Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jännää, että ympärileikkausta puolustelevat niin monet

Vierailija
02.01.2012 |

mutta vauvan kastaminen tuntuu olevan paha teko

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy kyllä naisena sanoa että sellainen kuiva ja kova (parkkiintunut) terska ei kyllä tunnu yhtä miellyttävältä kuin leikkaamattoman miehen pehmeä ja kostea terska.

Mulla tulee ympärileikatusta mieleen jalkapään känsät, iho on samanlaista.

kuiva, kova eikä parkkiintunut jalkapohjannahkainen känsähirvitys vaan pehmeä. Ehdotan, että miehesi käy lääkärillä.

Vierailija
42/45 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Peniskarsinooman synnyssä muillakin tekijöillä on merkitystä, esimerkiksi PIENEN ympärileikkaustaajuuden maista Tanskassa ja Japanissa sitä esiintyy vähän (Frisch ym. 1995).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut, mutta lähinnä lääketieteellistä ja akateemista keskustelua, jossa on pohdittu globaalin hiv-epidemian taltuttamista eri keinoilla (mikäli se nyt on mahdollista).

1) Kyseinen tutkimusryhmä (15 henkeä) varmasti edustaa useita uskontoja, kansalaisuuksia ja lempivärejä. Kyseessä on kuitenkin kansainvälinen tutkimus, johon on osallistunut useampi tutkija. Erona pidän lähinnä sitä, että tutkimus on tehty aivan eri olosuhteissa kuin Suomessa, eikä siksi sovellu muualle kuin omaan kontekstiinsa - aivan kuten yritin sanoa tuosta suomalaisten tutkijoiden tuloksesta. Sekään ei ole universaali.

2) Esinahka ei varmasti ole turha ja pahasta, mutta tulee huomioida, että globaalisti on käytössä huomattava määrä eri käytäntöjä, joilla ei ole tekemistä uskonnon kanssa. Miksi skandinaavinen tapa pitää esinahka on niin pyhä? Heitän öljyä liekkeihin kertomalla, että Japanissa esinahan leikkaa toinen vanhempi lasta kastettaessa (tai vastaavassa paikallisessa rituaalissa). Näin minulle kertoi japanilainen opiskelijakaverini ja oli erittäin loukkaantunut kauhistuneen ilmeeni nähdessään.

3) Viitannet tällä uskonnon vuoksi tehtäviin ympärileikkauksiin? En ole erikoistunut niihin, sillä uskonto ja hiv eivät korreloi, ehkä haluat kääntyä juutalaisuuden tutkijan puoleen?

Viittasin kohdassa 3 tähän tekstiisi:

Skandinaavit tuntuvat olevan ympärileikkausfundamentalisteja :)

Vierailija
44/45 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Peniskarsinooman synnyssä muillakin tekijöillä on merkitystä, esimerkiksi PIENEN ympärileikkaustaajuuden maista Tanskassa ja Japanissa sitä esiintyy vähän (Frisch ym. 1995).

Vierailija
45/45 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, näin minulle on kerrottu. En jäänyt kyselemään tai pyytämään kuvaa siitä miten kyiseisen tytön pikkuveljen penistä oli käsitelty tässä operaatiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi