Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyin hyvältä ystävältäni mökkiä vuokralle hiihtolomaksi.

Vierailija
05.01.2012 |

Olen itse majoittanut kyseistä kaveria meillä ilmaiseksi, tarjonnut ruoat jne. Joo, mökin hinta viikolle on 900€, ilmeisesti kaverialennuksella :D aivan uskomatonta hommaa, tässä sen näkee mitä palkaksi saa omasta ystävällisyydestä.

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävällisyys ole sitä, että olet ystävällinen ja sitten vaaditkin tilalle palveluksia.

Juuri näin.

etkä ikinä anna itse mitään.

Vierailija
102/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiihtolomaviikko on hinnoiteltu kalliimmaksi kuin muut viikot, maaliskuussa sinne pääsee maksamalla 400 e/vko. Samoin heinäkuu on kallis, jos välttämättä sinne haluavat järven rantaan. Pitää opetella säästämään ja ostamaan itse, ei lainailemaan muilta ilmaiseksi.

Muistapa tuo linjasi sitten, kun olet iäkäs ja huonokuntoinen ja tarvitset apua. Että se kodin siivouskin maksaa sitten saman, kuin mitä maksaisit ulkopuoliselle siivousfirmalle. Jne. Pitää opetella säästämään ja maksamaan kaikesta kalliimmaan kautta, eikä pyytämään apua ilmaiseksi. PS: kait huomasit, että tuo "ystävä" makoilee ap:lla ilmaisessa täysihoidossa viikonkin kerrallaan, eli ap on enemmän kuin korvannut tuon vuokraviikon jo...

Kyllä se siivousfirma on monin eri tavoin halvempi ja parempi vaihtoehto. Ystävä on ollut ap:lla täysihoidossa, vastavuoroittuutta ei ole mökkivuokra vaan täysihoito ystävän luona.

Paitsi että vuokramökin saa halvemmalla kuin viikon hotellitäysihoidon. Mitä tulee miniän tai oman lapsen siivousapuun, niin kyllä: sitä saa, mitä petaa. Kun sinulla selvästi on visu minä-minä-mun-rahani -asenne, niin et sinä varmasti tulekaan saamaan lapsiltasi aikanaan mitään ilmaista apua. Minä sen sijaan tulen saamaan, saan jo nyt.

että enpä tarvitse miniää siivousavuksi. Ja kun olen tarpeeksi vanha ja sairas, myyn mökin pois ja hankin niillä rahoilla pari vuotta 24/7 hoitoa, jota miniä ei takuuvarmasti edes rahalla tarjoa.

Lapsillani on oma elämänsä, minulla omani. Enpä ole vielä tavannut miniää, joka antaisi anopille 1000 e ja sanoisi, että osta sillä itsellesi jotain kivaa. Joten aika selkeä minä-minä-minun rahat -asenne on miniöilläkin.

Ap:lla tuskin on tarjota hotellitason asumista ystävälleen. Harvalla on asunnossaan erillistä huonetta suihkuineen ja minibaareineen.

Luepa oikein ajatuksella, miten kylmältä ja itsekkäältä kirjoituksesi vaikuttaa.

Tässä ei koko aikana ole ollut kyse siitä, että ap vaatisi yksipuolisesti apua ja ilmaisia juttuja kaveriltaan. Vaan ihan päinvastoin KAVERI vaatii ap:ltä majoituksia ja syömisiä, muttei ole valmis antamaan mitään apua itse.

Ap on tarjonnut kaverilleen ruuat ja oman huoneen käyttöön viikoksikin kerrallaan. Ja useaan otteeseen. Mikä on rahallisestikin aika lailla isompi juttu kuin antaa tyhjillään oleva mökki lainaksi viikoksi, ilman kuluja (ap:han sanoo vievänsä kaiken mukanaan polttopuista alkaen).

Totta kai ap voi alkaa harjoittaa samanlaista linjaa kuin kaverinsa ja sinäkin. Mutta siitä ei hyödy kukaan. Ystävyyssuhde kuihtuu eurojen laskemiseksi sen sijaan, että ystävän näkeminen sujuisi halvalla ja lomaillakin voisi joskus poissa kotoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydät miniän, joka siivoaa ilmaiseksi?

Ja anoppi tarvittaessa hoitaa lapsia jos mulla on esim. lääkärimeno ja mies ei pysty lapsia hoitamaan. Meillä ei lasketa apuja eikä pidetä kirjaa kuka on plussalla ja kuka ei, vaan autetaan tarvittaessa ja tiedetään että apua saa jos itselle tulee hätä ja tarve.

Mutta mulla onkin helvetin hyvä anoppi ja anopilla helvetin hyvä miniä :)

Vierailija
104/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiihtolomaviikko on hinnoiteltu kalliimmaksi kuin muut viikot, maaliskuussa sinne pääsee maksamalla 400 e/vko. Samoin heinäkuu on kallis, jos välttämättä sinne haluavat järven rantaan. Pitää opetella säästämään ja ostamaan itse, ei lainailemaan muilta ilmaiseksi.

Muistapa tuo linjasi sitten, kun olet iäkäs ja huonokuntoinen ja tarvitset apua. Että se kodin siivouskin maksaa sitten saman, kuin mitä maksaisit ulkopuoliselle siivousfirmalle. Jne. Pitää opetella säästämään ja maksamaan kaikesta kalliimmaan kautta, eikä pyytämään apua ilmaiseksi. PS: kait huomasit, että tuo "ystävä" makoilee ap:lla ilmaisessa täysihoidossa viikonkin kerrallaan, eli ap on enemmän kuin korvannut tuon vuokraviikon jo...

Kyllä se siivousfirma on monin eri tavoin halvempi ja parempi vaihtoehto. Ystävä on ollut ap:lla täysihoidossa, vastavuoroittuutta ei ole mökkivuokra vaan täysihoito ystävän luona.

Paitsi että vuokramökin saa halvemmalla kuin viikon hotellitäysihoidon. Mitä tulee miniän tai oman lapsen siivousapuun, niin kyllä: sitä saa, mitä petaa. Kun sinulla selvästi on visu minä-minä-mun-rahani -asenne, niin et sinä varmasti tulekaan saamaan lapsiltasi aikanaan mitään ilmaista apua. Minä sen sijaan tulen saamaan, saan jo nyt.

että enpä tarvitse miniää siivousavuksi. Ja kun olen tarpeeksi vanha ja sairas, myyn mökin pois ja hankin niillä rahoilla pari vuotta 24/7 hoitoa, jota miniä ei takuuvarmasti edes rahalla tarjoa. Lapsillani on oma elämänsä, minulla omani. Enpä ole vielä tavannut miniää, joka antaisi anopille 1000 e ja sanoisi, että osta sillä itsellesi jotain kivaa. Joten aika selkeä minä-minä-minun rahat -asenne on miniöilläkin. Ap:lla tuskin on tarjota hotellitason asumista ystävälleen. Harvalla on asunnossaan erillistä huonetta suihkuineen ja minibaareineen.

Luepa oikein ajatuksella, miten kylmältä ja itsekkäältä kirjoituksesi vaikuttaa. Tässä ei koko aikana ole ollut kyse siitä, että ap vaatisi yksipuolisesti apua ja ilmaisia juttuja kaveriltaan. Vaan ihan päinvastoin KAVERI vaatii ap:ltä majoituksia ja syömisiä, muttei ole valmis antamaan mitään apua itse. Ap on tarjonnut kaverilleen ruuat ja oman huoneen käyttöön viikoksikin kerrallaan. Ja useaan otteeseen. Mikä on rahallisestikin aika lailla isompi juttu kuin antaa tyhjillään oleva mökki lainaksi viikoksi, ilman kuluja (ap:han sanoo vievänsä kaiken mukanaan polttopuista alkaen). Totta kai ap voi alkaa harjoittaa samanlaista linjaa kuin kaverinsa ja sinäkin. Mutta siitä ei hyödy kukaan. Ystävyyssuhde kuihtuu eurojen laskemiseksi sen sijaan, että ystävän näkeminen sujuisi halvalla ja lomaillakin voisi joskus poissa kotoa...

Hän se tässä ahne on eli haluaa toiselta mökin omaan käyttöönsä ja samalla laskee, miten paljon ystävä on hänestä hyötynyt. On aika itsekästä laskea ystävyyttä rahassa kuten ap näyttää tekevän.

Ja kyllä minusta sellainen 100 neliön kelohonkamökki on hieman arvokkaampi kuin 9 neliön makuuhuone, vaikka makuuhuuoneen lisäksi saisi valmiin aamupalankin.

Vierailija
105/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaajan halot, vedet ja sähköt. Onko vaikea ymmärtää pointtia?

Oletetaan, että ystävä käyttää mökkiä vain yhden viikon vuodessa. Kustannukset tätä käyttöviikkoa kohti koostuvat vakuutuksista, tiemaksusta, veroista, sähkönsiirrosta, jätemaksusta, polttopuista jne. ja ovat 2000 e/v.

Sitten ap haluaa vuokrata mökin viikoksi. Tietty ysätävä puolittaa kulut, koska ne ovat käyttöviikkoa kohti.

Mikä tässä on hankalaa?

Vierailija
106/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että enpä tarvitse miniää siivousavuksi. Ja kun olen tarpeeksi vanha ja sairas, myyn mökin pois ja hankin niillä rahoilla pari vuotta 24/7 hoitoa, jota miniä ei takuuvarmasti edes rahalla tarjoa. Lapsillani on oma elämänsä, minulla omani. Enpä ole vielä tavannut miniää, joka antaisi anopille 1000 e ja sanoisi, että osta sillä itsellesi jotain kivaa. Joten aika selkeä minä-minä-minun rahat -asenne on miniöilläkin. Ap:lla tuskin on tarjota hotellitason asumista ystävälleen. Harvalla on asunnossaan erillistä huonetta suihkuineen ja minibaareineen.

Luepa oikein ajatuksella, miten kylmältä ja itsekkäältä kirjoituksesi vaikuttaa. Tässä ei koko aikana ole ollut kyse siitä, että ap vaatisi yksipuolisesti apua ja ilmaisia juttuja kaveriltaan. Vaan ihan päinvastoin KAVERI vaatii ap:ltä majoituksia ja syömisiä, muttei ole valmis antamaan mitään apua itse. Ap on tarjonnut kaverilleen ruuat ja oman huoneen käyttöön viikoksikin kerrallaan. Ja useaan otteeseen. Mikä on rahallisestikin aika lailla isompi juttu kuin antaa tyhjillään oleva mökki lainaksi viikoksi, ilman kuluja (ap:han sanoo vievänsä kaiken mukanaan polttopuista alkaen). Totta kai ap voi alkaa harjoittaa samanlaista linjaa kuin kaverinsa ja sinäkin. Mutta siitä ei hyödy kukaan. Ystävyyssuhde kuihtuu eurojen laskemiseksi sen sijaan, että ystävän näkeminen sujuisi halvalla ja lomaillakin voisi joskus poissa kotoa...

Hän se tässä ahne on eli haluaa toiselta mökin omaan käyttöönsä ja samalla laskee, miten paljon ystävä on hänestä hyötynyt. On aika itsekästä laskea ystävyyttä rahassa kuten ap näyttää tekevän.

Ja kyllä minusta sellainen 100 neliön kelohonkamökki on hieman arvokkaampi kuin 9 neliön makuuhuone, vaikka makuuhuuoneen lisäksi saisi valmiin aamupalankin.

Vai oletko tämä ap:n "ystävä"? Ystävä joka surutta käyttää toisen hyväsydämisyyttä ja anteliaisuutta hyväkseen, mutta itseltä ei vastaavaa löydy.

Vierailija
107/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan, että ystävä käyttää mökkiä vain yhden viikon vuodessa. Kustannukset tätä käyttöviikkoa kohti koostuvat vakuutuksista, tiemaksusta, veroista, sähkönsiirrosta, jätemaksusta, polttopuista jne. ja ovat 2000 e/v.

Sitten ap haluaa vuokrata mökin viikoksi. Tietty ysätävä puolittaa kulut, koska ne ovat käyttöviikkoa kohti.

Mikä tässä on hankalaa?

ja velottaa ystävältään viikon täysihoidoista täyden maksun, siis myös kiinteät kulut, ei pelkkiä syömisiä ja juomisia...

Mikä tässä on hankalaa?

Ei olisi yhtään mitään, jos ap:n ystävä ymmärtäisi vastavuoroisuuden päälle. Kun ei ymmärrä, joudutaan eurojen laskemisen ja itsekkään tinkaamisen tielle. Loppuu kyläilyt ja lomailut ja ennen pitkää ystävyyssuhdekin.

Vierailija
108/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan, että ystävä käyttää mökkiä vain yhden viikon vuodessa. Kustannukset tätä käyttöviikkoa kohti koostuvat vakuutuksista, tiemaksusta, veroista, sähkönsiirrosta, jätemaksusta, polttopuista jne. ja ovat 2000 e/v. Sitten ap haluaa vuokrata mökin viikoksi. Tietty ysätävä puolittaa kulut, koska ne ovat käyttöviikkoa kohti. Mikä tässä on hankalaa?

ja velottaa ystävältään viikon täysihoidoista täyden maksun, siis myös kiinteät kulut, ei pelkkiä syömisiä ja juomisia... Mikä tässä on hankalaa? Ei olisi yhtään mitään, jos ap:n ystävä ymmärtäisi vastavuoroisuuden päälle. Kun ei ymmärrä, joudutaan eurojen laskemisen ja itsekkään tinkaamisen tielle. Loppuu kyläilyt ja lomailut ja ennen pitkää ystävyyssuhdekin.

Ja olisihan ap voinut ennen ystävänsä käymisiä ilmoittaa hinnan. Hän ei ole sitä tehnyt, mutta ei se ole ystävän vika, että hänpä osaa kertoa, mitä mökkeily maksaa.

Jos ap:lla on oma hotelli, jossa on hotellitason majoitus ja aamupalat, niin se on ihan eri asia kuin nukkuminen surkealla vuodesohvalla perheen kodin yhdessä huoneessa. Kaukana hotellista!

Vierailija
109/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on hankalaa?

Ystävä siis haluaa maksattaa ystävällään liki kaikki mökin kustannukset, vaikka tämä olis mökillä vain viikon?? On siinä oikeasti ystävä, huh huh. Pyydätkö sinä muuten ystäviltäsi kahvimaksun kun tulevat kahville luoksesi? Maksatat siinä sivussa sähkön, veden, vakuutukset ym.

Vierailija
110/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoittaisin kylla kaverille etta sorry, vuokra on niin kallis etta ei kiitos talla kertaa, ja mainitsisin myos siita etta pahoitit mielesi tasta hinnasta koska olet itse aina mielihyvin majoittanut ja kestinnyt ystavaasi ilman etta han on osallistunut kuluihin.

on täysin siis TÄYSIN eriasia päästää ystävä mökillesi/kotiisi yksikseen, ilman sinun läsnäoloasi...

ei se nyt ihan mene, että minun kotini on sinun kotisi, voin lähteä vaikka kotoani, että saat tulla meille miehesikanssa ja olla rauhassa!!!! siis haloo!!

on ihan eri tulla toisen luokse kylään tai antaa oman kotinsa avaimet vieraalle ja olla itse pois ...saa olla todella hyvä ystävä, että saa tulla yksikseen toisen nurkkia penkomaan....

antaisiko ap, jopa miehensä "lainaan" ystävälle jos ystävä vain pyytäisi...?

Vierailija
111/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi verrata siihen, että antaa kylmän mökin vieraalle. JOs ikävää sattuu ja lasku on suuri harva maksaa kuitenkaan kaverille takaisin. Siihen ystävyys ainakin loppuu. Ap on kutsunut kaverin kylään. Mutta kaveri ei ole laittanut mökkiä vuokralle, en usko että mielellään vuokraa. Ja kyllä omistajalla on vastuu, jos ap menee sinne hölmöilemään ja esim lapselle käy jotain, niin heti ollaan omistajalta korvauksia vaatimassa.

Mene ap kesällä mökille kylään, kun omistaja paikalla. nro87

Vierailija
112/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan, että ystävä käyttää mökkiä vain yhden viikon vuodessa. Kustannukset tätä käyttöviikkoa kohti koostuvat vakuutuksista, tiemaksusta, veroista, sähkönsiirrosta, jätemaksusta, polttopuista jne. ja ovat 2000 e/v. Sitten ap haluaa vuokrata mökin viikoksi. Tietty ysätävä puolittaa kulut, koska ne ovat käyttöviikkoa kohti. Mikä tässä on hankalaa?

ja velottaa ystävältään viikon täysihoidoista täyden maksun, siis myös kiinteät kulut, ei pelkkiä syömisiä ja juomisia... Mikä tässä on hankalaa? Ei olisi yhtään mitään, jos ap:n ystävä ymmärtäisi vastavuoroisuuden päälle. Kun ei ymmärrä, joudutaan eurojen laskemisen ja itsekkään tinkaamisen tielle. Loppuu kyläilyt ja lomailut ja ennen pitkää ystävyyssuhdekin.

