoitusjohtaja toisessa pankissa jne. Kummaltakaan ei ole rikosrekkaria tarkastettu eikä huumetestiä otettu. Eikä keltään tuttavaltakaan. Lues vähän EBAn ohjeita ja FiVan määräyksiä ja palaa takaisin. Ja Fit and proper lienee tuttu?

Niin koska olette niihin hommiin menneet? Kasarilla? Nykyään on ihan eri vaatimukset. 

Vierailija
13/17 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitaan taustat viimeistä piirtoa myöten, ei pelkästään rikosrekisteriä tai sakkoihin johtaneita tekoja, vaan myös epäilyt, joista ei kuitenkaan edetty oikeuteen asti. Hakijan itsensä taustojen tutkimisen lisäksi tutkitaan lähisukulaisten. Jos joku sisaruksista tai jompi kumpi vanhemmista on ns. poliisin tuttu, saattaa hakuprosessi kaatua tuohon. Minulla on kaksi lähisukulaista pankissa töissä, ja kertoivat tuosta prosessista.

Vierailija
14/17 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt vajaat kaksi vuotta pankissa töissä. Töihin tullessa tehtiin Supon turvallisuusselvitys, huumetesti ja tarkistettiin luottotiedot. Supon selvitys tehtiin jo toisen kerran nyt vuoden alussa. 

Ihan turha kuvitella että sinne pääsisi nykyään noin vain.

Vierailija
15/17 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi osuuspankin analyytikolta patrik itäniemeltä ei taidettu luotyotietoja tarkustaa.....johtajaainesta nääs.Olidi mitä parhain putoushahmo.

Vierailija
16/17 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta alemman tason duunreita kaikki tarkastetaan.Kuitenkin pimitykset ja eahanpesu tapahtuu ylemmillä tasoilla.

Vierailija
17/17 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki itse määrää, mitä ja miten tutkitaan. Ei siihen ole mitään yleistä lakipykälää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän