Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suupielen halkeama ei parane millään, mikä avuksi??

Vierailija
06.04.2012 |

Monta viikkoa ollut tuo kipeä halkeama toisessa suupielessä, eikä parane vaikka olen laittanut Bepanthenia. Käytän päivittäin monivitamiinia, b-vitamiinia ja kalaöljykapseleita.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuuteanemia. On todella yleinen naisilla, niin yleinen että siksi naisten normaalin hb:n raja laskettiin alemmas kuin miehillä. Ei tarvitse hoitaa kaikkia...

Vierailija
62/89 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli suupielet auki 15 vuotta, välillä parani vitamiineilla, bepanthenilla tai sienilääkkeillä. Syylliseksi osoittautui kuitenkin Pepsodent-hammastahna. Hammashoitajan vinkistä kokeilin Elmexiä, missä ei ole vaahtoavaa ainesosaa (sodium laurylsulphate) ja haavat paranivat parissa päivässä. Viisi vuotta suupielet ovat pysyneet ehjinä, kunhan tarkastan hammastahnan ainesosat. Satunnainen lainaus yökylässä pepsodenttia avaa heti haavan alun.

Täytyykin kokeilla tuota Elmexiä. Eksyin lukemaan vanhaa ketjua vinkkien perässä. Mulla Pepsodent nyt käytössä ja suupieli jatkuvasti halki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteeri,hiiva,ravinnon puute? Mene lääkäriin.Aihesta löytyy myös tämä iltapäivä lehti artikeli.

Vierailija
64/89 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimafucort apteekista.

Vierailija
65/89 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon sieraimen yläreunassa, puoliksi ulkopuolella tuollainen rupi.

Se alkoi ennen uutta vuotta. Luulin että siinä on finni, mutta ei sieltä mitään tullut ulos. Rasvasin, laitoin finnigeeliä. Se parani yhtäkkiä parin kuukauden päästä. Oli pari kolme viikkoa poissa ja tuli uudestaan takaisin.

Sieraimen sisäreuna on jo halki o.O

Muistan että nenässä ruston puolella oli rupea jatkuvasti ennen kuin tuo kuumottava kuiva ja rupinen kohta ilmestyi.

Tämä pitäisi näyttää lääkärille.

Vierailija
66/89 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimafucort apteekista.

Äänestän tätä. Auttaa sekä bakteeri-, hiiva- että sienitulehdukseen. 

Sibicort myös ok. 

Bacibact ei ole mikään ihme voide! Kysykää apteekista neuvoja ennen kuin tungette sitä joka paikkaan... ei bacibactia suupielen haavaumaan, on todennäköisesti hiiva- tai sekaninfektio. 

Etenkään sekaruokavaliota syövä harvemmin saa puutostilaa, joka aiheuttaa suupielen aukeamisen.

Muita mahdollisia tekijöitä on esim purenta ja kuolan valuminen öisin. 

Vierailija
67/89 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

liika b vitamiini teki samaa itselläni

Vierailija
68/89 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla parantui bacibact voiteella ja vaihdoin myös hammastahnan mikä on nyt auttanut pitäön suupielen ehjänä.

69/89 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa kuuri kortisonivoidetta. Ensin pesee ja kuivaa huolellisesti alueen (taputtelee kuivaksi ei hinkkaa) ja ohut kerros kortisonivoidetta. Tulee ainakin pari kertaa vuodessa halkeama. :(

Bepanthenia käytin ennen, mutta kuulemma se vain "hauduttaa".

Vierailija
70/89 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli suupielet auki 15 vuotta, välillä parani vitamiineilla, bepanthenilla tai sienilääkkeillä. Syylliseksi osoittautui kuitenkin Pepsodent-hammastahna. Hammashoitajan vinkistä kokeilin Elmexiä, missä ei ole vaahtoavaa ainesosaa (sodium laurylsulphate) ja haavat paranivat parissa päivässä. Viisi vuotta suupielet ovat pysyneet ehjinä, kunhan tarkastan hammastahnan ainesosat. Satunnainen lainaus yökylässä pepsodenttia avaa heti haavan alun.

Täytyykin kokeilla tuota Elmexiä

Vierailija
71/89 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa paljon muitakin sulfaatittomia hammastahnoja, kuten Oxygenol Herkkä ja Yotuel.

Vierailija
72/89 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmexissä on turhia väriaineita.

Vierailija
73/89 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin.

Infektio ainakin.

Vierailija
74/89 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se peräpukama lääke auttaa, joku Scheripro...jotain sinne päin. Työkaverilla alkoi alahuuli keskeltä halki mennä niin sitä lääkäri köski laittaa ja tuotapikaa hävisikin

Ja tää o n oikeesti eikä mikään uunotustrolli

Vierailija
75/89 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju

Vierailija
76/89 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta apteekista Sibicort -nimistä kortisonivoidetta. 

Vierailija
77/89 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa tomaatin syönti tauolle.

Vierailija
78/89 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthen ei kosteuta yhtään mitään. Paremmin toimii mehiläisvahapohjainen huulivoide, jota käytetään pitkin päivää.

Vierailija
79/89 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa paljon muitakin sulfaatittomia hammastahnoja, kuten Oxygenol Herkkä ja Yotuel.

No ei ainakaan paljoa ole, eikä varsinkaan normi markettien valikoimissa. Mun lapsi reagoi tuohon sodiun laurelsulphateen, eikä tosiaan ole helppoa löytää pesutuotteita, joissa sitä ei ole. 

Vierailija
80/89 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon auttoi itselläni sinkkivoide!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän