Harkitsen liikettä, joka möisi pizza-sliceja, kuppikakkuja,juustokakkua.. kävisitkö?
Mahtaisikohan riittää asiakkaita?
Kommentit (227)
Ne eivät kuitenkaan tunnu av-mammoille kelpaavan.
*Huokaus* Näistä kuppikakuista voi vaan haaveilla!<a href="http://www.cup-cake.com/gallery.php" alt="http://www.cup-cake.com/gallery.php">http://www.cup-cake.com/gallery.php</a>
leivonnaisia kahvilasta ja kyllä nuo valitettavasti näyttävät siltä että tiskiin jäisivät minulta.
Jos puhutaan "taajamasta" ja oppilaitoksista ja muista työn lomassa/jälkeen piipahtavista, on turha miettiä flyygeleitä ja silkkiverhoja. Ne vaativat ison kaupungin, jossa on riittävä kriittinen massa yläluokkaa, pelkillä tirkistelijöillä ja satunnaisila fiilistelijöillä ei elä.
Jos haluat saada opiskelijoita ja taviskevytlounastajia/aamupullan hakijoita:
1. hinnat kohtuulliset. Mysö kokonaisuutena, eli ei vain suhteessa tuotteeseen. Eli kaviaarileipä ei myy riittävästi, vaikka kate olisi pieni.
2. maku ja tuoreus kohdalleen
3. sopivasti jotain erilaista kuin muillaVeikkaan, että edullisilla, mutta tuoreilla ja rapeilla leivillä, hyvällä (helppotekoisella, mutta vähän erilaisella) peruspullalla ja munkeilla saat homman pyörimään. Toki niitä cup cakeja, juustokakkuja ja muita voi tajota sivussa. Mieti vain huolella se, miten paljon työtä (=aikaa) noiden tekoon menee, se on se kallein osa.
No kun Suomessa ei ole tällaista hienoa, kaikki upea nähdään liian prameana ja hienosteluna! *rolling eyes*
Ärsyttävän tasapaksua ajattelua. Tavallista ruokaa, tavallisia vaatteita, "Mä oon vaan tällanen ihan tavallinen älkää kattoko mua..."
Piti avautua hieman ja päästää höyryjä, :))
voi perustaa tosta vaan ja asiakaskuntaa riittää?
Ei niitä kyllä ole jonoksi asti muuallakaan.
No kun Suomessa ei ole tällaista hienoa, kaikki upea nähdään liian prameana ja hienosteluna! *rolling eyes*
Ärsyttävän tasapaksua ajattelua. Tavallista ruokaa, tavallisia vaatteita, "Mä oon vaan tällanen ihan tavallinen älkää kattoko mua..."
voi perustaa tosta vaan ja asiakaskuntaa riittää?
Ei niitä kyllä ole jonoksi asti muuallakaan.No kun Suomessa ei ole tällaista hienoa, kaikki upea nähdään liian prameana ja hienosteluna! *rolling eyes*
he tykkäävät hienoista paikoista :) Heille ei kelpaa tavistyyli Marimekkokuoseineen...
Jos pizzapalat olisi raikkaita ja runsaita, niin sellainen on helppo hiukopala.
Ihania cupcakeja, juustokakkuja ja suolaista.
Tosi hyvä idea. Go for it!
kun taas on näin paljon paskaa kaadettu niskaan. Mutta kyllä tuo musta aika hankalalta yhtälöltä tuntuu.
Varmasti eniten trafiikkia on kun ollaan keskustassa, mutta siellä ne vuokrat ovat niin suuria että liikeideankin pitää olla todella hyvä jotta rahaa liikkuu riittävästi. Mä pidän pizzasta, mutta en jaksa analysoida loppuun saakka sitä mistä sen slaissin nyt hakisin, joten ei luultavasti tulisi ensimmäisenä tai toisenakaan mieleen joku puoti jossa on myös kuppikakkuja ja juustokakkua (joista kumpaakaan en syö koskaan). Teillä voisi olla vaikka kuinka hyvää pizzaa, mutta mä en sitä tietäisi kun menisin johonkin pizzapaikkaan.
Täällä meidän kulmilla (asun Pohjois-Helsingissä pientaloalueella) olisi ihanaa kun olisi edes jotain ruokapaikkoja, mutta täällä taas en ole niinkään pizzaslice-tilanteessa. Se on tarve joka mulla on yksin asioita hoitaessani tai shoppaillessani, ei sellainen tarve joka iskee kotona perheen kanssa. Jos mä haluan kotona pizzaa, mä leivon pizzaa.
Ja jos haluaisin makeita leivonnaisia, uskoisin että haluaisin niitä nimenomaan paikassa jossa ei vieressä haise salami.
Toivon ap:lle onnea yritystoimintaan silti. Ehkä se sieltä vielä kirkastuu.
Olen myös yrittäjä muutenkin, että se puoli on hallussa Lähinnä ajattelin tuota myyntivalikoimaa; ihan hirveästi ei noita luettelemiani myydä. Siksipä kysyn mahdollisilta asiakkailta, pitäisikö sitten myydä muuta kuin alkuper. ajatukseni oli? -ap
jos lähdet tuolla periaatteella, että et mieti sijaintia ja laske asiakasvirtoja ko. paikalla. Samoin käy yrittäjäkurssi ja mieti mistä se viivan alle jäävä tulos tulee ja kuinka paljon sitä pitäisi olla kuukaudessa, jotta saisit edes käteen jonkun 800 e. Kaikillahan tuommoinen joku kahvilan pito on joku haaveammatti, sisustusliikkeiden ohella...
esim lasten synntäreille jne. Niitä on vaikea saada nykyään. Sellaisen voisin pari kertaa vuodessa hakea vaikka pikkuisen kauempaakin, jos todella kivoja ja hinta kohdallaan.
Jos myisit myös mukaan, ja leivoksesi olisivat todella maukkaita ja tyylikkäitä ja sattuisit olemaan lähialueilla, voisin kerran kuussa käydä niitäkin ostamassa.
Käsintehdyt suklaat ovat tämän hetken trendi, mutta vaatii toki ammattitaitoa. Muutakin kuin pelkästään kova tahto.
Mä taas en pysty juomaan mitään espresso-kuraa..
Käännyn jo ovella pois, jos näen ettei tarjolla ole muuta kuin Liptonin keltaista. Samaten kahvi kuntoon, vaalean kuran vaihtoehdoksi edes erillismaksusta kunnon tummaa paahtoa (eikä mitään Presidenttiä sitten!!), jota voisi käyttää osaan erikoiskahveista.
Liptonit pitaisi kieltaa laissa, ja kahvin pitaa olla espressopohjaista, ei mitaan suodatinkahvia.
Espressohan on paljon hellavaraisempaa vatsalle kuin hapan suodatinkahvi...
Kolmen euron juustokakkupalaa en ole täällä ikinä nähnyt.
itseäni kiinnostais ostaa eniten kuppi- ja juustokakkuja. Yhestä palasta voisin maksaa 3 euroa. Panineja ostaisin myös noin 5 euroa kpl.
mieti oikeasti, mikä on asiakaskohderyhmäsi, ja mikä heidän maksimaalinen rahankäyttönsä on.
Veikkaan, että vinkuintialaisella ekoluomupikaruualla, joka on ylihinnoiteltu ja suunnattu kiireisille kravattimiehille ja bisnesmimmeille, tienaa paremmin kuin opiskelijoille suunnatuilla muffinsseilla ja pizzanpalasilla, vaikka ensimmäinen olisi auki vain 10:30-14:30 ja jälkimmäinen kaksitoista tuntia vuorokaudessa.
Kuppi hyvää kahvia ja leivos/kakku pala yht, esim. 5€ niin kauppa kävisi. Ongelma on monessa kahvilassa korkeat hinnat. Miksi maksaa kahvikupista ja muffinsista tmv. liki 10€ kun samaan hintaan saa mahan kunnolla täyteen (useimmissa ravintoloissa on hyvät lounastarjoukset, eli saa hyvää ruokaa edullisesti). Toivoisin että joku keksisi myydä edulliseen hintaan sen leivoksen/pullan/kakkupalan ja kahvin ja myisi niitä sitten isot määrät, eli tekisi volyymillä voittoa hinnan sijasta.