Ja olisihan ap voinut ennen ystävänsä käymisiä ilmoittaa hinnan. Hän ei ole sitä tehnyt, mutta ei se ole ystävän vika, että hänpä osaa kertoa, mitä mökkeily maksaa.

Jos ap:lla on oma hotelli, jossa on hotellitason majoitus ja aamupalat, niin se on ihan eri asia kuin nukkuminen surkealla vuodesohvalla perheen kodin yhdessä huoneessa. Kaukana hotellista!

ilmaisen majoituksen niin se on surkeaa ja siitä ei tietenkään tarvi maksaa mitään, ei edes kiitosta sanoa, koska sai nukkua "surkeassa" sängyssä ja ties missä. Hyi sentään, ystävä suorastaan kärsi sen viikon, pakolla tuli seuraavan kerran taas viikoksi visiitille.

Omastaan sen sijaan saa ja suorastaan pitää vaatia markkinahinta ja vähän enemmänkin. On se sitten kiva taas mennä tälle kaverille viikoksi täyshoitoon kun on niin onnistuneesti hoitanut oman osuutensa ystävyydestä.

Vierailija
113/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti vietkö mökille sähköt, polttopuut ja veden mukana...? hmmmm....epäilen...

eikö noista tule kuluja mökin omistajalle?

sitäpaitsi mökillä on monesti henk.kohtaisia tavaroita joihin ei ole tarkoitus toisten koskea...

peseekö mökin omistaja lakanapyykkinne?

siivoatteko itse jälkenne?

jätättekö mökin kaameaan kuntoon "lomanne jälkeen"?

kyllä sähkön kulutus maksaa mökin omistajalle, puita kuluu, vettä kuluu...

kaikki maksaa..

jos ette edes siivoa jälkiänne lähtiessänne(omistajien mieleiselle tasolle)

siitäkin tulee lisä hommia mökin omistajalle..

oletko varma, että mökin omistajat eivät mahdollisesti halua itse käyttää kys. ajankohtana omaa mökkiään ihan oman porukan kesken, tai ainakin pitää sen vaihtoehto B:nä

Vierailija
114/156 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todellakin eriasia olla toisen luona kylässä, olen myös itse käskenyt sinua kylään, mutta et ole tullut

mutta kehtaat pyytää mökkiäni kokonaan omaan käyttöösi,

entäs jos en viitsinyt sanoa, että en viitsi vuokrata/antaa mökkiäni kenenkään ulkopuolisen omaan käyttöön (haluan itse olla paikalla aina)

:(

Tää on tätä naisen logiikkaa. Ei halua vuokrata, joten antaa älyttömän hinnan, ja loukkaantuu kun toinen ei tajua tätä "vinkkiä". Vinkki seuraavaa kertaa varten, sano suoraan äläkä jakele pikku "vinkkejäsi". Olet kyllä kiittämätön ja kitisevä idiootti, onneksi ap pääsee sinusta eroon.

Vierailija
115/156 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sitä haluaa.

Mun isä käy siellä tekemässä puutyöt kerran vuodessa ja viikossa ei juurikaan puukasaan koloa saa aikaseksi. Siellä nytkin on puuta varmaan vuoden jokaiselle päivälle.

Itse en viitsi mökillä käydä, sain sen perintönä ja on vähän turhan kaukana.

Joten mielellään lainaan sitä, kun joku sitä tajuaa pyytää.

Aina olen jonkinlaisen lahjuksen saanut, joskus Marimekolle lahjakortin, spa-lahjakortin, mitä milloinkin. Mutta ilmankin saisi, musta on hyvä että joku käy katsomassa että paikat ovat kunnossa, siinä kaikki.

Meille on kaikki myöskin tervetulleita, niin pitkäksi aikaa kun haluavat. Mutta ystävien kesken meillä on vuorovaikutusta puolin ja toisin. Harmi ettei teillä asia toimi yhtä hyvin.

Vierailija
116/156 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kavereita voi majoitaa kotiinsa ilmaiseksi mutta emme mielellään edes vuokraa tutuille vuokramökkiämme, ainakaan sesonkiaikoina , jolloin hintaa ei kannata paljon tiputtaa! tai pitää sanoa ettei pysty hintaa paljon laskemaan. Eri asia on sitten hiljaiset ajat , jolloin ei varmuudella mökki mene vuokralle. MONI EI YMMÄRRÄ ETTÄ MÖKKIEN VUOKRAUS ON MEILLE ELINKEINO!Pitäisi antaa alennusta kaverin kaverille yms.

Vierailija
117/156 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeesti vietkö mökille sähköt, polttopuut ja veden mukana...? hmmmm....epäilen...

eikö noista tule kuluja mökin omistajalle?

sitäpaitsi mökillä on monesti henk.kohtaisia tavaroita joihin ei ole tarkoitus toisten koskea...

peseekö mökin omistaja lakanapyykkinne?

siivoatteko itse jälkenne?

jätättekö mökin kaameaan kuntoon "lomanne jälkeen"?

Miksi sä kirjoitit "loman jälkeen", siis miksi nuo lainaukset on tuossa?

Vierailija
118/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tarjonnut kaverilleen ruuat ja oman huoneen käyttöön viikoksikin kerrallaan. Ja useaan otteeseen. Mikä on rahallisestikin aika lailla isompi juttu kuin antaa tyhjillään oleva mökki lainaksi viikoksi, ilman kuluja (ap:han sanoo vievänsä kaiken mukanaan polttopuista alkaen

luuleeko AP tosiaan, että kyläily yhdessä huoneessa vastaa hotellia...

on täysin eriasia päästä yksin toisten mökille, kun, että menee kutsuttuna muutamaksi yöksi..

kyllä se on suurempi palvelus antaa oma mökki ihan täysin toisen käytettäviin...

ei mökin omistaja välttämättä edes tiedä keitä kaikkia mökille sitten kys. viikon aikana tulee, mitä sielä tehdään yms...

pengotaan "luvatta" kaikki komerot yms...mitä ei taas kyläillessä voi tehdä..

mökillä /kodissa voi olla yksityisiä tavaroita valokuvia..yms jotka eivät ole tarkoitettu kaikkien silmille (joita ei esim. normaali kyläilyssä edes nää)'

on kuitenkin aina riski päästää omaan mökkiinsä vieraita ihmisiä (vaikkakin ystävä) ilman omistajaa...

mitä vaan voi tapahtua, tai mitä vaan voi hajota...

joku omista mahdollisista mökkivieraistasi saattaa esim. polttaa mökin sisällä tupakkaa, joka ei ole mieluista omistajalle...

jos puut käytetään kaikki, tuhotaan paikkoja...

mökin omistajan on turvallisempaa olla itsekkin paikalla...etenkin kun kyseessä ei ole vuokramökki.

Vierailija
119/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra. 900 euroa on liikaa.

Katsopa esim. liittojen mökkejä yms. Saat viikon 450 euroa ja ovat hyväkuntoisia mökkejä. Eikä tarvi edes polttopuita viedä itse, kuten ap.n olisi pitänyt 900 euron viikkovuokralla vielä sinne mökille.

Ja älä enää ota ystävääsi kylään täysihoitoon tämän jälkeen. Menkööt hotelliin yöksi.

Vierailija
120/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joiden mielestä on erittäin ok pummia toiselta kyytiä, syödän toisen ruuat, ottaa käytetyt vaatteet ja yöpyä pitkiä aikoja kerralla. Sen sijaan on ihan kohtuutonta vaatia vastapalvelusta, koska "ei ystävyydessä euroja lasketa". Juu, ei lasketakaan. Ystävyys ei myöskään ole yksipuolista hyväksikäyttöä. Onneksi minulla ei ole näiden av-mammojen kaltaista ystävää. En koskaan laske Euroja, mutta siinä vaiheessa natsahtaa, kun ekaa kertaa tarvisi jotain takaisin ja sitä ei saa. Kuka niitä niin tarkkaan laskee, mutta vastavuoroisuutta on löydyttävä! Eikö teille ole kotonakaan opetettu mitään???