Kysyin hyvältä ystävältäni mökkiä vuokralle hiihtolomaksi.
Olen itse majoittanut kyseistä kaveria meillä ilmaiseksi, tarjonnut ruoat jne. Joo, mökin hinta viikolle on 900€, ilmeisesti kaverialennuksella :D aivan uskomatonta hommaa, tässä sen näkee mitä palkaksi saa omasta ystävällisyydestä.
Kommentit (156)
no ap lähdetkö omasta kodistasi siksi aikaa pois, kun me ystäväperheesi tulemme kotiisi (meitä on 2 aikuista 5 lasta ja 3 koiraa) (tiedät kyllä keitä olemme)
olisimme teillä viikon, minulla on kokouksia joten joudun välillä poistumaan kakkos autollasi, mutta se ei kai ole ongelma (jätät varmasti avaimet keittiön pöydälle)
tietenkin saamme käyttää kotiamme, kuin omaamme... :D
tulette kotiin viikonpäästä olemme jättäneet kotinne "siistiksi" (ainakin omasta mielestämme)
et tainnut tietääkkään, että minäkin luen tätä palstaa, HYVÄ ystäväni voit kyllä todellakin tulla meille kotiin "täyshoitoon" kun olemme kotona ja palvelemassa VAIN sinua!!
olemme monesti myöskin kutsuneet sinua vastavuoroissesti meille, mutta ei ole sinulle kelvannut meidän "luukku"
joten ole vain kiittämätön hiljaa!
et varmasti itsekkään päästäisi meitä "mökin omistajia" yksikseen/vahtimatta kotiisi viikoksi pariksi, joten olet kohtuuton pyytäessäsi sitä minultakaan.
-ilmeisesti entinen ystäväsi todellakin
kohtuutonta summaa KESÄMÖKIN vuokraa HIIHTOLOMALLA? Kyse nyt ei ymmärtääkseni ole mistään Levin kelohonkahuvilasta keskellä sesonkia. Kaverisihan tarjosi rahaa ja päätit sitten lyödä sellaisen hinnan, että vieraaltakin saa hienoja paljon halvemmalla. Onko ollut mukavaa syödä ja nukkua ap:n luona ilmaiseksi ja sitten yrittää vielä kohtuutonta rahastusta mökistä?
Mökki sitä paitsi harvoin on yhtä intimeettinen paikka kuin koti. Ei siellä ole pankkipapereita tai muuta. Se on vaan mökki, relaa.
et tainnut tietääkkään, että minäkin luen tätä palstaa, HYVÄ ystäväni voit kyllä todellakin tulla meille kotiin "täyshoitoon" kun olemme kotona ja palvelemassa VAIN sinua!!
olemme monesti myöskin kutsuneet sinua vastavuoroissesti meille, mutta ei ole sinulle kelvannut meidän "luukku"
et varmasti itsekkään päästäisi meitä "mökin omistajia" yksikseen/vahtimatta kotiisi viikoksi pariksi, joten olet kohtuuton pyytäessäsi sitä minultakaan.
Minä en VAADI vastapalveluksia, minusta se vaan on luonnollista
kohtuutonta summaa KESÄMÖKIN vuokraa HIIHTOLOMALLA? Kyse nyt ei ymmärtääkseni ole mistään Levin kelohonkahuvilasta keskellä sesonkia. Kaverisihan tarjosi rahaa ja päätit sitten lyödä sellaisen hinnan, että vieraaltakin saa hienoja paljon halvemmalla. Onko ollut mukavaa syödä ja nukkua ap:n luona ilmaiseksi ja sitten yrittää vielä kohtuutonta rahastusta mökistä?
Mökki sitä paitsi harvoin on yhtä intimeettinen paikka kuin koti. Ei siellä ole pankkipapereita tai muuta. Se on vaan mökki, relaa.
on todellakin eriasia olla toisen luona kylässä, olen myös itse käskenyt sinua kylään, mutta et ole tullut
mutta kehtaat pyytää mökkiäni kokonaan omaan käyttöösi,
entäs jos en viitsinyt sanoa, että en viitsi vuokrata/antaa mökkiäni kenenkään ulkopuolisen omaan käyttöön (haluan itse olla paikalla aina)
asetin kovan hinnan, ettet edes oikeasti ajattelisi vuokrausta...surullista, ettet edes tajunnut vinkkiäni :(
ja kyllä mökkini on todellakin HENKILÖKOHTAINEN
minulla on todellakin mökilläni, tavaroita, joita en halua sinu YSTÄISENI katsovan ja käpälöivän...
on valokuvia (sellaisiakin, jotka ei ole kaikkien silmille, jotka ehkä löydät...yms) yms...yms
kyllä todellakin oma mökkimme on henkilökohtainen, ei ole todellakaan mikätahansa vuokramökki(sen vuoksi mökkimme on vain omassa käytössämme, tai valvotusti vieraita)
Tuollaisen ääliömäisen summan ilmoittaminen on typerää. Olisit keksinyt vaikka jonkun tekosyyn (tiedän, tekosyiden keksiminen naurettavaa, mutta joskus parasta, jotta kaveruus säilyy) tyyliin: Voi, ei. Mies oli ehtinyt luvatakin sen jo siskonsa perheelle tai siellä ei voi nyt olla, kun sähköt on talveksi katkaistu tai mitä vaan. Ja päälle ylitsevuotavasti kutsunut omaan kotiisi.
Siinä asiassa tavallaan symppaan sinua, että minuakin ärsyttää ihmiset, jotka pyytää multa asioita lainaan, jos en halua lainata. Aiheuttavat kiusallisia tilanteita. Yksi kaveri näki uudet lenkkarini ja pyysi niitä lainaan urheilupäivään töissä. Lainaan? Lenkkarit? ei, ei, ei. Ne oli puhtaat, hiettömät, uudet lenkkarit. En halua lainata niitä ja vaikea kieltäytyäkään, kun toinen ei tajua.
-ilmeisesti entinen ystäväsi todellakinon todellakin eriasia olla toisen luona kylässä, olen myös itse käskenyt sinua kylään, mutta et ole tullut
entäs jos en viitsinyt sanoa, että en viitsi vuokrata/antaa mökkiäni kenenkään ulkopuolisen omaan käyttöön (haluan itse olla paikalla aina)
asetin kovan hinnan, ettet edes oikeasti ajattelisi vuokrausta...surullista, ettet edes tajunnut vinkkiäni :(ja kyllä mökkini on todellakin HENKILÖKOHTAINEN
minulla on todellakin mökilläni, tavaroita, joita en halua sinu YSTÄISENI katsovan ja käpälöivän...
on valokuvia (sellaisiakin, jotka ei ole kaikkien silmille, jotka ehkä löydät...yms) yms...yms
kyllä todellakin oma mökkimme on henkilökohtainen, ei ole todellakaan mikätahansa vuokramökki(sen vuoksi mökkimme on vain omassa käytössämme, tai valvotusti vieraita)
siksihän niillä on mökki kun ovat ahneita paskoja. Rikas vie kehitysmaan lapselta viimeisenkin leivänmurun, jos pystyy. omien lihavien ja tyhmien kersojen suuhun, tai itsensä.
ap ei ole mitään pahaa tästä ystävästä täällä sanonut, kunhan on ihmetellyt tilannetta, joka kieltämättä on mielestäni ihmeellinen. Turhaa "ystävänä" täällä riehut ja olet ilmeisesti suuttunut ap:n toiminnasta. Jos ei halua mökkiänsä vuokrata niin olet kyllä aika urpo, jos et sitä voi ääneen sanoa. Mutta sellainen taidat ollakin..
Ei ole kovin kehittävää olla täällä palstalla puimassa tuntemattomille miten kaveri on ikävä tyyppi kun ei anna enempää alennusta. Voit kai sanoa kaverillesi ihan nätisti ja suoraan että 900 euroa on vähän liian suuri vuokra teille maksettavaksi, että voiko siitä tinkiä yhtään tai mihin hintaan hän on yleensä mökkiä vuokrannut? Sitten voitte keskustella asiasta keskenänne ja päättää mitä teette.
Ei tämänlaisista asioista kannata herneitä (tai kokonaisia mökkejä) nenäänsä vetää, paljon helpompaa kun puhuu asioista suoraan eikä valita seläntakana ja sitten kostoksi vielä pottuilla kavereilleen kun mahdollisuus tulee.
[/quote]
on todellakin eriasia olla toisen luona kylässä, olen myös itse käskenyt sinua kylään, mutta et ole tullut
asetin kovan hinnan, ettet edes oikeasti ajattelisi vuokrausta...surullista, ettet edes tajunnut vinkkiäni :(
[/quote]
Tää on tätä naisen logiikkaa. Ei halua vuokrata, joten antaa älyttömän hinnan, ja loukkaantuu kun toinen ei tajua tätä "vinkkiä". Vinkki seuraavaa kertaa varten, sano suoraan äläkä jakele pikku "vinkkejäsi". Olet kyllä kiittämätön ja kitisevä idiootti, onneksi ap pääsee sinusta eroon.
ja millaisilla varustuksilla? Kuulostaa tosi kovalle hinnalle, jos ei ole missään laskettelukeskuksessa tms.
mökki sijaitsee saariselällä, kelohirsimökki 106m4 ja parvi ja tietenkin mahtava suuri länsiterassi ja pieni etelä parveke
ulkosauna, palju..mahtavat tunturimaisemat
mökissä myös sisäsauna ja suihkutilat, wc, kodinhoitohuone, pesukone, tiskikone, jääkaappi, pakastin, sähkö ja kaasuliesi, viinikaappi...tv, pleikka3 karaokevälineillä..
tietenkin sänkypaikat, 2kpl takkaa toinen varaava
on laatua ja en todellakaan halua ketään yksikseen pyörimään mökkiini. niin ja ulkosaunassakin on takka tunnelman luojana ja meillä on myös pihapiirissä grillikota, lapsille keinut ja pieni liukumäki..talvisin lapsilla oma pulkkamäki...
mökki sijaitsee saariselällä, kelohirsimökki 106m4 ja parvi ja tietenkin mahtava suuri länsiterassi ja pieni etelä parveke
ulkosauna, palju..mahtavat tunturimaisemat
mökissä myös sisäsauna ja suihkutilat, wc, kodinhoitohuone, pesukone, tiskikone, jääkaappi, pakastin, sähkö ja kaasuliesi, viinikaappi...tv, pleikka3 karaokevälineillä..
tietenkin sänkypaikat, 2kpl takkaa toinen varaava
on laatua ja en todellakaan halua ketään yksikseen pyörimään mökkiini. niin ja ulkosaunassakin on takka tunnelman luojana ja meillä on myös pihapiirissä grillikota, lapsille keinut ja pieni liukumäki..talvisin lapsilla oma pulkkamäki...
sä olet oikeasti se AP:n kaveri niin tee AP:lle palvelus ja katoa kauas hänen elämästään. Ja tuleville tuttavillesi voit heti kättelyssä ilmoittaa että olet itsekäs snobi joka ei pidä ketään samanarvoisena kuin sinä.
Mitä raha tekee ihmisille?
siis oikeesti vietkö mökille sähköt, polttopuut ja veden mukana...? hmmmm....epäilen...
eikö noista tule kuluja mökin omistajalle?
sitäpaitsi mökillä on monesti henk.kohtaisia tavaroita joihin ei ole tarkoitus toisten koskea...
peseekö mökin omistaja lakanapyykkinne?
siivoatteko itse jälkenne?
jätättekö mökin kaameaan kuntoon "lomanne jälkeen"?
unohtuiko ne mausteet, jankuttaja, ne vasta kalliita ovatkin.
viela perua mokin vuokraamisen, se vasta olisi ahneelle "ystavalle" kova isku.
tuo 900 euroa voi olla -50% alennushinta verrattuna siihen, mitä normaalivuokra hiihtolomaviikolla on.
Meidän mökki on jo buukattu hiihtolomaviikoiksi eli 3 viikkoa ja viikkohinnat meni 1400, 1600, 1400. Ja meidän mökki ei ole kalleimmasta päästä.
Toki tästä menee vuokraavan firman palkkiot ja siivoukset sun muut, mutta tosiaan, kovimpien sesonkien viikoilla, vaikka mökki vielä nyt olisikin vapaana netissä, vuokrattavien mökkien hinnat ovat korkeat. Varsinkin huippupaikoissa.