Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysyin hyvältä ystävältäni mökkiä vuokralle hiihtolomaksi.

Vierailija
05.01.2012 |

Olen itse majoittanut kyseistä kaveria meillä ilmaiseksi, tarjonnut ruoat jne. Joo, mökin hinta viikolle on 900€, ilmeisesti kaverialennuksella :D aivan uskomatonta hommaa, tässä sen näkee mitä palkaksi saa omasta ystävällisyydestä.

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta meille kutsunut, kun ovat meille kyulään tulleet. eräällä kerralla käytti sairasta lastaan tässä kaupungissa lääkärissä ja ei tarvinnut mennä hotelliin, vaan tarjosin meiltä yöpaikkaa. Muutaman kerran on ollut ihan kylästelemässä ja viimeisimmällä kerralla tuli uuden miesystävänsä kanssa kesälomaa viettämään ja olivat meillä ilmaiseksi.

Minä en VAADI vastapalveluksia, minusta itsestäni se vaan on luonnollista, että kun kaveri on tarjonnut jotain niin itse sopivassa kohdassa annan sitä saamaani hyvää takaisin. Ilmaiseksi en ole heidän mökilleen menossa, vana mielelläni siitä maksan, vaan 900€ on todella korkea summa pyytää ystävältä. Itse en kehtaisi, moni näemmä kehtaa.

Älkää huokestuko, en ole väen väkisin kaverin mäkille menossa, ilmoitin että on meidän budjettiin turhan kallis.

Saatiin toinen mökki tuohon 500e hintaan samaan aikaan ja siihen tosiaan sisältyy nuo polttopuutkin :)ensi kesänä tosin taidan olla lomailemassa muualla kaverin kesäloman aikaan.

Vierailija
122/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta meille kutsunut, kun ovat meille kyulään tulleet. eräällä kerralla käytti sairasta lastaan tässä kaupungissa lääkärissä ja ei tarvinnut mennä hotelliin, vaan tarjosin meiltä yöpaikkaa. Muutaman kerran on ollut ihan kylästelemässä ja viimeisimmällä kerralla tuli uuden miesystävänsä kanssa kesälomaa viettämään ja olivat meillä ilmaiseksi. Minä en VAADI vastapalveluksia, minusta itsestäni se vaan on luonnollista, että kun kaveri on tarjonnut jotain niin itse sopivassa kohdassa annan sitä saamaani hyvää takaisin. Ilmaiseksi en ole heidän mökilleen menossa, vana mielelläni siitä maksan, vaan 900€ on todella korkea summa pyytää ystävältä. Itse en kehtaisi, moni näemmä kehtaa. Älkää huokestuko, en ole väen väkisin kaverin mäkille menossa, ilmoitin että on meidän budjettiin turhan kallis. Saatiin toinen mökki tuohon 500e hintaan samaan aikaan ja siihen tosiaan sisältyy nuo polttopuutkin :)ensi kesänä tosin taidan olla lomailemassa muualla kaverin kesäloman aikaan.

eli ystäväsi ei vaadi sitä. Varmasti olettaa, että loukkaannut, jos menevät hotelliin tms.

Sinä taas haluat mennä kaverin mökille, hän ei sitä tarjoa. Nyt kaveri kokee, että sinä olet se pompottaja: luoksesi on tultava öitsemään, sinulle on annettava mökki lainaan jne. Eli ystävä joutuu koko ajan "antamaan" sinulle omastaan, aikaansa ja itsensä ja mökkinsä.

Ei hän näe tuossa mitään vastavuoroista vaan pelkkää riistoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sen korvaan. Mutta jos joku pyytää minut luokseen, en ole velvollinen korvaamaan mitenkään.

Esimerkki: pyydän autoa lainaan siskolta ja saan sen. Palautan auton pestynä, naarmuttomana ja bensatankki täynnä. Mutta jos sisko pyytää meitä sunnuntailounaalle, en maksa siitä yhtään mitään ja tuliaisetkin on kukkia eikä rahaa.

Ap kutsui ystävänsä kylään, mutta nähtävästi ei ilmaiseksi vaan olettaen, että saa maksun. Ei reilua.

Vierailija
124/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella paljon siita etta minun ei tarvi asua Suomessa, eika yrittaa ymmartaa suomalaisten naisten ajatuksenjuoksua!

Saaliksi kay ap:n kaltaista 'vanhanaikaista' ihmista joka ajattelee etta ystavyys perustuu vastavuoroisuuteen ja toisen auttamiseen - mutta tassahan se on taas tehty kertaalleen selvaksi minkalaisia ihmiset on. Huh.

Vierailija
125/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ystävyyden" laatu. Jos ap tarjosi 500 ja ystävä vaati 900 olisi nyt ystävä edes voinut laskea hinnan siihen viiteensataan (aika törkeää kyllä vaatia alunperinkään mitään yheksääsataa). Ap:n asemassa en todellakaan ottaisi tuollaista tyyppiä enää kotiini tai ainakin ilmoittaisin hinnan vierailusta seuraavalla kerralla.

Vierailija
126/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta meille kutsunut, kun ovat meille kyulään tulleet. eräällä kerralla käytti sairasta lastaan tässä kaupungissa lääkärissä ja ei tarvinnut mennä hotelliin, vaan tarjosin meiltä yöpaikkaa. Muutaman kerran on ollut ihan kylästelemässä ja viimeisimmällä kerralla tuli uuden miesystävänsä kanssa kesälomaa viettämään ja olivat meillä ilmaiseksi. Minä en VAADI vastapalveluksia, minusta itsestäni se vaan on luonnollista, että kun kaveri on tarjonnut jotain niin itse sopivassa kohdassa annan sitä saamaani hyvää takaisin. Ilmaiseksi en ole heidän mökilleen menossa, vana mielelläni siitä maksan, vaan 900€ on todella korkea summa pyytää ystävältä. Itse en kehtaisi, moni näemmä kehtaa. Älkää huokestuko, en ole väen väkisin kaverin mäkille menossa, ilmoitin että on meidän budjettiin turhan kallis. Saatiin toinen mökki tuohon 500e hintaan samaan aikaan ja siihen tosiaan sisältyy nuo polttopuutkin :)ensi kesänä tosin taidan olla lomailemassa muualla kaverin kesäloman aikaan.

eli ystäväsi ei vaadi sitä. Varmasti olettaa, että loukkaannut, jos menevät hotelliin tms.

Sinä taas haluat mennä kaverin mökille, hän ei sitä tarjoa. Nyt kaveri kokee, että sinä olet se pompottaja: luoksesi on tultava öitsemään, sinulle on annettava mökki lainaan jne. Eli ystävä joutuu koko ajan "antamaan" sinulle omastaan, aikaansa ja itsensä ja mökkinsä.

uuden miehensä kanssa ja pari muutakin kertaa. Älä väännä asioita sellaisiksi mitä ne eivät ole. En pompota ketään, naurettavaa edes väittää noin.

t.ap

Vierailija
127/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarjoaisi teille sieltä huoneen käyttöön? Se olisi vastavuoroista.

Vierailija
128/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
129/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitätkö ensin, mitä kukakin omistaa ja sitten kaveeraat siinä toivossa, että saat mökin/auton/purjeveneen lainaan?

Vierailija
130/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta röyhkeyttä kuvitella, että jollain ruokatarjoiluilla ja majoituksella rupeaisin tarjoamaan mökkiä pilkkahinnalla rikottavaksi, sotkettavaksi ja pilattavaksi. Tuollaiselle ääliölle sanoisin vaan, että kipurajaa korkeammalla hinnalla saatte, niin ei tarvitsisi katsella ihmistä, joka ei ymmärrä alkeellisiakaan käytöstapoja.

Vierailija
131/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitätkö ensin, mitä kukakin omistaa ja sitten kaveeraat siinä toivossa, että saat mökin/auton/purjeveneen lainaan?

asiat väännettyä tuohon ajatusmalliin? Minä autan ystäviäni kun apua pyytvät ja lainaan omistamiani asioita, en ole missään sanonut ettenkö näin tekisi. 900e mökistä en kehtaisi pyytää ystävältä.

t.ap

Vierailija
132/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta röyhkeyttä kuvitella, että jollain ruokatarjoiluilla ja majoituksella rupeaisin tarjoamaan mökkiä pilkkahinnalla rikottavaksi, sotkettavaksi ja pilattavaksi. Tuollaiselle ääliölle sanoisin vaan, että kipurajaa korkeammalla hinnalla saatte, niin ei tarvitsisi katsella ihmistä, joka ei ymmärrä alkeellisiakaan käytöstapoja.

emmekä omia. t.ap

Vierailija
133/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Jos vaikka ajattelee niinkuin moni muu, että tuntuu epämukavalta päästää ketään omana kotiin / mökille kun itse ei ole paikalla. Toki hän voi olla vain itsekäs.

Vierailija
134/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riistäjä. Ei voi kun nauraa, tää on ihan hulvatonta. Että kun tarjoaa kaverilleen yöpaikan ja passaa ja kestitsee tätä niin itseasiassa onkin pakottanut kaverin kylään ja riistää tätä. Voi kaveri parkaa :(

Muista nyt helvetissä ap että et enää ikinä pyydä tätä kaveria kylään ettet vaan enää riistä tältä mitään!

Vierailija
135/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riistäjä. Ei voi kun nauraa, tää on ihan hulvatonta. Että kun tarjoaa kaverilleen yöpaikan ja passaa ja kestitsee tätä niin itseasiassa onkin pakottanut kaverin kylään ja riistää tätä. Voi kaveri parkaa :(

Muista nyt helvetissä ap että et enää ikinä pyydä tätä kaveria kylään ettet vaan enää riistä tältä mitään!

ovat tällaisia :D Mietin vaan, että millaisia ne olisivat, jos olisin kertonut itse vaatineeni kaverilta mökin vuokrasta 900e ja kaveri olisi vetänyt herneen nenään. Olisin varmaan kauhea hirviö siinäkin tapauksessa, joka toisilla makaa pasuutettavana ja kehtaa vielä mökistä vuokraa pyytää ;)

t.ap

Vierailija
136/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä alunperinkin ap:lta epäkohteliasta pyytää mökkiä vuokralle, jos siitä ei ole aikaisemmin puhuttu, omistaja sanonut että voitte joskus vuokrata.

Jotkut ihmiset eivät vuokraa kotiaan/mökkiään, vaivan takia, yksityisyyden takia ym.

nro87

Vierailija
137/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuolla netissä satoja mökkejä vapaana vuokrattavissa. Miksi juuri ystävän mökki?

Vierailija
138/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvella. Tämä sopi. Veli unohti kertoa meille, että sinne ei ole aurattu tietä eli auto piti jättää 3 km päähän mökistä. Jos se mökki ei ole talvikäytössä, ei siellä välttämättä ole edes tietä nyt.

Vierailija
139/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuolla netissä satoja mökkejä vapaana vuokrattavissa. Miksi juuri ystävän mökki?

ajattelin vain kysyä, koska mökki on sieläl minne olemme menossa, ei sen kummempaa.

t.ap

Vierailija
140/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä hulluin ja epäloogisin vastaus, koskaan!! Mua oikeasti huolestuttaa, että tällaisia irrationaalisia epästabiileja ihmisiä on vapaana tässä maassa. Vi**u mitä idiootteja!! Ei voi muuta valitettavasti sanoa.

Ap tarjoaa yösijaa ja vieraiden tulisi ilmeisesti loukkantua tästä "vaatimuksesta", hei kamoon, jos vieraat eivät halua "antaa omastaan ja ajastaan" ilmaista yösijaa vastaan, eikä osaa sanoa, kiitos mutta ei kiitos niin sietävätkin kärsiä siitä ;)