Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvätuloiset/muuten pärjäävät, suosittelen lukemaan tämän!

Vierailija
25.03.2024 |

Tällä palstalla kirjoitetaan jatkuvasti siitä, kuinka nyky-Suomessa ei enää pienituloinen työssäkäyväkään pärjää. Vaan joutuu kääntymään kelan tai sossun puoleen, josta ei välttämättä edes saa apua.

On todella surullista lukea, että täälläkin sellaiset aloitukset leimataan muka muutaman henkilön provoiksi tai muuten valehteluksi!

Kaikki eivät ehkä käsitä sitä, että tässäkin maassa on paljon oikeasti köyhiä, jotka eivät pärjää enää nykyisten hintojen nousujen tahdissa! Palkat ja eläkkeet eivät todellakaan nouse samaan tahtiin ja muutenkin pieniä tukia leikataan jatkuvasti.

Jotenkin tuntuu, että ns. köyhät kelan asiakkaat leimataan aina "laiskoiksi työttömiksi, joita ei työnteko kiinnosta" ja vain haluaisivat elää yhteiskunnan rahoilla. NÄIN EI TODELLAKAAN AINA OLE!

Olen itse työssäkäyvä (osan vuotta mahdollisesti työtön), pienituloinen, perheellinen ja joudun silti olemaan tahtomattani kelan ja sossun asiakas. Kun rahat vaan eivät yksinkertaisesti riitä edes peruselämiseen. Menoja joutuu oikeasti miettimään siten, että ostaako itselle tarpeelliset lääkkeet vai lapsille ruokaa. Ja pakolliset laskut menevät lähes säännöllisesti perintään/ulosottoon, kun pitää valita ostaako ruokaa vai maksaako puhelinlaskun.

Että suosittelen oikeasti hetken miettimään ja yrittämään tajuta, että täällä Suomessa ihan oikeasti TODELLA MONELLA menee taloudellisesti huonosti. Ja sille eivät välttämättä itse voi yhtään mitään.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus, koulutus ja koulutus. Siinä kolme asiaa joilla pääsee parempiin ja rahakkaampiin töihin 

Vierailija
2/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus, koulutus ja koulutus. Siinä kolme asiaa joilla pääsee parempiin ja rahakkaampiin töihin 

Pitää vain opiskella jotain oikeasti tuottavaa, eikä muinaiskreikkaa tai monikulttuuritutkimusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen sekin vielä ymmärrettiin, että joillain on lukupäätä ja toisilla ei.

Nyt kaikilla pakko olla.

Hullua.

Vierailija
4/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan miettinyt, että minä maksan sinun menojasi, kun et kykene hankkimaan halvinta puhelinliittymää, vaan täytyy olla 5G ja rajaton netti. Minä keskituloinen maksan joka kuukausi palkasta veroja ja veroluonteisia maksuja 39 % ja sinä jaksat valittaa sitä, että et viitsinyt käydä aikoinaan kouluja ja hankit lapsen, vaikka ei ole varaa sitä elättää.

Vierailija
5/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksella ei tee enää mitään. Koulutus ei takaa työpaikkaa eikä kohtuullisia tuloja tässä kierän ansiotuloverotuksen maassa. Tärkeämpää on syntyä rikkaaseen sukuun.  Samalla saa kontaktit parempiin piireihin ja työpaikkoihin. Perinnöt, lahjat ja pääomatulot ovat menestymisen tekijöitä, eivät ansio- tai muutkaan työtulot. 

Vierailija
6/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HILJAA KÖYHÄ!

Ilmoitin asiattomaksi 

Vierailija
7/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan miettinyt, että minä maksan sinun menojasi, kun et kykene hankkimaan halvinta puhelinliittymää, vaan täytyy olla 5G ja rajaton netti. Minä keskituloinen maksan joka kuukausi palkasta veroja ja veroluonteisia maksuja 39 % ja sinä jaksat valittaa sitä, että et viitsinyt käydä aikoinaan kouluja ja hankit lapsen, vaikka ei ole varaa sitä elättää.

Kuka se sinua kiusaava törsäri on? Onko ihan itsekeksitty mörkö, mahdollistamaan köyhien haukkumisen, oikeistoöyhö?

Vierailija
8/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laskut menevät jatkuvasti perintään töissäkäynnistä huolimatta, on kyllä elintavoissa jotakin pielessä. Ihmisen on elettävä varojensa mukaan. Eivät kaikki laitteet ja tavarat, jotka naapurillakin on, ole mikään ihmisoikeus jokaiselle. Ihminen pystyy elämään puenelläkin budjetilla, kun laskee tulonsa tarkkaan ja sopeuttaa asumisensa ja ostamisensa tähän budjettiin.

Vierailija
9/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka se sinua kiusaava törsäri on? Onko ihan itsekeksitty mörkö, mahdollistamaan köyhien haukkumisen, oikeistoöyhö?

Miksi meillä ei ole kaikille samaa tasaveroa, kaikista tuloista 30%. Se olisi selkeää ja silloin jokainen köyhä voisi osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen.

Vierailija
10/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laskut menevät jatkuvasti perintään töissäkäynnistä huolimatta, on kyllä elintavoissa jotakin pielessä. Ihmisen on elettävä varojensa mukaan. Eivät kaikki laitteet ja tavarat, jotka naapurillakin on, ole mikään ihmisoikeus jokaiselle. Ihminen pystyy elämään puenelläkin budjetilla, kun laskee tulonsa tarkkaan ja sopeuttaa asumisensa ja ostamisensa tähän budjettiin.

Ja mahdollisten kroonisten sairauksien hoidot ja lääkitykset?

Vierailija
11/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meillä ei ole kaikille samaa tasaveroa, kaikista tuloista 30%. Se olisi selkeää ja silloin jokainen köyhä voisi osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen.

Köyhienpotkijalla jalka vain huiskaa!

Vierailija
12/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän köyhä ja vähän enemmän köyhä nahistelee, syyllinen 1 % juo Pina Coladaa ja ottaa arskaa.

Vierailija
13/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä juttu, ei jaksanut lukea.

Vierailija
14/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se korkea koulutus mikään tae ole.

Olin 3 kk työttömänä oman alan töistä ja hain siivoojaksi eräälle kaupungille. +10 vuotta siivousalan kokemusta ei kuulemma riittänyt, että olisin päässyt luuttuamaan lattioita! Vaan tärkeilevä työnjohtaja piti siivousalan koulutusta tärkeämpänä.

Kuka oikeasti korkeasti koulutettu TYÖTÖN (vaikka lääkäri tai insinööri) olisi edes VAIVAUTUNUT hakemaan tuota siivoojan paikkaa??

AP

Vierailija
15/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksella ei tee enää mitään. Koulutus ei takaa työpaikkaa eikä kohtuullisia tuloja tässä kierän ansiotuloverotuksen maassa. Tärkeämpää on syntyä rikkaaseen sukuun.  Samalla saa kontaktit parempiin piireihin ja työpaikkoihin. Perinnöt, lahjat ja pääomatulot ovat menestymisen tekijöitä, eivät ansio- tai muutkaan työtulot. 

Hohhoijaa. Minä ja kaikki kaverini ollaan saatu koulutuksen mukaiset työpaikat ilman mitään isukin kontakteja. Nyt se kirja käteen ja parempaa tulevaisuutta rakentamaan.

ohis

Vierailija
16/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vaikka kuinka paljon pienituloisia ihmisiä (itsekin), jotka pärjäävät ihan ok. Elämä ja asuminen on mitoitettu sen mukaan, mihin on varaa. Ja ottaa kyllä päähän, että jotkut saavat saman tekemättä mitään. Niin, vika lienee sitten liian pienissä palkoissa. 

Vierailija
17/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on hyvä... mutta jos 1000000 ihmisellä on ongelma, ja tiedät siihen ratkaisun ja tuotteistat ja markkinoit sen, saat enemmän tuottoa ratkaisustasi kuin koulutuksesta. 

Vierailija
18/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettu on. Hallituksen toimet ovat välttämättömiä ja kannatan niitä.

Vierailija
19/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on niin kallista Suomessa että sitä on kohta varaa ostaa vaan rikkailla.

Vierailija
20/92 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on ihmisen itse itsensä elättää, ei me voida lähteä siitä että aina joku muu vaan maksaa. Kaikilla on hinnat nousseet. Me ollaan kaikki yksinkertaisesti eletty velaksi ja yli varojemme, ja nyt tulee muutaman vuoden krapula ja elintason lasku. Kyllä se siitä, elämässä on muutakin kuin raha!