Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsen liikettä, joka möisi pizza-sliceja, kuppikakkuja,juustokakkua.. kävisitkö?

Vierailija
07.01.2012 |

Mahtaisikohan riittää asiakkaita?

Kommentit (227)

Vierailija
101/227 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas valtavasti viesteistänne.

Voin vastata tähän, olen miettinyt paikaksi Etelä-Suomessa isoa taajamaa, jossa myös koulukeskittymiä. On isot peruskoulut, lukio, aikuisoppilaitoksia jne. Paljon myös muuta asiakaskuntaa olisi varmasti.

Mielipiteet tuntuvat jakautuvan kovasti, joka tosin oli odotettavissa. Kyllä tästä jonkinlaista kuvaa kuitenkin voi vetää.

Kaikki on vielä avoinna ja olisi todella mukava avata sellainen paikka, joka olisi kävijöille oikeasti mieleinen. Kaikin puolin:)

Miksi Ap ei voi vain suurpiirteisesti kertoa, mihin kahvilaansa suunnittelee niin täällä ei sen puolesta tarvi spekuloida? Kaupunki/kaupungin koko, missä päin Suomea, keskustassa, ostarissa vai jossain lähiössä?

Vierailija
102/227 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianoa ja gramofonia siellä ei ole, paksut verhot ja jykevät huonekalut toki. Teevalikoimasta en tiedä, koska juon kahvia, joka tuodaan siellä hopeakannussa pöytään.

Joskus olen haaveillut kahvilasta, joka olisi vähän fiinimpi. Ripauksia 1900-luvun alun tyylistä. Sopisi varmaan parhaiten Helsinkiin.

-Siellä olisi piano/flyygeli, silloin tällöin esiintyjiä...

-Kristallikruunuja, samettiverhoja, palmuja kukkatelineissä, vanha gramofoni. Kalusteet/valaisimet antiikkia, olisi aito vanhan ajan tunnelma.

-Samovaareja...myynnissä hyviä teelaatuja, kunnollista haudutettua teetä.

Siis sinne! :D eikä maksa paljon... :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/227 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Suomessa olisi varmasti tilaa useammallekin hyvälle kreppiravintolalle.

Krepit ovat lettuja muistuttavia, mutta ohuempia. Täytteenä makeaa tai suolaista. Juomaksi kuuluisi tietysti aitoa bretagnelaista siideriä, mutta Suomessa nuo anniskeluoikeudet ovat tietysti sitten aina oma juttunsa.

Itse uskon, että krepit olisivat toimiva liikeidea. Ranskalaisella ruokakulttuurilla on nyt nostetta, ja kuitenkin krepit ovat todella konstailematon vaihtoehto - ei mitään hanhenmaksapallero- tai etanatyyppistä keekoilua.

Raaka-aineiden pitäisi tietysti olla laadukkaita, mutta yhden krepin kustannukset eivät nouse kovin korkealle.

Tietysti paikan autenttiseen tunnelmaan pitäisi myös panostaa.

Vierailija
104/227 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin, jos olisi hyviä! Hintakin saisi olla ihan korkeahko, jos olisivat vain hyviä.

Pizza sliceja sen sijaan saa jo monesta muustakin paikasta eli niiden perään en todellakaan juoksisi.

Vierailija
105/227 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietintäasteella kun ollaan.

Tässä ehdotuksessa sijanti on tärkeä.

Aivan ihanalta kyllä kuulostaa.

-ap

Mutta Suomessa olisi varmasti tilaa useammallekin hyvälle kreppiravintolalle.

Krepit ovat lettuja muistuttavia, mutta ohuempia. Täytteenä makeaa tai suolaista. Juomaksi kuuluisi tietysti aitoa bretagnelaista siideriä, mutta Suomessa nuo anniskeluoikeudet ovat tietysti sitten aina oma juttunsa.

Itse uskon, että krepit olisivat toimiva liikeidea. Ranskalaisella ruokakulttuurilla on nyt nostetta, ja kuitenkin krepit ovat todella konstailematon vaihtoehto - ei mitään hanhenmaksapallero- tai etanatyyppistä keekoilua.

Raaka-aineiden pitäisi tietysti olla laadukkaita, mutta yhden krepin kustannukset eivät nouse kovin korkealle.

Tietysti paikan autenttiseen tunnelmaan pitäisi myös panostaa.

Vierailija
106/227 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreppiravintolassa mua ei yhtään vaivaa se että itse syön suolaista kreppiä ja viereisessä pöydässä toinen makeaa, mutta edelleen musta pizza ja kuppikakku eivät fiilispuolella kuulu ollenkaan yhteen. Toisesta pöydästä löyhähtää salami, ja toisessa mussutetaan sokerista pinkkiä leivonnaista - ei vain houkuta tunnelmallisesti.

Vierailija
107/227 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kävisin paikassa, jossa olisi täytettyjä voisarvia. Helposti voisin käydä hakemassa pussin, jossa appelsiinimehua ja voisarvi, joko väli- tai aamupalaksi.

Parasta tietysti, jos olisi paikan päällä leivottuja. muutenkin, jos leipomushommat kiinnostaa, niin itsetehdyt, tuoreet sämpylät maistuisivat (ja kaveriksi vaikka päivän keitto).

Siinähän voisi pyöräytellä leivät myös myyntiin. Itse ostaisin mielelläni pienleipomosta.

Samoin salaattibaari saisi kannatusta täältä. Siis itse saisi valita ainekset. Mielummin ei kuitenkaan niin, että asiakas tekee salaatin, se on jotenkin niin basillista.

Vierailija
108/227 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
109/227 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
110/227 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carla Bruni voisi joskus olla vierailevana artistina

Tulisin!

Vierailija
111/227 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siellä tarvitse joka päivä käydä. Ja ne siis tuodaan hopeakannussa pöytään. Kahvikannussa on noin kolme kupillista kahvia, ikinä en ole sitä tyhjäksi saanut (=termari mukaan!).

Pianoa ja gramofonia siellä ei ole, paksut verhot ja jykevät huonekalut toki. Teevalikoimasta en tiedä, koska juon kahvia, joka tuodaan siellä hopeakannussa pöytään.

Joskus olen haaveillut kahvilasta, joka olisi vähän fiinimpi. Ripauksia 1900-luvun alun tyylistä. Sopisi varmaan parhaiten Helsinkiin.

-Kristallikruunuja, samettiverhoja, palmuja kukkatelineissä, vanha gramofoni. Kalusteet/valaisimet antiikkia, olisi aito vanhan ajan tunnelma.

Vierailija
112/227 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät kuitenkaan tunnu av-mammoille kelpaavan.

*Huokaus* Näistä kuppikakuista voi vaan haaveilla!http://www.cup-cake.com/gallery.php

Vierailija
113/227 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
114/227 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ravintola-alan koulutus sinulla on?. Kaikki mahdolliset kommervinkit ravintolan perustamisessa pitää tietää ja myös omavalvonta.

Tärkeimpiä asioita ravintolan perustamisessa pitää tietää millä hinnalla myydään tuotetta asiakkaille ja paljon sitä jää itselle kaikkien menojen jälkeen.

Ravintolatyö tietää pitkää päivää ja eurot eivät tule helposti.

Vierailija
115/227 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siellä tarvitse joka päivä käydä. Ja ne siis tuodaan hopeakannussa pöytään. Kahvikannussa on noin kolme kupillista kahvia, ikinä en ole sitä tyhjäksi saanut (=termari mukaan!).

Vierailija
116/227 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Starbuckseissa on reilusti poytia ja istumapaikkoja, pari nojatuoli/sohvaryhmaa loytyy myos.

Ei silti kovin viihtyisia, agreed.

Minua aina hairitsee kaikissa kahviloissa kylma- ja muiden laitteiden meteli. Olispa aivan taystaaaneton paikka, vain ihmisten aanet, astioiden kolina ja sopivaa musiikkia.

Vierailija
117/227 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko todella niin, että ravintola-alan koulutus löytyy kaikilta ravintolaa tai kahvilaa pitäviltä. Voisi kuvitella, että myös työ tekijäänsä neuvoo ja moni asia on opiskeltavissa myös ihan itsenäisesti ilman tutkintoakin.

Aihe kiinnostaa koska itse myös jossain määrin haaveilen kahvilasta ja olen jopa miettinyt olisiko kaupallisesta koulutuksesta alalle enemmän hyötyä kuin ravintola-alan koulutuksesta. Toki siis hygieniapassit ym. pitää olla sen kyllä ymmärrän. Luin esim. tuosta omavalvonnasta netistä yhden kunnan ohjeen ravintolayrittäjille ja pituudestaan ja seikkaperäisyydestäään huolimatta siinä olevat asiat kuulostavat mielestäni sellaisilta asioilta, että normaali fiksu ihminen pystyy sellaiset asiat järjestelemään ja tajuamaan. Itse ainakin kun olen kiinnostunut ruuanlaitosta niin monet asiat olivat tuttuja jo ihan siltä pohjalta.

Toki kuitenkin hyppy kahvilanpitäjäksi ihan muulla koulutuksella voisi olla iso ja itse voisin kyllä ihan mielenkiinnosta opiskella myös kokiksikin jossain vaiheessa.

Mitä mieltä siis muut ovat onko ravintola-alan koulutus ehdoton kahvilanpitäjälle?

Vierailija
118/227 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko todella niin, että ravintola-alan koulutus löytyy kaikilta ravintolaa tai kahvilaa pitäviltä. Voisi kuvitella, että myös työ tekijäänsä neuvoo ja moni asia on opiskeltavissa myös ihan itsenäisesti ilman tutkintoakin.

Aihe kiinnostaa koska itse myös jossain määrin haaveilen kahvilasta ja olen jopa miettinyt olisiko kaupallisesta koulutuksesta alalle enemmän hyötyä kuin ravintola-alan koulutuksesta. Toki siis hygieniapassit ym. pitää olla sen kyllä ymmärrän. Luin esim. tuosta omavalvonnasta netistä yhden kunnan ohjeen ravintolayrittäjille ja pituudestaan ja seikkaperäisyydestäään huolimatta siinä olevat asiat kuulostavat mielestäni sellaisilta asioilta, että normaali fiksu ihminen pystyy sellaiset asiat järjestelemään ja tajuamaan. Itse ainakin kun olen kiinnostunut ruuanlaitosta niin monet asiat olivat tuttuja jo ihan siltä pohjalta.

Toki kuitenkin hyppy kahvilanpitäjäksi ihan muulla koulutuksella voisi olla iso ja itse voisin kyllä ihan mielenkiinnosta opiskella myös kokiksikin jossain vaiheessa.

Mitä mieltä siis muut ovat onko ravintola-alan koulutus ehdoton kahvilanpitäjälle?

Vierailija
119/227 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät unohdu koskaan. Ainakaan niin kauan kuin ihmiset jenkkilässä matkustavat.

Täällä pienessä Suomessa ne saattavat kyllä olla hetken enemmän pinnalla, mutta aina niitä menee.

Jos täällä olisikin joku sellainen myymälä, kuin jenkeissä, jossa myydään uskomattoman kauniita, erilaisia kuppikakkuja, huoh.

Siis erikoistuneet pelkästään cupcakeihin, lisänä jotain pientä makeaa.

yleensä ostelee - jos nyt heitä ajattelee asiakaskunnakseen. Itse aikoinaan parikymppisenä söin paljonkin pizza sliceja (joo, silloin ei terveellisyyys paljon kiinnostanut) ja Pizza Hutin slicet oli erityisen hyviä. 10 mk tarjouksen aikaan olin siellä välittömästi :)

Noihin kuppikakkuihin en usko. Ne taitaa olla nyt joku muotijuttu joka unohtuu ensi jouluun mennessä. Sisustus- ja kokkauslehdet on nyt täynnä noita hiton kuppikakkuja kun ne näyttää niin hyvältä. Mutta kuka niitä oikeasti syö, en tiedä

Jos on vain yhden erikoistuotteen kahvila tms., tarvitaan valtava maara trafiikkia, etta se kannattaa. Tuollaiset on taalla USAssa pelkastaan isoissa ostareissa ja ehka jossakin vilkkaalla kavelykadulla. Cupcakes on herateostoksia, poiketaan hetken mielijohteesta, ei suunnitellusti.

Mites jaatelokauppa? Tama on taalla suosittu:

http://www.coldstonecreamery.com/

Heilla on franchise-mahdollisuus.

Suomalaisethan syo jaateloa ympari vuoden.

Tassa siis ajatuksena etta tiskin takana sekoitetaan jaatelosta ja "mix-in" tuotteista (karkkia, hedelmaa, pahkinoita, kastikkeita, jne.) asiakkaan haluama annos. Myos valmiita resepteja on tarjolla, jaatelokakkuja ja jaatelo cup cakes.

Vierailija
120/227 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa roskaruokaa muutennkin tarjolla. Keksi terveellistä mutta hyvää ruokaa...