Jos ajatellaan ihan perus täytekakkua, sen tekeminen ei maksa paljoa. Voisi tehdä vaikka isoja kakkupohjia pelille, täyttää ne ja koristella ne ja sitten pilkkoa neliön mallisiksi paloiksi. Eli sarjatyönä paljon noita kakkupaloja, ei olisi kovin kallista =voisi myydä edullisesti. Moni ostaa myös mukaan, eli voisi olla takeaway tarjouksia jne. On ihan järkyttävissä hinnoissa nykyään kaikki konditoria tuotteet, ja se on sääli. Itse en käy kahviloissa kuten ennen kävin, koska ei ole halua maksaa niitä hintoja, minun kipurajani on ylitetty.
Toiseks miettisin haluanko yhdistää pizzan ja makeat leivonnaiset. Itse en välttämättä haluaisi pizzanhajussa ostaa juustokakkuja vaan mielummin leipomosta tai kahvilamaisesta ympäristöstä. Mielestäni pizzan ja jälkkäreiden miljööt ovat erilaiset.
itsekin olen tuosta kahvilayrittäjyydestä haaveillut.
On totta, että paikka, jossa olisi ihanat tarjoilut kauniissa ympäristössä halvalla olisi monelle ihana ja itsekin sellaisia kovasti arvostin esim. opiskeluaikana. Minun ei varsinaisesti edes olisi tarvinnut pihistellä mutta silloin linjani oli yleensä se, että jos otin teen tai kaakaon en ottanut leivonnaisia ja jos taas otin leivonnaisia otin niiden kanssa pelkkää vettä. Nykyään otan mitä mieleni tekee lähes hinnasta viis ja vyötäröhän siitä vaan kärsii...
Mutta siis pointtini on se, että sellainen paikka jossa käy aivan hurja trafiikki ei enää välttämättä vastaa ainakaan omaa käsitystäni viihtyisästä. Ja ainakin itse haluaisin ehdottomasti perustaa kauniin ja viihtyisän kahvilan, vähän erilaisen ja joukosta erottuvan paikan. Voluumin pitäisikin suuntautua varmaan ensi sijaisesti sitten mukaan otettavaan tavaraan. Itse myös ajattelen niin, että harvat kovin isot paikat ovat oikeasti kovin viihtyisiä ja kahviloissa ihmiset istuskelevat usein pitkäänkin niin, että kahvilaa on todella vaikea saada kannattavaksi jos hinnat ovat matalat.
Kahvilan pitäisi minusta olla sopivan täynnä, ei tukossa. Jos yrittäjäksi itse lähden luulen, että satsaisin laatuun ja luottaisin siihen, että maksukykyiset asiakkaat löytäisivät paikan. Toki tämä riippuisi vähän siitäkin mihin kahvilan perustaisin. Enkä toki ketään käännyttäisi ovelta mutta lähtökohtaisesti varmaan suunnittelisin tarjoilut isossa kaupungissa keskeisellä paikalla maksukykyisiä tai miksei köyhempiäkin, jotka harvakseltaan hemmottelevat itseään kunnolla kahvilakäynnillä asiakkaita silmällä pitäen.
Mutta toki varmaan edullisemmillakin hinnoilla voi luoda kivan kahvilan. Itsestäni ei juuri kannattavuusongelman takia taida yrittäjää tulla vaan pysyn vakkaritöissäni, joihin minulla myös koulutus toisin kun kahvilatyöhön ja yrittäjyyteen :) Yleinen haavehan tämä kahvilanpito.
peruskahvila, mutta erikoisemmilla tarjottavilla, vaikka juuri noilla cupcakeseilla, juustokakulla ja usa-tyyppisillä suolaisilla.
Jos mietin asioita, joita kaipaan eniten kahviloissa/pientä syötävää mukaan hakiessani, niin ehdottomasti kohtuuhintaiset suolaiset, joissa tulee mukana jotain kasviksiakin. Eiväthän leivonnaiset nyt noin ylipäätään ole se terveellisin vaihtoehto, mutta edullisemmassa hintaluokassa on usein valittavana se eineskarjalanpiirakka tai joku pasteija, täytettyjen leipien ollessa taas todella hintavia. Sellainen muutaman täytteen suolainen, joka olisi jonkinlainen kompromissi täytteiden määrän ja leivonnaisen hinnan välillä, olisi ihan täydellinen!
Toisaalta ideastasi poiketen kaipaisin myös niitä kahviloita, joissa voisi istua, tehdä ehkä töitä ja opiskella rauhassa. Niissä maksaa mielellään kalliimmistakin tarjottavista, jos vastineeksi saa hyvän nurkkauksen, jossa keskittyä ilman kiirettä lähteä heti pois.