Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsen liikettä, joka möisi pizza-sliceja, kuppikakkuja,juustokakkua.. kävisitkö?

Vierailija
07.01.2012 |

Mahtaisikohan riittää asiakkaita?

Kommentit (227)

Vierailija
221/227 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli paikka vain päivällä auki, niin rataskansa liikkuu silloin.

Kevyttä syötävää ottaisin vaunuilun ohessa.

Vierailija
222/227 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota huomioon myös aika, joka menee tuotteiden valmistukseen. Jos alat vääntämään itse jotain monimutkaisia leipomuksia, niin tarvitset työntekijän (jonka palkanmaksuun tarvitset paljon enemmän rahaa, kuin se mitä työntekijä saa itselle).. tai jos teet itse, niin sinä aikana et välttämättä voi tehdä myyntityötä/pitää liikettä auki, mutta silti tarvitset itse siltä ajalta palkan.

Suosittelen käymään yrittäjäkurssin, jos aiot alkaa kahvilayrittäjäksi sillä mielellä, että haluat siitä palkan. Siellä voit laskea, että paljonko pitäisi myydä ja millä hinnalla, että saat maksettua KAIKKI kulut, verot sekä saat myös itsellesi jotain käteen. Siellä myös tulee ihan varmasti ilmi kuluja ja menoja joita et välttämättä osaa ajatellakaan, ellet sitten aikasemmin ole ollut kahvila(tmv.)yrittäjä.

Tietenkin sitten on eri asia, jos olet rikas ja haluat alkaa kahvila"harrastajaksi" huvikseen! :)

ja ainakin meilläpäin on turha haaveillakaan starttirahoista tai yrittäjälainoista, jos ei käy yrittäjäkurssia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/227 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei voi vain suurpiirteisesti kertoa, mihin kahvilaansa suunnittelee niin täällä ei sen puolesta tarvi spekuloida? Kaupunki/kaupungin koko, missä päin Suomea, keskustassa, ostarissa vai jossain lähiössä?

Vierailija
224/227 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustelee tuotteita..Mikä on ihan hyvä idea.

ota huomioon myös aika, joka menee tuotteiden valmistukseen. Jos alat vääntämään itse jotain monimutkaisia leipomuksia, niin tarvitset työntekijän (jonka palkanmaksuun tarvitset paljon enemmän rahaa, kuin se mitä työntekijä saa itselle).. tai jos teet itse, niin sinä aikana et välttämättä voi tehdä myyntityötä/pitää liikettä auki, mutta silti tarvitset itse siltä ajalta palkan.

Suosittelen käymään yrittäjäkurssin, jos aiot alkaa kahvilayrittäjäksi sillä mielellä, että haluat siitä palkan. Siellä voit laskea, että paljonko pitäisi myydä ja millä hinnalla, että saat maksettua KAIKKI kulut, verot sekä saat myös itsellesi jotain käteen. Siellä myös tulee ihan varmasti ilmi kuluja ja menoja joita et välttämättä osaa ajatellakaan, ellet sitten aikasemmin ole ollut kahvila(tmv.)yrittäjä.

Tietenkin sitten on eri asia, jos olet rikas ja haluat alkaa kahvila"harrastajaksi" huvikseen! :)

ja ainakin meilläpäin on turha haaveillakaan starttirahoista tai yrittäjälainoista, jos ei käy yrittäjäkurssia.

Vierailija
225/227 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan omanlainen yhdistelmä.

Minä kävisin:)

Vierailija
226/227 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

take away paikkaa, jossa olisi myös muutama istumapaikka? Vaiko kahvilaa, josta voi ostaa myös mukaan?

Minusta näillä on ihan selkeä ero, mitä ihmiset näiltä paikoilta haluavat. Itse jos hakisin take away -välipalaa, niin tärkeää silloin on se, että sijainti on hyvä, palvelu nopeaa, tuotteet edullisia ja helppo syödä seistessä tai kävellessä. Itse en osta take away paikasta pizzaa, koska sitä on hankala syödä kävellen ja se on rasvaista. En myöskään osta take away paikasta makeita ruokia, koska tarkoitus ei ole herkutella, vaan pitää nälkää loitolla.

Jos taas olen menossa kahvilaan, haluan herkutella, ja silloin tärkeitä ovat ihan eri asiat: maku ja viihtyisyys. Silloin olen valmis maksamaan vähän enemmän tuotteista, sillä ostan elämystä samalla. Tällaisessa paikassa toki yrittäjän kustannuksetkin ovat suuremmat, koska tämä vaatii suuremmat tilat ja enemmän työvoimaa.

Minusta olisi tärkeää miettiä konsepti kokonaisuutena, eikä yhdistellä erilaisia kivoja asioita. Lisäksi mieti ihmisiä, jotka haluat asiakkaaksi. Jos tarkoitus on perustaa liike johonkin keskustaan, niin silloin varmaan alueella liikkuu aika monenlaista porukkaa. Mutta vähän sivummalla, sinun tulisi selvittää, että mitä työpaikkoja ja oppilaitoksia alueella on. Esim. meidän työpaikkaruokala tekee mielestäni sen virheen, että se myy raksamiesten ruokaa (paljon rasvaa, suolaa ja isot annoskoot), vaikka koko toimiston väestä 80 % on toimistotyötä tekeviä naisia.

Vierailija
227/227 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lähiseudun oppilaitos (poikien) amis vai (tyttöjen) kauppis. Onko sijainti sellainen, että sinne voi tulla muutkin, siis onko sijainti keskeinen vai syrjäinen. Haluatko kotiäitejä vai eläkeläsiä? Heillä ja opisekelijoilla taitaa olla erilaiset toiveet. Entä muina aikoina, iltapäivisin, viikonloppuisin, ketä haluaisit, vai olisitko auki vain arkisin aamusta lounasaikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän