Kesälomaisille tiedoksi että hotelleissa kuuluu tervehtiä muita asukkaita eikä katsella vastaantullessa ja hississä ympäri seiniä
Ihan normaalia ihmisten välistä kanssakäyntiä on tämä. Aamiaiselle mennessä sanotaan vastaantulijoille huomenta, päivemmällä vastaantullessa voi nyökätä ja katsoa hymyillen silmiin eikä seinille tai omiin varpaisiin. Hissiin mennessä voi ihan hyvin heipata eikä toljottaa tyhjyyteen tai kännykkään.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla joo, mutta ei Suomessa.
Sivistyneet ihmiset Suomessa harrastavat samaa kohteliasta käytösmallia.
Miksi? Tervehdin totta kai respaa tai aamiaisella töissä olevaa hotellin henkilökuntaa, käytävällä vastaantulevaa siistijää jne, sekä tietysti kiitän, jos joku pitää hissin ovea vaikka auki niin, että ehdin kyytiin. Mutta miksi pitäisi alkaa moikkailemaan läpi kaikki hotellin asukkaat ilman erityistä syytä?
(Ei muuten moikkailla systemaattisesti "ulkomaillakaan" muita vieraita ilman erityistä syytä, ainakaan Keski-Euroopan valtioissa. Sen verran monta vuotta olen työmatkustellut tuolla suunnilla.)
No viddu ei kuulu! Äitini on kanssa hyvin tarkka siitä mitä "kuuluu" tehdä ja tietenkin hänen mielipiteensä on se ainoa oikea. Milloin "kuuluu" syödä mitäkin ja milloin "kuuluu" siivota yms. En kestä enää! N59
Vierailija kirjoitti:
Urpo, niitä samoja ulkomaalaisia on meilläkin täällä hotelleissa ympäri vuoden, mutta erityisesti näin kesällä. Miksi et tervehtisi heitä täällä, jos ulkomailla tervehdit? Samoin Miksi olisit epäkohtelias juntti suomalaisia kohtaan?
Olipa taas sellainen haukkumis-aloitus jussiksi. Blaah.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Tervehdin totta kai respaa tai aamiaisella töissä olevaa hotellin henkilökuntaa, käytävällä vastaantulevaa siistijää jne, sekä tietysti kiitän, jos joku pitää hissin ovea vaikka auki niin, että ehdin kyytiin. Mutta miksi pitäisi alkaa moikkailemaan läpi kaikki hotellin asukkaat ilman erityistä syytä?
(Ei muuten moikkailla systemaattisesti "ulkomaillakaan" muita vieraita ilman erityistä syytä, ainakaan Keski-Euroopan valtioissa. Sen verran monta vuotta olen työmatkustellut tuolla suunnilla.)
Puppua, et ole matkustellut missään. Esimerkisi Saksassa ihan yleinen tapa toivottaa huomenta saavuttaessa hotellin aamiaishuoneeseen ihan koko salille. Toki nuorempi sukupolvi ei sielläkään enää harrasta tätä, mutta keski-ikäiset enemmän matkustelevat varsin yleisesti.
Niinpä. Onneksi oma mies käyttäytyy kuin tv-sarjan Hercule Poirot eikä ole törppö.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset missään ulkomaillakaan moikkaile hisseissä. Oletko ikinä käynyt?
Sama ilmiöhän näkyy suomalaisissa kerrostaloissa. Seistään hississä tuppisuuna eikä edes tervehditä. Olenkin alkanut sanoa näille, jotka eivät vastaa tervehdykseen, että: "Jep, ei kannatakaan moikata."
Vain tuttuja moikataan ja heitäkin harkinnan mukaan. Jos joku ulkomaanpelle loukkaantuu, jos ei moikata, niin oma häpeänsä. Emme kuitenkaan näe toisiamme enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset missään ulkomaillakaan moikkaile hisseissä. Oletko ikinä käynyt?
Heh. Et ole tainnut käydä kuin pakettimatkoilla muiden junttien kanssa. Kaikkialla paitsi Suomessa on täysin normaalia tervehtiä hissiin astuttaessa. On myös täysin normaalia sanoa täysin tuntemattomalle ihmiselle että onpa sulla kiva paita tai kengät jos ne sattuu olemaan kivat.
Kesälomainen, ap keksii uusia sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Kesälomainen, ap keksii uusia sanoja.
Oliko absoluuttisesti paras suoritus mihin kykenit?
Päädyin kaksistaan hissiin amerikkalaisen kanssa. Hän sanoi hi how are you doing ja hissi lähti matkaan. Seurasi pitkä hiljaisuus kun aloin miettimään mitä minulle kuuluu. Kun avasin suuni kertoakseni mitä minulle kuuluu, ovi avautui ja amerikkalainen vain poistui sanomatta sanaakaan ja kuulematta mitä minulle kuuluu. Töykeyttä? Ylpistyneisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Päädyin kaksistaan hissiin amerikkalaisen kanssa. Hän sanoi hi how are you doing ja hissi lähti matkaan. Seurasi pitkä hiljaisuus kun aloin miettimään mitä minulle kuuluu. Kun avasin suuni kertoakseni mitä minulle kuuluu, ovi avautui ja amerikkalainen vain poistui sanomatta sanaakaan ja kuulematta mitä minulle kuuluu. Töykeyttä? Ylpistyneisyyttä?
Siihen vastataan good. Tai good, you? Eli suomeksi moikka.
Aspa-hommista on se hyöty, että moikkaan aina kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Aspa-hommista on se hyöty, että moikkaan aina kaikkia.
Moikka! :)
Muutamia tuhansia öitä olen Suomessa hotellissa ollut, enkä ole tuollaista nähnyt
Mitään en noin vihaiselle ap:lle sano!